;
coinex

دیلیت اکانت مسنجر فیسبوک (Facebook Messenger) [آموزش تصویری]

فیسبوک مسنجر از جمله پیامرسان های شناخته شده و محبوب به شمار می آید. در این جستار به دیلیت اکانت مسنجر فیسبوک می پردازیم. با ما باشید.

فیسبوک مسنجر پیامرسان اصلی پلفترم فیسبوک است که سال ها پیش به عنوان بازوی پیامرسانی این سرویس ارائه شد و حالا در کنار واتساپ و اینستاگرام به عنوان یکی از مهمترین سرویس های مجموعه اپلیکیشن های ارتباطی این شرکت به حساب می آید.

در واقع پیش از خرید واتساپ، فیسبوک که در جلب نظر کاربران بی شمار به پلتفرم اصلی خود یعنی فیسبوک موفق شده بود، با مسنجر سعی در جلب نظر کاربران خود به یک پیامرسان حرفه ی داشت. البته در نهایت ار فیسبوک در این امر چندان موفق نبود و بیش از هرچیز با خرید واتساپ به موفقیت رسید.

با وجود اینکه در کارایی و قابلیت های خوب فیسبوک مسنجر تردیدی نداریم، اما باز هم ممکن است اگر کاربر این سرویس باشید، قصد دیلیت اکانت مسنجر فیسبوک را داشته باشید. بر این اساس در ادامه قصد داریم به آموزش حذف حساب کاربری مسنجر فیسبوک بپردازیم. با ما باشید.

دیلیت اکانت مسنجر فیسبوک (Facebook Messenger) [آموزش تصویری]

پیامرسان فیسبوک پیامرسانی مهم و کاربردی است که از سوی فیسبوک برای پلتفرم های موبایلی ارائه شد که علاوه بر ارتباط نوشتاری و متنی، ارتباط صوتی را نیز فراهم می کند.

این پیامرسان برای کاربران فیسبوک این امکان را فراهم می آورد تا با دوستان فیسبوکی خود به بحث و گفتگو بپردازند. این برنامه پیام رسان و چت، ویژگی های خاص و قابل توجهی دارد، اما با این شرایط در موقعی ممکن است به هر دلیلی قصد دیلیت اکانت مسنجر فیسبوک را داشته باشید.

عموم افراد از تفاوت و کارکرد حذف اکانت و غیرفعال کردن آن بی اطلاع هستند. به طور خلاصه حالت غیرفعال کردن به صورت موقت اکانت را حذف کرده و هرگاه که بخواهید می توانید دوباره آن را بازگردانی کنید اما اگر حساب خود را حذف کنید اطلاعات شما برای همیشه و به طور دائمی حذف خواهد شد. در ادامه ما ضمن آموزش غیرفعال کردن حساب، به آموزش دیلیت اکانت مسنجر فیسبوک خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: هاتلاین فیسبوک چیست (Facebook Hotline) و آموزش کار با آن چگونه است؟

دیلیت اکانت مسنجر فیسبوک

برخی افراد به اشتباه گمان می کنند که حذف حساب کاربری فیسبوک مترادف با حذف حساب کاربری مسنجر فیسبوک است. اما درواقع دیلیت اکانت مسنجر فیسبوک هیچ ارتباطی با حذف اکانت فیسبوک ندارد.  اما برای حذف یا غیرفعال کردن حساب کاربری فیسبوک مسنجر در درجه اول باید حساب کاربری فیسبوک خود را غیرفعال کنید.

غیرفعال‌سازی تنها پروفایل را غیرفعال می‌ کند ولی همچنان اطلاعات شما را حفظ می ‌کند و به شما امکان استفاده از دیگر سرویس‌ های فیس‌بوک را می ‌دهد. اگر می ‌خواهید از دیگر بخش ‌ها نظیر پیام‌ رسان استفاده کنید این تنها گزینه پیش روی شماست. برای این کار به صفحه تنطیمات رفته و گزینه Manage account را از بخش اصلی انتخاب کرده و روی Deactivate your account کلیک کنید. بعد از غیرفعال شدن حساب فیسبوک، کافی است مراحل زیر را طی کنید تا به حذف حساب کاربری مسنجر فیسبوک به طور موقت اقدام کنید:

  • مسنجر را روی دستگاه موبایل خود باز کنید.
  • عکس پروفایل خود در قسمت بالا سمت چپ را لمس کنید.
  • پایین بیایید و Deactivate Messenger را انتخاب کنید.
  • رمز خود را وارد کنید.
  • Deactivate را لمس کنید.

دیلیت اکانت مسنجر فیسبوک (Facebook Messenger) [آموزش تصویری]

در پایان شما به طور موقت حساب کاربری فیسبوک مسنجر را غیرفعال کرده اید. هیچ محدودیت زمانی در این باره وجود ندارد. شما بعد از این می توانید حتی اپلیکیشن مسنجر را از دستگاه خود پاک کنید. بعد از این و هر زمانی که قصد داشته باشید می توانید دوباره با نصب مسنجر و با استفاده از شماره همراه، ایمیل یا گذرواژه پیشین خود به اکانت فیسبوک مسنجر خود دسترسی داشته باشید.

اما با دیلیت اکانت مسنجر فیسبوک هیچ اطلاعاتی از شما در این سرویس برجا نخواهد ماند و نمی توانید دوباره آنرا بازیابی کنید. حتی دیگر به اطلاعات اکانت خود دسترسی نخواهید داشت. اما دیلیت اکانت مسنجر فیسبوک چگونه است؟

بیشتر بخوانید: رفع مشکل قفل شدن فیسبوک ؛ بازگردانی حساب فیسبوک

دیلیت اکانت مسنجر فیسبوک

اگر بپرسید که چرا و به چه دلایلی ممکن است ما به دیلیت اکانت مسنجر فیسبوک متمایل شویم، باید در پاسخ بگوییم که این مسئله شاید در درجه اول ناشی از امنیت پایین این سرویس باشد. آنطور که بررسی های کارشناسی نشان می دهد، مسنجر یکی از ضعیفترین ها در بحث امنیت اطلاعات کاربران است. اما برای حذف اکانت فیسبوک مسنجر شما ناگزیر باید حساب کاربری فیسبوک را به طور کامل حذف کنید. البته این در صورتی است که حساب کاربری فیسبوک داشته باشید و با آن مسنجر را فعال کرده باشید.

برای حذف اکانت فیسبوک اما راه ساده ای در پیش دارید. برای اینکار مستقیما از طریق وب سایت فیسبوک اقدام کنید.

دیلیت اکانت مسنجر فیسبوک (Facebook Messenger) [آموزش تصویری]
حذف اکانت فیسبوک مسنجر
در ابتدا با کلیک روی این لینک به صفحه حذف اکانت فیسبوک بروید.

دیلیت اکانت مسنجر فیسبوک (Facebook Messenger) [آموزش تصویری]
حذف اکانت فیسبوک مسنجر
حال بر روی گزینه آبی رنگ Delete My Account کلیک کنید.

دیلیت اکانت مسنجر فیسبوک (Facebook Messenger) [آموزش تصویری]
حذف اکانت فیسبوک مسنجر
در فیلد مشخص شده باید عبارت ارائه شده را وارد نمایید و در کادر مربوط به رمز عبور هم باید پسورد اکانت فیس بوک خود را وارد نمایید. نهایتا بر روی گزینه OK کلیک کنید.

دیلیت اکانت مسنجر فیسبوک (Facebook Messenger) [آموزش تصویری]
حذف اکانت فیسبوک مسنجر
در پنجره نمایش داده شده روی گزینه OK کلیک کنید تا بدین صورت، دستور حذف اکانت فیسبوک شما صادر شود. فیسبوک در پنجره نمایش داده شده عنوان می کند که حذف دائم اکانت شما ظرف 14 روز آینده انجام خواهد شد. با نهایی شدن این فرایند، حذف اکانت فیسبوک مسنجر نیز انجام خواهد شد و با حذف برنامه اطلاعاتی از شما بر جا نخواهد ماند.

به محض آغاز فرایند حذف اکانت، شما قادر به بازیابی اکانت فیسبوک یا اطلاعات مسنجر نخواهید بود. البته شما پیش از تایید حذف اکانت می توانید اطلاعات و تصاویر خود در فیسبوک را دانلود و ذخیره کنید.

اما اگر بدون وجود یک اکانت فیسبوک از مسنجر فیسبوک استفاده می کنید می توانید به شیوه ای که در ابتدا گفتیم نسبت به غیرفعال سازی مسنجر و حذف برنامه اقدام کنید. این سبب می شود تا اطلاعات شما نیز به مرور حذف شود.

بیشتر بخوانید: اینستاگرام کودکان چیست (Instagram Kids) و چرا فیسبوک به سراغ آن رفته؟

برخی ترفندهای فیسبوک مسنجر

با وجود اینکه موضوع بحث ما حذف اکانت فیسبوک مسنجر بود و به آن پرداختیم. اما این مسنجر همچنین از پرکاربردترین پیامرسان ها با قابلیت هایی خاص است. در ادامه قصد داریم برخی ترفندهای ویژه مسنجر را به شما آموزش دهیم.

بازی های فیسبوک مسنجر

دیلیت اکانت مسنجر فیسبوک (Facebook Messenger) [آموزش تصویری]
حذف اکانت فیسبوک مسنجر
این سرویس صرفا یک ابزار پیامرسانی نیست. شما می توانید با استفاده از آن حتی بازی کنید. البته انتظار بازی های خارق العاده را نباید داشته باشید. اما این بازی ها در نوع خود جذاب و جالب توجه هستند.

بعضی از این بازی ها به سادگی و با کمک یک ایموجی فعال می شوند. اگر به عنوان مثال یک ایموجی توپ را برای دوست خود ارسال کنید با لمس آن صفحه بازی باز می شود. این بازی ها از تنوع نسبتا خوبی برخوردارند.

از طریق کامپیوتر و بدون نیاز به وارد شدن به فیسبوک خود از مسنجر استفاده کنید

از سال 2015 مسنجر فیسبوک برای کاربرانی که فیسبوک ندارند هم در دسترس قرار گرفته است. کاربران فیسبوک اگر این برنامه را روی گوشی خود نداشته باشند، می‌توانند به راحتی با باز کردن حساب کاربری خود در فیسبوک از مسنجر فیسبوک استفاده کنند. اما کسانی که حساب کاربری فیسبوک ندارند چطور؟

این سرویس پلتفرم تحت وب نیز دارد که می توان به سادگی از آن استفاده کرد. کافیست به سایت فیسبوک رفته و با همان اطلاعاتی که برای ورود به مسنجر استفاده می کنید، وارد آن شوید. مهم نیست قبلا در فیسبوک حساب کاربری داشته اید یا نه.

ایجاد میانبر مکالمات مهم

دیلیت اکانت مسنجر فیسبوک (Facebook Messenger) [آموزش تصویری]
حذف اکانت فیسبوک مسنجر
ما معمولا گروه ها و گفتگوهای کاربردی پرشماری داریم. گروهی برای گفتگوی خانوادگی، گروهی برای دانشگاه و یا گروه های دوستی پرکاربرد. بعضی نیز از یک مسنجر تنها برای گفتگو با یک یا دو شخص خاص استفاده می کنند.

شما با قابلیت های جدید مسنجر قادر هستید تا به سادگی شورتکارت و میانبر چت های محبوب را ایجاد کنید. این کار بسیار ساده است. کافی است به صفحه مکالمه بروید و با زدن آیکون I در درون دایره، در قسمت بالا سمت راست، به تنظیمات مکالمه بروید.

صفحه جدیدی باز خواهد شد و سه نقطه که به صورت عمودی روی هم قرار گرفته‌اند، در قسمت بالا سمت راست قابل مشاهده خواهد بود. با زدن روی این سه نقطه، گزینه ایجاد میانبر را خواهید دید. با این کار میانبر در صفحه شما ظاهر خواهد شد و شما قادر خواهید بود آن‌طور که می‌خواهید آنها را مرتب کنید.

اعلان‌های دریافتی را خاموش کنید

دیلیت اکانت مسنجر فیسبوک (Facebook Messenger) [آموزش تصویری]

شما در بخش تنظیمات می توانید اعلان های مسنجر را خاموش کنید. شما در بخش تنظیمات نوتیفیکیشن ها علاوه بر غیرفعال کردن اعلان های یک یا چند کاربر خاص، می توانید برای عدم دریافت اعلانات یک بازه زمانی مشخص کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص حذف اکانت فیسبوک مسنجر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر