;
coinex

قابلیت Recently Deleted اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام به تازگی از قابلیتی با نام Recently Deleted رونمایی کرده است که بسیار کاربردی است. اما قابلیت Recently Deleted اینستاگرام چیست؟

شبکه اجتماعی اینستاگرام به واقع در حال حاضر بزرگترین رسانه اجتماعی دنیا با ابعادی فراتر از سرگرمی و خدمات ارتباطی است. اینستاگرام از همان زمانی که تحت مالکیت فیسبوک درآمد به بروزرسانی های بسیار خوب خود همواره قابلیت هایی جذاب و کاربری را در اختیار کاربران قرار داده است.

به واقع باید گفت برخلاف بسیاری از اپلیکیشن ها و برنامه های دیگر، اینستاگرام از معدود اپلیکیشن ها و برنامه هایی است که با هربار بروزرسانی شما تغییرات خاصی را در آن متوجه خواهید شد. به تازگی اما قابلیت جدیدی به نام Recently Deleted به این شبکه اجتماعی اضافه شده است. اما قابلیت Recently Deleted اینستاگرام چیست؟ با ما همراه باشید.

قابلیت Recently Deleted اینستاگرام چیست؟

بسیار عادی است که بعضا به اشتباه غیرعمدی یا در یک تصمیم گیری آگاهانه اما لحظه ای و هیجانی تصمیم به تغییر یا حذف بخش مهمی از اطلاعات خود در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام یا تلگرام بگیریم. به هر صورت اگر در تصمیم خود جدی نباشیم ممکن است ب زودی برای مطالب قدیمی دلتنگ شویم و تصمیم به بازگردانی آنها بگیریم. اما چگونه میتوان این کار را کرد؟

به تازگی اینستاگرام یک قابلیت خوب و کاربردی دیگر به اپلیکیشن جذاب خود اضافه کرده که مستقیما به درد همین کار میخورد. قابلیتی با نام Recently Deleted. اما قابلیت Recently Deleted اینستاگرام چیست و از آن چه میدانیم؟ چگونه با این قابلیت باید نسبت به بازگردانی پست ها و مطالب حذف شده اینستاگرام اقدام کرد؟

این قابلیت همانطور که از نام آن پیدا است قابلیتی مربوط به مطالب یا پست های تازه حذف شده است. با این قابلیت شما میتوانید عکس ها یا ویدیوهایی که اخیرا آنها را پاک کرده اید به سادگی بازیابی کنید.

البته این قابلیت تنها برای کسانی که به اشتباه یا به عمد پست ها و مطالب خود را پاک کرده اند به کار نمی آید، بلکه اگر کمی بیشتر به آن فکر کنید کاربردهای مهم دیگری نیز برای آن پیدا میکنید.

شاید دیده باشید برخی افراد بعضا به ناگاه با پیج هایی جدید و از صفر کار خودر ا در اینستاگرام آغاز میکنند. کسانی که فالورهای زیاد و پست های زیادی داشتند اما الان هیچ اثری از پیج قبلیشان نیست و به دلایل مختلفی کنترل پیج سابق خود را یا از دست داده اند یا تمام پست هایشان حذف شده است.

خب این مشکل علت مشخصی دارد و آن نیز نفوذهای تخریب گرانه هکرهاست که در مواقعی که به پیج شما دسترسی داشته باشند نسبت به حذف اطلاعات و پست های آن اقدام میکنند. اینستاگرام خود در بیانیه رسمی مرتبط با این قابلیت و در توضیح قابلیت Recently Deleted اینستاگرام آورده است:

ما می دانیم که هکرها گاهی اوقات با دسترسی به یک حساب کاربری محتوای آن را پاک می کنند به همین دلیل  امکانی را که تا به احتمال کاربران برای بازیابی محتوای خود نداشتند را اضافه کرده ایم

در نتیجه به نظر میرسد پاسخ سوال قابلیت Recently Deleted اینستاگرام چیست بسیار واضح و مشخص باشد! قابلیتی بسیار کاربردی برای بازیابی یک پیج کاملا از دست رفته. البته که شما میتوانید با استفاده از آن برای مطالب اخیر خود که حذف کرده اید نیز تصمیم های جدیدی بگیرید. اما این قابلیت چگونه کار میکند و از کجا در دسترس خواهد بود؟

قابلیت Recently Deleted اینستاگرام چیست؟

قابلیت Recently Deleted اینستاگرام چیست؟
بازگردانی پست های حذف شده اینستاگرام

آنطور که مشخص شده زین پس در اینستاگرام بخشی با همین نام  یعنی Recently Deleted وجود خواهد داشت که در آن هرآنچه از محتوایی که شما اخیرا پاک کرده باشید در دسترس قرار خواهد گرفت.

در پاسخ به این سوال که محتوای تازه پاک شده تا چه زمانی باقی خواهد ماند باید گفت این موضوع بستگی تام به نوع محتوا دارد. برای مثال استوری هایی که تازه پاک شده اند و در آرشیو نباشند تا 24 ساعت در پوشه یا بخش Recently Deleted باقی خواهند ماند.

بقیه محتواهای اینستاگرامی مانند پست یا ویدیو IGTV را اگر تا 30 روز هم بازیابی نکنید به طور خودکار حذف میشود، اما در این مدت قابل بازیابی است.

همچنین این شبکه اجتماعی در ارتباط  قابلیت Recently Deleted اینستاگرام اعلام کرده از این به بعد از افرادی که قصد پاک کردن محتوا یا بازیابی محتوای پوشه Recently Deleted را دارند خواسته میشود تا پیش از هرچیز مراحل تایید هویت را برای مشخص شدن اینکه آیا صاحب واقعی اکانت هستند یا خیر بگذرانند.

حالا اگر قصد دارید پستی را با استفاده از قابلیت Recently Deleted اینستاگرام بازیابی کنید میتوانید به Setting رفته، Account را انتخاب کرده و گزینه تازه اضافه شده به لیست این بخش یعنی Recently Deleted را انتخاب کنید و در آنجا به محتواهای تازه پاک شده صفحه  خود دسترسی داشته باشد و در صورت ضرورت نسبت به بازگردانی آنها اقدام کنید. البته از همنیجا میتوانید برای حذف دائمی این مطالب نیز تصمیم بگیرید.

قابلیت Recently Deleted اینستاگرام چیست؟

قابلیت Recently Deleted اینستاگرام چیست؟

همانطور که گفتیم اینستاگرام به تازگی قابلیت کاربردی و جذابی به نام Recently Deleted به اپلیکیشن خود اضافه کرده است که به شما امکان بازگردانی پست های پاک شده اینستاگرام را میدهد. این قابلیت شباهت زیادی به قابلیت گالری گوشی های آیفون دارد.

همانطور که احتمالا کاربران iOS باید بدانند، این پلتفرم تصاویر و ویدیوهای حذف شده را به مدت 30 روز در بخش Recently Deleted قرار میدهد و امکان بازیابی آنها وجود دارد. بر همین اساس قابلیت جدید اینستاگرام قطعا برای کاربران iOS آشنا خواهد بود.

این قابلیت به درد افرادی میخورد که به طور اتفاقی پستی را حذف کرده اند و همچنین از آن مهمتر برای افرادی کارآمد خواهد بود که حساب کاربری شان تحت حملات هکری قرار گرفته و اطلاعات آن پاک شده است. از این پس برای بازگردانی محتوا یا حذف کامل آنها شما باید هویت خود از طریق پیامک یا ایمیل احراز کنید.

خبر مربوط به قابلیت بازگردانی پست های پاک شده اینستاگرام یا Recently Deleted نخستین بار توسط ورج اعلام شد. به گزارش 9to5Mac بخش Recently Deleted اینستاگرام شامل عکس ها، ویدیوها، IGTVT، ریل ها و استوری هایی است که اخیرا حذف کرده اید میباشد.

تمامی محتواهای حذف‌ شده در Recently Deleted قرار می‌ گیرند و پس از گذشتن بازه زمانی 30 روزه به ‌‌طور کامل و برای همیشه حذف می‌شوند. در حقیقت پس از 30 روز دیگر قابلیت بازگردانی پست های حذف شده اینستاگرام وجود نخواهد داشت. قابلیت Recently Deleted در کنار ویژگی مشابه دیگری در اینستاگرام یعنی بخش Archive قرار می ‌گیرد.

بازگردانی پست های پاک شده اینستاگرام با این ویژگی بسیار ساده است؛ بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا برنامه اینستاگرام را باز کرده و وارد صفحه اصلی مربوط به پیج خود یعنی همانجایی که بیو و پست های شما به نمایش درآمده شوید.
  • در اینجا روی آیکون سه خط، سه نقطه یا More در گوشه بالا سمت راست تصویر کلیک کنید.
  • در اینجا از کادر جدیدی که باز شده گزینه Settings در پایین صفحه را انتخاب کنید.
  • سپس در منوی باز شده روی گزینه Recently Deleted کلیک کنید. اگر در حال حاضر این گزینه را نمیبینید بعدا دوباره این مراحل را طی کنید چون ممکن است این قابلیت در حال حاضر به صورت رندوم و البته تدریجی در اختیار افراد قرار بگیرد.
  • در اینجا از میان پست ها، ویدیوها و استوری های پاک شده میتوانید هرکدام را که قصد بازیابی آنها را دارید انتخاب کرده و گزینه Restore را انتخاب کنید.

بازگردانی پست های پاک شده اینستاگرام با استفاده از آرشیو

همانطور که گفتیم کاربری قابلیت جدید تا حدی شبیه به قابلیت آرشیو است که از پیش در این شبکه اجتماعی وجود داشت. اینستاگرام حدودا 2 سال پیش قابلیت آرشیو را معرفی کرد. این ویژگی به کاربران اجازه میدهد که پست های خود را بدون حذف کردن آنها از اینستاگرام مخفی کنند و در صورت ضرورت نسبت به بازگردانی آنها به حالت عمویم اقدام کنند.

اگر در صفحه اینستاگرام خود هر یک از پست های خود را انتخاب کنید، در بخش تنظیمات پست که از گزینه سه نقطه به آن دسترسی دارید، گزینه Archive را نیز مشاهده خواهید کرد. با انتخاب این گزینه پست شما به یک گالری خصوصی منتقل میشود که فقط خود شما توان مشاهده آنرا دارید.

قابلیت Recently Deleted اینستاگرام چیست؟
بازگردانی پست های حذف شده اینستاگرام

سپس این گزینه را در منوی ابزارهای اصلی پیج خود که از سه خط بالا گوشه راست صفحه پروفایل خود به آن دسترسی دارید میتوانید پیدا کنید و در صورت ضرورت نسبت به بازگردانی پست ها اقدام کنید. مراحل بازگردانی پست ها بدین شرح است:

پیش از هرچیز، اپلیکیشن اینستاگرام را روی تلفن همراه هوشمند خودتان باز کنید و با ضربه زدن بر روی تصویر پروفایل به صفحه مربوط به پروفایل بروید.

قابلیت Recently Deleted اینستاگرام چیست؟
بازگردانی پست های حذف شده اینستاگرام

اکنون روی آیکون ساعت در گوشه سمت راست بالای صفحه پروفایل تان ضربه بزنید.

قابلیت Recently Deleted اینستاگرام چیست؟
بازگردانی پست های پاک شده اینستاگرام

بعد از انجام این کار، به صفحه بایگانی استوری‌ها می‌روید که همه استوری‌های شما آنجا قرار دارد. برای برگرداندن پست آرشیو شده روی «Stories Archive» ضربه بزنید و سپس «Post archive» یا «آرشیو پست» را انتخاب کنید.

قابلیت Recently Deleted اینستاگرام چیست؟
بازگردانی پست های حذف شده اینستاگرام

همه عکسهای آرشیو شده را پیدا خواهید کرد. شما می‌توانید با ضربه زدن روی پست و سپس  منوی سه نقطه در گوشه سمت راست، گزینه «نمایش در پروفایل» یا «Show on Profile» را انتخاب کنید. عکس در پروفایل شما دوباره قابل مشاهده خواهد بود.

قابلیت Recently Deleted اینستاگرام چیست؟
بازگردانی پست های پاک شده اینستاگرام

اینستاگرام همواره با آپدیت های خود ما را سورپرایز کرده است. حالا باید دید دیگر این برنامه جذاب چه ارمغانی برایمان خواهد داشت. البته باید بدانید که این اپلیکیشن در کنار جذابیت های خود هزینه های زیادی هم دارد، برای مثال و درباره میزان مصرف اینترنت اینستاگرام بد نیست نگاهی به میزان مصرف اینترنت لایو اینستاگرام بیندازید.

همچنین توصیه میشود در صورتی که پیگیر آمارهای مهم و اخبار این اپلیکیشن هستید نگاهی به رکورد کامنت اینستاگرام، بیشترین لایک در اینستاگرام  و رکورد لایو اینستاگرام داشته باشد. بدون شک آشنایی با مشهورترین و بهترین تیک تاکرهای جهان، بیشترین فالوور اینستاگرام در ترکیه، بیشترین فالوور اینستاگرام در سال 2020 و بهترین یوتیوبرها و استریمرهای ایرانی خالی از لطف نیست.

همچنین پربازدیدترین ویدیوهای یوتیوب با بیش از 35 میلیارد بار مشاهده و آشنایی با پرجمعیت ترین کانال های تلگرام لایق جالب توجه است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص قابلیت Recently Deleted اینستاگرام چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر