;
coinex

زمان بندی قطع برق گلستان 1400 ؛ جدول قطعی برق گرگان و گنبد کاووس

زمان بندی قطع برق گلستان 1400 چگونه است؟ جدول زمان بندی قطع برق گنبد کاووس و گرگان و سایر شهرستان‌های این استان چگونه است؟ در ادامه این نوشتار همراه باشید تا این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

به گزارش خبرگزاری‌ها شرکت توزیع استان گلستان، مناطقی را که از دوشنبه سوم خرداد تا جمعه هفتم با قطعی احتمالی برق به‌مدت ۶۰ تا ۱۲۰ دقیقه روبه‌رو می‌شوند، اعلام کرد. جدول منتشر شده با نام تابستان 1400 منتشر شده است. قطعی های گسترده در سراسر کشور در طول چند روز گذشته پرسروصدا بوده است و اخبار بسیاری در خصوص علت‌ها و حواشی آن منتشر شده است.

از استخراج بیت کوین و سوخت مازوت گرفته تا مصرف بی رویه برق توسط مردم و کمبود انرژی نیروگاه ها، همگی در منابع مختلف به عنوان عامل قطعی برق در کشور اعلام شده است. در سال‌های گشذته قطعی برق عمدتا در تابستان رخ می‌داد، اما امسال در اول خردادماه با این روند مواجه شده‌ایم و برق روزانه به طور متوسط 2 ساعت از دسترس مردم خارج می‌شود. در ادامه این نوشتار به زمان بندی قطع برق گلستان 1400 و جدول زمان بندی قطع برق گنبد کاووس ، گرگان و سایر شهرستان های استان گلستان می‌پردازیم. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

زمان بندی قطع برق گلستان 1400

جدول قطعی برق گرگان و گنبد کاووس

قطعی گسترده برق در کشور در روزهای نخست خردادماه 1400 باعث تعجب مردم شده است. مشرق دوم خرداد نوشته بود کسری عجیب ۹۰۰۰ مگاواتی برق در روز گذشته موجب بروز قطعی های متعدد و پراکنده برق در نقاط مختلف کشور به ویژه تهران و استان های شمالی شده بود. این درحالی است که سخنگوی صنعت برق کشور می‌گوید صنعت برق به دنبال استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال که مصرف برق زیادی را به دنبال دارد تحت فشار شدید قرار گرفته است. پیشتر مدیرعامل شرکت توانیر نیز گفته بود مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه امسال یک سال بی سابقه ای بود، شاید در ۵۰ سال اخیر ایران گرما تا به این حد سابقه نداشت.

مطابق آخرین گزارش‌ها، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور درباره علت قطعی برق در کشور به ویژه در استان تهران و استان های شمالی، گفت:

در حال حاضر شرایط دشواری را پیش رو داریم که یکی از مهم‌ترین دلایل آن نیز افزایش استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتالی در کشور است. از روز گذشته نامه‌های مدیریت مصرف برای مشترکان بزرگ شروع شد و همچنین در حال جمع آوری مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز هستیم. از سال گذشته شرایط معرفی مراکز استخراج غیرمجاز ارزهای دیجیتال را برای مردم فراهم کردیم و با این وجود برق مراکز مجاز با هماهنگی صورت گرفته در ساعات اوج مصرف قطع می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در برخی نقاط تهران و استانهای شمالی، خاموشی های بیش از ۲ ساعت و حتی تکرار دو یا سه باره قطع برق در روز از سوی مردم گزارش شد. مشرق گزارش می‌دد که در بخش‌هایی از شبکه برق که مصرف آن بیش از حد ظرفیت برق‌رسانی باشد «مرکز مدیریت واقع شده در شرکت های توزیع، اقدام به قطع برق آن منطقه می کند تا شبکه برق دچار آسیب جدی نشود.» این افزایش مصرف هم از نظر میزان تأمین برق و هم از نظر ظرفیت فیزیکی شبکه عنوان شده است. در همین زمینه سخنگوی صنعت برق با اشاره به «رشد عجیب ۸۵۰۰ مگاواتی مصرف نسبت به زمان مشابه سال گذشته» می‌گوید:

گر در تیر و مرداد هوا گرم تر از روزهای جاری شود و مصرف مردم نیز افزایش یابد، شرایط سخت تر خواهد شد. پیش بینی می کنیم طی روزهای آینده [خرداد ماه] وضعیت با افزایش طرح های مدیریت مصرف برق، بهتر خواهد شد و برآورد ما این است که امسال در مجموع حداقل ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ مگاوات کسری برق داشته باشیم.

جدول قطعی برق گلستان تابستان 1400

روابط عمومی شرکت توزیع برق استان گلستان با انتشار جداولی  زمان بندی خاموشی استان گلستان 1400 را اعلام کرده است. در این جدوال، مناطق مختلف استان در گروه‌های هشتگانه قرار گرفته اند. در طول روزهای مختلف ماه، برق هر منطقه در ساعات مختلف که در جدول قطعی برق گلستان تابستان 1400 مشخص شده، به مدت 60 الی 120 دقیقه قطع خواهد شد. در ادامه این جدوال را مشاهده کنید:

برنامه مدیریت اضطراری بار در ایام هفته و ساعات روز شرکت توزیع نیروی برق گلستان – تابستان 1400 :

جدول قطعی برق گلستان تابستان 1400
برنامه قطع برق گرگان و سایر شهرستان های استان گلستان

برنامه قطع برق گرگان و سایر شهرستان های استان گلستان – گروه الف:

جدول قطعی برق گلستان تابستان 1400
برنامه قطع برق گرگان و سایر شهرستان های استان گلستان – گروه الف

جدول قطعی برق گلستان تابستان 1400 – گروه ب:

جدول قطعی برق گلستان تابستان 1400
جدول قطعی برق گلستان تابستان 1400 – گروه ب

برنامه قطع برق گرگان و سایر شهرستان های استان گلستان – گروه ج:

جدول قطعی برق گلستان تابستان 1400
جدول زمان بندی قطع برق گلستان 1400 – گروه ج

برنامه قطع برق گرگان و سایر شهرستان های استان گلستان – گروه د:

جدول قطعی برق گلستان تابستان 1400
جدول زمان بندی قطع برق گلستان 1400 – گروه د

زمان بندی خاموشی استان گلستان تابستان 1400 – گروه ه:

جدول قطعی برق گلستان تابستان 1400
جدول زمان بندی قطع برق گلستان 1400 – گروه ه /جدول زمان بندی قطع برق گنبد کاووس

زمان بندی خاموشی استان گلستان تابستان 1400 – گروه ه:

جدول قطعی برق گلستان تابستان 1400
جدول زمان بندی قطع برق گلستان 1400 – گروه و / جدول زمان بندی قطع برق گنبد کاووس

زمان بندی خاموشی استان گلستان تابستان 1400 – گروه شهرک صنعتی:

جدول قطعی برق گلستان تابستان 1400
جدول زمان بندی قطع برق گلستان 1400 – گروه شهرک صنعتی / جدول زمان بندی قطع برق گنبد کاووس

قطعی برق و پیامدهای آن

در روزهایی که کسری تولید برق شرایط سختی را برای وزارت نیرو و شرکت توانیر ایجاد کرده و راهی جز خاموشی معابر در ساعات شب یا خاموشی‌های پراکنده در طول روز باقی نگذاشته، شبکه‌های اجتماعی این شبهه را ایجاد کرده‌اند که برق تولیدی ایران که نسبتا با قیمت گرانی تولید و با ارزان‌ترین قیمت نیز عرضه می‌شود.

در طول روزهای گذشته در تهران، استان‌های شمالی و سایر کلان شهرها، با قطعی‌های مکرر و طولانی‌مدت رو به رو شده ایم. این موضوع مشکلات زیادی به بار آورده است. از باخت تیم شطرنج گرفته تا مشکلات مهم‌تری نظیر قطعی برق در بیمارستان‌ها. معلمان و دانش آموزان نیز که این روزها درگیر درس و امتحان هستند، در نتیجه این اتفاق به مشکل خواهند خورد. انتشار جداول زمان بندی قطعی برق منجر شده اندکی مردم بتوانند بهتر زمان‌بندی کنند.

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق تهران 1400

در کنار مشکل عظیمی نظیر همه گیری ویروس کرونا، آموزش پرورش امسال اعلام کرده بود که امتحانات به صورت حضوری برگزار شوند و حالا قطع شدن برق نیز مشکل دیگری است که به این ماجرا اضافه شده‌اند. نگرانی از نبود دستگاه تهویه در سالن‌های امتحان می‌تواند به دغدغه بزرگی برای دانش آموزان و معلمان تبدیل شود.

یکی دیگر از اخباری که حول محور قطعی برق شنیده ایم، استخراج بیت کوین است. به طور کلی ارزهای دیجیتال این روزها به خودی خود ترند هستند و مردم بسیاری، که سرمایه خود را به دلیل تورم در معرض خطر می‌بینند، به دنبال خرید و فروش کریپتوکارنسی‌ها رفته اند. پیش بینی قیمت بیت کوین از سال 2022 تا 2030 نشان می دهد این رمز ارز در آینده هم رشد خود را حفظ خواهد کرد. از سوی دیگر اما استخراج این رمزارز می‌تواند منجر به افزایش حامل انرژی مهمِ برق شود و همچنین پیامدهای محیط زیستی به دنبال داشته باشد. گفته می شود استخراج یک بیت کوین به اندازه 24 واحد مسکونی در طول یک سال برق مصرف می‌کند.

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق فارس 1400

زمان بندی قطع برق تبریز 1400

بیت کوین چیست؟ بیت کوین نوعی ارز دیجیتالی است که تحت مدیریت هیچ فرد یا ارگان خاصی نبوده و همین خاصیت غیرمتمرکز بودن و غیر وابسته بودن آن سبب افزایش محبوبیت آن گردیده است. این ارز دیجیتال در سال ۲۰۰۹ و توسط فردی به نام ساتوشی ناکاموتو، که هویت او ناشناس است، ایجاد گردید و به عنوان اولین پول بی پشتوانه شناخته شد.

پیشتر پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) از قول مصطفی رجبی مشهدی در رابطه با قطعی برق و استخراج بیت کوین در این مدت گفته بود که یکی از مهمترین دلایل اوضاع سخت کنونی در نتیجه قطعی برق، استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال است. او بیان داشت که از اول خردادماه برنامه مدیریت مصرف برق آغاز شد و مراکز استخراج غیرمجاز بیت کوین و دیگر رمز ارزها در حال جمع‌آوری شدن هستند. رجبی مشهدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرده بود:

از سال گذشته شرایط معرفی مراکز استخراج غیرمجاز ارزهای دیجیتال را برای مردم فراهم کردیم و در عین حال برق مراکز مجاز با هماهنگی صورت گرفته در ساعات اوج مصرف قطع می‌شود.

آقای رجبی مشهدی خاطرنشان کرده است که شرکت‌های برق نیز خاموشی‌های احتمالی را از طریق سامانه برق من اطلاع‌رسانی کنند، علاوه بر این برای مشترکان تهرانی پیامک هم ارسال خواهد شد. در واقع، صنعت برق به دلیل استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال که مصرف برق بالایی را به خود اختصاص داده، تحت فشار است. گفته می‌شود ۸% از استخراج کل جهان در ایران صورت می‌گیرد، که این عدد با توجه به جمعیت نسبتا کم ایران در مقایسه با کشور‌های بزرگ، عدد قابل توجهی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص زمان بندی قطع برق گلستان 1400 چیست؟ نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با دیگران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر