;
coinex

زمان بندی قطع برق تبریز 1400 ؛ جدول قطعی برق آذربایجان شرقی چگونه است؟

به تدریج و هنوز تابستان شروع نشده، خاموشی های گسترده در کشور آغاز شده است. این جستار به زمان بندی قطع برق تبریز 1400 میپردازد.

شرکت توزیع برق تبریز اطلاعاتی از زمان بندی قطع برق تبریز 1400 و شهرستان های اسکو آذرشهر را منتشر کرده است. البته مشترکین تبریزی نیز مانند همه مشترکین می توانند با نصب اپلیکیشن برق من و ثبت شناسه قبض خود، از زمان دقیق خاموشی ها مطلع شوند.

گزارش شرکت توزیع برق تبریز مرتبط با زمان بندی قطع برق تبریز 1400 حاکی از این است که مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امسال گرم‌ترین و کم‌بارش‌ترین سال طی 5 دهه‌ی گذشته‌ی ایران است. این امر موجب کاهش ذخایر سدها و لذا کاهش قابل توجه تولید نیروگا‌های برقابی شده است. از طرفی افزایش سالانه‌ی تعداد مشترکان و بالارفتن افزایش مصرف انرژی در اثر افزایش بی‌سابقه‌ی دمای هوا، توازن میان تولید و مصرف انرژی را در شبکه‌ی سراسری برق کشور به هم زده است. اعمال صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک بسیار زیادی خواهد کرد تا ایام گرم سال را با کمترین عارضه پشت سر بگذاریم.

زمان بندی قطع برق تبریز 1400

چنانچه شرایط مصرف انرژی به حدی باشد که نیروگاه‌ ها با محدودیت روبرو شده و نیاز به اعمال خاموشی باشد، این خاموشی‌ ها بوسیله‌ سامانه (اپلیکیشن) «برق من»، اطلاع‌ رسانی خواهد شد.

روابط عمومی شرکت توزیع برق تبریز همچنین با تشکر از همراهی عموم مردم خواهان اولویت بخشیدن به مدیریت مصرف انرژی شده است و توصیه کرده که دمای منزل روی دمای رفاه 25 درجه سانتی گراد باشد و در ساعات پیک مصرف نیز از استفاده از وسایل برقی پرمصرف به طور همزمان اجتناب شود.

درباره سامانه و اپلیکیشن برق من نیز باید بدانید که با ثبت نام در این سرویس بدون نیاز به مراجعه حضوری افراد می توانند تمامی خدمات مورد نیاز را از هر نقطه ای انجام دهند و از برنامه و زمان بندی قطع برق تبریز 1400 مطلع شوند.

با اعلام شرکت توانیر و به دلیل افزایش دما و به تبع آن به علت افزایش مصرف برق در تمام بخش های مصرفی و همچنین کاهش نزولات آسمانی و کاهش میزان تولید نیروگاه های برق آبی کشور ، خاموشی های پراکنده در برخی مناطق اعمال می شود.

با توجه به اینکه مدیریت مصرف برق در سطح کشور به صورت سراسری از مرکز کنترل برق کشور اعلام می شود ، لدا به منظور پایداری شبکه بنا به دستور مرکز کنترل در برخی از نقاط شهر، روستا و مناطق صنعتی خاموشی های احتمالی و موردی اعمال خواهد شد که مطابق با زمان بندی قطع برق تبریز 1400 خواهد بود.

جدول زمان بندی قطع برق تبریز 1400 برابر اعلام مرکز کنترل برای حداکثر میزان صرفه جویی برق و طبق برنامه زمانبندی تهیه شده و بدیهی است که درصورتیکه مشترکین محترم در مصرف برق صرفه جویی نمایند ، خاموشی های آدرس های مورد نظر تعدیل خواهد شد. در ادامه در بررسی جزئی تر دسته بندی های جدول زمان بندی قطع برق تبریز 1400 با ما باشید.

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق البرز 1400

جدول قطعی برق تبریز تابستان 1400 : گروه A

بنابر اطلاعات برنامه قطع برق آذربایجان شرقی زمان قطع برق در تبریز برای گروه A از 8:30 الی 11 خواهد بود و شامل مناطق جدول زیر است:

زمان بندی قطع برق تبریز 1400 ؛ جدول قطعی برق آذربایجان شرقی چگونه است؟
زمان بندی خاموشی آذربایجان شرقی

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق اصفهان 1400

جدول قطعی برق تبریز تابستان 1400 : گروه B

بنابر اطلاعات برنامه قطع برق آذربایجان شرقی زمان قطع برق در تبریز برای گروه B از 11 الی 13:30 خواهد بود و شامل مناطق جدول زیر است:

زمان بندی قطع برق تبریز 1400 ؛ جدول قطعی برق آذربایجان شرقی چگونه است؟

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400

جدول قطعی برق تبریز تابستان 1400 : گروه C

بنابر اطلاعات برنامه قطع برق آذربایجان شرقی زمان قطع برق در تبریز برای گروه C از 11 الی 13:30 خواهد بود و شامل مناطق جدول زیر است:

زمان بندی قطع برق تبریز 1400 ؛ جدول قطعی برق آذربایجان شرقی چگونه است؟

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق تهران 1400

جدول قطعی برق تبریز تابستان 1400 : گروه D

بنابر اطلاعات برنامه قطع برق آذربایجان شرقی زمان قطع برق در تبریز برای گروه D از 13:30 الی 15:30 خواهد بود و شامل مناطق جدول زیر است:

زمان بندی قطع برق تبریز 1400 ؛ جدول قطعی برق آذربایجان شرقی چگونه است؟
زمان بندی خاموشی آذربایجان شرقی

بیشتر بخوانید: قطعی برق و استخراج بیت کوین

جدول قطعی برق تبریز تابستان 1400 : گروه E

بنابر اطلاعات برنامه قطع برق آذربایجان شرقی زمان قطع برق در تبریز برای گروه E از 17:30 الی 19:30 خواهد بود و شامل مناطق جدول زیر است:

زمان بندی قطع برق تبریز 1400 ؛ جدول قطعی برق آذربایجان شرقی چگونه است؟
زمان بندی خاموشی آذربایجان شرقی

علت قطعی های برق گسترده چیست؟

اگرچه حدودا دو هفته ای هست که قطعی های پراکنده برق در نقاط مختلف کشور آغاز شده است، اما شنبه بیشترین میزان خاموشی های کشور را شاهد بودیم. در برخی نقاط تهران و استان های شمالی، خاموشی های بیش از 2 ساعتی و حتی تکرار دو یا سه باره قطعی برق را شاهد بودیم.  در همین رابطه مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در خصوص قطعی های متعدد برق روز شنبه توضیح داد:

ناترازی تولید و مصرف برق در شبکه در این روزها ۸۵۰۰ تا ۹۰۰۰ مگاوات است. ما محدودیت در رهاسازی آب از سدها را نیز داریم و باید حساب‌شده از ظرفیت نیروگاههای برق آبی استفاده کنیم.

وی افزود: میزان خاموشی‌ های پراکنده برق ارتباط مستقیمی با میزان مصرف دارد، اگر در این روزها شاهد افزایش قطعی‌ های پراکنده برق در نقاط مختلف کشور هستیم به این دلیل است که با رشد عجیب ۸۵۰۰ مگاواتی مصرف نسبت به زمان مشابه سال گذشته مواجه‌ ایم.

سخنگوی صنعت برق خاطر نشان کرد: اگر در تیر و مرداد هوا گرم‌تر از روزهای جاری شود و مصرف مردم نیز افزایش یابد، شرایط سخت‌ تر خواهد شد.

وی همچنین بیان داشت که روز گذشته اولین روز اجرای طرح‌ های مدیریت مصرف برق در کشور بود و ادامه داد: پیش‌ بینی می‌ کنیم طی روزهای آینده وضعیت با افزایش طرح‌ های مدیریت مصرف برق، بهتر خواهد شد و برآورد ما این است که امسال در مجموع حداقل ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ مگاوات کسری برق داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: نحوه دریافت خسارت قطعی برق

علت قطعی های برق کشور

اگرچه کمیسیون اقتصاد دیجیتال مجلس ارتباط قطعی های برق در کشور با فرایندهای ماینینگ گسترده را منکر شده است، اما خاموشی های گسترده و زودهنگام برق در بسیای از استان ها، نگرانی و انتقادات عموم مردم را در پی داشته است. در این میان انتشار جداول زمان بندی قطع برق نیز بیش از پیش عموم مردم را نگران و سردرگم کرده است. محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع برق ایران از رشد 20 درصدی مصرف برق در ایران خبر داد و می‌ گوید که برای هر استان سقف مصرف تعیین شده است.

مجتبی توانگر رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی ایران، روز یکشنبه دوم خرداد در گفتگویی با یکی از رسانه ها گفته که علت قطعی برق ارتباطی به استخراج رمزارزها ندارد بلکه به توقف سرمایه گذاری ها در صنعت برق و فرسودگی شبکه تولید و توزیع مربوط است.

پیش از این اما سخنگوی صنعت برق کشور استخراج غیرمجاز رمزارزهای مانند بیت کوین و استفاده از کولر را علت قطعی مکرر برق عنوان کرده بود. اما  آقای توانگر می گوید که موضوع ارتباط قطعی برق و استخراج رمزارزها را در کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس بررسی کردند و با رد ارتباط این مساله و قطعی برق افزود:

ظرفیت اسمی تولید برق در ایران ۸۵ هزار مگاوات است اما ظرفیت واقعی تولید برق در ایران فقط ۶۰ هزار مگاوات است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص زمان بندی قطع برق تبریز 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر