;
coinex

زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400 ؛ جدول قطعی برق مشهد چگونه است؟

مسئله قطعی برق در کشور حالا از دغدغه های جدی عموم مردم است. در جستار پیش رو زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400 را بررسی می کنیم.

قطعی های پراکنده برق در سراسر کشور حالا مدتی هست که پیش از ورود رسمی به تابستان آغاز شده است. با این اوضاع عموم مردم نگران وضعیت کسب و کار و حتی زندگی روزمره خود هستند و بر این اساس اطلاع از زمان بندی قطعی برق در سراسر کشور اهمیت والایی دارد.

به تدریج و از روز گذشته اطلاعات دقیقی از زمان بندی و جداول خاموشی استان های کشور منتشر شده است و ما در تکراتو به تدریج داریم اطلاعات مربوط به همه استان های کشور را بررسی می کنیم. در این جستار هدف ما بررسی زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400 است.

زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400

زمان بندی خاموشی خراسان رضوی

مصرف برق در مدت اخیر در کشور افزایش زیادی داشته است و بر این اساس قطعی های منظم و متناوب در نقاط مختلف آغاز شده است. حالا و به تدریج برنامه منظم و جدول زمانی خاموشی ها برای استان های مختلف کشور منتشر می شود و در این جستار هدف ما بررسی زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400 است. برای اطلاعات بیشتر با ما باشید.

زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400 ؛ جدول قطعی برق مشهد چگونه است؟
جدول قطعی برق مشهد تابستان 1400

هنوز یک ماه به شروع تابستان باقی مانده و در نخستین روز سومین ماه بهار، شاهد آغاز خاموشی های برنامه ریزی شده در کشور هستیم. استان خراسان رضوی و استان البرز، دو استانی هستند که نخستین جداول خاموشی های برنامه ریزی شده در این استان ها اطلاع رسانی شد و بررسی ها نشان می دهد اعلام جداول خاموشی های برنامه ریزی شده در بقیه استان ها به ویژه تهران، در انتظار تصمیم گیری است. در ادامه این جستار مقصود ما ارائه جدول زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400 است. پس با ما باشید.

بیشتر بخوانید:

سود بانکی در سال 1400

بهترین مشاغل سال 1400

جزئیات زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400

بنابر برخی منابع، شرکت توزیع برق مشهد مناطقی را که در خردادماه با قطعی حدود برق به مدت 75 تا 90 دقیقه مواجه خواهند بود را اعلام کرده است. در اطلاعیه شرکت توانیر مشهد علت قطعی برق مشهد اینگونه عنوان شده است:

پافزایش دما و به تبع آن افزایش مصرف برق در تمام بخش‌های مصرف و همچنین کاهش نزولات آسمانی و کم شدن میزان تولید نیروگاه‌های برق -آبی کشور

در ادامه این اطلاعیه درباره زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400 مطابق با توضیحات جدول ضمیمه، آمده است:

با توجه به اینکه مدیریت مصرف برق در سطح کشور به صورت سراسری از مرکز کنترل برق کشور اعلام می‌گردد، لذا به منظور پایداری شبکه، بنا به دستور مرکز کنترل، در برخی از نقاط شهر و روستا خاموشی‌های احتمالی و موردی بین ۷۵ الی حداکثر ۹۰ دقیقه اعمال خواهد گردید که مطابق جدول ۲ (مدیریت مصرف برق محدوده شهرستان مشهد و حومه) برای اطلاع شهروندان محترم اعلام می‌گردد.

زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400 ؛ جدول قطعی برق مشهد چگونه است؟
جدول قطعی برق مشهد تابستان 1400

در اطلاعات مربوط به زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400 با اشاره به «بدیهی است در صورتیکه مشترکین محترم در مصرف برق صرفه جویی نمایند، خاموشی‌های آدرس‌های مورد نظر تعدیل خواهد شد.» گفته شده جدول‌ ها در راستای حداکثر صرفه جویی برق و طبق برنامه زمان بندی تنظیم شده است:

بیشتر بخوانید:

استخدامی های سال 1400

پیش بینی قیمت یورو در سال 1400

 از شهروندان گرامی درخواست می‌شود با تنظیم دمای کولر گازی روی ۲۵ درجه و کولر آبی روی دور کند در منزل و محل کار و مدیریت مصرف برق، امکان استمرار تامین انرژی را برای همه هموطنان عزیز فراهم آورند.

برنامه احتمالی زمان بندی خاموشی خراسان رضوی 1400:

زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400 ؛ جدول قطعی برق مشهد چگونه است؟
جدول قطعی برق مشهد تابستان 1400

گروه بندی 12 گانه زمان بندی خاموشی خراسان رضوی به شرح زیر است:

زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400 ؛ جدول قطعی برق مشهد چگونه است؟
جدول قطعی برق مشهد تابستان 1400
زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400 ؛ جدول قطعی برق مشهد چگونه است؟
جدول قطعی برق مشهد تابستان 1400

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت سکه در سال 1400

بهترین سهام برای خرید در سال 1400

برنامه قطع برق مشهد و سایر مناطق کشور

سخنگوی صنعت برق اخیرا در مصاحبه ای اطلاعاتی از وضعیت زمان بندی های استانی برای قطع برق ارائه داده است. مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به اخباری مبنی بر انتشار جداول خاموشی در کشور گفت که:

در شرکت برق برنامه ریزی هایی برای طرح های مدیریت مصرف برق انجام داده ایم.

او ادامه داد:

اگر تراز تولید برق با میزان مصرف در کشور برابر نباشد  با مشکل رو به رو می شویم، برنامه خاموشی‌های احتمالی نیست و اگر مشترکان همکاری لازم را داشته باشند، خاموشی‌ها اعمال نمی‌شود.

سخنگوی صنعت برق در خصوص جدول خاموشی در کشور بیان کرد: «در حال حاضر جدولی برای خاموشی منتشر نشده است و قبل از انتشار جدول خاموشی مشترکان در اپلیکیشن برق من می توانند از برنامه خاموشی ها مطلع شوند و ما قطعا اطلاع رسانی لازم را انجام خواهیم داد.»

بیشتر بخوانید:

دستمزد روزانه در سال 1400

همسان سازی حقوق بازنشستگان 1400

گفتنی است بنابر آخرین آمار ارائه شده، سرعت رشد مصرف برق در کشور سرسام آور است. عده زیادی این رشد میزان برق را مربوط به فرایندها و عملیات ماینینگ ارزهای دیجیتال در سراسر کشور می دانند. در ایام اخیر و همزمان با رشد شگفت انگیز قیمت انواع ارزهای دیجیتالی، شاهد ثبت پیک های مصرف برق به مقادیری هستیم که پیش از این سابقه نداشته است و برای نخستین بار در تاریخ کشور در اردیبهشت ماه گذشته، رکورد مصرف برق کشور با بیش از 54 هزارمگاوات شکسته شد.

بنابر آمارهای رسمی ارائه شده توسط شرکت مدیریت شبکه برق ایران در روز بیست و نهم اردیبهشت ماه 1400 مصرف برق در پیک روزانه به 53 هزار و 759 مگاوات رسید. این در حالی است که پیک مصرف برق در روز مشابه سال قبل 45 هزار و 270 مگاوات بوده و رشد بیش از 8500 مگاواتی نسبت به زمان مشابه سال گذشته داشته است.

از سویی امسال صنعت برق در سال جاری با پدیده های جدیدی مثل کمبود سوخت نیروگاه ها یا فرایندهای استخراج ارزهای دیجیتال ب صورت خانگی مواجه است که افزایش مصرف برق را سبب شده است. همین جذابیت سبب فعالیت بیشتر برای استخراج رمز ارز از برق با بهای کم خانگی شده و معضل صنعت برق را تشدید کرده است، البته صنعت برق از برخورد قاطع و جدی با استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارزها خبر داده است.

در حال حاضر به نظر چاره و راهکاری جز منطبق کردن فعالیت های روزانه و عادی با حداول زمان بندی نیست و مشهدی ها نیز باید برنامه قطع برق مشهد را در نظر داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت گوشی 1400

پیش بینی قیمت لپ تاپ در سال 1400 

برنامه قطع برق مشهد : ارتباط قطعی ها با بیت کوین

همانطور که گفتیم رشد سرسام آور قیمت ارزهای دیجیتال و به طور خاص بیت کوین بسیاری را به آغاز ماینینگ بیت کوین متمایل کرده است. طبیعتا هرکسی به کسب سود از این راه می اندیشد اما باید میزان مصرف برق بیت کوین و فرایند استخراج آن را نیز جدا در نظر بگیرید.

مجموع این مسائل موجب شده تا کل کشور درگیر خاموشی‌های پراکنده و بدون اطلاع قبلی شود و با توجه به اینکه قطع برق مشترکان بدون اطلاع قبلی عواقب زیادی دارد بهتر است صنعت برق انتشار جداول خاموشی را به عقب نیندازد و هرچه سریعتر جداول خاموشی همه استان ها مانند برنامه قطع برق مشهد منتشر شود. پیگیری ها نیز نشان می دهد که اکنون جلساتی در صنعت برق پیرامون همین مساله در حال برگزاری است و احتمالا طی روزهای آتی به مانند برنامه قطع برق مشهد برنامه های دقیق دیگری منتشر می شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر