;
coinex

وزیر ارتباطات از مجوزهای لازم برای شرکت های اینترنت ماهواره ای خبر داد

آذری جهرمی اعلام کرده که استفاده از فناوری‌های ماهواره‌ای در ایران قوانین خود را دارد و مجوزهای لازم برای شرکت های اینترنت ماهواره ای نیاز است.

پس از اینکه اخباری در رابطه با فعال‌شدن اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس ایکس در سراسر دنیا منتشر شد، آذری جهرمی اعلام کرده است که با در نظر گرفتن قوانین بین الملل، هر شرکتی بخواهد اینترنت ماهواره‌ای در ایران فعال شود، باید مجوز دریافت کند و در غیر اینصورت قوانین بین الملل رعایت نمی‌شود. در ادامه جزئیات این خبر را بررسی می‌کنیم.

وزیر ارتباطات از مجوزهای لازم برای شرکت های اینترنت ماهواره ای خبر داد

وزیر ارتباطات کشور پس از امضای تفاهم‌نامه «پویش ملی ارتقا آگاهی حقوقی جامعه» با قوه قضاییه، در جمع خبرنگاران حاضر شد و طی سخنرانی خود، به مجوزهای لازم برای شرکت های اینترنت ماهواره ای اشاره کرد. وی ضمن اشاره به اینکه اینترنت ماهواره‌ای پدیده‌ای است که تمام کشورهای دنیا با آن مواجه خواهند شد، گفت:

هدف اصلی منظومه‌های ماهواره‌ای این است که بستر استفاده از اینترنت اشیا را در سراسر دنیا را فراهم کنند. بسیاری از مناطق دورافتاده، نه از طریق شبکه موبایل نه شبکه ثابت، قابلیت پوشش‌دهی ندارند و اینترنت ماهواره‌ای برای کمک به چنین مشکلاتی راه‌اندازی شده است. اتفاقاتی که متأسفانه امروزه در زاگرس و پارک ملی گلستان شاهد هستیم را می‌توان به کمک اینترنت اشیا حل کرد.

وزیر ارتباطات از مجوزهای لازم برای شرکت های اینترنت ماهواره ای خبر داد

بااین‌حال وزیر اطلاعات بیان کرد که اینترنت ماهواره‌ای مانند هر موضوع دیگری، از مطالبات کشور آمریکا است که قصد دارد با توسعه پلتفرم‌های متنوع خود سلطه‌جویی‌اش در حوزه‌های مختلف اقتصاد دیجیتال را گسترش دهد. از این رو، ایران نیز باید مطابق با این شرایط، خود را برای اتفاقات بعدی آماده کند. او ضمن عقیده بر اصلاح سخت‌گیری‌های موجود در حوزه فضای مجازی در کشور گفته است:

آمریکا از مدت‌ها قبل، برنامه‌ی بسط سلطه خودش بر کشورها را داشته است. ما نیز باید در این شرایط خود را آماده کنیم. برخی از سخت‌گیری‌هایی که داخل کشور صورت می‌پذیرد، باید اصلاح یا مدیریت شوند. ما مقررات سرزمینی برای استفاده از فناوری‌های ماهواره‌ای داریم و هر شرکتی که بخواهد فعال شود باید از ما مجوز بگیرد، البته اگر حقوق بین‌الملل را رعایت کنند.

جهرمی در ادامه گفته است که سازمان فضایی کشور نیز قصد دارد منظومه‌های ماهواره‌ای را ایجاد کرده و سند آن را نیز استخراج کرده است. به گفته وی، کشور ایران در حال مذاکره است تا به کشورهای دارای منظومه ماهواره‌ای بپیوندد. جهرمی بیان کرده که ما نباید از اینترنت ماهواره‌ای بترسیم و باید خودمان را برای فراگیری این فناوری آماده کنیم.

از این رو، اینترنت ماهواره‌ای تهدیدی به شمار نمی‌آید و ما باید از فرصت‌هایی که به دست می‌آید استفاده می‌کنیم. در نهایت وزیر اطلاعات به رشد اقتصاد دیجیتال کشور اشاره کرد و گفت که ایران می‌تواند در آینده نیز در حوزه اینترنت ماهواره‌ای رشد کند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص اینترنت ماهواره‌ای و مجوزهای لازم برای شرکت های اینترنت ماهواره ای چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر