;
coinex

نکاتی که در هنگام خرید گوشی باید به آن‌ها دقت کنیم

نکاتی که در هنگام خرید گوشی باید به آن‌ها دقت کنیم ؛ تلفن‌های هوشمند یکی از پراستفاده‌ترین وسایل شخصی هستند که در طول روز با آن‌ها سروکار داریم. زمان زیادی از طول روز را در حال کار با این دستگاه‌های کوچک هستیم و بسیاری از کارهایمان بدون آن‌ها لنگ می‌ماند.

علاوه بر این ، این اسمارت‌فون‌ها روز به روز در حال پیشرفت و تغییراند و همین موضوع بسیاری از افراد را مجاب می‌کند تا پس از مدتی تلفن همراه خود را تعویض کرده و یک گوشی جدیدتر جایگزین آن کنند. اما با پیشرفت و پیچیده‌تر شدن این دستگاه‌ها، خرید یک گوشی مناسب نیز تا حدی سخت‌تر شده است و کار را برای افرادی که تخصصی در این زمینه ندارند سخت کرده است.

نکاتی که در هنگام خرید گوشی باید به آن‌ها دقت کنیم

فهرست مشخصات دستگاه‌ها پر است از اصطلاحات و اسامی پیچیده‌ای که برای بسیاری از افراد معنای خاصی ندارند و تنها به سردرگم کردن افراد کمک می‌کند. بنابراین لازم است بدانیم که در هنگام خرید تلفن همراه جدید باید به چه نکاتی توجه کنیم تا بتوانیم انتخاب بهتری داشته باشیم. در ادامه به بررسی نکاتی می‌پردازیم که در هنگام خرید گوشی هوشمند جدید می‌توانند به شما کمک کنند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

1. بودجه‌ی خود را مشخص کنید

مبلغی که قصد دارید برای خرید گوشی جدید هزینه کنید را مشخص کنید. قیمت گوشی به سادگی تعداد زیادی از گزینه‌های موجود را از لیست شما حذف خواهد کرد و به شما کمک می‌کند تا بهتر تصمیم بگیرید. به طور مثال اگر قصد خرید گوشی از پنج تا ده میلیون را داشته باشید، انتخاب‌های شما از تعداد بسیار زیادی تلفن هوشمند به ده یا بیست مدل که در این رده قیمتی عملکرد بهتری دارند کاهش پیدا می‌کند و انتخاب نیز برای شما آسان‌تر می‌شود. درست است که هرچه مبلغ بیشتری هزینه کنید امکانات و مزایای بیشتری نیز دریافت می‌کنید اما باید ببینید که این امکانات ارزش هزینه کردن دارند یا نه. برای اکثر افراد هزینه کردن ۳۰ میلیون تومان برای تلفن هوشمند، توجیهی ندارد و یک تلفن ده میلیون تومانی می‌تواند همان کارها را به خوبی برایشان انجام دهد. در نهایت همه چیز به جیب شما و مبلغی که قصد دارید برای خرید گوشی هزینه کنید بستگی دارد.

پس از تعیین بودجه‌ی خود می‌توانید از راهنمای خرید گوشی هوشمند که بر اساس قیمت ارائه می‌شوند نیز کمک بگیرید.

نکاتی که در هنگام خرید گوشی باید به آن‌ها دقت کنیم
نکاتی که در هنگام خرید گوشی باید به آن‌ها دقت کنیم

2. اولویت‌های خود را تعیین کنید

در حال حاضر هریک از کمپانی‌های تلفن همراه چندین مدل مختلف از تلفن‌های هوشمند با امکانات و ویژگی‌های مختلف به بازار عرضه می‌کند که بسیاری از آن‌ها در نگاه اول تفاوت خاصی با هم ندارند و تنها با دقت در جزئیات ظاهری یا سخت‌افزاری آن‌ها می‌توان به تفاوت‌های آن‌ها پی برد. به طور مثال ممکن است در رده‌ی قیمتی پنج تا ده میلیون تومان تعداد زیادی گوشی وجود داشته باشد که از نظر قیمت و مشخصات کلی تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته باشند اما اگر با دقت مشخصات آن‌ها را بررسی کنید ببینید که باتری یکی از گوشی‌ها قوی‌تر و در مقابل دوربین آن کمی ضعیف‌تر است.

این اتفاق هنگامی که در یک رده‌ی قیمتی مشخص در حال انتخاب باشید ممکن است زیاد برای شما پیش بیاید. بنابراین همه‌چیز به اولویت‌های شما و استفاده‌ای که از تلفن همراه خود می‌کنید بستگی دارد. اگر در طول روز زمان زیادی را بیرون از خانه و مشغول کار با تلفن همراه خود هستید و امکان شارژ کردن گوشی را در طول روز ندارید شاید باتری موبایل برای شما اهمیت بیشتری داشته باشد. اگر اهل عکاسی هستید یا به صورت حرفه‌ای در اینستاگرام فعالیت دارید دوربین مناسب، اگر هدف از خرید گوشی برای بازی کردن است، پردازنده و اگر برای دیدن فیلم از گوشی خود استفاده می‌کنید صفحه‌نمایش بهتر می‌تواند برای شما تعیین کننده باشند.

بنابراین بهتر است در ابتدا اولویت‌های خود را تعیین کنید و سپس با توجه به آن‌ها تصمیم بگیرید. همچنین در این راه می‌توانید از بررسی‌های تخصصی و راهنماهای خرید که بر اساس ویژگی‌های مختلف گوشی‌ها مانند باتری بهتر تهیه شده‌اند نیز کمک بگیرید.

3. از بررسی‌های کارشناسی کمک بگیرید

به اعداد و ارقام اعتماد نکنید. بسیاری از گوشی‌ها ممکن است برروی کاغذ مشخصات یکسانی داشته باشند اما واقعیت همیشه با آنچه بر روی کاغذ وجود دارد یکی نیست و تنها با بررسی گوشی هوشمند مورد نظر می‌توان به این موارد پی برد. بنابراین سعی کنید پیش از انتخاب گوشی‌ نقدها و بررسی‌های کارشناسی آن گوشی را مطالعه کنید تا اطلاعات بهتری درباره‌ی ویژگی‌های گوشی مورد نظر کسب کنید.

ممکن است دوربین ۱۶ مگاپیکسلی یک تلفن همراه کیفیت بهتری از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی یک تلفن همراه دیگر داشته باشد و یا دو گوشی با باتری مشابه ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی میزان متفاوتی از شارژدهی را به شما ارائه دهند. در نهایت، تا زمانی را به کار با گوشی مورد نظر اختصاص ندهید نمی‌توانید از عملکرد آن آگاه شوید و از آنجایی که کار کردن با گوشی‌های مختلف پیش از خرید آن‌ها برای اکثر افراد امکان‌پذیر نیست بنابراین بهتر است بررسی‌های تخصصی و مقایسه‌های مختلفی که از تلفن‌های هوشمند وجود دارد را مطالعه کنید و همچنین از بررسی ویدیویی گوشی مورد نظرتان کمک بگیرید.

برای دیدن بررسی و خرید گوشی سامسونگ، بررسی و خرید گوشی هواوی، بررسی و خرید گوشی شیائومی و… می‌توانید به وبسایت گیگ ‌تک مراجعه کنید.

4. به جزئیات توجه کنید

برخی جزئیات هستند که ممکن است در نگاه اول بی‌اهمیت به نظر برسند اما در واقعیت تاثیرگذار باشند و برعکس. به طور مثال اگر گیمر باشید ممکن است نرخ نوسازی صفحه تاثیر زیادی بر تجربه‌ی شما از کار با گوشی داشته باشد و اگر از گوشی برای انجام کارهای روزمره استفاده می‌کنید ممکن است این مشخصه برای شما هیچ اهمیتی نداشته باشد.

نوع صفحه‌نمایش برای کسانی که از گوشی برای فیلم دیدن استفاده می‌کنند ممکن است مهم باشد اما برای یک کاربر معمولی شاید صفحه‌نمایش Amoled و ips lcd  هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته باشند. قابلیت شارژ وایرلس، پشتیبانی از مموری کارت، پشتیبانی از 5g، توان ورودی باتری و مدت زمان شارژ شدن و… همگی جزئیاتی هستند که با توجه به نوع استفاده افراد می‌توانند از اهمیت برخوردار باشند. بنابراین بهتر است پیش از انتخاب و خرید گوشی مشخصات آن را با دقت بررسی کنید.

نکاتی که در هنگام خرید گوشی باید به آن‌ها دقت کنیم
نکاتی که در هنگام خرید گوشی باید به آن‌ها دقت کنیم

5. گوشی‌ها را از نزدیک لمس کنید

هرچند که در دوره‌ی خریدهای آنلاین و اینترنتی این حرف ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما بهتر است پیش از خرید گوشی آن را از نزدیک ببینید و با آن کار کنید. نقد و بررسی گوشی موبایل با وجود مفید بودن نمی‌تواند جایگزین استفاده از گوشی شوند. بسیاری از موارد مانند خوش‌ساخت بودن، کیفیت و جنس بدنه، وزن، اندازه و رابط کاربری، از طریق نقد و بررسی گوشی موبایل و مطالعه قابل انتقال نیستند و به شما و احساسی که از گوشی مورد نظر می‌گیرید بستگی دارند. بنابراین هنگامی که انتخاب خود را کردید و گزینه‌هایتان را تا حد امکان محدود کردید بهتر است به فروشگاه‌های محل زندگی خود که این امکان را در اختیار شما می‌گذارند مراجعه کرده و گوشی‌های مورد نظر را از نزدیک لمس کرده و با آن کار کنید. این کار تا حد زیادی در انتخاب به شما کمک می‌کند.

سخن پایانی

امیدواریم نکات گفته شده بتوانند در داشتن یک انتخاب و خرید بهتر به شما کمک کنند و همچنین بتوانید از منابع ارائه شده در جهت تصمیم‌گیری بهتر استفاده کنید. نکات بیشتر در این زمینه، نقد و بررسی‌ گوشی هوشمند و مقایسه‌های مختلف را می‌توانید از طریق وبسایت گیگ ‌تک دنبال کنید و از آخرین اخبار روز مطلع شوید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر