;
coinex

تماشا کنید: مناظره ایلان ماسک و جک دورسی در کنفرانس The B Word

مناظره ایلان ماسک و جک دورسی در کنفرانس The B Word یکی از مورد انتظارترین رخدادهایی بازار کریپتوکارنسی بود. اما در این مناظره چه گذشت؟ در ادامه این نوشتار همراه باشید تا بیشتر در این رابطه صحبت کنیم.

مناظره میان ایلان ماسک و جک دورسی ، مدیرعاملان تسلا و توئیتر که دستی نیز در بازار ارزهای دیجیتال دارند، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کنفرانس TheB Word بود. ایلان ماسک،جک دورسی و کتی وود روز گذشته در یک رویداد زنده تلاش کردند تا با بحث درباره بیت کوین راز و رمز این بازار را آشکار کنند. پیشتر این ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا بود که با پیشنهاد جک دورسی، مدیرعامل توییتر برای انجام مناظره در خصوص بیت‌کوین در کنفرانس بی‎ورد (B Word) موافقت کرده بود.

آنها پیشتر قرار این مناظره را در توئیتر با یکدیگر گذاشته بودند. این دو اختلاف نظرهای قابل توجه‌ای در قبال موضوع بیت کوین دارند. هردو اما در گذشته سابقه معرفی و تبلیغ برای پادشاه ارز دیجیتال را دارند. هر دو نیز در حال حاضر باور دارند که بیت کوین باید از لحاظ سرعت و راندمان تراکنش‌ها و استفاده از انرژی بهینه‌تر شوند.اما در مناظره میان آن دو چه گذشت و چگونه مناظره ایلان ماسک و جک دورسی را تماشا کنیم؟

مناظره ایلان ماسک و جک دورسی در کنفرانس The B Word

شورای نوآوری رمز ارزها همایشی به اسم The B Word را معرفی کرد که هدف از این همایش تشویق بیشتر سازمان‌ها به سرمایه‌گذاری در بیت کوین است. این مناظره از این جهت حائز اهمیت است که بیت کوین از توئیت‌های ماسک خسارت‌های جدی دیده است. او حدود 2 ماه قبل در توییتی اعلام کرد که شرکتش یعنی تسلا دیگر بیت کوین را به دلیل تولید کربن دی اکسید فراوان و آلودگی های زیست محیطی شدید پذیرش نخواهد کرد و این امر منجر به کاهش قیمت شدید بیت کوین شد به طوری که بیت کوین طی یک شبانه روز دچار کاهش قیمت 14 درصدی شد.

عمده نگرانی‌های ماسک در حال حاضر بر سر موضوع مصرف انرژی بیت است و دورسی نیز چندی پیش بر روی بخش مرتبط با رمزارز شرکت اسکوئر به اسم Square Crypto بر روی شبکه لایتنینگ و سایر ابزارهای موجود در اکوسیستم بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است. شرکت اسکوئر ۲۵۹ میلیون دلار و شرکت تسلا نیز ۱.۴ میلیارد دلار بیت کوین در اختیار دارند.

مناظره ایلان ماسک با جک دورسی و کتی ودد سیگنال خفاش نام گرفته است.سیگنال خفاش به عنوان ابزاری برای احضار ابرقهرمان، در بتمن است. یکی از نقاط اختلاف میان جک دورسی و ایلان ماسک اثرات زیست‌محیطی استخراج بیت‌کوین است. ماسک بارها اعلام کرده که اثبات کار (Pow) از طریق استخراج بیت‌کوین انرژی بسیار زیادی مصرف می‎کند و این در حالی است که دورسی نظری مخالف ماسک دارد و معتقد است با وجود مصرف زیاد انرژی، اثبات کار (PoW) برای تمرکززدایی و امنیت بیت‌کوین حیاتی است.

مناظره ایلان ماسک و جک دورسی در کنفرانس The B Word
مناظره ایلان ماسک و جک دورسی در کنفرانس The B Word

از جمله محورهای این همایش می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسرار و پشت‌پرده‌های جریان‌‎سازی رسانه‌ای بیت‌کوین
  •  چگونگی سازگاری موسسات مالی و رسانه‌ها با بیت کوین
  • مصداق‌زدایی بیت‌کوین
  • حمایت اکوسیستم توسعه‌دهنده
  • تضیمن امنیت شبکه بیت‌کوین
  • نظارت و قانونگذاری در حوزه بیت کوین

در مناظره ماسک با دورسی چه گذشت؟

ایلان ماسک بار دیگر چراغ سبزی به بیت کوین نشان داد و در جریان مناظره با جک دورسی مدیرعامل توییتر اعلام کرد تسلا به احتمال زیاد و با رعایت شرط تعیین شده در مورد مصرف انرژی‌های تجدید پذیر، مجددا پذیرش بیت کوین را برای انجام تراکنش‌های خود را از سر خواهد گرفت. او در بخشی از این مناظره گفت:

به نظر می‌رسد بیت کوین بیشتر به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر در حال حرکت است و تعدادی از کارخانه‌های ذغال سنگی که به خصوص در چین مورد استفاده قرار می‌گرفتند، تعطیل شده است.

در جریان این کنفرانس، ماسک از دورسی سوال کرد که آیا او بیت کوین را به عنوان روشی برای پرداخت‌های درون برنامه تبلیغات توییتر قبول می‌کند یا خیر. هر چند دورسی از پاسخ دادن به این سوال طفره رفت اما انگیزه او برای بیت کوین بسیار زیاد است و درباره رمزارزها عنوان کرد: «امید من این است که [آن‌ها] صلح جهانی ایجاد کنند.»

برای تماشای این مناظره در یویتوب اینجا کلیک کنید!

مناظره ایلان ماسک و جک دورسی در کنفرانس The B Word
مناظره ایلان ماسک و جک دورسی در کنفرانس The B Word

بیشتر بخوانید:‌

.

نظر شما در خصوص مناظره ایلان ماسک و جک دورسی چیست؟ نظرات خود را در این خصوص در کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر