;
coinex

منیره حیدری غرق شد ؛ ماجرای پناهجویان غرق شده در مدیترانه چیست؟‌

منیره حیدری غرق شد منیره حیدی کیست؟ جدیدا اخباری به گوش می‌رسد که یکی از دختران پناهجوی ایرانی در سفر به یونان غرق شده است. اما منیره حیدری کیست و ماجرا چیست و کاربران چه می‌گویند؟

یک دختر ایرانی به نام منیره حیدری زمانی که قصد داشت به صورت غیرقانونی خود را به یونان برساند در آب‌های یونان غرق شده است و هنوز اثری از جسد دختر پناهجوی ایرانی پیدا نشده است. در واقع، موتور قایقی که منیره حیدری مسافر آن بود دچار مشکل شد. یک کشتی دیگر در حالی که هوا تاریک و طوفانی بود، برای کمک به قایق در حال نزدیک شدن بود اما با قایق برخورد کرد و موجب واژگون شدن آن شد.

منیره حیدری غرق شد

منیره حیدری 35 سال در این آب و خاک و در شهر کرمانشاه زندگی می‌کرده است و حالا خاطره هایش را در یک چمدان جای داده بود و می خواست روزی دیگر،در جایی دیگر،زندگی تازه ای را تجربه کند. اما او  هنگام تلاش برای رسیدن به اروپا از طریق دریای مدیترانه در سواحل یونان غرق می شود. استفاده از این مسیرهای غیرفانونی برای خروج از کشور منجر به کشته شدن بسیاری از این پناجویان شده است.

همانطور که گفته شد، یک کشتی برای کمک به این قایق به آنها نزدیک می‌شود اما با آن برخورد کرده و موجب واژگون شدن آن می‌شود. قایقی که منیره حیدری، پناهجوی کرمانشاهی در آن سوار بود، ۴۵ مسافر داشت که ۳۵ نفر از آنها نجات یافتند، اما بقیه در دریا غرق شدند.

البته اجساد عده ای دیگر کشف شده است اما منیره حیدری جزو مسافران مفقود شده است که اثری از جسد او هم در دست نیست. او لیسانس مدیریت و بازاریابی داشت و یک برادر سی ساله دارد. او که در خرداد ماه کشور را به سمت ترکیه کرد، یک بار با قایق به همراه چند پناهجوی دیگر راهی یونان شد اما در مرز یونان مانع ورود آنها شده و به آنها را ترکیه بازگرداندند.

منیره حیدری غرق شد ؛ ماجرای پناهجویان غرق شده در مدیترانه چیست؟‌
منیره حیدری غرق شد ؛ ماجرای پناهجویان غرق شده در مدیترانه چیست؟‌ / منیره حیدری کیست

از این رو، وی یک بار دیگر به کمک یک قاچاقچی دیگر سوار قایق شد تا از مرز آبی خود را از ترکیه به یونان برساند اما حال خبر غرق شدن قایقی که وی در آن بوده به گوش می‌رسد. در همان زمان ، سازمان ملل متحد اعلام کرد که قایق دیگری که از شهر ساحلی خمس در لیبی خارج شده بود ، واژگون شد و منجر به کشته شدن ۵۷ نفر شد.

گزارش‌ها نشان میدهد که در اثر غرق شدن کشتی در سواحل لیبی در مدیترانه حداقل ۵۷ مهاجر از جمله حداقل ۲۰ زن و دو کودک کشته شده اند. در واقع پناهجویان برای رسیدن به اروپا و کشور مقصد با مشکلات زیادی روبرو هستند. اگر مسیر زمینی را انتخاب کنند، با خطر سقوط از ارتفاعات ، سرما و یخبندان ، از دست دادن و دستگیری مرزبانان روبرو می شوند و اگر به دریا بروند خطر غرق شدن وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص خبر منیره حیدری غرق شد چیست؟  نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام…منهم پناهنده ترکیه بودم ولی انصراف دادم برگشتم…بعضی وقتهامیگم کاش رفته بودم یونان…ولی من خیلی میترسم ترسوام…هیچوقت اینکارونمیکردم…دختره هم کم عقل بود رفت…حالامردرفت…خدارحمتش کنه

    پاسخ