;
coinex

فیلم های توریست چینی و دختران ایرانی در یوتیوب ؛ کاربران چه می‌گویند؟

فیلم های توریست چینی و دختران ایرانی در یوتیوب توسط یکی از خبرنگاران ساکن خارج از کشور بازتاب داده شده است. در این باره چه می‌دانیم و این شهروند چینی کیست و در ایران چه می‌کند؟

مهدی رستم پور، مجری پیشین صدا و سیما که به خارج از کشور مهاجرت کرده در یک رشته استوری به ماجرای فیلم های توریست چینی و دختران ایرانی در یوتیوب پرداخته است. ظاهرا ماجرا از این اقرار است که یک شهروند چینی ویدیویی‌هایی مخفی از خودش در ایران منتشر کرده که در آنها به ارتباطش با دختران ایرانی پرداخته است. انتشار این خبر موجی از خشم و نگرانی را در میان کاربران ایرانی در پی داشته است. بسیاری از کاربران خواستار برخورد با این توریست چینی هستند.

فیلم های توریست چینی و دختران ایرانی در یوتیوب در شبکه های اجتماعی چینی نظیر تیک تاک نیز پخش شده و برخی از کاربران می‌گویند این ویدیوهای میلیون ها بار دیده شده است. در ادامه این خبر به جزئیات بیشتری می‌پردازیم.

فیلم های توریست چینی و دختران ایرانی در یوتیوب

کاربران چه می‌گویند؟

در خصوص مهدی رستم پور باید گفت او کشتی‌گیر پیشین، تحلیل‌گر و نویسنده ورزشی، و مجری سابق برنامه‌های ورزشی صدا و سیماست. وی هم‌چنین صاحب‌امتیاز و مدیر مسئول مجله ورزشی دنیای کشتی در ایران بود. رستم پور در اکتبر ۲۰۰۹، به همراه تیم کشتی ایران برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۰۹ به دانمارک اعزام شد، اما پس از پایان مسابقات، با ترک اردوی تیم ایران، از کشور دانمارک تقاضای پناهندگی سیاسی کرد. از آن زمان او به عنوان خبرنگاری با تلویزیون های فارسی زبان خارج از ایران همکاری می‌کند.

او در مجموعه‌ای از استوری‌ها در اینستاگرام در مورد فیلم های توریست چینی و دختران ایرانی در یوتیوب نوشته است: «این شهروند چینی مقیم ایران ویدیوهایی از روابطش با دختران ایرانی رو در یوتیوب منتشر می‌کنه. میگه راحت دعوتش می‌کنن به خونه‌هاشون و پذیرایی میشه. ارتباط با دخترای ایرانی راحته اما خیلی دروغگوئن. بهم میگم خسیس و … در قسمت about نوشته یک ساله مقیم ایرانه اما توضیح نداده کارش چیه.»

فیلم های توریست چینی و دختران ایرانی در یوتیوب
فیلم های شهروند چینی و دختران ایرانی در یوتیوب

این خبرنگار ساکن خارج از کشور در استوری بعدی می‌نویسد:

۵۰ ویدیو آپلود کرده. دو سه نفر از دخترها در چندین ویدیو تکرار شدن، بقیه متغیر. چند نفر از دخترها (مثل همین یکی) به زحمت ممکنه 16 سالشون باشه. اگر چنین سوء استفاده‌ای در اروپا بود همون هفته اول بازداشت میشد. اما سه ماهه که داره ویدیو آپلود می‌کنه. آخریش هفته پیش. یعنی همچنان ایرانه اما شکایتی نشده و گیر نیافتاده.

فیلم های شهروند چینی و دختران ایرانی در یوتیوب
فیلم های شهروند چینی و دختران ایرانی در یوتیوب

رستم پور در استوری بعدی نوشته: «بسیاری به زبان چینی و انگلیسی زیر پست‌ها گفتن قرار نبود علنی منتشر بشه. خواهش کردن ویدیوها رو حذف کنه تا براشون مشکلی پیش نیاد،‌ اما ترتیب اثر نداده.»

فیلم های شهروند چینی و دختران ایرانی در یوتیوب
فیلم های شهروند چینی و دختران ایرانی در یوتیوب

کاربران چه می‌گویند؟

انتشار این خبر منجر به واکنش های بسیاری از سوی کاربران ایرانی در توییتر شد. یکی از کاربران به نام «گلدختر» نوشته: «مهدی رستم‌پور استوریهای تاسف آوری از یک پسر چینی و ارتباطش با دختران تین‌‌ایجر گذاشته. از رسوا شدن بسیاری دختر که تمایل به برملاشدن رابطه‌شون در جایی مثل یوتیوب نبودند. هرکدوم از اینها جرم هست اما مثل همیشه دخترها سرزنش و هشدار دریافت می‌کنند.»

فیلم های شهروند چینی و دختران ایرانی در یوتیوب
فیلم های شهروند چینی و دختران ایرانی در یوتیوب

کاربر دیگری به نام مهدی نوشته:‌ «امیدوارم مسؤولین مربوطه به جرائم #توریست_چینی رسیدگی کنن! نقض حریم خصوصی(پخش ویدیو در یوتیوب بدون رضایت اشخاص) ، ایجاد رابطه با دختران زیر سن قانونی و…» یکی دیگر از کاربران با نام مستعار آقای خاص نوشته:

طرف با دخترهای زیر سن قانونی دیت کرده فیلم هاشون رو بدون اجازه تو یوتیوب منتشر کرده( که همه می‌دونن ممکنه چه عواقبی واسشون داشته باشه) فیلم ها رو پاکم نمیکنه؛ این وسط حالا دوتا فحش هم بهش دادن که چینی فلان شده بعد یکی اومده میگه مصداق نژادپرستیه. چقدر حالم بهم میخوره از این اداها.

یکی دیگر از کاربران به نام آیدین نوشته:‌ «خدا کنه دروغ باشه! دعوت مرد چینی از مردان دیگر برای سفر به ایران و رابطه با دختران زیر سن قانونی فقط با ۵۰ دلار!! این فرد چینی که در تهران ساکن بوده ضمن ارتباط با دختران زیر سن قانونی از آنها فیلم میگرفت و در کانال یوتیوبش منتشر می کرد. هم اکنون کانال وی در یوتیوب مسدود شده است

عذرخواهی و اعتراف محسن نامجو به آزار جنسی ؛ کاربران در شبکه های اجتماعی چه می‌گویند؟

کاربر دیگری به نام صابر می‌نویسد:‌ «جالبه مهدی رستم پور خیلی وقتا به سوژه هایی تو ایران میپردازه که دو جین خبرنگار داخلی اصلا اطلاع ندارن یا دنبالش نمیرن چون مدام باید پیگیر این باشن صاحب کارشون کی عوض میشه کدوم سمتی وایسن!»

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص فیلم های توریست چینی و دختران ایرانی در یوتیوب چیست؟‌ نظرات خود را در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر