;
coinex

آتش سوزی پتروشیمی خارک ؛ ماجرا چیست و مسئولان چه می گویند؟

مجتمع پتروشیمی جزیره خارک طعمه حریق شده است و تیم های آتش نشانی مشغول اطفا حریق هستند. برای اطلاع از جزئیات آتش سوزی پتروشیمی خارک با ما باشید.

صبح امروز یکی از مخازن پتروشیمی جزیره خاک طعمه حریق بزرگی شد. البته هنوز اطلاعات خاصی از ابعاد آتش سوزی و خسارات احتمالی آن مشخص نشده است.

گفته شده که مواد درون مخزن تحلیه شده است و آتش همچنان در حال مهار است. جزیره خارک از توابع استان بوشهر و در فاصله 57 کیلومتری از ساحل این استان قرار دارد که نخستین پایانه صادرات نفت خام ایران با ظرفیت صدور بیش از 98 درصد نفت خام است.

آتش سوزی پتروشیمی خارک

صبح 19 مرداد 1400 یک آتش سوزی بزرگ در مخزن گسولین مجتمع پتروشیمی خارک رخ داد که این آتش سوزی پس از حدود چندین ساعت با تلاش های گروه های آتش نشانی مهار شده است.

بنابر گزارش شاهدان عینی، خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از کارگران این مجتمع آسیبی نرسیده است و کارشناسان علت یابی حوادث سازمان آتش نشانی پس از خاموش شدن آتش سوزی را علت بروز این حادثه و نیز میزان خسارات وارده را در دست بررسی قرار داده اند. این شاهد عینی همچنین گفته که با حضور به موقع آتش‌نشانان پتروشیمی، حادثه آتش‌سوزی این مجتمع مهار و از سرایت آتش به سایر مخازن این واحد جلوگیری شد.

در واکنش به آتش سوزی پتروشیمی خارک ، کاظمی پور سخنگوی شرکت پتروشیمی خارک نیز با اعلام اینکه از ساعت 2 بامداد، یک جرقه عاملی در بروز حریق در پتروشیمی خاک شده است  گفته که از همان ابتدا عملیات اطفا حریق آغاز شده است. او افزود:

 ‌آتش این مخزن در ساعت اولیه مهار و در ساعت 6 بامداد نیز به طور کامل اطفا شده و هم اکنون در حال انجام عملیات خنک‌ سازی (Cooling) هستیم.

بیشتر بخوانید:

پاداش 500 میلیونی هیئت مدیره بانک تجارت

دعوای سعید معروف و وزارت ورزش

مهار حریق در پتروشیمی خارک

بخشدار جزیره خارک، تاصر ابراهیمی با بیان اینکه حریق در پتروشیمی خارک کاملا مهار شده است و نیروهای آتش نشانی در حال انجام عملیات خنک سازی مخزن هستند، گفت:

حدود ساعت 2 بامداد امروز، مخزن گسولین پتروشیمی خارک دچار حریق شد که خوشبختانه تلفات جانی نداشت‌.

آتش سوزی پتروشیمی خارک ؛ ماجرا چیست و مسئولان چه می گویند؟

وی افزود‌:

به محض اطلاع از این آتش‌سوزی کمیته بحران بخشداری ویژه خارک تشکیل جلسه داد و عملیات مهار آتش با تلاش واحدهای آتش نشانی ( HSE ) شرکت های پتروشیمی مستقر در جزیره خارک آغاز شد‌.

بخشدار ویژه خارک با اشاره به اینکه علت این آتش سوزی در دست بررسی است گفته که مخاطبان و مردم عزیز هر گونه خبری را در این خصوص از رسانه های معتبر ‌پیگیری کنند‌.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آتش سوزی در پتروشیمی خارک چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر