;
coinex

پاداش 500 میلیونی هیئت مدیره بانک تجارت ؛ کاربران چه می‌گویند؟ [+فیلم]

پاداش 500 میلیونی هیئت مدیره بانک تجارت ترند امروز اخبار داخلی است. ویدئویی از مجمع عمومی بانک تجارت منتشر شده است که حاشیه ساز شده است. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

فیلمی در فضای مجازی پخش شد که در آن برای اعضای هیأت مدیره بانک تجارت پاداش ۵۰۰ میلیون تومانی تعیین شده است افکارعمومی در انتظار تایید صحت و سقم این ویدیو پخش شده از سوی بانک تجارت می باشد که نشان می دهد اعضای هیات مدیره این بانک در عرض چند ثانیه برای خودشان پاداش 500 میلیونی تصویب می کنند. داستان پاداش 500 میلیونی هیئت مدیره بانک تجارت بسیاری را به واکنش واداشته است.

جدا از قانونی یا غیرقانونی بودن این کار که باید منتظر بررسی‌ها و اخبار بیشتر باشیم، نکته عجیب این مجمع آن است که این رقم که برای مردم معمولی بسیار بزرگ است در زمانی اندک مصوب می شود. این موضوع باعث شده بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی در خصوص این موضوع واکنش نشان دهند که در ادامه این مطلب واکنش ها به پاداش 500 میلیونی هیئت مدیره بانک تجارت را مرور خواهیم کرد.

پاداش 500 میلیونی هیئت مدیره بانک تجارت

کاربران چه می‌گویند؟ [+فیلم]

مجمع عمومی بانک تجارت در پی فراخوان وبسایت این بانک در تاریخ 29 تیرماه سال جاری باحضور 15 نفر از سهامداران حقیقی و حقوقی با رعایت حصول حد نصاب قانونی ( 50 درصد سهامداران به اضافه یک سهم ) و همچنین حضور آنلاین دیگر سهام داران برگزار شد. در ویدئویی که از طریق ضبط پخش زنده این جلسه در اپلیکیشن همراه بانک تجارت پخش شده است اعضای هیات مدیره بانک تجارت در چند ثانیه پاداشی 500 میلیون تومانی برای خود تصویب می کنند.

این ویدیو را در زیر تماشا کنید:‌

سایت ایران جیب در این خصوص نوشته است:‌ «آنگونه که در فیلم مشاهده می شود، در زمانی کوتاه و بدون هیچ محاسبه ای، رقمی که قرار بود به صورت خالص ۴۰۰ میلیون تومان باشد بنا به تذکر یکی از حاضرین، به صورت ناخالص ۴۵۰ میلیون تومان اعلام می شود و سپس به نظر می رسد برای اینکه همه راضی باشند به یکباره به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش می یاید تا اعضا موافقت خود را با یک صلوات اعلام کنند!»

تنها در طول چندثانیه حدود 50 میلیون تومان به رقم پاداش اضافه می‌شود؛ یعنی حدودا حقوق یک سال یک کارگر. طبعا این موضوع واکنش‌برانگیز است.

کاربران چه می‌گویند؟

یکی از کاربران به نام HADI می‌گوید این موضوع بنابه قانون مشکلی ندارد. او در توییت خود آورده است: «طبق قانون تجارت هر شرکت سهامی عام میتونه ۳ درصد از سود شرکت رو به اعضای هیئت مدیره پاداش بده، بانک تجارت پارسال ۱۷ هزار میلیارد تومن سود داشته و فقط ۵۰۰ میلیون به هیئت مدیره پاداش داده که به نسبت شرکت‌های دیگه مبلغ کمی هم هست. به سهامداران هم فقط ۳ ریال سود تقسیم کردن

کاربر دیگری به نام شکسپیر نوشته: «رئیس سابق هیئت‌مدیره بانک تجارت: پاداش ۵۰۰ میلیونی ما جزو کمترین پاداش‌ها بوده است این مبلغ برای ۵ نفر بوده و اگر صورت جلسه مجامع شرکت‌های بورسی سال ۹۹ را ببینید متوجه می‌شوید که این ۵۰۰ تومان جزو کمترین مبالغ است.» کاربر دیگری با نام ابا ارباب می‌نویسد:‌ «هنوز در واکنش به پاداش هیأت مدیره بانک تجارت، پخش آنلاین جلسات ممنوع نشده؟» مصطفی کاربر دیگری است که نوشته:‌

جوری از #پاداش ۵۰۰ میلیونی هیئت مدیره #بانک_تجارت تعجب کردید که انگار بقیه بانکها یا شرکت ها ۴۰ ۵۰ میلیون پاداش میگیرن!

محمدحسین کاربر دیگری است که می‌نویسد:

بانک تجارت به هر یک ار اعضای هیئت مدیره‌اش 500 میلیون تومان پاداش داده است. افکار عمومی می‌پرسند چرا؟ 80 درصد اقتصاد دست دولت است که در قالب چند هزار شرکت کوچک و بزرگ اداره می‌شود. همه‌ی آنها از همین پاداش‌ها می‌دهند. پرسش درست‌تر این است که این اعضا چگونه انتخاب و منصوب می‌شوند؟

بیشتر بخوانید:

فیلم رئیس بیمه سلامت آستارا ؛ ماجرا چیست و کاربران چه می‌گویند؟

پاداش 500 میلیونی هیئت مدیره بانک تجارت ؛ کاربران چه می‌گویند؟ [+فیلم]
پاداش 500 میلیونی هیئت مدیره بانک تجارت ؛ کاربران چه می‌گویند؟

امیر کاربری بود که به طعنه نوشت:‌ «ولی خیلی آقا هستن این هیات مدیره بانک تجارت یکی مخالفت نکرد با تصویب ۴۰۰ میلیون خالص پاداش برای خودشون که منجر به ۵۰۰ میلیون ناخالص شد . این همه تواضع و اغنا ‌و بی نیازی و انصاف چطور ممکنه.» وثوق کیا، مدیرکل فرهنگی روابط عمومی مهرنیوز نیز در توییتی نوشته بود:‌ «در این شرایط اقتصادی سخت و گرفتاری تحریم هیات مدیره بانک تجارت برای خودشان 500 میلیون تومان پاداش تصویب کردند و صلواتش‌را هم فرستادند

وحید فرجی به طنز گفته بود: «تو هیئت مدیره بانک تجارت همینطوری دارن ۵۰۰ میلیون پاداش خیرات میکنن، هر کی نگرفته بدوئه!» رضوان خانم کاربر دیگری است که میپرسد: «این مدیران بانک تجارت چه باری رو از دوش ملت برداشتن و چه خدمتی واسه مردم انجام دادن؟؟؟ اصلا چه کار تاحالا کردن که باید پونصد میلیون تومن پاداش دریافت کنن!» کاربر دیگری به نام زندی نوشته:

سهامداران عمده‌ی بانک تجارت دولت و شرکت‌های بخش عمومی هستند؛ یعنی هر شهروندی این حق رو داره که بپرسه: «این پاداش چرا تخصیص داده شده؟».

بیشتر بخوانید‌:‌

.

نظر شما در خصوص پاداش 500 میلیونی هیئت مدیره بانک تجارت چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها مطرح کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر