coinex
otetmarket
propification.com

هر واحد بیت کوین برابر با چه مقدار طلاست ؟

با رشد شگفت انگیز ارزهای دیجیتال، این بازار به سرعت در حال پشت سر گذاشتن بازارهای سنتی است. اما هر واحد بیت کوین برابر با چه مقدار طلاست ؟

با نگاهی به قیمت بیت کوین و رقیب آن، طلا، می توان دریافت که همزمان با رشد قیمت بیت کوین، قیمت طلا که فلز گران بهایی است و سال های سال مقصد سرمایه گذاران بی شماری بوده، کاهشی شده و از ماراتن رقابت بازمانده است. طی ده سال اخیر عملکرد طلا قابل انتقاد بوده، با این وجود عده ای معتقدند این ارز دیجیتال نمی تواند با طلا رقابت کند.

هر واحد بیت کوین برابر با چه مقدار طلاست ؟

علاقه مندان به دنیای کریپتوکارنسی ها رشد طلا را به سخره می گیرند زیرا در بازه ده ساله اخیر، بازده آن منفی شده است. همچنین در هفته اخیر معامله گران طلا روزهای ناخوشایندی را سپری کرده اند. سقوط شدید روز دوشنبه چنان ضرری به سرمایه گذاران وارد نمود یکی از علل عمده آن به اتفاقات سال 2021 برمی گردد.

درسال جاری طلا با قیمت 1941 دلار شروع به کار کرد و اکنون در محدوده 1751 دلاری درحال معامله است که این ارقام حکایت از کاهش تقریبا 10 درصدی ارزش طلا از ابتدای سال دارد.

پیش از این سرمایه گذاری بلندمدت در این فلز گران بها باعث شده بود با اقبال خاصی مواجه شود و معامله گران چشم انداز خوبی از آن داشتند اما تقریبا از اوایل این ماه وضعیت به گونه ای شده است که نگهداری 10 ساله آن فرصت سوزی است و به عنوان گزینه سرمایه گذاری به حساب نمی آید.

هر واحد بیت کوین برابر با چه مقدار طلاست ؟

در دوران سقوط طلا، طلای دیجیتال بازار کریپتوها عملکرد خوبی داشته و نه تنها از طلا بلکه از هرکالای اقتصادی دیگر هم بهتر عمل کرده و تا به این لحظه هیچ پالس منفی مبنی بر سقوط یا بازگشت بازار مشاهده نمی شود. پس می توان گفت فعلا بازار ارزهای دیجیتال جای هیچگونه نگرانی ندارد و پررونق است.

صرافی (FTX) هفته گذشته گفت: «درحال حاضر ارزش هر واحد بیت کوین معادل 21 اونس طلاست.» به عبارت دیگر هم اکنون یک واحد بیت کوین معادل 600 گرم طلا است و اگر بیت کوین به اوج تاریخی خود یعنی 64500 دلار بازگردد، در آن صورت ارزش طلا به پایین ترین سطح خود در قیاس با بیت کوین می رسد.

طبیعی است که در این بین، عده ای که طلا برایشان منفعت دارد از آن حمایت کنند. یکی از این افراد پیتر شیف، مدیرعامل شرکت شیف گلد است که معتقد است بیت کوین در مواجهه با طلا، توان رقابت ندارد. وی در این باره می گوید:

افزایش قیمت بیت کوین همزمان با کاهش قیمت طلا، به این معنی نیست که بیت کوین جای طلا را به عنوان یک دارایی ضدتورمی گرفته است. طلا درحال سقوط است چراکه معامله گران به اشتباه فکر می کنند که فدرال رزرو از طریق کاهش تسهیلات کمی و افزایش نرخ بهره بانکی می تواند با تورم مبارزه کند. بیت کوین مانند طلا معامله نمی شود چون طلای دیجیتال نیست.

با همه این اوصاف در چندسال اخیر توجه سرمایه گذاران جلب بازار رمزارزها شده و این موضوع بر کسی پوشیده نیست. باید ببینیم آیا بیت کوین توان عبور از اوج تاریخی خود و شکستن مقاومت پرقدرتش را دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما هر واحد بیت کوین برابر با چه مقدار طلاست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو درمیان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر