;
coinex

بیوگرافی محمدعلی زلفی گل ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر علوم

وزیر پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای وزارت علوم، محمدعلی زلفی گل است. از این رو این مقاله را به بیوگرافی محمدعلی زلفی گل اختصاص داده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

همانطور که می‌دانید چندی پیش فهرست وزرای پیشنهادی دولت رئیسی به بیرون درز کرد. به همین علت برخی مقامات رسمی مجلس از جمله سخنگوی هیات رئیسه، دکتر موسوی، اطلاعات کامل وزرای پیشنهادی را در دسترس افکار عمومی قرار دادند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده محمدعلی زلفی گل به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نظر گرفته شده است. از این رو ما این نوشتار را به بیوگرافی محمدعلی زلفی گل و سوابق اجرایی محمدعلی زلفی گل اختصاص داده‌ایم. با ما همراه باشید.

بیوگرافی محمدعلی زلفی گل

سوابق اجرایی محمدعلی زلفی گل چیست؟ زندگینامه محمدعلی زلفی گل از چه جزییاتی برخوردار است؟ این‌ها سوالاتیست که ذهن مردم را بعد از اعلام ایشان به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری درگیر کرده است. محمدعلی زلفی‌گل  استاد شیمی، رئیس سابق دانشگاه بوعلی سینا و همچنین قائم‌مقام سابق بنیاد ملی نخبگان است. محمدعلی زلفی‌گل از سال ۲۰۱۸ به عنوان ادیتور مجله بین المللی انجمن شیمی ایران که توسط انتشارات اشپرینگر منتشر می‌شود منصوب شد. در ادامه به بیوگرافی محمدعلی زلفی گل و سوابق اجرایی محمدعلی زلفی گل می‌پردازیم. با تکراتو همراه باشید.

 زندگینامه محمدعلی زلفی گل

بیوگرافی محمد علی زلفی گل بیوگرافی محمد علی زلفی گل
زندگینامه محمدعلی زلفی گل / محمدعلی زلفی گل کیست

محمدعلی زلفی‌ گل در روستای صالح‌آباد از حومه شهرستان آشتیان در سال ۱۳۴۵ متولد شد. مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه اراک در سال ۱۳۶۹، کارشناسی ارشد از دانشگاه صنعتی اصفهان در سال ۱۳۷۲ و مدرک دکتری خود را در سال ۱۳۷۶ از دانشگاه شیراز در رشته شیمی اخذ کرد که در این مقطع به‌ عنوان دانشجوی دکترای نمونه دانشگاه شیراز انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفته است.

محمدعلی زلفی‌ گل استاد شیمی، رئیس سابق دانشگاه بوعلی سینا و همچنین قائم‌ مقام سابق بنیاد ملی نخبگان است. او در صدر فهرست پراستنادترین محققان ایرانی مؤسسه ISI قرار دارد و تاکنون بیش از ۵۰۰ مقاله ISI نوشته‌ است. یکی از خیابان‌های شهر همدان به اسم او نام‌گذاری شده است. او یکی از برگزیدگان چهارمین دوره جایزه علمی علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان در سال ۱۳۹۴ است.

محمدعلی زلفی گل به‌عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در سال ۱۳۷۱ در نهمین گردهمایی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای داخل و خارج از کشور در دانشگاه فردوسی مشهد شرکت کرد و با ارائه مقاله علمی مستخرج از پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود، رتبه اول را در بخش علوم پایه کسب کرد. بلافاصله پس از فارغ‌ التحصیلی از مقطع دکتری، در دانشگاه بوعلی سینا به عنوان استادیار مشغول به تدریس و تحقیق شد. زلفی‌ گل در سال‌ ۱۳۸۰ به رتبه‌ علمی دانشیاری و در سال ۱۳۸۴ به رتبه استادی ارتقا یافت و به عنوان شیمی‌دان برجسته زیر ۴۰ سال کشور جایزه دکتر ارشیا آزاد را دریافت کرد.

بیشتر بخوانید:

فهرست وزرای دولت رئیسی رسما اعلام شد

کابینه دولت ابراهیم رئیسی ؛ کاربران توییتر چه می گویند؟

محمدعلی زلفی گل کیست ؟

بیوگرافی محمد علی زلفی گل
محمدعلی زلفی گل کیست ؟ / تحصیلات محمدعلی زلفی گل

از سال ۱۳۸۳ نام ایشان در لیست دانشمندان پر استناد رشته شیمی جهان، در پایگاه اطلاعات و آمار علمی ISI قرار گرفته و مورد تقدیر مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری واقع شده است. انجمن شیمی ایران در سال ۱۳۹۲ ایشان را به عنوان شیمی‌دان برجسته گرایش شیمی آلی کشور انتخاب نموده و مورد تقدیر قرار داده است.

وی نه سال متوالی به عنوان استاد برتر آموزشی گروه شیمی آلی دانشگاه بوعلی سینا شناخته می‌شد.  زلفی گل در جنگ تحمیلی دچار عارضه شیمیایی شده و هم اکنون جانباز شیمیایی محسوب می‌شود. وی که از لحاظ سیاسی اصولگرای میانه رو به حساب می‌آید و حالا کاندیدای رئیسی برای وزارت علوم در دولت سیزدهم است.

سوابق اجرایی محمدعلی زلفی گل چیست؟

بیوگرافی محمد علی زلفی گل
محمدعلی زلفی گل کیست ؟ / تحصیلات محمدعلی زلفی گل

ایندکس اچ محمدعلی زلفی گل (H-Index) ۵۵ است. تعداد ارجاعات به مقالات بین الملی ایشان بالغ بر ۱۳۷۰۰ است. کسب رتبه اول پژوهش‌­های بنیادی در بیست و یکمین جشنواره بین‌­المللی خوارزمی، اخذ جایزه از سازمان کنفرانس اسلامی(COMSTEC)  و دریافت نشان درجه دو ملی پژوهش از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۰ از دیگر افتخارات علمی کسب شده توسط اوست. همچنین در سال ۱۳۹۴ به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب شد و در همین سال جایزه علمی علامه طباطبائی بنیاد ملی نخبگان کشور را نیز دریافت کرد.

زلفی گل تاکنون در چاپ بیش از ۵۳۰ مقاله در مجله‌های بین المللی تحت نمایه ISI مشارکت جدی داشته، که اکثر این مقالات در سمینارها و همایش‌های علمی ملی و فراملی نیز ارائه شده است. او تجربیات علمی خود را در کتابی با عنوان مبانی سنتز ترکیبات آلی با نگرشی نوین تدوین و تالیف نموده است.

این کتاب تا کنون چهار بار تجدید چاپ شده و به عنوان تنها منبع فارسی در سرفصل رشته های شیمی و شیمی آلی مورد تایید شورای برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور از سال ۱۳۹۴ معرفی شده است.

زلفی گل از سال ۲۰۱۸ به عنوان ادیتور مجله بین المللی انجمن شیمی ایران که توسط انتشارات اشپرینگر منتشر می‌شود، نیز منصوب شده است. همچنین وی عضو هیئت تحریریه چندین مجله علمی داخلی، خارجی و بنیاد ملی نخبگان کشور بوده است.

اگر بخواهیم یکی دیگر از سوابق اجرایی محمدعلی زلفی گل بگوییم می‌توانیم به فعالیت‌های او در زمینه اجتماعی و فرهنگی اشاره کنیم. او تا کنون ۲۰ مقاله فارسی در زمینه‌ها‌ی علم سنجی، سیاست گذاری علم، پژوهش و فرهنگ منتشر کرده است. همچنین وی اکثر مقالات و سوابق علمی خود را در کتابی به نام دانش برای دانایی به چاپ رسانده است. او مجری و همکار ۲۰ طرح تحقیقاتی دانشگاهی و ملی نیز بوده است.

بیوگرافی محمدعلی زلفی گل ؛ کاربران در توییتر چه می گویند؟

انتخاب محمدعلی زلفی گل به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، واکنش شماری از کاربران را در پی داشته است. در ادامه قصد داریم واکنش های کاربران به بیوگرافی محمدعلی زلفی گل و سوابق او را بررسی کنیم.

یکی از کاربران در واکنش به انتخاب زلفی گل نوشته:

دکتر زلفی گل (وزیرعلوم پیشنهادی رئیسی) و دکتر غلامی(وزیر علوم روحانی) به ترتیب رئیس دانشگاهمون(بوعلی همدان) بودن دوران ریاستشون در دانشگاه از حیث علمی،فرهنگی و سیاسی زمین تا آسمون با هم فرق داشت زلفی گل عرش بود،غلامی فرش

کاربر دیگری درباره بیوگرافی محمدعلی زلفی گل نوشته:

دکترمحمدعلی زلفی گل ازنخبه های ناشناخته کشورهستندمطمئنن #کابینه_کارآمد درحال شکل گیری است

کاربر دیگری درباره سوابق آموزشی دکتر زلفی گل نوشته:

آلی یک و دو رو فقط با شیوه تدریس استاد زلفیگل یادگرفتیم به معنای واقعی کلمه نخبه و دلسوز هست

یک کاربر دیگر نوشته:

این زلفیگل وزیر علوم خیلی از لحاظ علمی اینا خفنه

یک کاربر دیگر نوشته:

اسامی پیشنهادی وزیرهارو دیدم و در میانشان نام دکتر زلفی گل درخشید من که بقیه رو آنچنان نمیشناسم و نظری ندارم اما برای وزارت علوم، و با توجه به شناختم از دکتر محمدعلی زلفی گل، باید بگم چه انتخاب شایسته ای آقای رییسی

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بیوگرافی محمدعلی زلفی گل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    این مرده شور مرده نایاب و کشف شده، ایمیلی صفحه ای تو شبکه اجتماعی ای، آدرسی داره باهاش حرف بزنیم؟

    پاسخ