;
coinex

افشاگری های زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا ؛ ماجرا چیست و کاربران چه می گویند؟

افشاگری های زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، درباره وضعیت کرونایی کشور و تامین واکسن و سروصدای زیادی به پا کرده است. با ما باشید.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، دکتر علیرضا زالی با بیان اینکه در کشور تنها به اندازه 5 روز ذخیره واکسن داریم گفته که هزینه داروهای کرونا چند برابر واکسن کرونا شده است، در حالی که اجازه خرید واکسن ندادند چون فکر می کردند گران است.

دکتر زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا گفته که وقتی اولین مورد کرونا در قم مشاهده شد، ستاد خواهان قرنطینه و تعطیلی قم شده است. اما برخی مسئولین با حالت بی خیالی گفته اند که کنترل بیماری کار بسیار ساده ای است.

اخیرا اما دکتر زالی در صحبت هایی اعتراض خود به برخی تصمیم گیری ها و سهل انگاری ها را با بیان نکاتی ابراز کرده است. با ما در بررسی افشاگری های زالی همراه باشید.

افشاگری های زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا

به گزاش عصر ایران دکتر زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا برای اولین بار از زمان شیوع پاندمی در کشور صحبت هایی را بیان کرد که کمتر شنیده شده بود. این موارد که حال در فضای مجازی سروصدای زیادی به پا کرده و به افشاگری های زالی معروف شده، موارد خاصی از شیوه کنترل بیماری و سهل انگاری در کنترل آن را شامل می شود. دکتر زالی در گفتگوی خود با اصحاب رسانه گفت:

وقتی اولین مورد کرونا در قم مشاهده شد، خواهان قرنطینه قم شدم و گفتم انتخابات شهر قم تعطیل شود، اما بعضی‌ها مرا مسخره کردند و گفتند این بیماری را به راحتی کنترل می‌کنیم.

افشاگری های زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا ؛ ماجرا چیست و کاربران چه می گویند؟
افشاگری فرمانده ستاد مقابله با کرونا

او ادامه داد:

وقتی کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به ایران آمدند، ما به جای مشورت با آن‌ها مدام از آن‌ها می‌خواستیم در رسانه‌ها از نظام سلامت ایران تعریف کنند. ما آمارهای مرگ و میر را از سازمان جهانی بهداشت پنهان کردیم.

زالی افزود:

کمک‌های جهانی و پزشکان بدون مرز را از فرودگاه برگرداندیم در حالی که اطلاعات چندانی درباره ویروس نداشتیم و از مشاوره‌های بین‌المللی استفاده نکردیم. چرا چین که دوست صمیمی ما است به ما واکسن کافی نمی‌دهد؟

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران بیان کرد:

خبرهای خیلی تلخ‌تری برای هفته‌های آینده داریم و شرایط بسیار بدتر خواهد شد. دلتا ۳ ماه در هند طول کشید، آن‌ها به سرعت همه را واکسینه کردند. ما نباید غصه قیمت واکسن را بخوریم. حتی باید ۲ برابر قیمت بخریم و مردم را واکسینه کنیم.

زالی همچنین گفته که ما 729 میلیون یورو خرج داروی رمدسیویر کردیم در حالی که این پول را می باید خرج واکسن می کردیم. او ادامه داد:

چطور در تحریم حاضریم تجهیزات نفتی را ۳ برابر قیمت بخریم، ولی در مورد واکسن این کار را نمی‌کنیم؟ هیچ راهی نداریم جز ۲ هفته تعطیلی که از همین امروز باید آغاز شود.

او گفته در حال حاضر کشور تنها برای 5 روز ذخیره واکسن دارد و امکان افزایش سرعت واکسیناسیون وجود ندارد. از اظهارات زالی بر می آید که اگر واکسن های بیشتری در دسترس بود، امکان افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون وجود داشت.

زالی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه نیروهای طرح نحول سلامت 4 ماه است که حقوق نگرفتند گفت:

افراد حاضر در ستاد کرونا در محیط نیستند و نمی‌توانند تصمیم درست بگیرند.

تکذیب افشاگری های زالی

افشاگری های زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا ؛ ماجرا چیست و کاربران چه می گویند؟
افشاگری فرمانده ستاد مقابله با کرونا

بعد از انتشار آنچه از آن به عنوان افشاگری های زالی یاد شده است بود که موضوع با واکنش های بسیاری مواجه شد و نقل محافل خبری شد. در این میان برخی رسانه های معاند نیز از آب گل آلود ماهی گرفته، با واژگونه نشان دادن اظهارات زالی، سعی در تخریب اقدامات جهادی مسئولین امر داشتند.

این مهم اما از نظر مسئولین و دکتر زالی دور نماند. روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با ایرنا در توضیح ماوقع گفته:

دکتر زالی امروز ۲۰ مردادماه به مناسبت روز خبرنگار میزبان تعداد محدودی از خبرنگاران و اصحاب رسانه بود تا از تلاش های آنان در مدت مبارزه با بیماری کرونا قدردانی نماید.

از آن جایی که این جلسه کاملاً غیر رسمی و صرفاً با هدف تقدیر از تعداد محدودی از خبرنگاران برگزارشده بود، برخی از صحبت های دکتر زالی به صورت تقطیع شده و انتخابی از برخی کانال ها منتشر شده است.

این در حالی است که بخش های تقطیع شده به هیچ وجه مورد تایید دکتر زالی نیست و این انتخاب بد از سخنان ایشان، سود استفاده برخی رسانه ها را در پی داشته است. روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه می دهد:

مردم و متخصصان و اصحاب رسانه نیک می دانند که دکتر علیرضا زالی از ابتدای شیوع کرونا، شفاف، صادقانه و بدون لکنت با مردم و مسئولان سخن گفته است و هرکجا که ضرورت داشته است از تریبون های مختلف پیام خود را منتشر کرده است. لذا اگر ضرورتی ایجاب کند به صورت رسمی و در قاب و قامت رسانه ای رسمی و مورد وثوق با همه مردم و مسئولین در میان خواهند گذاشت.

در همین راستا اعلام می دارد این نوع انتشار ناقص و خام که با اهداف خاص غیر علمی و غیر اخلاقی صورت می پذیرد به مصلحت ملت شریف ایران نیست و بر تمام ما فرض است در شرایط فعلی از پرداختن به هرگونه حاشیه ای پرهیز و تلاش خود را جهت حل مشکلات بیماران کرونایی افزایش دهیم؛ همانگونه که حفظ وحدت و روحیه همدلی و نشاط مدافعان سلامت و کادر سختکوش بهداشت و درمان و ارائه اطلاعات و آگاهی لازم به مردم عزیز اولویتی مهم و حساس است.

اما در ادامه با ما باشید تا نظرات کاربران درباره ماجرای افشاگری های زالی و سپس تکذیب آن را جویا شویم. به واقع بحث افشاگری دکتر زالی چه بود؟

افشاگری های زالی : کاربران در توییتر چه می گویند؟

افشاگری های زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا ؛ ماجرا چیست و کاربران چه می گویند؟
افشاگری فرمانده ستاد مقابله با کرونا

اظهارات و افشاگری های زالی درباره وضعیت کرونا در کشور از نظر تیزبین کاربران فضای مجازی به خصوص توییتر دورنمانده و افراد به شیوه های گوناگونی نسبت به آن واکنش نشان داده اند. در ادامه با ما باشید چراکه قصد داریم نظرات برخی کاربران درباره افشاگری زالی را جویا شویم.

کاربری درباره اظهارات و افشاگری زالی نوشته:

داستان همیشگی مسئولان در ایران. تا سر کار هستی همه چی مرتبه و در زمانیکه کنار میری مشکلات رو گردن دیگران می اندازی . یخورده غیرت هم خوبه. #دکتر زالی

کاربر دیگری درباره ماجرای افشاگری زالی نوشته:

با این حرفهای زالی یک سوال ذهنها را مشغول میکند.اینکه در این چند دهه بحرانهای زیادی داشتیم که سالیان دراز طول کشید و راهکاری که در فکر همه ملت بوده،یکهو به مغز سیاسیون ورود کرده و به عمل رساندند. بحرانها که چندین سال کشور را درگیر و زمینگیر کرده بود ناگهانی حل شد. #واکسن آخرینش

کاربر دیگری درباره مسئله افشاگری زالی نوشته:

سوال از زالی چرا برای نشان دادن اعتراض خود آن موقع استعفا ندادی و واقعیت را به مردم نگفتی چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کاربر دیگری با هشتگ زالی درباره افشاگری زالی نوشته:

دنبال این نگردید که از دین و لعنت‌هایی که تو گردونتونه فرار کنید همه شما مقصرید برای رفتن عزیزای ما.

کاربر دیگری پس از افشاگری زالی درباره صحبت های او خطاب به رئیس جمهور نوشته:

نامۀ استعفای ملک‌زاده حرف‌های کاظم جلالی سفیر روسیه قبل از عید حرف‌های دیروز زالی واکنش ظریف به حرف‌های زالی حرف‌های دبیرکل جمعیت هلال احمر حرف‌های رئیس اتاق بازرگانی تهران عجب وزارت بهداشت مسئولی داشتیم وسط این بحران بزرگ. آقای روحانی چرا؟

یکی دیگر از کاربران در واکنش به افشاگری دکتر زالی نوشته:

سخنان زالی بسیار غیردقیق، میمهم و از سر شانه خالی کردن بود. برای اینکه گوشه‌ای از تناقضات دیده شود به میزان آمار میزان واکسن ذخیره طبق گفته‌ی جهانپور در شبکه‌ی شش (دیشب) مراجعه کنید و با آمار دکتر زالی مقایسه کنید

افشاگری های زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا ؛ ماجرا چیست و کاربران چه می گویند؟
افشاگری فرمانده ستاد مقابله با کرونا

کاربر دیگری در واکنش به افشاگری دکتر زالی خطاب به او نوشته:

دکتر زالی میگه بخاطر پول واکسن نخریدند. بابا واکسن آسترازنکا حرف سه دلار بود دو دوزش میشد شش دلار که میشه ۱۵۰ هزار تومن میاوردید به ده برابر قیمت میفروختید نهصد درصد سود مال خودتون. ملت با کله میخریدند. چهار مریض درخونه دارم تا الان شصت میلیون خرج کردم پولش به درک

کاربری دیگر درباره افشاگری دکتر زالی نوشته:

آقای زالی الان که فهمیدی تو دولت جایی نداری یادت افتاده واقعیتو بگی؟

کاربر دیگری درباره افشاگری علیرضا زالی نوشته:

اگر #زالی و #ظریف درباره #کرونا درست می‌گویند فارغ از آنکه آن نهاد در پیشگاه خدا و ملت ایران مسئول است این آقایان و دولت تدبیرشان نیز در قبال عدم ایستادگی در برابر اشتباه آن نهاد و عدم شفافیت با مردم و عدم دفاع از جان مردم مسئول و پاسخگو باید باشند. حداقل #استعفا می‌دادند

کاربر دیگری درباره افشاگری علیرضا زالی نوشته:

حرفای زالی یه شیوه تکراری و کلیشه شده س: بندازین گردن نفر (دولت) قبلی.

بیشتر بخوانید:

نظر شما افشاگری علیرضا زالی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    مسئولین همیشه افشاگری های دقیقه نودی داشتن چون میدونن دیگه چیزی برای ازدست دادن ندارن همه چی رومیگن که بعدا بگن من صادقانه کار کردم و پنهان کاری نکردم. در حالی که میدونن اگه سر وقت بگن از مقامشون اذل میشن و شیفتگی به قدرت و چند ماه بیشتر رئیس موندن رو به این افشاگری ها ترجیح میدن. آیا ایشون همین تریبون رو قبلا در اختیار نداشتن که الان میگن؟ البته فقط ایشون رو نمیگم همه مسئولین در دقیقه نود همین حرف ها رو زدن که علتشم گفتم.

    پاسخ