;
coinex

سونی بزرگترین تولید کننده دوربین موبایل جهان ؛ سامسونگ در یک قدمی سونی!

سونی بزرگترین تولید کننده دوربین موبایل جهان و سامسونگ در یک قدمی سونی است و باید دید پایان این رقابت به نفع کدام یک رقم می خورد.

می دانیم که سونی یکی از برگترین تولیدکنندگان سنسور دوربین جهان است و تا مدت ها بی رقیب بوده، اما حالا سامسونگ الکترونیکس این فاصله را کم کرده و در یک قدمی سونی است.

براساس گزارشی که Yole Development منتشر نموده، گرچه سونی بخش بزرگی از بازار سنسور دوربین موبایل را در اختیار دارد اما سامسونگ الکترونیکس فاصله اش را با این غول به شدت کم کرده و چیزی نمانده تا به آن برسد. با تکراتو همراه باشید.

سونی بزرگترین تولید کننده دوربین موبایل جهان

سونی، سازنده لوازم الکترونیکی ژاپنی که حتما تاکنون بخشی از محصولاتش را استفاده کرده ایم، سال 2020 را درحالی به پایان رساند که سهمش از بازار سنسور دوربین 40 درصد بود. (این سهم در سال 2019 چیزی حدود 42 درصد بوده)

در همین حال سامسونگ با افزایش 1 درصدی در بازار خود، از 21 درصد در 2019 به 22 درصد در سال 2020 رسیده بود. همچنین گزارشات دیگری می گوید که سامسونگ در فروش سالانه خود، 13 درصد رشد داشته درحالی که بازار فروش سونی راکد بوده و نه ضرری و نه افزایشی را شاهد نبوده است.

سامسونگ از سال 2002 تولید سنسورهای دوربین موبایل را با کمتر از 20درصد سهم بازار آغاز کرد و تا سال 2018 مشغول به کار بود. سومین سهم بازار سنسور در دست شرکت Omnivision است که تا سال 2014 در جایگاه دوم و بالاتر از سامسونگ قرار داشته است.

سونی بزرگترین تولید کننده دوربین موبایل جهان

تحقیقات Yole نشان می دهد که سامسونگ در طراحی و تولید CIS تخصص داشته و گسترش همین تکنولوژی سبب رشد این شرکت شده است. اکنون سامسونگ سازنده بزرگ سنسور CMOS می باشد.

در سال 2020 سونی با ضرر 5 درصدی نسبت به سال قبل کارش را تمام کرده است که علت این ضرر را در تحریم های آمریکا علیه شرکت هوآوی می دانند که معمولا سنسورهای محصولات خود را از سونی می خرید. سونی در کنفرانس اخیر خود اعلام نموده که فروش سنسورها برای دوربین های دیجیتالی افزایش داشته اما این فروش برای تولید گوشی های هوشمند با توجه به پاندمی کرونا کاهشی بوده است.

سونی همچنین خاطرنشان کرده که قصد افزایش حجم تولیدات خود را دارد و پیرو آن در ماه آوریل، این شرکت کارخانه جدیدی در ناکازاکی افتتاح کرد. سونی قصد دارد تا پایان سال 2025، 60 درصد بازار را در اختیار بگیرد.

صنعت سنسور دوربین به صورت کلی 20.7 میلیارد دلار ارزش دارد و تلفن های هوشمند و محصولات مصرفی، 72 درصد از کل ارزش بازار را به خود اختصاص داده است. برآورد شده که تا پایان سال 2026 ارزش بازار سنسور دوربین به 31.5 میلیارد دلار خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

نظرات شما در خصوص سونی بزرگترین تولید کننده دوربین موبایل جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر