;
coinex

ساترا مجوز روبیکا را باطل کرد

ساترا مجوز روبیکا را باطل کرد و علت این امر توسط معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا، تخلفات گسترده این اپلیکیشن عنوان شده است. با ما باشید.

این مقام مسئول گفته که بعد تایید صحت گزارش هایی مبتی بر سواستفاده غیرمجاز روبیکااز اطلاعات شخصی افراد در دیگر رسانه ها، این نهاد تصمیم به ابطال مجوز صوت و تصویر روبیکا گرفته است.

از یکی دو روز پیش بود که اخباری مبنی بر وجود اکانت های کاملا کپی شده اینستاگرامی در روبیکا با همان تصاویر و اطلاعات منتشر شد. در بررسی هایی که حول موضوع کپی کاری روبیکا انجام دادیم متوجه شدیم این امر صحت دارد. امروز اما خبر رسیده که مجوز روبیکا باطل شده است.

ساترا مجوز روبیکا را باطل کرد

چند روز پیش برخی چهره های مطرح ورزشی و هنری اعلام کردند که بدون اطلاع ایشان صفحاتی در روبیکا با نام و تصویر و اطلاعات کامل صفحات اینستاگرامی شان ساخته شده است. این افراد همچنین از پیگیری قضایی امر خبر دادند.

اما ماجرا وقتی حاد شد که حتی پای افراد عادی به میان کشیده شد و صفحات عموم مردم در این سرویس کپی شده بود. اینجا بود که چگونگی پیدا کردن اکانت جعلی روبیکا و نحوه دیلیت اکانت روبیکا مورد توجه قرار گرفت.

روبیکا در اولین واکنش به موضوع اعلام کرد که در ساخت شناسه کاربری با نام افراد مختلف، این سرویس محدودیتی قائل نشده و در نتیجه اکانت هایی که جعل آن ها به روبیکا نسبت داده شده، هیچ ربطی به روبیکا ندارد و توسط افراد حقیقی ایجاد شده اند. به نظر این مهم قانع کننده نیست چون ایجاد صفحه برای افراد مشهور مانند فوتبالیست یا سینماگر را هم اگر بپذیریم که کار طرفدارانشان است، ایجاد صفحه افراد عادی با همان نام و مشخصات کمی بعید است.

گویی ساترا هم با توضیحات روبیکا قانع نشده و برای اولین بار دست به ابطال مجوز یک پیامرسان داخلی کرده است. علی سعد، معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا در توییتر خود نوشته که نهاد ساترا از بهمن مه 99 پیگیر پرونده های قضایی پرشمار روبیکاست که شامل طیف وسیعی از تخلفات این پیامرسان یا به قول سازندگانش سوپراپلیکیشن می شود.

طبق گفته او تخلفات روبیکا شامل ، تخلفات ترافیکی و درآمدهای غیرقانونی، فعالیت بدون مجوز، نقض قوانین رقابت و موارد دیگری بوده است. اما گزارش اخیر درباره سواستفاده از اطلاعات کاربران، بی اطلاع آن ها ساترا را به واکنش جدی مقابل این پیامرسان واداشته است.

حال ساترا مجوز روبیکا را باطل کرد و همچنین مانع از پخش تبلیغات آن در رسانه ملی شده است. با این کار ساترا اولین اقدامات علیه تخلفات روبیکا را صورت داده است.

طبق گفته سعد همچنین این سازمان در مورد تخلفات ترافیکی این سوپر اپلیکیشن نیز با نامه‌نگاری با وزارت ارتباطات و طرح شکایت در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، پرونده احقاق حقوق کاربران را پیگیری کرده که منجر به حذف محاسبه غیرقانونی پهنای باند در آن شد. بهمن ماه 99 بود که ساترا اعلام کرد:

شکایت کاربران رسانه‌های صورت و تصویر فراگیر مبنی بر محاسبه ترافیک برخی از سرویس‌های داخلی بر مبنای تعرفه بین‌المللی موجب شد تا معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا پرونده ترافیکی رسانه‌ها را به کمیته تخلفات این سازمان ارجاع دهد.

همین شکایت بود که سبب شد تا کمیسیون اصل 90 مجلس در خصوص شکایت مربوط به تخلف اپراتورها در محاسبه هزینه ترافیک بین الملل رسیدگی کند. این کمیسیون به وزارت ارتباطات 10 روز فرصت داد تا گزارش میزان تخلف و نحوه جبران خسارت را تهیه و به مجلس ارائه کند.

سعد همچنین اعلام کرده که با وجود اینکه اولین نهادی است که علیه تخلفات روبیکا اقدام می کند، خود را به حمایت تمام قد از سرویس داخلی متعهد می داند. او گفته ساترا پیگیری تخلفات روبیکا را تا اصلاح نهایی مسائل و فعالیت قانونمند آن دنبال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

ساترا مجوز روبیکا را باطل کرد ! نظر شما درباره تخلفات روبیکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر