;
coinex

انتشار محتوای مرتبط با طالبان در فیسبوک و پلتفرم های تحت مالکیت آن ممنوع شد

اخیرا طالبان سراسر خاک افغانستان را به تصرف در آوردند. حال خبر رسیده که انتشار محتوای مرتبط با طالبان در فیسبوک و پلتفرم های تحت مالکیت آن ممنوع است.

طی روزها و هفته های اخیر شاهد قدرت گرفتن گروه طالبان در افغانستان و سقوط پایتخت این کشور بودیم. همین چند روز پیش بود که رئیس جمهور افغانستان کشور را ترک کرد و امور درحال حاضر تحت اختیار طالبان است. حالا برخی پلتفرم ها انتشار محتوای مرتبط با طالبان را ممنوع کرده اند.

فیسبوک با قدرت گرفتن این گروه در خاک افغانستان اعلام نموده که طالبان یک گروه تروریستی است و انتشار محتوای مرتبط با آنها در فیسبوک یا پلتفرم های تابعه اش ممنوع خواهد بود. این شرکت آمریکایی همچنین متذکر شد که یک تیم برجسته از کارشناسان افغان درحال حذف پست ها، تصاویر، ویدئوها و سایر مطالب مربوط به طالبان است.

انتشار محتوای مرتبط با طالبان

یکی از سخنگویان فیسبوک گفته:

طبق قوانین آمریکا، طالبان به عنوان یک سازمان تروریستی تحریم شده است و ما طبق سیاستهای خودمان در رابطه با سازمان‌های خطرناک، فعالیت آن را ممنوع کردیم. این بدین معناست که ما حساب‌های ایجاد شده از طرف طالبان یا در حمایت از طالبان را حذف می کنیم و هرگونه ستایش، حمایت و جانبداری از آنها ممنوع شده است.

فیسبوک بیان داشته که در مورد به رسمیت شناختن یا نشناختن هیچ دولتی تصمیم نمی گیرد بلکه اولویت و هدف آن در جامعه بین المللی حفظ اقتدار بین المللی و تبعیت از آن است. همچنین فیسبوک تاکید کرد که این اقدام و ممنوعیت ها نه تنها در فیسبوک اعمال می شود بلکه در سراسر پلتفرم های تابعه اش از جمله اینستاگرام و واتساپ اعمال خواهد شد.

انتشار محتوای مرتبط با طالبان

طالبان برای برقراری تماس با گروهک های خود از واتساپ استفاده می کند و چون این پیامرسان از کدینگ یکپارچه بهره می برد، قادر به تشخیص محتوای صوتی و تصویری نیست اما دست اندرکاران فیسبوک گفته اند که اگر از حضور طالبان یا حتی حامیان آنها و کسانی که به هر نحوی از آنها حمایت می کند، مطلع شود اقدامات لازم و بایسته را انجام می دهد.

همچنین سخنگوی فیسوک اظهار نموده که با کمک تکنولوژی هوش مصنوعی می تواند داده های رمزگذاری نشده ای مانند نام ها، تصاویر پروفایل ها و سایر موارد را شناسایی کند و اقدامات قانونی را انجام دهد.

طالبان علاوه بر اینها از توئیتر نیز برای ارسال اطلاعات استفاده می کند و به همین خاطر سخنگوی توئیتر در این خصوص به سیاست های ضد خشونت خود اشاره نموده و گفته است که به چنین سازمان هایی که تولید محتوای خشونت آمیز می کنند اجازه فعالیت نمی دهد. لازم به ذکر است که تیک تاک تاکنون چیزی راجع به محتواهای درون شبکه شان نگفته و واکنشی مانند فیسبوک نشان نداده و یوتیوب نیز به عنوان شبکه ای محبوب اعلام کرده که در این خصوص تبعیضی قائل نمی شود زیرا که قوانین یوتیوب برای همه یکسان است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص انتشار محتوای مرتبط با طالبان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر