;
coinex

قابلیت CSAM اپل ؛ بزرگترین ابزار نظارتی تاریخ؟

اخیرا ارائه قابلیت CSAM اپل بسیار خبرساز شده است. این سرویسی برای نظارت بر محتوای حساس و سواستفاده های احتمالی از کودکان است. با ما باشید.

با وجود فواید این سیستم، ویژگی های جدید CSAM (ایمنی کودک) نیز واکنش های زیادی را دربرداشته است. داستان قابلیت CSAM اپل این روزها حسابی بر سر زبان ها افتاده است، حتی کارمندان اپل نیز بابت آن نگران هستند. از طرفی طبق گفته قانون گذار آلمانی قابلیت CSAM اپل “بزرگترین ابزار نظارتی تاریخ” می‌باشد.

قابلیت CSAM اپل ؛ بزرگترین ابزار نظارتی تاریخ؟

تقریبا همه بابت مسائل امنیتی این طرح نگران هستند اما از طرفی معاون ارشد شرکت، کریگ فدریگی، متعقد است که درک اشتباهی از ویژگی‌های CSAM به وجود آمده است.

طبق گزارش‌ها، رئیس کمیته دستور کار دیجیتال در پارلمان آلمان، مانوئل هوفرلین، در نامه‌ای به تیم کوک از اپل خواهان تجدید نظر در برنامه های CSAM شد. او گفت که اپل در حالی که “ارتباطات امن و محرمانه” را ضعیف می نماید، “در یک مسیر خطرناک” حرکت می کند و نباید به این راه ادامه بدهد.

با وجود اینکه فعلا سیستم تشخیص CSAM فقط در آمریکا اجرا می شود و بخشی از پردازش اطلاعات روی دستگاه، بدون نیاز به ارسال اطلاعات به سرور خواهد بود، اما آلمانی‌ها این سیستم را “بزرگترین ابزار نظارتی تاریخ” می بینند و به نظر آن‌ها این سیستم می‌تواند دسترسی غول کوپرتینویی به بازارهای بزرگ را کم کند.

اپل نیز بعد از معرفی این سیستم قصد دارد این ویژگی را در نسخه‌های آینده iOS ، iPadOS و macOS در دسترس قرار دهد. لازم به ذکر است که این سیستم تصویر را به طور مستقیم اسکن نمی کند بلکه این کار را با کمک رمزگذاری انجام می دهد که البته راه‌هایی برای جلوگیری از این کار نیز وجود دارد، به این شکل که عکس‌ها را در iCloud بارگذاری نکنید یا عکس‌های iCloud را به طور کلی غیرفعال نمایید.

البته با توجه به فشارهای زیاد، این غول کوپرتینویی ممکن است قبل از رونمایی، این سیستم تغییراتی کند یا با توجه به نامه دولت آلمان، آن را به طور کامل کنار بگذارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص قابلیت CSAM اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر