;
coinex

سریال The Witcher: Blood Origins ؛ تاریخ پخش، بازیگران و داستان

نتفلیکس قرار است از روی سریال ویچر سریالی فرعی بسازد. ما قصد داریم سریال The Witcher: Blood Origins تاریخ پخش، بازیگران و داستان آن را بررسی نمائیم.

دنیای سینما هر روز درحال پیشرفت و خلق آثار ماندگار و فراموش نشدنی است. ویچر (Witcher) یکی از آن سریال هایی است که در ژانر اکشن و فانتزی و از رمانی با همین اسم اقتباس شده است.

ویچر سریالی ساخته لهستان-آمریکا است و توسط لارن اشمیت برای شرکت نتفلیکس تولید شده است. داستان این فیلم اقتباسی از رمان آندژی ساپکوفسکی است که فصل اول آن در دسامبر 2019 و در هشت قسمت پخش شد. ویچر قبل از اینکه در قالب سریال دربیاید یکی از بازی های کامپیوتری بوده است که بسیار موردعلاقه گیمرها واقع شده است. نتفلیکس سال ها در تلاش بود و می خواست براساس این بازی که خود نیز اقتباسی از رمانی با همین نام است، سریال بسازد.

داستان سریال The Witcher: Blood Origins در مکانی که بی شباهت به قرون وسطی نیست و کانتیننت نام دارد، به وقوع می پیوندد و از جمله بازیگران آن می توان به هنری کویل، فریا آلن و نیز آنیا چالوترا اشاره کرد. یکی از پرهزینه ترین سریال های تاریخ تلویزیون فصل اول ویچر است و نتفلیکس امیدوار است که با سریال بازی تاج و تخت به رقابت بپردازد.

داستان سریال The Witcher: Blood Origins، داستان فردی است با نام گرالت ریویایی که یک شکارچی ماهر هیولا است. (البته از آن هیولاهای جهش یافته!). گرالت پس از اینکه با شاهزاده خانم «سیری» و نیز جادوگری به نام «ینفر» آشنا می شود تلاش می کند تا جایگاه خودش را میان دنیای پر از شر و بدی آنها پیدا کند. در همین حال جنگی میان دو قبیله از انسان ها به نام نیلفگارد و امپراطوری شمال درمی گیرد و گرالت درگیر آن می شود.

کسانی که سال ها قبل بازی ویچر را انجام داده اند، می توانند ارتباط زیادی با فصل اول ویچر بگیرند چرا که در فصل اول، فیلم، جزئیاتی را به خورد مخاطب می دهد که بیننده ناآشنا با جهان ویچرها در آن سردرگم می شود. شاید این یکی از نقاط ضعف فصل یک باشد اما امیدواریم با بودجه این اثر که چیزی بیشتر از سریال بازی تاج و تخت است، در فصل های بعد بهبودی ببینیم.

کمپانی نتفلیکس اعلام کرده که در 19 دسامبر 2021 یعنی 26 آذر 1400، فصل دوم در هشت قسمت از راه خواهد برسد. حالا اخبار جدید می گویند که نتفلیکس قرار است قبل از انتشار فصل دوم این سریال، اسپین آفی راجع به آن بسازد. در این گفتار می خواهیم درباره داستان سریال The Witcher: Blood Origins اطلاعاتی کسب نماییم. با تکراتو همراه باشید.

سریال The Witcher: Blood Origins

پس از انتشار فصل اول ویچر در دسامبر 2019، حالا نتفلیکس اعلام کرده که قرار است یک سریال لایواکشن بسازد که در واقع پیش درآمدی بر سریال ویچر شود. نام این اسپین آف ویچر: منشا خون است و گفته می شود اتفاقات آن در همان دنیای سریال ویچر رخ می دهد اما اتفاقاتی که در این سریال فرعی به وقوع می پیوندد، 1200 سال قبل از گرالت ریویایی است و در واقع این مینی سریال می خواهد تمام تمرکزش را خرج خلق اولین ویچر کند.

سریال 6 قسمتی منشا خون می خواهد به کمک ویچر بیایید تا با درهم آمیختن دنیای هیولاها، انسان ها و اِلف ها اولین ویچر بوجود آمده را نشان دهد. تهیه و تولید این سریال را دکلان د بارا و همسرش لارن اشمیت –سازندگان سریال ویچر- برعهده دارند. دکلان د بارا پیش از این قسمت چهارم فصل یک را نوشته است و حالا در کنار همسرش مسئولیت نوشتن این اسپین آف را برعهده دارد. دکلان د بارا در مورد این مینی سریال فرعی می گوید:

به عنوان یک طرفدار قدیمی داستان های فانتزی، فراتر از حد تصور هیجان زده ام که داستان The Witcher: Blood Origins را بازگو کنم. از زمانی که برای اولین بار کتاب های The Witcher را خواندم سوالی در ذهنم نقش بسته است. دنیای الف ها پیش از ظهور متحول کننده انسان ها چه شکلی بود؟ همیشه عاشق ظهور و سقوط تمدن ها بوده ام، چگونه علم، اکتشاف و فرهنگ پیش از سقوط شکوفا می شوند. چگونه بسته های عظیم دانش در چنین مدت کوتاهی برای همیشه از بین می روند. داستان سریال The Witcher: Blood Origins تمدن الف ها پیش از سقوطش را بازگو خواهد کرد و مهم تر از همه تاریخ فراموش شده اولین ویچر را به تصویر خواهد کشید.

سریال The Witcher: Blood Origins
زمان شروع The Witcher Blood Origins / سریال The Witcher: Blood Origins

نکته جالب این است که خود آندژی ساپکوفسکی نویسنده رمان ویچر، به عنوان مشاور در این سریال حضور خواهد داشت. پیش از همه اینها نتفلیکس اعلام کرده بود قرار است انیمه ای با عنوان ویچر: کابوس گرگ ساخته شود.

لازم به ذکر است که فصل دوم سریال ویچر همان طور که گفتیم در دسامبر 2021 منتشر می شود اما سازندگان اسپین آف، زمان دقیقی برای انتشار منشا خون اعلام نکرده اند. با این حال گمانه زنی هایی درباره تاریخ احتمالی آن در 2022 می شود و باید منتظر اعلام رسمی نتفلیکس بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2021

بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021

داستان The Witcher: Blood Origins

منشا خون مقدمه و گریزی است نسبت به آنچه قرن ها قبل از دنیای ویچرهای سریال ویچر رخ داده است. در واقع این اسپین آف می خواهد ریشه ویچرها را واکاوی کند و نشان دهد که کانتیننت قبل از اینکه انسان ها بیاییند و اِلف ها نابود شوند چگونه بوده است. داستان منشا خون دوازده قرن قبل تر از ویچر و رمان آندژی ساپکوفسکی به وقوع می پیوندد و این نویسنده در رمان ها و داستان های کوتاهی که دارد عمیقا این موضوع را توضیح نداده اما اشارات خوبی به کلیات داشته و همین کافی است تا چنین پیش درآمدی ساخته شود. شاید یکی از دلایل ساخت و تولید چنین مجموعه ای قبل از ساخته شدن کل سریال اصلی این بوده تا بیننده دنیای ویچرها را بهتر درک کند و بداند که منشا و سرآغاز پیدایش ویچرها چیست و چه شده که سر و کله شکارچیان هیولا پیدا شده است.

داستان سریال The Witcher: Blood Origins در دوره ای رخ می دهد که دنیاهای مختلف در آن با هم برخورد می کنند و از برخورد و تداخل آنها دنیایی جدید شکل می گیرد. در اتصال دنیاهای مختلف انواع گوناگونی از انسان ها وارد دنیای ویچر شدند که شامل هیولاها و انسان ها می شود.

زمانی که گرالت ریویایی در ریویا متولد می شود شاهد آن هستیم که تمام نژادهای دیگر همچون الف ها و دورف ها مطرود شده اند و اثری و خبری از وجودشان نیست. در سال هایی که الف ها وجود داشتند خطر ورود انسان ها را به کانتیننت جدی نگرفتند و وقتی به خود آمدند که چاره ای جز شکست خوردن نداشتند.

انسان ها در مقابل الف ها دو برتری مشهود داشتند. اول اینکه انسان ها قدرت زاد و ولد داشتند و به سرعت بر تعدادشان افزوده می شد و حال آنکه الف ها فقط در دوران جوانی دارای قدرت تولیدمثل بودند و جمعیت الف ها داشت رو به پیری می رفت و همان جوان هایی هم که مانده بودند در نبرد با انسان ها کشته می شدند. دوم آنکه با پیدایش کانتیننت و درهم آمیختن دنیاهای مختلف، جادو وارد کانتیننت شد و انسان ها خیلی زود نشان دادند که توانایی استفاده از آن را بهتر از الف ها دارند.

منشا خون باید ریشه در خون ارشد داشته باشد. هنگامی که یک الف عاشق یک جادوگر می شود و فرزند آنها دورگه می شود. الف ها و انسان ها هردو مخالف این رابطه بودند ولی لارا دورن و کرگنان امید داشتند که نسل هایشان با یکدیگر صلح کنند و دشمنی ها را کنار بگذارند. این داستان می تواند تراژدی جذابی برای پیش درآمد سریالی جذاب باشد و احتمال دارد به این ماجرا توجه ویژه ای شود.

سریال The Witcher: Blood Origins
زمان شروع The Witcher Blood Origins / سریال The Witcher: Blood Origins

اولین ویچرها نیز از همین ماجرا بوجود آمدند. تغییر ژنتیکی که رخ داد باعث شد دسته ای از جادوگران محلولی بسازند تا انسان ها بتوانند قدرت مقابله با هیولاها را پیدا کنند. شکارچیانی که عقیم بودند و نمی توانستند زاد و ولد کنند.

بیشتر بخوانید:

سریال What If مارول ؛ تاریخ پخش، داستان و بازیگران

فصل دوم سریال See ؛ تاریخ پخش، داستان و بازیگران

نتفلیکس پس از انتشار این خلاصه در مورد منشا خون اولین بازیگر آن را به طور رسمی معرفی کرد. بر این اساس جودی ترنر اسمیت بازیگر نقش اصلی فیلم است و در قالب شخصیت زنی به نام آیل ایفای نقش می کند. آیل مبارزی ماهر است و در دوره ای محافظ ملکه بوده اما به خاطر علاقه اش به موسیقی سفر می کند اما شرایط طوری رقم می خورد که دوباره شمشیر به دست می گیرد. از دیگر بازیگران این سریال می توان به میشل یئو در نقش شخصیت اسکاین، سوفیا براون در نقش ایلیه و لورنس اوفارین در نقش فول اشاره کرد.

در روزهای ابتدایی انتشار این خبر، شایعاتی شکل گرفت مبنی بر اینکه جیسون موموآ بازیگر فیلم آکوامَن در این سریال ایفای نقش می کند اما حالا به نظر می رسد اینها شایعاتی بیش نیستند. بزرگترین ستاره ای که قرار است در منشا خون بازی کند درحال حاضر میشل یئو است و نقش او در نقش اسکاین بدین ترتیب توصیف شده است:

کاراکتر اسکاین، آخرین بازمانده از طایفه کوچ‌نشینی با نام الف‌های شمشیر زن می‌باشد. مهارت‌های او با شمشیر منحصر به فرد بوده و هیچ‌کس نیز به اندازه او، غم از دست دادن (عزیزانش) را تجربه نکرده است. زمانی که شانس در خانه‌ی او را می‌زند و به او فرصت بازپس‌گیری شمشیر دزدیده شده‌ای را می‌دهد، او ماجراجویی بسیار خطرناک و کشنده‌ای را آغاز می‌کند که دنیای ویچر را برای همیشه تغییر می‌دهد.

همچنین دیگر بازیگران سریال ویچر که حضورش تائید شده سوفیا براون است که نقش وی در سریال The Witcher: Blood Origins به این صورت توصیف شده است:

جنگجویی بسیار حرفه‌ای با صدایی بسیار دلنواز که قبیله‌ خود را رها کرده و برای دنبال کردن علاقه خود یعنی آوازخوانی، به عنوان یکی از محافظان ملکه مشغول به کار شده است. با به وقوع پیوستن اتفاقاتی بزرگ در دنیای ویچر، او مجبور می‌‌شود که دوباره دست به شمشیر شده و ماجراجویی (بزرگی) را برای به دست آوردن انتقام و رستگاری آغاز کند.

بیشتر بخوانید:

فصل سوم سریال عطیه (Atiye) نتفلیکس

فصل سوم سریال آموزش جنسی ؛ تاریخ پخش و داستان S.E.X Education

سریال The Witcher: Blood Origins
داستان The Witcher: Blood Origins / سریال The Witcher: Blood Origins

همچنین سومین بازیگر سریال ویچر ؛ منشا خون یعنی لورنس اوفارین بازیگر سریال هایی مانند وایکینگ و بازی تاج و تخت است که بدین شکل نقشش توصیف شده:

فردی به دنیا آمده در طایفه‌ای جنگجو که قسم خورده‌اند از پادشاه محافظت کنند. این کاراکتر، زخم‌ عمیقی را در قلب خود دارد، زخمی که به علت کشته شدن یکی از عزیزانش در نبردی بزرگ به وجود آمده است. این زخم درونی‌اش، به او اجازه آرام شدن یا صلح کردن با خود یا جهان اطرافش را نمی‌دهد. او با آغاز کردن ماجراجویی جدید برای پیدا کردن رستگاری خود، متحدان غیرمنتظره‌ای را پیدا کرده و با جنگیدن در کنار آن‌ها، راه را برای انتقام گرفتن عزیزانش هموار می‌کند.

تاریخ پخش The Witcher: Blood Origins

در دسامبر 2021 شاهد انتشار فصل دوم سریال ویچر خواهیم بود اما همان طور که گفتیم در مورد اسپین آف منشا خون تاریخ دقیقی اعلام نشده است و تاریخ پخش The Witcher: Blood Origins مشخص نیست ولی برخی می گویند که احتمال دارد در سال 2022 باشد. اما به نظر می رسد روند تولید این سریال طولانی خواهد بود.

با توجه به توئیت های منتشر شده از دکلان د بارا به نظر می رسد نوشتن فیلمنامه از آبان ماه 1399 شروع شده و در فروردین 1400 نسخه اولیه فیلمنامه را آماده نموده است. همچنین یکی از منابع معتبر در این زمینه بیان داشته که سریال منشا خون قرار است در مرداد ماه امسال وارد مرحله فیلم برداری شود. در حالت کلی باید امیدوار باشیم که زمان پخش سریال The Witcher: Blood Origins مصادف با پخش فصل سوم ویچر باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سریال The Witcher: Blood Origins چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر