;
coinex

سریال The Irregulars ؛ بازیگران، تاریخ پخش و نقد سریال غیرعادی ها

سریال The Irregulars یکی از جدیدترین مجموعه های نمایشی با تهیه کنندگی نتفلیکس است، برای دانستن جزئیات بیشتر دراینباره تا پایان با تکراتو همراه شوید.

سریال غیرعادی های 2021 ، یک مجموعه تلویزیونی درام جنایی در انگلیس است که توسط دراما ریپالیک برای نتفلیکس ساخته شده است. سریال The Irregulars براساس آثار نویسنده بزرگ سر آرتور کانن دویل است که در جریان آن دکتر واتسون و دیگر شخصیت‌ها می‌ خواهند لندن را از دست عناصر فوق طبیعی نجات دهند.

سریال غیرعادی های 2021 یک مجموعه 8 قسمتی است که توسط تام بیدول ساخته شده و تاریخ پخش The Irregulars در 26 مارس 2021 خواهد بود. در سریال The Irregulars گروهی از نوجوانان ساکن در خیابان ویکتوریا لندن که معروف به The Irregulars هستند برای حل و فصل جنایات فوق طبیعی که در حال گسترش است به دکتر واتسون کمک می کنند، این درحالی است که ثمره کار آنها به نام شرلوک هولمز ثبت می‌گردد.

سریال The Irregulars

بازیگران، تاریخ پخش و نقد سریال غیرعادی ها

در تاریخ 20 دسامبر 2018, اعلام شد که نتفلیکس درحال برنامه ریزی برای ساخت مجموعه ای با نام بیدول است. بیدول در حقیقت کسی است که مجری گری برنامه واترشیب دان نتفلیکس را پیشتر بر عهده داشته است. همانطور که می دانید شرلوک هولمز دارای گروهی از کودکان خیابانی بود که برای کمک به او در جمع آوری سرنخ ها از آنها استفاده می کرد. داستان سریال غیرعادی های 2021 بر پایه این ایده است که شرلوک هولمز معتاد به مواد مخدر و بزهکار شده است و این بچه های خیابانی درحقیقت تمام پرونده های پیچیده را حل می نمایند.

بیدول در سریال The Irregulars به عنوان تهیه کننده اجرایی در کنار جود لیکنیتسکی و گرگ برمن خدمت خواهد کرد. کارگردان اصلی سریال غیرعادی های 2021 نیز جانی آلن بود و جاس آکنیو و ورونیکا توفلیسکا نیز به او یاری خواهند رساند.

بازیگران سریال The Irregulars

در همان دسامبر سال 2019 اعلام شده که هنری لوید-هیوز در نقش شرلوک هولمز بوده، رویس پیسرن دکتر واتسون، کلارک پیترز در نقش لینن من، تادئا گراهام در نقش بی، دارسی شاو در نقش جسی، جوجو مارکاری در نقش بیلی، مک دیوید نیز در نقش اسپایک ایفای نقش خواهند کرد.

تقریبا یک سال پس از این نیز اعلام شد که آیدان مکاردل در نقش بازرس لستراد و و اولویا گرانت نیز درنقش پاتریشیا کلمن-جونز به جمع بازیگران اضافه خواهند شد. لازم به یادآوری است که شیلا آتیم نیز در نقش ناشناخته ای در سریال غیرعادی های 2021 حضور دارد.

فیلمبرداری : داستان سریال غیرعادی ها

نتفلیکس اعلام کرده است که سریال The Irregulars در انگلستان فیلمبرداری می شود. از مکان هایی که این سریال در آن فیلمبرداری شده است می توان به نانتویچ و چند منطقه در لیورپول اشاره کرد، همچنین از چندین مکان در شهر فلات سنت جورج، خیابان فالکنر نیز بهره گرفته شده است.

فیلمبرداری سریال غیرعادی های 2021 به طور موقت در ژانویه سال 2020 به دلیل آسیب یکی از بازیگران در صحنه فیلم برداری متوقف شد. اما در آگوست همین سال با فیلم برداری از صحنه هایی در بندر السمر دوباره آغاز بکار کرد. در روز 22 فوریه 2021 اولین پیش نمایش تبلیغاتی این سریال منتشر شد، همانطور که پیشتر گفتیم تاریخ پخش The Irregulars در 26 مارس 2021 از شبکه نتفلیکس خواهد بود، این سریال دارای هشت قسمت است.

بازیگران سریال The Irregulars : درباره نقش ها

در این بخش به بررسی و معرفی شخصیت ها و بازیگران سریال The Irregulars خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

تادئا گراهم در نقش بی

بی که دختری 18 ساله است، درحقیقت رئیس این بند گروه جوان است، او از خواهر کوچکتر خود مراقبت کرده و بهترین دوستانشان را از مشکلات دور می کند. اگر می خواهید بدانید که این بازیگر را قبلا کجا دیده اید باید به شما بگوییم این دختر جوان در نامه های پادشاه نیز بازی کرده است.

سریال The Irregulars
بازیگران سریال The Irregulars

دارسی شاو در نقش جسی

جسی درحقیقت خواهر کوچکتر بی است که بسیار نسبت به خواهر بزرگترش شکننده تر است، او 15 سال دارد، او قدرت ذهنی فوق العاده ای داشته و تلاش می کند این استعداد باعث فاصله او با دوستانش نشود. البته لازم به ذکر است جسی کابوس های بسیار وحشتانکی نیز می بیند. دارسی شاو را ما پیشتر در فیلم Judy و The  Bay نیز دیده ایم.

سریال The Irregulars
بازیگران سریال The Irregulars

مک دیوید در نقش اسپایک

اسپایک کسی است که درحقیقت تقویت کننده پیوندها در میان دوستانش است، اسپایک همچنین فرد بسیاری شجاعی است به ویژه زمانی که دوست او جسی در معرض خطر مرگ باشد، ما او را پیش در The Gentleman، Iboy، On The Edge، Marcella، Him، Hetty  نیز دیده ایم.

سریال The Irregulars
بازیگران سریال غیرعادی ها

هریسون اوسترفیلد در نقش لئو

شاهزاده لئوپولد 17 ساله به دلیل داشتن هموفیلی در کاخ سلطنتی، ترجیح داده است به عنوان لئو فرودست در لندن زندگی کند، او همچنین عاشق بی نیز است، ما او را قبلا در Catch-22، One In A Million و Art of Experssion دیده ایم.

سریال The Irregulars
بازیگران سریال غیرعادی ها

جوجو ماکاری در نقش بیلی

بیلی در سریال The Irregulars پسر سرسختی است که با بی از زمان کودکی وقتی در خانه ای کار می کردند دوست شده است، او دوست ندارد که لئو تازه وارد دل دختر را برباید. ما این بازیگر را قبلا در فیلم ها و سریال هایی مانند Sex Education، Harlots، Endeavour و Hard Sun دیده ایم.

سریال The Irregulars
زمان پخش سریال غیرعادی ها

هنری لوید-هیوز در نقش شرلوک هلمز

این شرلوک هولمز با شرلوک هولمزهای معمول که در داستان ها و فیلم ها و سریال های مختلف به نمایش درآمده است کاملا متفاوت بوده، این مرد معتاد قادر نیست از انتخاب های گذشته خود درمورد مسئولیت ها و روابط شخصی خود بگریزد و در بحران به سر می برد. ما این بازیگر پیشتر در فیلم ها و سریال هایی مانند Killing Eve، The Inbetweeners، The Pale Horse، The English Game، Les Miserbles و The Durrells دیده ایم.

سریال The Irregulars
زمان پخش سریال غیرعادی ها

رویس پیرسون در نقش دکتر واتسون

دکتر واتسون در این سریال شخصیتی خودخواه و مبهم دارد که البته باور به داشتن توانایی برترش کارهای در بدترین شرایط به نفع گروه پیش می برد. ما این بازیگر را در فیلم ها و سریال هایی مانند The Witcher، Wanderlust،Judy، Line of Duty و Murdered By My Boyfriend دیده ایم. (همانطور که پیشتر نیز گفتیم تاریخ پخش The Irregulars در 26 مارس خواهد بود.)

سریال The Irregulars
زمان پخش سریال غیرعادی ها

درباره داستان سریال غیرعادی ها

در سریال غیرعادی های 2021 ، گروهی از جوانان فقیر که معروف به Irregulars هستند، چند بلوک آن طرف تر از خیابان 221B Baker زندگی می کنند. دو خواهر یعنی بی و جسی به همراه دوستان خود بیلی و اسپایک به سختی روزگار می گذارنند و به دلیل زندگی سخت و فقیرانه دیکنزی آسیب های فیزیکی و روحی فراوانی دیده اند، جسی به صورت خاص شبانه رویاهای بسیار بدی می بیند که بی از آن می ترسد که شاید خواهرش بیماری روانی مادراشان به ارث برده باشد.

در طول داستان مشکلات اقتصادی این گروه زمانی که دکتر واتسون (رویس پیرسون) به آنها پیشنهاد می کند درباره چند آدم ربایی در منطقه تحقیق کنند، برطرف می شود. این گروه پس از تحقیقاتشان متوجه این نکته می شوند که بحث فقط آدم ربایی نبود، چیزی فراطبیعی در لندن درحال رخ دادن است که بر اختلافات طبقاتی و بزه های حاصل از عصر ویکتوریایی دامن می زند.

سریال The Irregulars با انرژی بالا و جهان بینی فراگیر داستانش را پیش می برد. این سریال برخلاف روال عادی از بازنمایی عصر ویکتوریا که بر اختلافات طبقاتی تاکید می کند، مسئله نژاد را نیز مطرح می کند و برعکس سریال Bridgerton تلاش سطحی مبنی برآنکه گفته شود افراد رنگین پوست در دنیای زندگی می کنند که گویی پذیرنده اختلاف است، تلاش می کند واقعیت را بازنمایی کند. (تاریخ پخش The Irregulars در 26 مارس خواهد بود.) همچنین در سال جدید انتظار بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021 را نیز داریم. همچنین دوستداران ایرانی دنیای سریال ها، بدون شک بهترین سریال های عاشقانه 2021، بهترین سریال های کره ای 2021 و بهترین سریال های ترکی 2021 را نیز دنبال خواهند کرد.

نقد و بررسی : داستان سریال غیرعادی ها

موارد بسیاری درباره سریال The Irregulars وجود دارد که باید به آن اشاره کنیم. داستان این سریال نوعی برداشت خلاقانه از داستان سر آرتور کانن دویل است که پس چند صد اقتباس سنتی و جدید از راه رسیده است. همه می دانید برای انجام کاری نو باید چرخش هایی به سمت های مختلف انجام دهید و خطراتی را به جان بخرید. این سریال این قدم شجاعانه را برداشته است، این سریال برخلاف روایت های سنتی، درحقیقت داستان کودکان ولگردی است که در داستان اصلی هولمز و واتسون گاهی اوقات از آنها برای انجام کارهای ناپسند و یا جمع آوری اطلاعات استفاده می کردند.

اگرچه در سریال از داستان های آرتور کانن دویل الهام گرفته شده است، اما در سریال غیرعادی ها، داستان شرلوک هولمز و واتسون روایت نشده و آنها در قلب داستان قرار ندارند. مرکز داستان را بی، خواهرش جسی، بیلی، اسپایک و لئو تشکیل می دهند که همگی نوجوانان بی سرپرست یتیم خیابانی هستند که پس از استخدام شدن توسط دکتر واتسون برای کمک در حل معمای کودکان گمشده، درگیر طوفانی از وقایع عجیب آخر الزمانی می شوند. زمانی که این گروه شروع به کار برای واتسون می کنند درگیر داستان های عجیبی از جمله مرگ های جادویی و سایر اتفاقات وحشتانکی می شوند که همگی نشان دهنده یک آشفتگی بزرگ و قدرتمند در حجاب بین جهان فانی و سرزمینی دیگر است.

سریال The Irregulars
زمان پخش سریال غیرعادی ها

در این مجموعه نه تنها هولمز و واتسون به حاشیه برده می شوند، بلکه همچنین روح و موجودات فوق طبیعی نیز وارد داستان می شوند. این مسئله ممکن است برای طرفداران سنتی شرلوک خیلی خوشایند نباشد، اما آنهایی که کمی انعطاف پذیر بوده با داستانی فوق العاده جذاب درگیر خواهند شد.

بی (تادا گراهام) رهبر این گروه نوجوانان است و همزمان ناچار است مراقب قدرت روانی درحال رشد خواهر کوچکترش جسی که او را دچار مشکل کرده است نیز باشد. قدرت بازیگری گراهام برای بی قدرت و ذکاوتی را ایجاد می کند به او اجازه می دهد قدرتمند و درعین حال احساسی بود که با تمام وجودش از کسانی که دوست دارد، محافظت نماید.

بیلی در این سریال فرد مبارزی است که شجاعانه با مسائل رو به رو می شود از طرف دیگر اسپایک فرد مهربان و بخشنده ای است که درحقیقت چسب گروه می باشد. لئو شاهزاده پنهان که آخر از همه به گروه می پیوندد به ما نشان می دهد که گاهی زندگی در فقر نیز می تواند جذابیت های خودش را داشته باشد. درحقیقت لئو  پلی است که تفاوت ها و مسائل دو زندگی کاملا متفاوت را به نمایش می گذارد. واتسون در بخشی از سریال شخصیتی خشن و تا حدی مخرب دارد تقریبا به مانند یک شخصیت منفی، از آن طرف دوست صمیمی او شرلوک ( هنری لوید-هیوز) یک فرد کاملا متلاشی شده است که دیگر توانایی های گذشته را ندارد.

سریال غیرعادی ها، یک مجموعه بدون نقص نیست، کلیشه های تکرار شونده ای در آن وجود دارد که توسط شخصیت ها تکرار می شود. همچنین پیچ و تاب های داستان نیز به صورت خیلی ساده انگارانه ای حل می شود، اما از طرف دیگر رفاقت و دوستی بین بازیگران جوان بسیار گرم و صمیمی است و فضای یک مثلث عاشقانه نیز به خوبی ایجاد می شود. به طورکلی سریال The Irregulars برداشتی تازه و جالب از دنیای شرلوک هولمز است که اگرچه در لحظاتی دچار افت شده و کسل کننده و گنگ می شود، اما جذابیت های بازیگران اصلی آنقدری هستد که بتواند آن را به داستان خوب تبدیل نماید.

در نیمه اول این سریال، مجموعه ای از اتفاقات جداگانه رخ می دهد که هر کدام جذابیت های خاص خود را دارند، در یک داستان رازآمیز ما با جنایتکاری مواجهیم که دندان قربانیان خود را می دزد، در قسمت بعدی نیز قاتلانی وجود دارند که از تم تاروت برای اعمال وحشیانه خود استفاده می نمایند. همه این داستان بسیار منحصر به فرد و به طرز شگفت انگیزی وحشتناک هستند. بر خلاف سریال The X-Files که معمولا پدیده های ماورالطبیعه بدون ارتباط با هم اتفاق می افتند اما در سریال غیر عادی ها این وقایع با هم ارتباط مشترکی دارند.

بیدول و نویسندگان این سریال پیرنگ اصلی را با ظرافت به اسرار اپیزودی می بافند، همانطور که شخصیت ها به آرامی اطلاعات بیشتری درمورد قدرت های وحشتناک کشف می کنند، داستان های جداگانه نیز جذابیت های خود را ایجاد می نمایند. با قطعیت کامل می توان گفت که ارتباط این نمایش با میراث ادبی هولمز بسیار کم است. حقیقتا در کل داستان مشخص نمی شود که این فرد اصن چرا شرلوک است، هیچ چیزی جز نام او بیان کننده شخصیتش نیست، همین اتفاق برای کسانی مثل بازرس لستراد و مایکرافت هولمز نیز صادق است. البته گفته می شود، درنهایت ارتباط میان این شرلوک با گروهی نوجوانان بیشتر خواهد شد.

سریال The Irregulars
زمان پخش سریال غیرعادی ها

جنایات های اتفاق افتاده بسیار هوشمندانه طراحی شدند، این جنایت ها براساس افسانه های مدرن با یک پیج و تاب ماورا الطبیعه و کابوس هایی مانند پری دندان ترکیب می شود. یکی از خلافکاران که گیاه شناس است از روی عشق هیولایی را خلق می کند. یک پرنده شناس که قدرت پرندگان را کنترل می کند و با استفاده از آن اعمال شرورانه انجام می دهد، یک تاکسیدرمیست تجارت خود را به جای حیوانات به سمت انسان معطوف می کند. همه این شرورها به لندن فقیرنشین و فلاکت زده عصر ویکتوریا تعلق دارند.

به دلیل داشتن برخی جنبه های وحشتناک سریال غیر عادی ها برای افراد زیر 14 سال توصیه نمی شود که خود جای تاسف دارد چراکه این سریال برای نوجوانان می تواند بسیار مهیج باشد. اینکه ماجراجویی این گروه از نوجوانان به ماورا الطبیعه متمایل می شود، خود یک موضوع جالب است، همچنین در این سریال یک مثلث عاشقانه وجود دارد که آن را جذاب تر هم نیز می کند در واقع این مجموعه یک سریال فانتزی با مفهومی پیچیده است.

بنابراین اگر ماجراهای آخر الزمانی، جادوهای تاروت برای شما جذابیتی ندارد، دیدن این سریال برای شما مناسب نخواهد بود. اما اگر برای شما نبردهای ماورا الطبیعه در کنار داستان های شرلوک هولمز و گروهی از نوجوانان جذاب است، پیشنهاد می کنیم حتما این سریال را ببینید. این سریال پیچ و تاب جالبی در داستان های کلاسیک شرلوک ایجاد کرده است که می تواند روایتی متفاوت از آن را به نمایش بگذارد.

سریال The Irregulars
زمان پخش سریال غیرعادی ها

شاید طرفداران کلاسیک شرلوک هولمز دوست نداشته باشند که داستان های کارگاه محبوبشان توضیحی منطقی و علمی نداشته باشد، ولی خب شاید وارد شدن بحث هایی مثل ارواح، خون و خشونت بیش از حد بتواند برخی مخاطبان جدید را برای داستان های این کارگاه مشهور به ارمغان آورد.

همانطور که گفته شد سریال The Irregulars اگرچه براساس داستان های کانن دویل درباره کارگاه مشهور شرلوک هولمز و دستیارش دکتر واتسون است، اما ابدا نباید منتظر المان ها و عناصر کلاسیک بکار برده شده در فیلم ها و سریال ها کلاسیک این دو زوج باشیم، اینبار در سریال غیرعادی های 2021 روایت از طرف کسانی گفته می شود که در داستان کانن دویل نقش بسیار فرعی داشتند یعنی گروهی از کودکان و نوجوانی که برای این شرلوک هولمز خبر می رسانند و یا برخی اعمالی را که او قانونا نمی توانست انجام دهد را انجام می دادند.

در آخر به شما پیشنهاد می کنیم که هرگز این سریال جذاب و هیجان انگیز را از دست ندهید چراکه از دیدن آن پشیمان نخواهید شد. همچنین لازم به یادآوری است که تاریخ پخش The Irregulars در 26 مارس سال 2021 خواهد بود و می تواند در شمار بهترین سریال های 2021 باشد. امیدواریم که این مقاله توانسته باشد کمی شما را با فضا و جزئیات این سریال جدید آشنا کرده باشد، اگر نکته و پرسشی در اینباره دارید، خوشحال خواهیم شد آن را با ما در میان بگذارید.

در پایان به دوستداران دنیای سریال ها، پیگیری بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان، بهترین انیمیشن های سریالی 2020  و بهترین سریال های کمدی خارجی را توصیه می کنیم.

همچنین نگاهی به بهترین سریال های ومپایری جهان، بهترین سریال های شبکه HBO در سال 2020 و بهترین سریال های شبکه BBC در سال 2020 نیز مفید فایده خواهد بود

بیشتر بخوانید:

منبع: bt، variety،decider، en.wikipedia

نظر شما درباره مطلب سریال The Irregulars چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر