;
coinex

سریال The Last of Us ؛ تاریخ پخش، تریلر، بازیگران و داستان آخرین بازمانده از ما

در این روزها که بازار ساخت سریال از روی بازی‌های ویدئویی گرم است، شبکه HBO ساخت سریال The Last of Us را تائید کرده است. در ادامه به جزئیات آن می‌پردازیم.

اگر قبلا شاهد ساخت و اقتباس فیلم و سریال‌ها از کتاب‌ها بوده‌ایم، اخیرا پس از رواج یافتن بازی‌های ویدئویی، صنعت سینما به ساخت اقباس‌هایی از بازی‌های ویدئویی نیز روی آورده است چرا که بازی‌های پرطرفدار پتانسیل بالایی در جذب بیننده دارند.

یکی از این بازی‌های مشهور و پرطرفدار، The Last of Us نام دارد که قرار بود پس از انتشار قسمت دوم بازی، ساخت سریال آن نیز به‌طور جدی آغاز شود. حال طبق آخرین خبرها، پروسه‌ی نوشتن فیلم‌نامه‌ی اپیزودهای فصل اول پیشرفت قابل توجهی داشته است و سازندگان به محض عرضه‌ی بازی The Last of Us Part II با تمام قوا مشغول کار روی سریال لست آف آس شده‌اند.

سریال The Last of Us

هرچند برخی از فیلم‌های اقتباس شده از ابزی‌های ویدئویی کارهای موفقی از آب در نیامدند، اما شرکت‌ها همچنان به این کار علاقه مند هستند و سونی و ناتی داگ نیز از این قضیه مستثنی نیستند و با توجه به نکات امیدوار کننده‌ای که درباره این سریال وجود دارد، به نظر می‌رسد سریال موفقی از آب دربیاید.

اما بازی‌های ویدئویی آخرین بازمانده ما (The Last of Us) از جمله بازیهای سبک بقا، اکشن و ماجراجویی هستند که توسط شرکت ناتی داگ ساخته شده و به‌وسیلهٔ سونی کامپیوتر انترتینمنت به‌طور انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۳ منتشر شده‌است. این بازی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ در همایش جوایز بازی ویدئویی اسپایک معرفی شد، توانسته است محبوبیت زیادی بین گیمرها کسب کند. همینطور نسخه بروز آن در سال 2014 در دسترس گیمرهای پلی‌استیشن ۴ قرار گرفت.

قسمت دوم بازی در سال 2016 رونمایی ودر سال 2020 به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شد. البته این بازی در برخی از کشورهای خاورمیانه به دلیل داشتن محتوای جنسی و میزان خشونت بالا ممنوع شده است. به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ویدئویی نسل هفتم کنسول‌های بازی، آخرین بازمانده از ما توانست بیش از ۲۰۰ جایزه برترین بازی سال را دریافت کند و یکی از موفق‌ترین بازی‌های تاریخ در این زمینه محسوب می‌شود.

سریال The Last of Us

به همین خاطر خبر ساخت سریال لست آف آس توسط شبکه اچ بی او چندان بد هم به نظر نمی‌رسد! داستان بازی در مورد تلاش دو انسان برای بقا است؛ این که چطور جوئل و الی در مقابل خطرهایی که با آن مواجه می‌شوند ایستادگی کرده و می‌جنگند. بازی از مبارزات با سلاح گرم و سرد، جنگ‌های تن به تن و همچنین از سیستم سنگرگیری نیز بهره می‌برد. دشمنان بازی معمولاً از انسان‌های مبتلا و افراد بازمانده دیگری که ضد جوئل و الی هستند، تشکیل شده‌اند.

در نهایت این بازی در نوع خود یکی از بهترین‌ها است که خط داستانی معرکه‌ای را دربر می‌گیرد. بنابراین اگر توسط تیم سازندگان خوبی مدیریت شود، می‌توان گفت باید منتظر یک سریال اکشن جذاب و عالی باشیم. تاکنون تاریخ پخش The Last of Us مشخص نشده است ولی بعضا پیش بینی‌هایی در مورد تاریخ انتشار The Last of Us انجام داده‌اند. در ادامه به اطلاعاتی که درباره این سریال داریم، می‌پردازیم.

تاریخ پخش The Last of Us چه زمانی است؟

سریال The Last of Us
سریال the last of us کی میاد

مطمئنا یکی از سوالاتی که ذهن شما را درگیر کرده است، مربوط به تاریخ انتشار The Last of Us است. در حقیقت شبکه HBO تاکنون هیچ حرفی درباره تاریخ پخش The Last of Us نزده است ولی گفته شده فیلمبرداری این سریال در ژوئیه 2021 آغاز خواهد شد و احتمالا تا یک سال هم این فیلمبرداری طول بکشد.

بنابراین برخی افراد حدس می‌زنند که تاریخ انتشار The Last of Us در اواخر 2022 یا اوایل 2023 باشد. با این حال حتی ممکن است با توجه به شرایط کنونی و این پانادمیک ویروس کووید 19 تاریخ انتشار The Last of Us بیشتر از این هم به تعویق بیفتد. بنابراین اگر از طرفداران این بازی و سریال هستید، تنها می‌توان برای شما آرزوی صبر و بردباری کرد.

جدا از خبرهای ناگوار در راستای تاریخ پخش The Last of Us ، درباره تیم سازندگان، داستان و بازیگران این سریال خبرهای خوبی در راه است. بنابراین هرچند باید مدت زیادی انتظار این سریال را بکشیم، ولی در نهایت قرار است سریال لست آف آس با کیفیت عالی ساخت این صبر ما را جبران کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

تیم سازندگان این سریال چه کسانی هستند؟

سریال The Last of Us
تریلر سریال لست اف اس

 

یکی از مهم‌ترین تمایزهای این سریال با بعضی از دیگر آثار اقتباسی که از بازی‌های ویدیویی انجام شده‌اند، این است که استودیو سازنده و خالق بازی اصلی هم در خلق سریال The Last of Us نقش اساسی خواهند داشت. در واقع، برخلاف اکثر پروژه‌های اقتباسی سینما که کم ‌و بیش توجهی به سازنده‌ی بازی‌های ویدیویی ندارند، شبکه HBO نقش نیل دراکمن در ساخت سریال The Last of Us را نه کاهش که افزایش داده است.

نیل دراکمن که خالق شخصیت‌ها و جهان سری بازی The Last of Us است، در نویسندگی و تهیه کنندگی این سریال نقش کلیدی خواهد داشت. این قضیه می‌تواند ما را امیدوار کند که سریال هم وفادار به داستان اصلی باشد و هم بتواند در قالب یک سریال تلویزیونی اثر بسیار خوبی را تحویل مخاطب خود دهد.

دراکمن توانست جوایز فراوانی خصوصا در بخش داستان‌گویی بازی The Last of Us Part II کسب کند و این مهم موجب شد وی نقش پررنگ‌تری در نویسندگی این سریال داشته باشد. اما هر چه باشد، وی سابقه‌ای در تلویزیون ندارد. از این رو، وجود یک نویسنده کارکشته و موفق در کنار وی موفقیت داستان سریال The Last of Us را بیشتر خواهد کرد و برای این کار، کریگ مازن انتخاب شده است.

مازن یک کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس اهل ایالات متحده آمریکا است و از سال ۱۹۹۷ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. او نویسندگی فیلم‌های اکشن متعددی از جمله فرشتگان چارلی و شکارچی: جنگ زمستان را بر عهده داشته و به علاوه مینی سریال محبوب تاریخی چرنوبیل نیز به دست وی خلق شده است.

جدا از این‌ها، مازن نه‌تنها بازی The Last of Us Part II را به‌شدت ستایش می‌کند، بلکه از سال‌ها قبل طرفدار پروپاقرص بازی The Last of Us است؛ تا حدی که در پادکست خود، Scriptnotes، به شرح آن می‌پرداخت و به مخاطب می‌گفت که چرا باید به این ویدیوگیم اهمیت داد. از این رو، با وجود حضور خالق اصلی داستان و یک نویسنده حرفه‌ای در بخش داستان نویسی، انتظار می‌رود این بخش تا جای ممکن بی عیب و نقص باشد.

سریال The Last of Us
تریلر سریال لست اف اس

گذشته از این‌ها هر فیلم و سریال خوب، نه تنها به نویسندگان عالی، بلکه به فیلمبرداران خوب و حرفه‌ای نیز نیاز دارد. از این رو، برای این اثر دارای کارگردانان حرفه‌‌ای نیز انتخاب شده‌اند. کانتمیر بالاگوف، فیلم‌ساز ۲۹ساله و با استعداد اهل روسیه به عنوان کارگردان قسمت‌های اولیه سریال لست آف آس انتخاب شده است. او که فیلم کوتاه Pervyy ya و مستند کوتاه Andryukha را در کارنامه دارد، با فیلم Molodoy eschyo، فیلم Closeness و فیلم Beanpole قدم به قدم معروف‌تر شده است.

به علاوه، شبکه اچ‌بی‌او یاسمیلا ژبانیچ، کارگردان بوسنیایی، و علی عباسی، فیلمساز ایرانی- سوئدی را به عنوان کارگردانان این سریال انتخاب کرده است. آخرین فیلم ژبانیچ  تحت عنوان «کجا می‌روی آیدا» در نود وسومین دوره جوایز اسکار نامزد بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شد و شخص این کارگردان در هفتادوچهارمین دوره جوایز سینمایی آکادمی بریتانیا در فهرست نامزدهای جایزه بهترین کارگردان قرار گرفت.

عباسی نیز تاکنون دو فیلم بلند موفق را کارگردانی کرده است که از آن جمله می‌توان به فیلم «مرز» محصول کشور سوئد اشاره کرد که در سال ۲۰۱۸ به فهرست رسمی جشنواره بین‌المللی فیلم کن راه یافت. البته هنوز مشخص نیست ژبانیچ، عباسی و بالاگوف هر کدام چند قسمت از این سریال را کارگردانی خواهند کرد.

سریال The Last of Us
سریال the last of us کی میاد

 

به علاوه، آهنگساز گوستاوو سانتائولایا آرژانتینی‌تبار نیز که برنده‌ی دو جایزه‌ی اسکار است، همان‌گونه که آلبوم موسیقی متن هر دو بازی The Last of Us را ساخت، آلبوم موسیقی متن سریال لست آف آس را نیز خلق خواهد کرد. بنابراین از نظر موسیقی متن سریال نیز هیچ نگرانی‌ای برای سریال وجود ندارد.

با این حال، با توجه به استقبال گسترده از قسمت دوم این بازی، اگر فصل اول سریال لست آف آس مورد استقبال قرار بگیرد، احتمال دارد HBO این سریال را که در ابتدا قرار بود تنها یک فیلم سینمایی باشد، برای فصل‌های دوم و سوم نیز تمدید کند. بنابراین هرچند تاکنون دستور ساخت یک فصل آن صادر شده ولی شبکه HBO به سریال The Last of Us به چشم یک مینی‌سریال نگاه نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های 2021

درباره‌ی داستان سریال The Last of Us چه می‌دانیم؟

سریال The Last of Us
سریال the last of us کی میاد

با توجه به تیم نویسندگان، داستان تا جای ممکن به سری بازی The Last of Us وفادار است ولی در عین حال ممکن است در برخی جاها، اندکی تغییر ایجاد شود و یا جزئیات بیشتری به داستان اضافه شود. در واقع سازندگان سعی می‌کنند تا پیام‌‌های اصلی بازی را در این سریال به مخاطبین منتقل کنند اما ممکن است برخی جزئیات آن کم یا زیاد شود.

نیل دراکمن در رابطه با این قضیه گفته است که در این پروژه قرار نیست صرفا یک داستان از جهان بازی‌های ویدئویی به تلویزیون بیاوریم، بلکه قرار است با اقتباسی درست، یک اثر مخصوص تلویزیون بسازیم. وی در ادامه می‌گوید:

برخی جزئیات کلیدی واقعا مهم‌تر از نکات به‌خصوص هستند. مثلا اینکه دقیقا در تک‌تک صحنه‌ها لباس شخصیت‌ها کپی برابر اصل لباس آن‌ها در بازی باشد، طبیعتا به اندازه‌ی انتقال داده شدن محتوای اصلی و پیام‌های داستان مهم نیست. اگر گاها سکانس حاضر در بازی را در قالب سریال ببینید یا که بازیگران دقیقا چند دیالوگ نوشته‌شده برای بازی‌ها را در سریال تکرار کنند، جالب به نظر می‌رسد ولی با این حال در برخی فیلنامه‌های خوب نوشته شده تفاوت زیادی با نسخه بازی می‌بینم.

خبر بهتری که درباره داستان این سریال وجو دارد را مازن اعلام کرده است. کریگ مازن گفته است که یکی از بخش‌های عالی و حذف‌شده‌ی داستان بازی The Last of Us را در سریال به تصویر می‌کشد؛ قسمتی از قصه که ناتی‌داگ فرصت تکمیل آن را نداشت و هرگز گیمرهای بازی The Last of Us آن را ندیده‌اند. شبکه HBO نیز تریلر سریال The Last of Us منتشر کرده است.

شما می‌توانید تریلر سریال The Last of Us را

با کلیک در اینجا در یوتیوب تماشا کنید.

بازیگران سریال The Last of Us چه کسانی هستند؟

سریال The Last of Us
بازیگران سریال The Last of Us

با اینکه هنوز فهرست بازیگران سریال کامل نشده ولی دو تن از هنرپیشگان خوب برای نقش‌های اول این سریال انتخاب شده‌اند. خوسه پدرو بالماسدا پاسکال یکی از این دو بازیگر تعیین شده در فهرست بازیگران سریال The Last of Us است. او برای بازی در نقش جوئل در این سریال انتخاب شده و قبلا نیز در سریال های Game of Thrones و مندلورین حضور داشته است و نقش آفرینی عالی وی در سریال‌های گذشته‌اش توانایی‌های وی را برای بازی در این نقش تائید می‌کنند.

به علاوه شاهد حضور بلا رمزی 17 ساله نیز در این سریال در نقش الی هستیم. وی همواره کمتر از سن واقعی خود به نظر می‌رسد و بازیگر بی‌تجربه‌ای نیست. او در آثار مختلف حضور پیدا کرده و در سریال Game of Thrones به قدری خوب بود که نقش شخصیت لیدی لیانا مورمنت در داستان بیشتر شد. با این حال برای اثبات خود در نقش الی راه طولانی‌تری را در پیش دارد.

این تمام جزئیاتی است که تاکنون درباره سریال لست آف آس منتشر شده است. از آنجایی که معلوم نیست دقیقا تا چه زمانی باید منتظر سریال لست آف آس باشیم، پیشنهاد می‌کنیم در این روزها به بررسی لیست بهترین سریال های 2021، بهترین سریال های 1400 و بهترین سریال های HBO در سال 2021 بپردازید.

به علاوه، به طرفداران فیلم و سریال پیشنهاد می کنیم گفتارهای بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021، بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021 و بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021 را بررسی کنند.

همینطور ممکن است مطالب بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021، بهترین سریال های ترکی 2021 و بهترین سریال های عاشقانه 2021 نیز برای شما مفید باشد.

به اضافه، تیم تکراتو علاوه بر تهیه لیستی از بهترین فیلم های 2021، به معرفی برترین فیلم‌ها در ژانرهای مختلف من جمله بهترین فیلم های مارول در سال 2021، بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021 و بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 پرداخته که بررسی آنها خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص سریال لست آف آس چیست؟ به نظر شما این سریال اقتباسی چه عملکردی در سال‌های آتی خواهد داشت؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    هیچ کدوم از شخصیتا اینکه کی باشن واسم اهمیتی نداره ولی الی رو نمیتونم تحمل کنم یه دختر زشت رو بیارن بازی کنه نقششو
    این دختره زشت چیه انتخاب کردن الی به این قشنگی و نازی شده این دختره بد ترکیب تو همون سریال گیم اف ترونز هم زیاد ازش خوشم نمیومد نمیدونم اینا چه حالی باهاش کردن که این تو هم آوردنش به خاطر همین هایم نسبت به این سریال کم شده و زیاد منتظرش نیستم

    پاسخ

    خیلی بازی خوبیه من عاشقشم
    ایشالا سریالش هم خوبه اما دختره شبیه الی نیست
    ممنون از سایتتون

    پاسخ

    من ۴ بار از اول تا اخر بازی کردم و خیلی خیلی خوب بود امیدوارم زود سریالش بیاد

    پاسخ

    دختره اصلا شببه الی نیست

    پاسخ

    یه زره فرق داره دیگه

    پاسخ

    موافقم الی توی بازی خیلییییییی خوشگله ولی توی این سریال سگ هم بهش نگا نمی کنه

    پاسخ