;
coinex

بیوگرافی حجت الله عبدالملکی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی

رئیس جمهور منتخب حجت الله عبدالملکی را به عنوان وزیر کشور پیشنهاد کرده است. از این رو ما این مطلب را به بیوگرافی حجت الله عبدالملکی اختصاص داده‌ایم. با ما همراه باشید.

در لیست وزرای پیشنهادی کشور، آیت الله سید ابراهیم رییسی حجت الله عبدالملکی را به عنوان وزیر کشور انتخاب کرده است. عبدالملکی خود را به عنوان نظریه پردازان اقتصاد مقاومتی معرفی می‌کند.

او از منتقدان اف ای تی اف است و آن را برای ایران بی‌فایده می‌داند و همچنین معتقد است باعث از دست دادن شرکای این کشور برای دور زدن تحریم‌ها و فاش شدن اطلاعات محرمانه کشور می‌شود. ما در ادامه این گفتار به بیوگرافی حجت الله عبدالملکی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بیوگرافی حجت الله عبدالملکی

سوابق اجرایی حجت الله عبدالملکی چیست؟ و زندگینامه حجت الله عبدالملکی از چه جزییاتی برخوردار است؟ این‌ها سوالاتیست که ذهن مردم را بعد از اعلام ایشان به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درگیر کرده است.

حجت الله عبدالملکی یکی از دیپلمات‌ها و چهره‌های سیاسی است که در سال 1360 در روستای قلعه از توابع قروه کردستان به دنیا آمده است. در این نوشتار قصد داریم به بیوگرافی حجت الله عبدالملکی و سوابق اجرایی حجت الله عبدالملکی بپردازیم. با ما همراه باشید تا راهنمای شما باشیم.

زندگینامه حجت الله عبدالملکی

بیوگرافی حجت الله عبدالملکی
زندگینامه حجت الله عبدالملکی / عکس حجت الله عبدالملکی

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که حجت الله عبدالملکی کیست ؟ در جواب این سوال باید بگوییم که وی در سال 1360 در در روستای قلعه از توابع قروه کردستان دیده به جهان گشوده است. وی دارای کارشناس ارشد معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق و دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان است.

او بین سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ عضو هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور و از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸ مشاور وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده‌ است. رهبر جمهوری اسلامی در مهر ۱۳۹۹، عبدالملکی را به عنوان یکی از اعضای هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی منصوب کرد. عبدالملکی از سال ۱۳۹۶ معاونت اشتغال کمیته امداد را برعهده دارد. او در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق و معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی است.

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی سید رضا فاطمی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر

بیوگرافی بهرام عین اللهی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر

سوابق اجرایی حجت الله عبدالملکی

بیوگرافی حجت الله عبدالملکی
بیوگرافی حجت الله عبدالملکی / تصویر حجت الله عبدالملکی

عبدالملکی خود از جمله نظریه پردازان اقتصاد مقاومتی است. او از منتقدان اف ای تی اف است و آن را برای ایران بی فایده دانسته و باعث از دست دادن شرکای این کشور برای دور زدن تحریم‌ها، و فاش شدن اطلاعات محرمانه کشور می‌داند. او منتقد برجام نیز هست.

اگر بخواهیم یکی از سوابق اجرایی حجت الله عبدالملکی نام ببریم می‌توانیم به نزدیک بودن او به جبهه پایداری او اشاره کنیم. وی در انتخابات ۱۳۹۵–۱۳۹۴ مجلس از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از نامزدهای فهرست اصولگرایان بود که با ۶۶۷ هزار و ۱۷۸ رأی در رتبه ۵۶ ام قرار گرفت و نتوانست به مجلس راه پیدا کند.

اگر بخواهیم یکی دیگر از سوابق اجرایی حجت الله عبدالملکی نام ببریم می‌توانیم به حضور او در مسابقه تلویزیونی میدان در فصل‌های دوم و سوم اشاره کنیم. همچنین عبدالملکی از اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است.

عبدالملکی در اردیبهشت ۱۴۰۰ در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما اقتصاد ایران را از لحاظ باز بودن، بازتر از اقتصاد چین خواند. عبدالملکی پیشنهاد کرده تحت عنوان «انقلاب اقتصادی ۱۴۰۰» تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی آزاد شود و مالک آن زمین‌ها اختیار داشته در آن‌ها هر فعالیت دامی و صنعتی انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی حمید سجادی هزاوه ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر

بیوگرافی علی اکبر محرابیان ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر

حجت الله عبدالملکی کیست ؟

بیوگرافی حجت الله عبدالملکی
حجت الله عبدالملکی کیست ؟ / عکس حجت الله عبدالملکی

یکی از مواردی که باعث شد حجت الله عبدالملکی بیشتر دیده شود، فعالیت گسترده او در فضای مجازی بود. عبدالملکی در فضای مجازی به صورت گسترده حضور فعالی از خود نشان داده است. وی با ایجاد صفحه اینستاگرام، صفحه توئیتر و کانال تلگرامی، مواضع خود را در حوزه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی با مخاطبان به اشتراک گذاشته است. او پس از رقص چند دختربچه در یک مراسم با حضور محمدعلی نجفی، در توییتی خود نوشت:

با نجفی حرفی ندارم، ولی برای مسئولین فرهنگی ایران آرزوی مرگ و عذاب الهی می‌کنم.

حجت الله عبدالملکی کیست ؛ کاربران توییتر چه می گویند؟

انتخاب عبدالملکی به عنوان وزیر کار که با سابقه حضور در مسابقه تلویزیونی میدان چهره ای شناخته شده است و در عین حال در فضای مجازی فعال است، واکنش کاربران توییتر را در پی داشته است. در ادامه قصد داریم شماری از واکنش ها را بررسی کنیم.

کاربری درباره سوابق حجت الله عبدالملکی نوشته:

آقای حجت الله عبدالملکی در سمت معاونت اشتغال کمیته امداد حدود ۷۰۰ هزار شغل که یک سوم اشتعال کشور را شامل می شود در مدت سه سال و نیم ایجاد کرد. این آمار در صورتی است که با ۰.۵ در صد تسهیلات بانکی صورت گفته درحالی که طبق برنامه فقط ۳۵۰ هزار شغل می بایست ایجاد می شد.

کاربر دیگری درباره سوابق تحصیلی حجت الله عبدالملکی نوشته:

دکتر حجت الله عبدالملکی: دانش آموخته دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان ،اقتصاددان وعضو هیات علمی…. #کابینه_کارآمد #کابینه_جوان

کاربر دیگری درباره سوابق حجت الله عبدالملکی نوشته:

حضورِ حجت الله عبدالملکی به عنوان وزیری جوان و انرژیک میزان خوشبینی مردم به عملکرد دولت در راستای ایجاد تغییر را افزایش میده و این خوشبینی سرآغاز شروع تحولات بزرگ جهت رفاه هر چه بیشتر مردم را میتونه در بر داشته باشه

کاربر دیگری درباره سوابق حجت الله عبدالملکی نوشته:

الحمدالله شاهد پالس‌های مثبت مجلس به جوان ترین گزینه کابینه آیت الله رئیسی هستیم سخنگوی کمیسیون اجتماعی: حجت عبدالملکی ویژگی های لازم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را دارد/ رئیس فراکسیون راهبردی: رزومه عبدالملکی مرتبط بوده، برنامه‌های ارائه شده کامل و رای اعضا مثبت است

کاربر دیگری درباره سوابق تحصیلی حجت الله عبدالملکی نوشته:

یک تازه نفس دهه شصتی از شهر ری با مدرک دکترای اقتصادی با سابقه درخشان در کمیته امداد خمینی “ره” وزیر احتمالی رفاه کابینه دولت آقای رئیسی. حجت الله عبدالملکی

یک کاربر دیگر با تکیه به سوابق حجت الله عبدالملکی نوشته:

قطعا میدانیددراقتصاد،دشواری ایجاد اشتغال برای افراد محروم ضریب ۴و ایجاد اشتغال برای افرادمحروم درمناطق محروم دارای ضریب دشواری ١۶ میباشد. در٣سال فقط با نیم درصد کل وام هایی که در کشور پرداخت شده ٣٠درصد اشتغال کشور (٧۵٠ هزار شغل) ایجاد کرده است . #حجت_الله_عبدالملکی

یک کاربر دیگر با توجه به سوابق حجت الله عبدالملکی نوشته شده:

#جوان_انقلابی باتحصیلات ورزومه کاری #قوی_کارآمد برای منصب #وزارت_کار_اموراجتماعی ازطرف #دولت_مردمی پیشنهاد شده که برای کارکنان وبیمه شدگان وبازنشستگان ومردم طرحها وبرنامه هایی خوبی دارنندوهمه حمایت خودمان راازایشان برای این منصب اعلام مینماییم. #حجت_الله_عبدالملکی #رای_اعتماد

یک کاربر دیگر با تکیه به سوابق حجت الله عبدالملکی و تیم اقتصادی کابیته رئیسی نوشته:

انتخاب #سید_احسان_خاندوزی که ایده های عملی برای انقلاب در اقتصاد دارد و چند نمونه‌ی آن را در مجلس مطرح و عملی کرده. برای وزارت اقتصاد و همچنین رکورددار اشتغال در کشور #حجت_الله_عبدالملکی برای وزارت کار و رفاه اجتماعی نشان دهنده ایمان راسخ دکتر رئیسی به جوانان و نخبگان کشور دارد

کاربر دیگری درباره بیوگرافی حجت الله عبدالملکی نوشته:

حضور دکتر حجت الله عبدالملکی جوان دهه شصستی در #کابینه_جوان آقای رئیسی این نوید را میده ان که ان شاالله با #کابینه_کارآمد مشکلات کشور هموار و با عزم و همت دولتمردان آینده ای روشن را در پیش خواهیم داشت

کاربر دیگری خلاصه بیوگرافی حجت الله عبدالملکی را اینگونه نقل کرده است:

حجت اللّه عبدالملکی دکتر اقتصاد از دانشگاه اصفهان عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق ع حافظ کل قرآن و مسلط به زبانهای انگلیسی و عربی است قهرمان کاراته و تیر اندازی و نفر اول المپیاد معارف اسلامی است. ایشان مألف 5 جلد کتاب و دارای37 مقاله علمی است.

یک کاربر دیگر درباره سوابق تحصیلی حجت الله عبدالملکی نوشته:

ظاهراً جبهه لیبرال اقتصاد ایران از حضور یک مدیر اقتصاددان، با تفکرات ناب اسلامی در مهمترین رکن استعمار کارگران(#وزارت_تعاون_کار_و_رفاه_اجتماعی) به وحشت افتاده و تمام ظرفیت رسانه ای خود را در راستای جنگ روانی علیه این انتخاب اصلح بکار گرفته است. #حجت_الله_عبدالملکی

کاربر دیگری درباره عبدالملکی نوشته:

اقتصاددان اجتماعی در راه وزارتخانه اجتماعی و تحول به نفع کارگران

کاربر دیگری با توجه به تحصیلات حجت الله عبدالملکی نوشته:

با شناختی که از تفکرات، رویکردها و عملکرد #دکتر_حجت_الله_عبدالملکی در طی سالهای گذشته بدست آمده یقیناً مطالعات کارشناسی در خصوص تغییرات جدی قوانین کار و تأمین اجتماعی بنفع تولید ، حفظ حقوق و منافع کارگران و کارفرمایان جهت پیشنهاد به مجلس محترم صورت خواهد گرفت.

کاربر دیگری درباره تحصیلات حجت الله عبدالملکی نوشته:

دولت جدید با به سر کارآوردن دکتر حجت الله عبدالملکی نشان داد میدان را به جوانان میدهد #کابینه_کارآمد

کاربر دیگری با اشاره به سوابق حجت الله عبدالملکی نوشته:

کمیته امداد از حالت خیریه‌ صِرف خارج شده و به نهاد کارآفرین و موجدِ اشتغال پایدار برای مددجویان تبدیل شده است. همه این توفیقات مرهون ایده، خلاقیت، تلاش و برنامه ریزی #دکتر_حجت_الله_عبدالملکی معاونت اشتغال کمیته امداد است.

کاربر دیگری با توجه به تحصیلات حجت الله عبدالملکی نوشته:

یکی از وزارهای کارآمددکتر حجت الله عبدالملکی دانش آموخته دکترای اقتصاداز دانشگاه اصفهان ،عضو هییت امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) اینها یعنی هم علمش روداره هم ازنزدیک با ضعیف ترین قشرها برخوردداشته وکارکرده براشون!این #کابینه_کارآمد یه امیدی خاصی بهم میده!

بیشتر بخوانید:

نظرات شما در خصوص بیوگرافی حجت الله عبدالملکی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    دکتر عبدالملکی فردی کار آمد پرتلاش و لایق در عرصه اقتصاد و اشتغال و رفاه برای کشورمون ایران هستن و آقای رئیسی خیلی انتخاب شایسته و بجایی برای دکتر عبدالملکی داشته است ِ

    پاسخ