;
coinex

حذف فرایند رجیستری حضوری گوشی در گمرک کشور

حذف فرایند رجیستری حضوری گوشی در گمرک کشور را امروز معاون فنی گمرک کشور اعلام کرد. موضوعی که ب ایجاد کارگروهی در حال بررسی است.

مهرداد ارونقی در این باره گفت: «با دستور وزیر اقتصاد قرار است به زودی کارگروهی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوطه مثل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایجاد شده و با بررسی ابعاد موضوع، سازوکار حذف رجیستری از ورودی گمرک مشخص و این فرایند کاملا غیرحضوری باشد.»

حذف فرایند رجیستری حضوری گوشی در گمرک کشور

طبق گفته او با انجام این فرایند، هر مسافر بعد از ورود به کشور بدون ارائه مشخصات در گمرک طی یک ماه فرصت دارد با ورود به سامانه، رجیستری را انجام دهد:

بعد از اعمال تغییرات در فرایند رجیستری، روال از سال گذشته تاکنون اینگونه بود که مسافر در هنگام ورود و قبل از خروج از مبادی ورودی، باید اطلاعات اولیه تلفن همراه را ثبت می‌کرد. سپس از سوی گمرک و از طریق بارکدخوان در مدت زمان بسیار کوتاهی، این موضوع انجام می‌شد. مابقی فرایند نیز غیرحضوری بود، با این حال طی بررسی‌های صورت گرفته از سوی گمرک ایران به این نتیجه رسیده‌ایم که موضوع در کارگروهی مطرح و با توجه به دستور وزیر اقتصاد بر حذف فرآیندهای زاید، همین فرایند نیز از مبادی وروی حذف شود.

او همچنین در پایان گفت که هر مسافر، هر پاسپورت و کد ملی می‌تواند فقط یک تلفن همراه وارد کند. از مهر ۹۹ بود که با تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر دستگاه‌های مربوطه قانون رجیستری تغییر کرد و این مهم در گمرک و به صورت حضوری انجام می‌شد که به وجود آمدن صف‌های طویل و معطلی زیاد صدای اعتراض مسافران زیادی را در آورد و گمرک نیز با ازدحام جمعیت مواجه شد

به همین علت‌ در آذر ۹۹، معاون فنی گمرک ایران در نامه‌ای به ستاد مبارزه با قاچاق کالا، درخواست اجرای طرح رجیستری تلفن همراه، به صورت غیرحضوری و پس از انجام استعلامات سیستمی از واحد گذرنامه و در مکانی غیر از مبادی ورودی گمرک را داد که پس از آن در اول دی‌ ۹۹، انجام رجیستری به صورت غیرحضوری می‌شد اما ثبت اطلاعات و مشخصات تلفن همراه در همان گمرک انجام می‌شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص حذف فرایند رجیستری حضوری گوشی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر