;
coinex

چرا به داروخانه های آنلاین مجوز داده نمی شود ؟

با توجه به آمار بالای مبتلایان و کشته‌های کرونا، نیاز به فعالیت داروخانه‌های آنلاین بیش از پیش حس می‌شود اما چرا به داروخانه های آنلاین مجوز داده نمی شود ؟

این داروخانه‌های آنلاین از تردد افراد مبتلا بین مردم سالم جلوگیری می‌کنند و منجر به کاهش شیوع بیماری خواهند شد اما تعداد بسیار کمی از این داروخانه‌ها وجود دارد، علت هم به عدم صدور مجوز برای فعالیت داروخانه های اینچنینی باز می گردد.

چرا به داروخانه های آنلاین مجوز داده نمی شود ؟

اما چرا به این فروشگاه‌های آنلاین به ویژه داروخانه‌های آنلاین که از شیوع کرونا می‌توانند جلوگیری کنند مجوزی داده نمی‌شود؟ طی چند سال اخیر نهادهای دولتی شروع به سنگ اندازی برای کسب و کارهای آنلاین کرده‌اند اما مسئله وجود داروخانه‌های آنلاین به شدت حیاتی و مهم است.

طبق آیین نامه سازمان غذا و دارو، داروخانه‌ها دارای مجوز فروش اینترنتی فقط مجاز به فروش کالاهای بهداشتی، آرایشی و مکمل‌های تغذیه‌ای، شیرخشک، فرآورده‌های طبیعی و سنتی، ملزومات مصرفی پزشکی هستند، و غیر از این موارد اجازه فروش دارو‌های دیگر را ندارند. مدیر داروخانه آنلاین مثبت سبز درباره محدودیت های فعالیت اینچنین می گوید:

هیچ‌کدام از داروخانه‌های آنلاین اجازه فروش داروهای با نسخه را ندارند، و داروخانه‌هایی که اقدام به فروش کرده‌اند کاملا بدون مجوز سازمان غذا و دارو فعالیت می‌کنند.

چرا به داروخانه های آنلاین مجوز داده نمی شود ؟

البته داروخانه آنلاین اسنپ متفاوت عمل کرده و درصورت تایید نسخه پزشک داروها را ارسال می‌کند. کاربری در اعتراض به عدم وجود داروخانه‌های آنلاین نوشته است:

من آسم دارم برای یک اسپری سروتاید باید چندین داروخانه را حضوری بروم .حالا اگر آنلاین باشه و قیمتش مشخص باشد بهتر نیست؟ برای پیشگیری از سو استفاده راه کار علمی اجرایی چندان سخت نیست.

یکی دیگر از کاربران نیز در توییتر نوشته است:

یک بیمار کرونایی باید برود به داروخانه و‌ در مسیر تعدادی فرد سالم را مبتلا کند، چون ایشون و دوستان دوست ندارند داروخانه آنلاین ایجاد شود … ‏بهتر نیست شما آنلاین خرید نکنی آقای جهانپور، چون اجباری نیست؟

با وجود درخواست‌های منطقی مردم همچنان اجازه فعالیت به این داروخانه‌ها داده نمی‌شود. شلوغی‌های زیاد در داروخانه‌ها باعث افزایش شیوع بیماری کرونا می‌شود، در حالی که با دادن مجوز برای فعالیت آنلاین می‌توان از این مشکل جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید:

چرا به داروخانه های آنلاین مجوز داده نمی شود ؟ نظر شما در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر