;
coinex

گوشی شیائومی Mi Mix 4 ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

شیائومی در سال جاری از جدیدترین پرچمدار خود یعنی گوشی شیائومی Mi Mix 4 رونمایی کرد و اکنون زمان آن فرا رسیده تا نگاهی جامع به این گوشی بیندازیم.

سری میکس یکی از زیر مجموعه های شیائومی است که جزو پرچمداران این برند محسوب می شود. نسل قبلی این سری تحت عنوان شیائومی میکس 3 عرضه شد و حالا شاهد عرضه جدیدترین گوشی شیائومی هستیم.

کمپانی شیائومی از گوشی هوشمند خود با نام میکس 4 در 10 آگست رونمایی نمود. این گوشی طبق اطلاعات منتشر شده، اولین گوشی است که دوربین زیر نمایشگر دارد و امکانات بی شمار دیگر این پرچمدار، آن را تبدیل به یک رقیب جدی در بازار گوشی های هوشمند کرده است. در ادامه قصد داریم مشخصات فنی گوشی شیائومی Mi Mix 4 را بررسی نمائیم. با تکراتو همراه ما باشید.

گوشی شیائومی Mi Mix 4

شرکت شیائومی در تاریخ 10 آگست از بهترین پرچمدار خود رونمایی کرد و احتمالا این آخرین تلاش های این برند در سال جاری برای تحت تاثیر قرار دادن بازار هدف خود است. این کمپانی ظاهرا تمام تلاش خودش را کرده و با ابتکاراتی که در قلب گوشی به کار بسته، خواسته بازار گوشی های هوشمند را غافلگیر نماید.

دوربین زیر نمایشگر و تراشه قوی و به روز اسنپدراگون 888 پلاس و قابلیت شارژ فوق سریع با قیمتی منطقی و نسبتا اقتصادی تمام مولفه های یک گوشی باکیفیت و پرچمدار است و مطمئنا به هدف نهایی خود خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2021

بهترین گوشی های هواوی 2021

طراحی و ساخت: مشخصات فنی می میکس 4

گوشی شیائومی Mi Mix 4
مشخصات فنی می میکس 4

طراحی ظاهری هر گوشی یکی از فاکتورهای مهم برای خرید آن است. گوشی هوشمندی که امکانات فوق پیشرفته ولی ظاهر نامناسبی دارد، آنچنان مورد پسند عامه مردم واقع نمی شود. هر کاربری دوست دارد در کنار مشخصات فنی بی نظیر و بروز، گوشی سبک و زیبایی داشته باشد که تمام قطعات آن در جای مناسب خود قرار گرفته اند.

بدنه گوشی شیائومی Mi Mix 4 از شیشه ساخته شده و با کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس حفاظت می شود که از استحکام خوبی برخوردار است. کاربرد این شیشه را قبلا در گوشی های پرچمداری نظیر گلکسی S21 سامسونگ دیده ایم و حساب خودش را پس داده است.

فریم آلومینیومی و نیز پنل پشتی از سرامیک ساخته شده است که بر زیبایی هر چه بیشتر گوشی می افزاید. ماژول های دوربین نیز در همان پنل پشتی و در یک کادر مربع مانند که برجسته شده است، قرار دارد. دوربین های اصلی سه گانه اند و بعدا بیشتر درباره آنها صحبت می کنیم. فقط لازم به ذکر است که برجستگی مذکور، مشکل ساز نیست و نه تنها بخش وسیعی از قاب پشتی را درگیر نمی کند، بلکه آنچنان ضخیم نیست.

باید بگوییم که گوشی می میکس 4 از جک 3.5 میلی متری برخوردار نیست و جایگاه اسپیکرها به صورت Dual هستند و در قسمت زیرین گوشی تعبیه شده اند. در سمت راست گوشی، شاهد کلیدهای پاور و تنظیم صدا هستیم که با جنس سرامیکی پنل پشتی یکی هستند.

در قسمت بالای نمایشگر در سمت چپ هیچگونه پورت یا کلیدی در نظر گرفته نشده است. از نکات قابل توجه این گوشه بدنه یکپارچه آن است که برخلاف دیگر گوشی های هوشمند، قاب جلویی، قاب پشتی و فریم از قطعات جداگانه و به صورت مجزا ساخته نشده است بلکه پیوسته است و همین امر، طراحی گوشی می میکس 4 را یکدست کرده و هنگام در دست گرفتن گوشی حس خوبی را به کاربر القا می کند.

اندازه نمایشگر این گوشی 6.67 اینچ است و ابعاد بدنه گوشی، 167.2 در 75.4 در 8 میلی‌متر است. اگر به دنبال گوشی سبکی می گردید باید بگوییم که گوشی می میکس 4 وزنی حدود 225 گرم دارد که مطمئنا با گارد زیبایی که برایش در نظر گرفته شده سنگین تر هم خواهد شد. حسگر اثر انگشت اپتیکال این دستگاه زیر صفحه نمایش تعبیه شده است و در سه طیف رنگ مشکی، سفید و خاکستری عرضه می شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی 2021

بهترین گوشی های سامسونگ 2021

نمایشگر: مشخصات شیائومی Mi Mix 4

گوشی شیائومی Mi Mix 4
گوشی شیائومی Mi Mix 4 / مشخصات شیائومی Mi Mix 4

صفحه نمایش گوشی بی شک جزو سه مولفه برتر یک گوشی هوشمند است زیرا کاربر به واسطه آن با گوشی ارتباط برقرار می کند و نمایشگر نیز تمام پردازش های درونی دستگاه را توسط پیکسل ها به نمایش در می آورد. صفحه نمایشی که چشم را آزار می دهد و یا وضوح خوبی ندارد، کاربر را کلافه می کند.

نمایشگر گوشی شیائومی Mi Mix 4، از پنل آمولد برخوردار است و از قابلیت اچ دی آر 10 و دالبی ویژن پشتیبانی می‌نماید. ابعاد صفحه نمایش همان طور که بالاتر گفتیم، 6.67 اینچ است و چیزی حدود 88 درصد فضای جلویی گوشی را پوشش می‌دهد. چنین پوشش نمایشگری در اکثر گوشی های شیائومی دیده می شود و احتمالا مورد پسند کاربران این برند قرار گرفته است.

کیفیت تصاویر در این صفحه نمایش 2400 در 1080 است و تراکم پیکسلی 395 در هر اینچ را ارائه می کند. با همه این اوصاف، چنین صفحه نمایشی با کیفیت فول اچ دی پلاس، کاربر را راضی خواهد کرد.

شیائومی لبه های نمایشگر را به حالت منحنی درآورده که این خلاقیت بر زیبایی گوشی می میکس 4 افزوده و آن را در حد یک کالای لوکس و پرچمدار بالا برده است. از دیگر ویژگی های این خلاقیت، سهولت دسترسی به گوشی است و کاربر راحت تر می تواند آن را در دست بگیرد. البته چنین انحنایی آن قدر ملایم است که کاربر در نگاه اول متوجه آن نمی شود.

همان طور که شرح آن بالاتر رفت، نمایشگر گوشی شیائومی Mi Mix 4 را محافظ کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس پشتیبانی می کند که از مقاومت و استحکام خوبی برخوردار است. نرخ نوسازی تصویر نیز 120 هرتز است و مطابق اطلاعات منتشر شده باید از قابلیت های دالبی ویژن و HDR10 پشتیبانی نماید. اگر ویژگی دالبی ویژن عملکرد خوبی داشته باشد باید منتظر کیفیت و بهبود تصاویر با دقت رنگ بالاتر و بهبود جزئیات تصاویر باشیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های وان پلاس

بهترین گوشی های تاشو

دوربین: مشخصات فنی می میکس 4

گوشی شیائومی Mi Mix 4
مشخصات فنی می میکس 4 / گوشی می میکس 4

دوربین نیز برای اکثر کاربران از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که هر کسی تمایل دارد بهترین لحظات زندگی اش را با گوشی هوشمندش و با کیفیت خوبی ثبت کند. امروزه دوربین سلفی نیز اهمیت زیادی دارد و گوشی می میکس 4 دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی زیر نمایشگر دارد.

تصاویر ثبت شده ای از دوربین سلفی این گوشی در دست نیست با این حال با توجه به تجربه ای که از دوربین های زیر نمایشگر داریم عملکرد چندان دلچسبی را در این بخش انتظار نداریم. اما نباید قضاوت عجولانه کرد و شاید شیائومی مشکلات این دوربین در گوشی های قبلی را برطرف کرده باشد!

در قسمت دوربین اصلی اما شیائومی همیشه حرف های زیادی برای گفتن دارد. در این مورد شاهد سه ماژول عریض، فوق عریض و تله فوتو هستیم. لنز عریض 24 میلی متری، 108 مگاپیکسل است که فوکوس خودکار با تشخیص فاز دارد و همچنین لرزشگیر اپتیکال نیز در این گوشی مشاهده می شود. لنز فوق عریض می میکس 4 با 13 مگاپیکسل و تله فوتو با 8 مگاپیکسل خواهد بود.

اصولا بر حسب مقدار مگاپیکسل بالاتر نمی توانیم کیفیت ثبت تصاویر را خوب یا بد بدانیم زیرا گوشی های هوشمند بیشتر از 12 مگاپیکسل را به واسطه نرم افزارهای دوربین پشتیبانی می کنند و باید دید عملکرد آن‌ها چگونه است. در خصوص دوربین این گوشی باید خاطرنشان کنیم که برتری خاصی نسبت به سایر گوشی های این رده ندارد و باید منتظر خروجی های آن باشیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ریلمی

بهترین گوشی های پوکو

سخت افزار: مشخصات شیائومی Mi Mix 4

گوشی شیائومی Mi Mix 4
مشخصات فنی می میکس 4 / مشخصات شیائومی Mi Mix 4

سخت افزار بخشی است که بار پردازش داده ها و تقسیم وظایف را برعهده دارد و می تواند نقش کلیدی در قدرت گوشی ایفا نماید. به طور کلی از قلب تپنده گوشی شیائومی Mi Mix 4 شروع می کنیم.

پیشرفته ترین تراشه موجود در حال حاضر ساخته شرکت کوالکام محبوب است که در اکثر گوشی های پرچمدار به کار می رود. چیپست به کار رفته در گوشی می میکس 4 اسنپدراگون 888 پلاس فایوجی است که از برترین های بازار فعلی است و با لیتوگرافی 5 نانومتری عرضه می شود.

این پردازنده قوی به همراه حافظه رم 8 یا 12 گیگابایتی غولی است که می تواند تمام نیازهای روزمره کاربران عادی و حرفه ای را برآورده کند. حتی این چنین پردازنده ای توان پشتیبانی از بازی های سنگین و گرافیکی را به آسانی دارد.

پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته ای با حداکثر فرکانس 2.99 گیگاهرتز است. همچنین این پردازنده از یک هسته 2.99 گیگاهرتزی، سه هسته 2.42 گیگاهرتزی و نیز چهار هسته 1.80 گیگاهرتزی بهره می برد.

البته لازم به ذکر است یکی از مشکلاتی که برای مثال در سری اسنپدراگون 888 و در گوشی ای مثل می 11 اولترا وجود داشت، داغ شدن بیش از حد گوشی هنگام پردازش های نسبتا سنگین بود.

خوشبختانه تا جایی که اطلاع داریم، شیائومی این مشکل را برطرف کرده است. ظاهرا چنین مشکلی را با ارتقای خنک کننده گوشی حل نموده است. این موضوع یکی از دلایل تاخیر رونمایی و عرضه گوشی شیائومی Mi Mix 4 بوده است. ضمنا باید بگوییم که گوشی می میکس 4 از پردازنده گرافیکی آدرنو 660 حداکثر بهره برداری را نموده است تا در بخش گرافیک گوشی مشکلی به وجود نیاید.

شیائومی در گوشی پرچمدار خود از درگاه حافظه جانبی استفاده نکرده است. در بخش حافظه و فضای ذخیره سازی شاهد حافظه رم 8 یا 12 گیگابایتی هستیم و در قسمت حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایت فضا در اختیار خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های اوپو

بهترین گوشی های ویوو

نرم افزار: مشخصات فنی Mi Mix 4

گوشی شیائومی Mi Mix 4

بحث از نرم افزار گوشی که می شود برای اکثر کاربران نسخه اندروید گوشی اهمیت پیدا می کند. باید بگوییم که مانند دیگر گوشی های رده بالای بازار، گوشی شیائومی Mi Mix 4 هم از اندروید 11 بهره می برد.

رابط کاربری این گوشی اما صورت ارتقا یافته تری از MIUI است. این دستگاه از رابط کاربری MIUI 12.5 استفاده می کند که به همراه اندروید 11 به شخصی سازی و طراحی متفاوت آن کمک خواهد نمود.

البته این رابط کاربری در نسخه های قبلی یک مشکل بزرگ داشت و آن وجود تبلیغات فراوان در آن بود. نمی دانیم که آیا این مشکل در نسخه جدید این رابط وجود دارد یا شیائومی چاره ای برای آن اندیشیده است.

باتری: قیمت Mi Mix 4

باتری و ظرفیت میلی آمپر آن برای اکثر کاربران مهم است. شما هم احتمال زیاد دوست دارید گوشی هوشمندتان ساعات زیادی پاسخگوی نیاز شما باشد بی آنکه نیاز به شارژر پیدا کنید.

عدد میلی آمپر شیائومی می میکس 4، 4500 است که به لحاظ عددی مناسب به نظر می رسد اما نکته مهمی که باید در خصوص چنین ظرفیت هایی بدانیم این است که همه چیز به این عدد برنمی گردد.

چه بسا گوشی شما از 6000 میلی آمپر ظرفیت برخوردار باشد اما زودتر از گوشی با ظرفیت 4000 میلی آمپر خالی شود. نکته مهم میزان بهینه سازی است که در نرم افزارها و دیگر موارد گوشی صورت پذیرفته و همچنین باید دید نحوه عملکرد پردازنده قدرتمند گوشی تا چه حد بر روی میزان شارژدهی تاثیرگذار است. با این اوصاف باید بگوییم که این گوشی از توان خوبی برخوردار است و به راحتی نیازهای کاربران را برطرف می کند.

گوشی شیائومی Mi Mix 4

شیائومی برای گوشی می میکس 4 یک شارژر سیمی 120 واتی طراحی نموده است. چنین ظرفیت و توانی در کمتر گوشی به کار گرفته شده است و این نکته مثبتی برای می میکس 4 محسوب می شود.

مطابق انتظار ما باید در حدود 20 دقیقه یا حتی کمتر، باتری این گوشی از حالت خالی به تکمیل برسد. از دیگر نوآوری های شیائومی در این زمینه بهره مندی این گوشی از شارژر 50 واتی وایرلس است که عملکرد سریعی دارد و تخمین زده می شود که در عرض نیم ساعت باتری را شارژ کامل نماید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های موتورولا

بهترین گوشی های ایرانی 1400

قیمت Mi Mix 4

قیمت برای شیائومی بسیار مهم است و سعی می کند در این مولفه مهم، با دیگر برندهای مطرح بازار رقابت داشته باشد. گوشی شیائومی Mi Mix 4 در 4 نسخه رم و حافظه داخلی ارائه می شود که در ادامه می بینید:

شیائومی می میکس 4 با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی را می توان با قیمت 771 دلار تهیه نمود. در نسخه 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 817 دلار عرضه شده است.

در مدل 12 گیگابایت رم با 256 گیگابایت حافظه داخلی قیمتی حدود 894 دلار دارد. همچنین حداکثر قیمت Mi Mix 4 با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی، 971 دلار خواهد بود.

جمع بندی

از نکات جالب توجه این سری از گوشی های شیائومی بهره مندی از دوربین سلفی زیر نمایشگر است که در این خصوص شیائومی از پیشگامان محسوب می گردد. شیائومی می میکس 4 اولین گوشی است که از این قابلیت استفاده نموده است.

گرچه سوای چنین قابلیتی می میکس 4 از تراشه قدرتمندی همچون اسنپدراگون 888 پلاس استفاده می کند که به این گوشی توان پردازش بالایی می بخشد. اگر گوشی پرچمداری می خواهید که در کنار امکانات جذاب، قیمت مناسبی را نسبت به هم رده ها داشته باشد شیائومی بهترین گزینه است.

بیشتر بخوانید:

.

نظرات شما در خصوص گوشی شیائومی Mi Mix 4 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    پشمام. این یه غول واسه گیم. من فقط پردازنده برام معم

    پاسخ

    من هم عاشقشم بنظر من بهترینه بهترین و برترین پرچمدار بالارده شیائومی بهترین و برترین پرچمدار اندرویدی در کل جهان 😍👑😎🔱⭐♨️🔥 من که خیلی عاشقشم آرزوی خریدن و داشتنشو دارم،بهترین و برترین گوشی برای گیم و استریک و فیلم دیدن و شبکه های اجتماعی مثل اینستا و غیره خیلی عالیه و خیلی عاشقشم ولی حیف متاسفانه پولش نیست 🥲😥😭💔🖤

    پاسخ