;
coinex

ممنوعیت پیش فروش خودروها ؛ لیست خودروهای ممنوع شده اعلام شد

طبق اعلام شورای رقابت، ممنوعیت پیش فروش خودروها فاقد قیمت نهایی ممنوع شده است و فقط خودروهایی که قیمت نهایی آن‌ها مشخص است اجازه پیش فروش دارند.

در مصوبه جدید شورای رقابت آمده که در زمان پیش‌فروش خودرو، سهمی از قیمت خودرو که پیش‌پرداخت آن انجام شده مشمول هیچ‌گونه تورم احتمالی نمی‌شود و فقط بقیه سهم باقی‌مانده مشمول تورم بخشی احتمالی است.

ممنوعیت پیش فروش خودروها

در این مصوبه اگر فرد موقع پیش فروش خودرو ۳۰ درصد مبلغ روز خودرو را پرداخت کند، در زمان تحویل قیمت خودرو هر چقدر که گران شده باشد، خودروساز باید ۳۰ درصد قیمت روز را کسر کرده و مابقی را از خریدار دریافت کند. تنها راه پیش فروش در این مصوبه، پیش فروش خودروهایی است که قیمت نهایی آن تعیین شده است.

اما طبق این مصوبه کدام خودروها دارای محدودیت می‌شوند؟ تاکنون قیمت همه خودروهای تولیدو پیش‌فروش شده توسط ایران خودرو و سایپا مشخص بوده که بر این اساس دچار محدودیتی نخواهند شد اما مثلا طرح‌هایی مثل پیش فروش خودرو تارا که قیمت نهایی خودرو معلوم نبود از این پس ممنوع است.

ممنوعیت پیش فروش خودرها ؛ لیست خودروهای ممنوع شده اعلام شد

اما آیا این مصوبه‌ای خوب است یا بد؟ این مصوبه یک امتیاز مهم برای خریدن است که البته برای خودروسازان چندان خوب نیست چرا که علت خیلی از تاخیرها در عرضه خودرو، انتظار خودروسازان برای گران شدن خودرو بوده است که از این پس دیگر نمی‌توانند چنین کاری بکنند و محصولاتشان دچار تورم نخواهد شد و احتمالا باعث کاهش تاخیرهای خودروسازان در تحویل خودرو خواهد شد‌.

اما این که به طور قطعی تاخیر خودروسازان کاهش یابد معلوم نیست ، از طرفی به تازگی پیش فروش یک ساله خودروسازان بدون قیمت قطعی نیز انجام شده که تکلیف آنان نیز نامعلوم است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ممنوعیت پیش فروش خودروها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر