;
coinex

نحوه استعلام پرداخت سود سهام عدالت چگونه است؟ [+زمان واریز]

نحوه استعلام پرداخت سود سهام عدالت چگونه است؟ شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه درباره‌ی این مسئله توضیح می‌دهد. در ادامه با تکراتو همراه باشید تا این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه خبر داده است که استعلام آنلاین وضعیت پرداخت سود سهام عدالت در سامانه سهام عدالت مهیا شد. هفته پیش نیز «محمدعلی دهقان دهنوی»، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره واریز باقی‌مانده سود سهام عدالت گفت: بخشی از عدم پرداخت سود سهام عدالت ناشی از افزایش سرمایه شرکت‌ها بود و در این میان با شرکت‌هایی که سود خود را پرداخت نکرده اند به طور حتم از نظر انضباطی برخورد می‌شود.

نحوه استعلام پرداخت سود سهام عدالت چگونه است؟

در واقع سهامداران سهام عدالت برای استعلام وضعیت پرداخت سود سهام خود با ورود به سایت سهام عدالت با آدرس www{dot}Sahamedalat{dot}ir، زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت خود را ببینند. سهامدارانی هم که تاکنون سود سهام عدالت خود را نگرفته‌اند، باید هر چه زودتر در سامانه سجام ثبت کنند تا در فهرست پرداخت سود جامانده‌های سهام عدالت نامشان ثبت گردد.

زمان واریز سود چه موقعی است؟

رئیس سازمان بورس در خصوص ۱۰ درصد باقیمانده سود سهام عدالت گفت: با توجه به اینکه پرداخت سود سال ٩٩ نزدیک است، بنابراین باقیمانده سود سهام عدالت با سود سال ۱۳۹۹ پرداخت می‌شود. محمدعلی دهقان دهنوی در حاشیه نشست «هم‌اندیشی شرکت‌های سبدگردان» که با حضور مدیران عامل شرکت‌های سبدگردانی برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت آزادسازی باقیمانده سهام عدالت گفت:

40 درصد باقیمانده سهام عدالت در آینده آزادسازی می‌شود. بخشی از عدم پرداخت سود سهام عدالت ناشی از افزایش سرمایه شرکت‌ها بود و در این میان با شرکت‌هایی که سود خود را پرداخت نکرده اند به طور حتم از نظر انضباطی برخورد می‌شود. مقدار سود باقیمانده کم است و با توجه به اینکه پرداخت سود سال ٩٩ نزدیک است، بنابراین باقیمانده سود سهام عدالت با سود سال 1399 پرداخت می‌شود.

بنابر آخرین اعلام‌ها قرار بر این بوده است تا شورای عالی بورس در سال 1399 در طی یک سال و به صورت تدریجی اقدامات لازم برای آزادسازی باقی سهام عدالت را انجام دهد.

نحوه استعلام پرداخت سود سهام عدالت چگونه است؟ [+زمان واریز]
نحوه استعلام پرداخت سود سهام عدالت چگونه است؟ [+زمان واریز]
رییس سازمان بورس در ادامه به فروش سهام عدالت اشاره کرد و گفت: همچنان امکان فروش بلوکی سهام عدالت مانند قبل وجود دارد، از آنجا که در ماه‌های قبل خریدار نداشت، اکنون با توجه به وجود خریدار بالقوه فروش بلوکی امکان پذیر است.

سوالات متدوال سود سهام عدالت

در سایت «سهام عدالت» در زمینه سود چند سوال متداول آمده است که در ادامه می‌خوانیم:

  • سوال: تکلیفسودسالانهسهامدرهریکازروشهاچهمیشود؟ افرادی که روش مستقیم را انتخاب نموده اند سود عایدی از سهام 36شرکتبورسیرا مانند سایر فعالان بورس دریافت خواهند کرد. بابت 13شرکت غیربورسی نیز سود سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی به آنها تعلق خواهد گرفت.کسانی که روش غیرمستقیم را برگزیده‌اند، سود سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی را دریافت خواهند کرد.
  • سوال: کسانی که سود سهام عدالت دریافت نکردهاند، برای دریافت این سود چه اقدامی انجام دهند؟ لازم است این افراد برای دریافت سود سهام عدالت به نشانی samanese{dot}ir مراجعه کرده و شماره شبای حساب خود را وارد کنند. شماره شبا میتواند مربوط به هر یک از حسابهای متعلق به فرد در بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی باشد.
  • سوال: سود سهام عدالت در سال 99 چقدر است؟ سود شرکتهای بسته سهام عدالت و سرمایهگذاری استانی بر اساس گزارشهای حسابرسی و در مجمع عمومی شرکتها مشخص خواهد شد.
  • سوال: آیا سود سهام عدالت به کسانی که یارانه میگیرند یا بسته معیشتی دریافت میکنند هم تعلق میگیرد؟ سود سهام عدالت ارتباطی به یارانه یا بسته معیشتی نداشته و به همه دارندگان سهام عدالت تعلق میگیرد.
  • سوال:‌ آ یا سود سهام عدالت مشمول مالیات میشود؟ مالیات مربوط به سود سهام عدالت توسط شرکتهای سهام عدالت محاسبه و کسر میشود. از این رو، مبلغی که به اشخاص پرداخت میشود، مالیات جدیدی ندارد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص نحوه استعلام پرداخت سود سهام عدالت چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر