;
coinex

ثروتمندترین افراد جهان 2021 ؛ پولدارترین فرد دنیا کیست؟

آیا برای شما سوال شده است که ثروتمندترین افراد جهان 2021 چه کسانی هستند و ثروت آنها از کجا آمده است؟ در این نوشتار، ما ثروتمندترین افراد را معرفی می‌کنیم.

مطمئنا این روزها بیماری کرونا دردسرهای زیادی برای ما ایجاد کرده و خیلی از کسب و کارها بخاطر این ویروس همه گیر، کساد شده است. اما جالب است بدانید در همین حال که ما درحال از دست دادن دارایی‌های خود هستیم، برخی افراد نه ‌تنها توانستند جلوی ضرر خود را بگیرند، بلکه در طی 6 ماه گذشته، این پردرآمدترین افراد جهان 2021 ارزش خالص خود را هم افزایش داده اند.

خوب، مطمئنا حداقل یک بار با نام این ثروتمندترین افراد جهان 2021 برخورد کرده‌اید؛ از جف بزوس گرفته تا وارن بافت، همه در لیست ثروتمندترین آدم های جهان در سال 2021 قرار گرفته‌اند و حتی کووید 19 نیز نتوانسته است ریشه‌ها‌ی موفق ترین افراد دنیا در سال 2021 را بلرزاند.

ثروتمندترین افراد جهان 2021

ثروتمندترین افراد جهان 2021 ؛ پولدارترین فرد دنیا کیست؟

با اینکه ما از تمام ثروتمندترین افراد جهان 2021 خبردار نیستیم و ممکن است برخی افراد پولدار، دارایی خود را پنهان کنند تا از مالیات و مواردی از این دست در امان باشند، ولی در این لیست پولدارترین افراد جهان در سال 2021، ما شاهد برخی از موفق ‌ترین و بهترین کارآفرین های جهان هستیم.

در ادامه‌، به معرفی 10 نفر از ثروتمندترین افراد جهان 2021 که جزو موفق ترین افراد دنیا در سال 2021 نیز هستند، می‌پردازیم و توضیحاتی درباره‌ی زندگی آنها و اینکه چطور توانستند ثروت خود را حفظ کنند، می‌دهیم.

ایلان ماسک (Elon Musk)

ثروتمندترین افراد جهان 2021

  • ارزش خالص: 200 میلیارد دلار
  • شغل: مهندس، مخترع، بنیانگذار، اولین فرد ثروتمند جهان و بزرگترین کارآفرین فعلی جهان

ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا، بزرگترین شرکت تولید کننده وسیله نقلیه الکتریکی در جهان است و با ارزش خالص 200 میلیارد دلار، جزو ثروتمندترین افراد جهان 2021 است. وی توانست با افزایش ثروت خود جایگاه بیل گیتس را از آن خود کند و در مقام دوم لیست ثروتمندترین فرد دنیا 2021 قرار بگیرد.

این کارآفرین و تاجر آمریکایی متولد آفریقای جنوبی، X.com را در سال 1999 تأسیس کرد (که بعداً تبدیل به PayPal شد)، SpaceX در سال 2002 و تسلا موتورز را در سال 2003 تاسیس کرد. وی پس از فروختن کمپانی استارت آپ خود، Zip2، در اواخر دهه بیست سالگی‌ توانست به یک مولتی میلیاردر تبدیل شود.

دارایی خالص این پولدارترین فرد دنیا 2021 به قدری رشد کرده است که هیچکس نمی‌تواند در این زمینه او را شکست دهد. همانطور که خود وی نیز پیش بینی کرده بود، سهم تسلا از مرز 500 میلیارد دلار عبور کرد و این دلیل رشد او و تبدیل شدن به ثروتمندترین فرد دنیا 2021 است. حتی بسیاری از افراد او را تونی استارک (نابغه‌ای در فیلم‌های مارول) می‌دانند.

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک مسابقه ای با جایزه 100 میلیون دلاری به راه انداخت

جف بزوس (Jeff Bezos)

ثروتمندترین افراد جهان 2021

  • ارزش خالص: 193 میلیارد دلار
  • شغل: بازرگان، سرمایه گذار، کارآفرین، مدیر مالی، مدیر اجرایی

امکان ندارد که نام آمازون (Amazon.com)، یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان به گوش شما نخورده باشد. جف بزوس، بنیان گذار آمازون، در ژانویه 2021 به عنوان ثروتمندترین فرد دنیا 2021 شناخته شد که سرمایه‌ی آن 193 میلیارد دلار است.

فروشگاه اینترنتی آمازون که اکنون چندین شرکت تابعه در سراسر جهان دارد و در آن از شیر مرغ تا جان آدمیزاد یافت می‌شود، در ابتدا یک کتاب‌فروشی آنلاین در گاراژی بوده است. پس از استقبال مردم از این کتاب فروشی، جف بزوس با مرور زمان شروع به اضافه کردن اجناس دیگر به فروشگاه خود می‌کند و تبدیل به یکی از تاثیرگذارترین افراد دنیا 2021 می‌شود.

علاوه بر آمازون، جف بزوس در سال 2000 شرکتی دیگر تحت عنوان blue origin نیز در کنت واشینگتن تاسیس کرد. blue origin یک شرکت خصوصی در زمینه‌ی هوا و فضا است و هدف آن این است که از طریق وسایل نقلیه پرتاب قابل استفاده مجدد، دسترسی به فضا را ارزان‌تر و قابل اطمینان‌تر کند.

جالب است بدانید در این یک سال گذشته که بسیاری از کسب و کارها از بین رفت، طرفداران خرید اینترنتی افزایش یافتند و ثروت بزوس در طول سال گذشته 72.4 میلیارد دلار رشد کرده و بدون توقف به این کار ادامه می‌دهد.این مرد از ثروتمندترین افراد جهان 2021 محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: جف بزوس از مدیرعاملی آمازون کناره گیری کرد

برنارد آرنو (Bernard Arnault)

ثروتمندترین افراد جهان 2021

  • ارزش خالص: 174 میلیارد دلار
  • شغل: بازرگان، کارآفرین، سرمایه‌دار و کلکسیونر آثار هنری

برنارد آرنو، با دارایی 174 میلیارد دلار، در جایگاه چهارم لیست پولدارترین افراد جهان در سال 2021 قرار دارد. وی برای بسیاری از مردم قهرمان است. راه او برای رشد ثروت خود بسیار خارق العاده است و به همین دلیل، حتی پس از کاهش تقاضا برای کالاهای لوکس، خیلی از افراد او را دوست دارند.

او همیشه تلاش کرده تا مطمئن شود که موقعیت خود را در جایگاه چهارم در میان موفق ترین افراد دنیا در سال 2021 با دارایی شگفت انگیز خود حفظ کند. او سرمایه گذاری زیادی در تجارت خود انجام داده و صاحب برندهایی مانند لوئیس ویتون و سفورا (Sephora) است.

بیشتر بخوانید: واکنش بزرگان سیلیکون ولی به پیروزی بایدن در انتخابات

بیل گیتس (Bill Gates)

ثروتمندترین افراد جهان 2021

  • ارزش خالص: 129 میلیارد دلار
  • شغل: کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی

کمتر کسی در دنیا وجود دارد که تاکنون نام بنیانگذار مایکروسافت، بیل گیتس را نشنیده باشد. بیل گیتس با دارایی 129 میلیارد دلار در لیست ثروتمندترین افراد جهان 2021 قرار گرفته است. از آنجایی که وی یک نیکوکار بزرگ است، بسیار بین مردم محبوب است. او در سن 65 سالگی به سر می‌برد و همچنان معتقد است که باید ثروت خود را بیشتر کند.

جالب است بدانید بیل گیتس اولین برنامه نویسی خود را در سن 13 سالگی انجام داد و سپس در دبیرستان، به تشکیل گروهی از برنامه نویسان کمک کرد که سیستم حقوق و دستمزد مدرسه خود را رایانه ای کردند و Traf-O-Data را ساختند و از فروش آن 20 میلیون سود کردند.

وی شرکت مایکروسافت را در سال 1975 با مشارکت «پل آلن» (Paul Allen) تاسیس و تا سال 2000 در سمت مدیر عامل آن فعالیت کرد. وی تا قبل از اینکه جف بزوس جایگاه او را تصرف کند، اولین فرد ثروتمند جهان بود و اکنون نیز یکی از قدرتمندترین افراد جهان در سال 2021 محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: ماجرای درگیری لفظی ایلان ماسک و بیل گیتس چیست؟

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)

ثروتمندترین افراد جهان 2021

  • ارزش خالص: 100 میلیارد دلار
  • شغل: برنامه‌نویس رایانه، موسس فیس بوک

مارک زاکربرگ‌ یکی از جوان‌ترین افرادی است که در لیست ثروتمندترین افراد جهان 2021 قرار دارد و تاکنون چندین بار نام آن در مجله فوربز که یک مجله‌ی اقتصادی معروف در آمریکا است، ذکر شده است.

نکته‌ی جالب دیگر این است که تا دو سال پیش، تنها یک فرد وجود داشت که ثروت آن بیش از 100 میلیارد دلار بود ولی حالا 5 نفر از پردرآمدترین افراد جهان 2021 ثروتی بیش از 100 میلیارد دلار دارند و همینطور زاکر برگ نیز در بین این موفق ترین افراد دنیا در سال 2021 حضور دارد.

مارک زاکربرگ اخیراً برای تبدیل هند به یک کشور آزاد از نظر دیجیتال، مبلغ زیادی در ریلاینس اینداستریز هند (Reliance Industries Limited) سرمایه گذاری کرده است. همه آنها راهی شگفت انگیز برای سرمایه گذاری در مشاغل مختلف دارند. یکی از 10 میلیاردرهای جهان بودن هم واقعاً جالب است.

بیشتر بخوانید: راه اندازی فروشگاه فیسبوک

وارن بافت (Warren Buffett)

ثروتمندترین افراد جهان 2021

  • ارزش خالص: 85.2 میلیارد دلار
  • شغل: سرمایه‌گذار، اقتصاددان، مدیر اجرایی و نیکوکار

وارن بافت، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت برکشایر هاتاوی، از ثروتمندترین افراد جهان 2021 است که با دارایی 85.2 میلیارد دلار در لیست پولدارترین افراد جهان در سال 2021 قرار گرفته است.

وی باکلاس‌ترین شخصی است که می‌توان با او روبرو شد و همینطور می‌توان او را جزو موفق ترین افراد دنیا در سال 2021 دانست. استراتژی سرمایه گذاری او خارج از چارچوب است و با در نظر گرفتن این نکته که او بیشتر ثروت خود را از سهام بورس بدست آورده، همیشه می‌توان چیزهای جدیدی از او یاد گرفت.

وی در سن پایین اهمیت سرمایه گذاری را درک کرد و 2 میلیارد دلار از دارایی خالص خود را در یک بازه زمانی کوتاه به دست آورده است. در حال حاضر، وی بزرگترین سهامدار شرکت کوکاکولا است و سرمایه گذاری عمده‌ای در خطوط هوایی امریکا، کشورهای متحده، جنوب غربی و دلتا دارد.

به علاوه، او مالکیت شرکت‌های گایکو، دیری کوئین، هاینز و مارس اینکورپوریتد را در اختیار دارد و دارای سهام در شرکت‌های اپل، جنرال الکتریک، گلدمن ساکس، ولز فارگو، شرکت‌ پپسی، آمریکن اکسپرس، بنک آو امریکا و آی‌بی‌ام نیز هست. جدا از آن، وارن بافت و بیل گیتس برای مدت طولانی دوست خوبی بودند.

بیشتر بخوانید: بهترین سرمایه گذاری 1400

لری پیج (Larry Page)

ثروتمندترین افراد جهان 2021

  • ارزش خالص: 83.6 میلیارد دلار
  • شغل: کارآفرین و مبتکر

لری پیچ یکی از مبتکران آمریکایی است که با دارایی خالص 83.6 میلیارد دلار، جزو ثروتمندترین افراد جهان 2021 است. لری به همراه شریک خود قصد داشتند گوگل را به عنوان بزرگترین شرکت در جهان معرفی کنند و توانست موفق هم بشود؛ ولی به دلایلی، موقعیت خود را ترک کرد. او یکی از بنیانگذاران شرکت هولدینگ برای Google، یا همان آلفابت (Alphabet) است. لری در دسامبر سال 2019 از سمت خود کنار رفت. ایده ابتکاری او یکی از دلایل اصلی این است که او یکی از پردرآمدترین افراد جهان 2021 است.

بیشتر بخوانید: نیویورک تایمز معامله مخفیانه فیسبوک و گوگل را افشا کرد

لری الیسون (Larry Ellison)

ثروتمندترین افراد جهان 2021

  • ارزش خالص: 79.7 میلیارد دلار
  • شغل:‌ بنیانگذار و مدیر عامل شرکت اوراکل

حتما در طول زندگی خود نام نرم افزار غول آسای اوراکل (Oracle) به گوش شما خورده است. لارنس ژوزف الیسون که ما او را با نام لری الیسون می‌شناسیم، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت اوراکل است و جزو پولدارترین افراد جهان در سال 2021 محسوب می‌شود.

شرکت اوراکل یک شرکت فعال در زمینه‌ی فناوری کامپیوتری است و دفتر اصلی آن در ساحل ردوود کالیفرنیا قرار گرفته است. این شرکت بیشتر در توسعه و بازاریابی نرم‌افزارها، تکنولوژی و سیستم‌های رایانش ابری مرتبط با پایگاه داده‌ فعالیت می‌کند و ایده‌ی آن مربوط به سال 1970 است.

لری الیسون در شرکت‌های مختلف سهام دارد و معتقد به سرمایه گذاری زیاد در شرکت‌های آینده نگر است. او در میان معدود افرادی است که امسال از ثروت آن کم نشده و جزو موفق ترین افراد دنیا در سال 2021 است.

بیشتر بخوانید: اوراکل به دنیال خرید تیک تاک

استیو بالمر (Steve Ballmer)

ثروتمندترین افراد جهان 2021

  • ارزش خالص: 79.1 میلیارد دلار
  • شغل: مدیرعامل سابق مایکروسافت

ممکن است تاکنون نام این شخص به گوش شما نخورده باشد ولی استیو بالمر مدیرعامل سابق شرکت مایکروسافت است که تمام دارایی 79.1 میلیارد دلاری خود را از راه کارمندی در این شرکت بدست آورد. او جزو ثروتمندترین افراد جهان 2021 و در جایگاه نهم لیست پولدارترین افراد جهان در سال 2021 قرار گرفته است.

همچنین او طرفدار پر و پا قرص بسکتبال نیز هست و در سال 2014 تیم بسکتبال لس آنجلس کلیپرز (Los Angeles Clippers) را به مبلغ 2 میلیارد دلار خرید و از آن روز، بسیار تیم خود را دوست دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین مشاغل سال 1400

سرگی برین (Sergey Brin)

ثروتمندترین افراد جهان 2021

  • ارزش خالص: 78.8 میلیارد دلار
  • شغل: کارآفرین

آخرین فردی که در لیست ثروتمندترین فرد دنیا 2021 قرار دارد، سِرگِی میخایلوویچ برین ‏یا همان سرگی برین است که با دارایی 78.8 میلیارد دلار، پولدارترین فرد دنیا 2021 محسوب می‌شود. این مرد روسی کسی است که به لری پیج کمک کرد تا شرکت نهایی نرم افزار الفابت را تشکیل دهد. وی به تازگی از سمت ریاست آلفابت در سال 2019 کناره گیری کرده است. اکنون، او به خاطر ثروت و موقعیت خود به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: جذب 2.5 میلیون کاربر توسط MeWe

لیست ثروتمندترین افراد جهان 2021 در یک نگاه

  • ایلان ماسک (Elon Musk)
  • جف بزوس (Jeff Bezos )
  • بیل گیتس (Bill Gates)
  • برنارد آرنو (Bernard Arnault)
  • مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)
  • وارن بافت (Warren Buffett)
  • لری پیج (Larry Page)
  • لری الیسون (Larry Ellison)
  • استیو بالمر (Steve Ballmer)
  • سرگی برین (Sergey Brin)

در آخر باید گفت 10 نفری که نام آنها در بالا ذکر شده است، ثروتمندترین افراد جهان 2021 شناخته شده‌اند. احتمالا بیشتر شما به دنبال اسم اشخاصی چون موکش امبانی (Mukesh Ambani)، مدیر ارشد اجرایی شرکت ریلاینس که در لیست ثروتمندترین افراد جهان در سال 2020 حضور داشت، بوده‌اید. ولی اخیرا ثروت وی از 90 میلیون دلار به 76.8 میلیارد دلار کاهش یافته است.

این کاهش ثروت موجب شد که فرصتی برای استیو بالمر و سرگی برین پیش آید تا نام آنها در این لیست ثروتمندترین افراد جهان 2021 قرار بگیرد. با این حال، او صاحب شرکتی است که در چند وقت اخیر قیمت آن از مرز 2 تریلیون دلار عبور کرده است. در گذشته این فرد در لیست پولدارترین افراد دنیا بوده و مطمئنا به زودی جایگاه خود را پس خواهد گرفت. در ادامه، به برخی سوالاتی که ممکن است ذهن شما را مشغول کرده باشد، پاسخ می‌دهیم.

چه کسی در اول لیست ثروتمندترین افراد جهان 2020 قرار دارد؟

ایلان ماسک، در نیمه سوم سال 2020، ثروتمندترین مرد جهان شناخته شد. با این حال، به دلیل سقوط ثروت خود، جف بزوس جای او را گرفت و در سال 2021 نیز جف بزوس جایگاه خود را حفظ کرده و پولدارترین فرد دنیا 2021 است. به نظر می‌رسد شکار جایگاه ثروتمندترین فرد دنیا 2021 هیچوقت تمام شدنی نیست.

ثروتمندترین فرد دنیا 2021 چه کسی است؟

اگر نگاهی به لیست ثروتمندترین افراد جهان 2021 و ارزش خالص آنها بیاندازید، متوجه خواهید شد که این جایگاه متعلق به ایلان ماسک، با دارایی خالص 195 میلیارد دلار است.

بیشتر بخوانید: بهترین شغل های 2021

ثروتمندترین افراد جهان در سال 2020 چه کسانی بوده‌اند؟

تعداد میلیاردرهای برتر در این جهان بسیار زیاد است. در مجموع، می‌توان گفت 2825 میلیاردر در این دنیا وجود دارد. با این حال، همه آنها نمی‌توانند موقعیت خود را به همین ترتیب حفظ کنند. تعداد کمی از نام‌ها مانند جف بزوس، موکش آمبانی، وارن بافت، خانواده برنارد آرنو و بیل گیتس تاکنون توانسته اند موقعیت خود را در سال‌های مختلف حفظ کنند. در نتیجه این افراد جزو ثروتمندترین افراد جهان در سال 2020 هستند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: seawallalife

نظر شما درباره‌ی ثروتمندترین افراد جهان 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر