;
coinex

مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو (Redmi Note 9 vs. POCO X3 Pro)

در این نوشتار سعی مان بر این است که به مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو بپردازیم. دو میان رده مقرون به صرفه از شیائومی که مشخصات رضایت بخشی دارند.

امروزه خرید گوشی آن هم از برندی مثل شیائومی ممکن است دشوار باشد و کاربر را بین گزینه‌های متعددی مردد بگذارد. در این نوشتار می‌خواهیم با مقایسه دو گوشی از خانواده شیائومی کمی از بار انتخاب شما کم کنیم.

شیائومی طی سال‌های اخیر تمرکز زیادی روی تولید گوشی‌های میان‌رده داشته و دارد. در این برند به قدری تنوع بالاست که می‌توان گاهی با پرداخت مبلغی کمی بیشتر، صاحب یک گوشی با کیفیت شد. اصولا شیائومی با شعارِ ارزان‌ترین‌ها با بهترین مشخصات فنی پا به میدان گذاشته و توانسته تا به امروز سهم خوبی از بازار کسب کند. در این نوشتار تلاش خواهیم نمود تا به مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو پردازیم. با تکراتو همراه ما باشید.

مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو

شاید از خودتان پرسیده باشید که شیائومی ردمی نوت 9 بهتر است یا پوکو ایکس 3 پرو؟ در این قسمت سعی‌مان بر این است به پاسخ این سوال برسیم. خانواده پوکو و ردمی که از زیر مجموعه‌های شیائومی بزرگ‌اند، دو عضو بسیار محبوب به خصوص در بازار ایران‌اند. ردمی نوت 9، ادامه مسیر ردمی نوت 8 را طی می‌کند و پوکو ایکس 3 پرو هم در خانواده پوکو، عضوی با ارزش خرید بالا است که امکانات رضایت بخشی دارد.

وضعیت معیشتی مردم و اقتصاد نا به سامان ما اجازه خرید پرچمداران بازار را به کاربران نمی‌دهد و در این بین باید برندی باشد که تمام هم و غمش را روی مقرون به صرفه بودن، در عین با کیفیت بودن بگذارد. شیائومی همان برندی است که به درد بازار ایران می‌خورد.

البته همزمان با تقاضای زیاد محصولات میان‌رده شیائومی، باید از تقاضای خرید بالای گوشی‌های میان‌رده سامسونگ هم صحبت کرد که سهم نسبتا خوبی از بازار دارد اما قیمت‌ها نسبت به شیائومی تفاوت‌های بسیاری دارد. در این مطلب جامع سعی می‌کنیم به مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو بپردازیم و این دو گوشی اقتصادی را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم. با تکراتو همراه ما باشید.

طراحی و ساخت: مقایسه مشخصات Redmi Note 9 و Poco X3 Pro

به لحاظ طراحی اگر بخواهیم بررسی نمائیم، ردمی نوت 9 بسیار شبیه به اعضای گران‌تر این سری است. نمایشگر ردمی نوت 9 به نسبت سایر اعضا، صفحه نمایش کوچک‌تری دارد و وزن آن 10 گرم سبک‌تر است. در کل گوشی ردمی نوت 9 خوش دست و سبک است گرچه باید بگوییم اگر دستان شما کوچک  است ممکن است کمی دچار مشکل شوید. دو مدل گران تر ردمی نوت 9 پنل شیشه‌ای دارند اما ردمی نوت 9 پنلی از جنس پلاستیک دارد و دیگر خبری از قاب شیشه‌ای پشت گوشی نیست.

مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو
مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو / مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو

رنگ‌بندی این گوشی خاکستری و سفید و سبز است و اگر هر کدام از این رنگ‌ها را در برابر نور خورشید بگیرید، طیف رنگی جذابی را مشاهده می‌کنید. رنگ خاکستری به علت براق بودن پنل پشتی، آثار چربی و لکه را بر جای می‌گذارد. خبر خوب اینکه قاب سیاه رنگی توی باکس گوشی تعبیه شده تا از گوشی در برابر خط و خش محافظت کند.

در پنل پشتی گوشی شاهد چهار ماژول دوربین هستیم که در کادری مربعی شکل به رنگ مشکی قرار گرفته‌اند. زیر این کادر عدد 48 مگاپیکسل به چشم می‌خورد. حسگر اثر انگشت پشت پنل است و دیگر روی کلید پاور نیست. سرعت و دقت این سنسور خوب است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A52

گوشی شیائومی پوکو اف 3 (Poco F3 5G)

84 درصد از نمایشگر 6.53 اینچی را صفحه نمایش پوشانده و با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. از تفاوت‌های این گوشی با دو عضو بالاتر می‌توان به قرارگیری دوربین سلفی این گوشی در سمت چپ نمایشگر اشاره کرد. سنسور مادون قرمز که روی لبه بالایی این دوربین است، ردمی نوت 9 را تبدیل به یک کنترل از راه دور خوب کرده است.

روی فریم سمت راست می‌توان دکمه پاور و کنترل صدا را دید و در فریم سمت چپ شاهد تعبیه شکاف سیمکارت و شکاف اختصاصی کارت حافظه هستیم. لبه پایینی گوشی مثل همیشه محلی برای قرارگیری پورت تایپ سی است و جک 3.5 میلی متری نیز همان جا است.

متاسفانه ردمی نوت 9 دارای گواهی IP نیست و نمی‌تواند در برابر قطرات آب و گرد و غبار مقاوم باشد. البته سازندگان چینی این گوشی مدعی‌اند که ردمی نوت 9 دارای روکش نانو است که آن را در برابر قطرات آب مقاوم می‌سازد.

ردمی نوت 9 پوکو ایکس 3 پرو
ابعاد 162.3 در 77.2 در 8.9 میلی متر 165.3 در 76.8 در 9.4 میلی متر
وزن 198 گرم 215 گرم
صدای استریو استریو ندارد استریو دارد

 

بدنه گوشی پوکو ایکس 3 پرو از جنس پلاستیک و براق و شبیه گوشی‌های پرچمدار بازار است. روی پنل پشتی شاهد دوربین‌های گوشی هستیم که به شکل ایکس چیده شده‌اند. وزن این گوشی 215 گرم است و به نظر گوشی سبکی نمی‌آید.

مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو
مقایسه مشخصات Redmi Note 9 و Poco X3 Pro / شیائومی ردمی نوت 9 بهتر است یا پوکو ایکس 3 پرو

ساختار پوکو ایکس 3 پرو محکم و مقاوم است و لبه‌های منحنی گوشی باعث می‌شوند گوشی در دست خوب جا بگیرد. سطح صیقلی پنل پشتی موجب لیز خوردن گوشی می‌شود و آثار چربی را نشان می‌دهد. رنگ‌بندی این گوشی مشکی، آبی و برنزی است و لوگوی بزرگ پوکو روی پنل پشتی خودنمایی می‌کند.

نمایشگر این گوشی حدود 84.6 درصد از نمای جلو را پوشش داده و با گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود. دوربین سلفی گوشی در ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر قرار گرفته است. جنس فریم‌های پوکو ایکس 3 پلاستیکی است و دکمه‌های پاور و تنظیم صدا در ارتفاع مناسبی قرار دارند. کلید پاور این گوشی حسگر آن نیز است و باعث می‌شود مدام گوشی روشن و خاموش شود. لبه پایین فریم درگاه تایپ سی و دریچه اسپیکر وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 

نمایشگر: مقایسه مشخصات Redmi Note 9 و Poco X3 Pro

در ادامه مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو به صفحه نمایش آن می‌رسیم. نمایشگر ردمی نوت 9 از پنل IPS LCD ساخته شده است و نسبت به ردمی نوت 9 اس و ردمی نوت 9 پرو، صفحه نمایش کوچک‌تری دارد. اندازه این نمایشگر 6.53 اینچ است و کیفیت تصویر 2340 در 1080 را ارائه می کند. تراکم 395 پیکسل بر اینچ برای این گوشی مناسب است ولی تصاویر کمی شارپ‌اند. در این نمایشگر فضای رنگی اس آر جی بی پوشش گسترده داده نمی‌شود و طراوت رنگ آن با نمونه های اُولد در یک سطح است.

در نیمه پایینی نمایشگر شاهد عملکرد روشنایی رضایت‌بخشی هستیم که البته اختلاف 100 نیتی بین روشنایی زیاد و کم قابل قبول نیست. حداکثر روشنایی که شیائومی اعلام نموده است با یافته‌ها و آزمایشات واقعی تائید شده است و این رقم حدود 450 نیت است.

در محیط‌های تاریک، روشنایی صفحه نمایش بسیار مناسب ارزیابی شده است چرا که حداقل روشنایی یک نیتی را داراست. البته در کنار چنین سطح پایینی از روشنایی، شاهد وجود فیلتر آبی رنگ برای سهولت استفاده در محیط تاریک هستیم.

مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو
مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو / مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو

زیر نور آفتاب متون از خوانایی نسبتا مناسبی برخوردار اند. در خصوص دقت رنگ نباید انتظار بالایی از ردمی نوت 9 داشت زیرا حالت خطای 5.2 در پروفایل استاندارد دیده شده است. پروفایل اشباع رنگ به جهت حالتی دقیق‌تر و با رنگ‌های زنده‌تر در دسترس است.

ردمی نوت 9 پوکو ایکس 3 پرو
نوع نمایشگر IPS  LCD IPS LCD
سایز 6.53 اینچ 6.67 اینچ
کیفیت تصویر 2340 در 1080 2400 در 1080
تراکم پیکسلی 395 در هر اینچ 395 در هر اینچ

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2021

بهترین گوشی های هواوی 2021

نمایشگر پوکو ایکس 3 پرو 6.67 اینچ است و از پنل IPS LCD استفاده می‌کند. وضوح این نمایشگر عدد 2400 در 1080 را نشان می‌دهد و از تراکم پیکسلی خوبی برخوردار است. این گوشی از قابلیت HDR10 پشتیبانی می‌کند و از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز بهره‌مند است.

خوشبختانه نرخ این رفرش ریت متغیر است و متناسب با شرایط کم و زیاد می‌شود. به کمک تراشه اسنپدراگون 860 می‌توان در بازی‌ها به نرخ 120 هرتز نیز دست یافت. نمایشگر پوکو ایکس 3 پرو مشکل محوشدگی سوژه‌های متحرک دارد.

در زمینه روشنایی صفحه شاهد عملکرد نسبتا ضعیفی از این گوشی هستیم و در حالت خودکار روشنایی 320 و 387 نیتی خواهد داشت. این اعداد نشان می‌دهد که کار کردن زیر نور خورشید با پوکو دشوار می‌شود.

دوربین: مقایسه مشخصات Redmi Note 9 و Poco X3 Pro

مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو
مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو / مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو

مطابق انتظارات ما از دوربین‌های اقتصادی، دوربین ردمی نوت 9 نیز از چهار ماژول تشکیل شده است. یک دوربین عریض 48 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض، دوربین ماکرو و مانند همه هم رده‌ای‌ها دوربین عمق سنج تصویر، اجزای متشکله این گوشی مقرون به صرفه هستند.

تفاوت به خصوصی به لحاظ قطعات به کار رفته در این دوربین‌ها دیده نمی‌شود و صرفا می‌توان از مجهز شدن لنز ماکرو به فوکوس خودکار صحبت کرد. نرم‌افزار دوربین این گوشی همان است که در سری‌های قبلی دیده‌ایم و صرفا به مدد رابط کاربری MIUI 12 آیکون‌ها دستخوش تغییراتی شده است.

در نوار بالایی تنظیمات می‌توانیم آپشن‌هایی نظیر فلش، اچ دی آر، هوش مصنوعی، تصاویر زنده و فیلتر ها دسترسی داشت. حالت ماکرو نیز در منوی همبرگری است و منوی همبرگری نیز در کنار موارد مذکور قرار گرفته است.

از جمله مشکلاتی که نرم‌افزار دوربین ردمی نوت 9 با آن درگیر است، شاترلگ یا وقفه زمانی بین ثبت تصویر با تصویر بعدی است. یعنی پس از ثبت اولین عکس برای ثبت تصویر بعدی باید چند ثانیه منتظر ماند.

نیمه پایینی محیط دوربین شامل حالت‌هایی مانند عکاسی حرفه‌ای، فیلم‌برداری و پرتره است که می‌توان هر کدام را برگزید. همچنین در همان‌جا می‌توان اعداد 1X و 2X را دید که گزینه دو ایکس برای بزرگنمایی عکس‌های دیجیتالی است.

دورین عریض ردمی نوت 9 دارای سنسوری 48 مگاپیکسلی است که از نوع ایزوسل ساخته سامسونگ است و در نسل‌های قبلی گوشی‌های سامسونگ مانند گلکسی اس 10 لایت و بلک شارک 2 به کار رفته بود.

گشودگی دیافراگم این لنز 1.8 است و در آن خبری از لرزشگیر اپتیکال نیست ولی می‌توان فوکوس خودکار تشخیص فاز را دید. تصاویر ثبت شده از این دوربین جزئیات رضایت بخشی دارند اما در برخی مواقع شاهد نویز بیش از حد و شارپ مصنوعی هستیم. البته همان‌طور که گفتیم ردمی نوت 9 لنز تله فوتو ندارد و برای کراپ تصاویر به دوربین اصلی تکیه می‌کند.

دوربین فوق عریض این گوشی 8 مگاپیکسلی است و دارای گشودگی دیافراگم 2.2 است. در این دوربین هم خبری از لرزشگیر اپیتیکال نیست و نیز فوکوس خودکار هم به چشم نمی‌خورد. سطح جزئیاتی که این دوربین ارائه می‌دهد و اشباع رنگ آن نسبت به دوربین عریض پایین‌تر است و گستره داینامیکی مانند دوربین اصلی است.

برای ثبت تصاویر از فواصل نزدیک، ردمی نوت 9 برخوردار از لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو است. گشودگی دیافراگم این دوربین 2.4 است و صاحب فوکوس خودکار است. از دیگر قابلیت‌های این دوربین عکاسی پرتره است که از افکت بوکه نیز پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای چینی‌ها برای بوکه تصاویر لنز 2 مگاپیکسلی عمق سنج به کمک می‌آید.

در خصوص دوربین سلفی همین قدر بگوییم که دارای لنزی 13 مگاپیکسلی است که نسبت کانونی 2.3 را ارائه می دهد. این لنز ساخته شرکت اُمنی ویژن است و مطابق انتظار خبری از لرزشگیر اپتیکال یا فوکوس خودکار نیست. متاسفانه عکاسی در تاریکی منجر به ثبت تصاویری با جزئیات کم و گستره داینامیکی نامطلوب می‌شود و گرچه حالت شب می‌خواهد بخشی از این مشکلات را رفع کند اما در عوض بر سطح نویز عکس‌ها می‌افزاید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی 2021

بهترین گوشی های سامسونگ 2021

مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو
مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو / مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو

متاسفانه پردازنده ردمی نوت 9 را یارای پشتیبانی از قابلیت فیلم برداری 4K نیست و صرفا شاهد فیلم برداری 1080 در 720 با نرخ 30 فریم بر ثانیه هستیم.

نوع دوربین ردمی نوت 9 پوکو ایکس 3 پرو
دوربین عریض 48 مگاپیکسل 48 مگاپیکسل
دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسل 8 مگاپیکسل
دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل 2 مگاپیکسل
دوربین عمق سنج 2 مگاپیکسل 2 مگاپیکسل
دوربین سلفی 13 مگاپیکسل 20 مگاپیکسل

 

در بخش دوربین باید بگوییم که پوکو ایکس 3 پرو از چهار ماژول عریض، فوق عریض، ماکرو و عمق سنج برخوردار است. دوربین اصلی این گوشی 48 مگاپیکسل و ساخته شرکت سونی است. پوکو ایکس 3 پرو از فیلتر رنگی Quad Bayer بهره می‌برد و گشودگی دیافراگم آن 1.8 است. این سری از گوشی لرزشگیر اپتیکال ندارد ولی از فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره‌مند است.

در زمینه گستره داینامیکی دوربین عریض، عکس‌های ثبت شده کیفیت مطلوبی دارند و رنگ‌ها جذاب و سطح نویز هم کنترل شده به نظر می‌رسد. البته در جزئیات پیچیده با شارپ کردن بیش از حد تصاویر جزئیات مصنوعی ایجاد می‌نماید. تصاویری که با دوربین فوق عریض ثبت می‌شوند از لحاظ عکس مانند دوربین اصلی نیست و متاسفانه دامنه داینامیکی نیز تعریفی ندارد. این عکس‌ها تاریک‌تر و سافت‌تر از لنز 48 مگاپیکسلی است.

سخت افزار: شیائومی ردمی نوت 9 بهتر است یا پوکو ایکس 3 پرو

در ادامه مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو در زمینه سخت‌افزار و علی الخصوص قلب تپنده ردمی نوت 9 باید به تراشه مدیاتک اشاره کنیم. این گوشی برخلاف سایر هم رده‌ای هایش از چیپست ساخته شرکت مدیاتک بهره می‌برد. نسخه این تراشه هلیو جی 85 است که با لیتوگرافی 12 نانومتری ساخته می‌شود. پردازنده مرکزی این گوشی از هشت هسته تشکیل شده است. دو هسته طلایی با حدکاثر فرکانس 2 گیگاهرتز و شش هسته کم مصرف نقره‌ای برای امور سبک‌تر با بیشینه 1.8 گیگاهرتزی اجزای این پردازنده هستند.

پردازنده گرافیکی این گوشی نیز 2 هسته‌ای است و مالی جی 52 است که به امور سرعت و کیفیت بصری می‌پردازد. تراشه هلیو جی 85 از حدکاثر 8 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد و حداقل حافظه رم آن نیز 4 گیگابایت است. این تراشه اتصال ال تی ای را فراهم می‌آورد که سرعت دانلود و آپلود در آن 300 و 150 مگابیت بر ثانیه است. نسخه بلوتوث این دستگاه 5 است و از رادیو اف ام هم پشتیبانی می‌نماید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های وان پلاس

بهترین گوشی های تاشو

سه نسخه این گوشی عبارتند از: 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و نیز 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی. متاسفانه مطابق بررسی‌های انجام شده، ظاهرا این رم در پردازش‌های مولتی تسکینگ عملکرد چندان رضایت بخشی را ارائه نمی‌دهد.

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهند که در عملکردهای جی پی یو محور حدود 50 درصد و در پردازش‌های سی پی یو محور حدود 30 درصد عملکرد ضعیف‌تری را شاهد بودیم. البته چنین اعدادی تاثیر چندان عمیقی بر روی تجربه کاربری شما و استفاده روزمره‌تان نمی‌گذارد.

مشخصات ردمی نوت 9 پوکو ایکس 3 پرو
تراشه مدیاتک هلیو جی 85 اسنپدراگون 860
پردازنده مرکزی 8 هسته (2 گلد و 6 سیلور) 8 هسته (3 گلد و 5 سیلور)
پردازنده گرافیکی مالی جی 52 آدرنو 640
حافظه ذخیره سازی 3/64، 4/64، 4/128 6/128، 8/128، 8/256
رابط کاربری MIUI 12 MIUI 12

 

در زمینه سخت‌افزار گوشی پوکو ایکس 3 پرو و علی الخصوص تراشه آن باید بگوییم که یکی از بهترین‌ها در این زمینه است. این گوشی صاحب یکی از برترین چیپست های کوالکام با نام اسنپدراگون 860 با لیتوگرافی 7 نانومتری است. چنین تراشه قدرتمندی این گوشی را برای گیمینگ آماده می‌کند. پردازنده مرکزی این تراشه از هشت هسته قوی تشکیل شده است. پوکو ایکس 3 پرو از یک هسته طلایی با حداکثر فرکانس 2.96 گیگاهرتز و سه هسته طلایی با فرکانس 2.42 گیگاهرتز برخوردار است. چهار هسته دیگر این گوشی که برای پردازش‌های سبک تعبیه شده است، نقره‌ای و با بیشینه فرکانس 1.78 گیگاهرتز روانه بازار شده است.

پردازنده گرافیکی این گوشی نیز بی‌نظیر است. آدرنو 640 به شما این امکان را می‌دهد تا سنگین ترین بازی‌ها را یا سرعت معقول و کیفیت بصری خوبی اجرا کنید. پوکو ایکس 3 پرو از حافظه رم 6 یا 8 گیگابایت و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایت بهره می‌برد و خوشبختانه در کنار اینها از پورت میکرو اس دی ایکس سی هم پشتیبانی می‌کند. نوع حافظه گوشی هم UFS 3.1 است.

مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو
مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو / مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو

نرم‌افزار: شیائومی ردمی نوت 9 بهتر است یا پوکو ایکس 3 پرو

گرچه به محض شروع به کار با ردمی نوت 9 نسخه بروز MIUI 12 در دسترس قرار می‌گیرد اما باید گفت که اندروید پیش فرض این گوشی 10 است و از لانچر MIUI 11 بهره می‌برد. امکانات و تغییرات جدید این لانچر شامل انیمیشن های چشم نواز، تغییراتی جزئی در ظاهر رابط کاربری، ویژگی‌های امنیتی بیشتر، تطابق بالا با محیط تاریک گوشی و نیز طراحی جذاب‌تر کنترل سنتر می‌شود.

در رابطه با بخش نرم‌افزاری باید بگوییم که پوکو ایکس 3 پرو از اندروید 11 و لانچر MIUI 12 که مختص شرکت شیائومی است استفاده می‌کند. نسخه جدید این رابط کاربری (MIUI 12.5) نیز هم اکنون در دسترس کاربران این گوشی قرار گرفته است. میزان اپ‌ها و بازی‌های موجود در این گوشی آزار دهنده است ولی نگران نباشید چرا که می‌توانید آنها را به راحتی حذف کنید. البته در لانچر اختصاصی شیائومی همیشه حجم بالایی از تبلیغات وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ریلمی

بهترین گوشی های پوکو

باتری: مقایسه مشخصات Redmi Note 9 و Poco X3 Pro

باتری ردمی نوت 9 5020 میلی آمپر ساعتی است و با شارژری 18 واتی تامین می‌شود. برای اینکه شارژ این گوشی از صفر درصد به تکمیل ظرفیت برسد، 2 ساعت و 30 دقیقه زمان نیاز است که نسبت به هم رده‌ای هایش کمی طولانی‌تر است. چینی‌ها معتقدند که با ردمی نوت 9 می توان 147 ساعت موسیقی گوش کرد و 33 ساعت تماس برقرار کرد. همچنین برای بازی کردن تا 16 ساعت پاسخگوی نیازهای شماست.

میزان مصرف باتری ردمی نوت 9 نسبت به دو نسخه گران‌تر خود با ظرفیت باتری مشابه بسیار بیشتر است و علت چنین امری تراشه ضعیف این گوشی در مقایسه با آنها و نیز رابط کاربری بروزرسانی شده MIUI 12 است.

ردمی نوت 9 پوکو ایکس 3 پرو
ظرفیت 5020 میلی آمپر 5160 میلی آمپر
شارژ سریع 18 وات 33 وات

 

پوکو ایکس 3 پرو از باتری با ظرفیت 5160 میلی آمپر ساعتی بهره می‌گیرد و شرکت شیائومی مدعی است که این گوشی می‌تواند تا 10 ساعت اجرای بازی و تا 17 ساعت پخش ویدئو را تامین نماید.

مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو
مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو / مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو

این میان‌رده جذاب با شارژر 33 واتی جذاب عرضه شده است. این شارژر در 60 دقیقه شارژر گوشی را از صفر به 100 می‌رساند و عملکرد خوبی در این زمینه دارد.

جمع بندی: مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو

طبق بررسی‌های انجام شده و مقایسه‌ای که بین دو گوشی پوکو ایکس 3 پرو با ردمی نوت 9 ضورت گرفت باید بگوییم که گرچه هر دو گوشی نسبت به قیمت‌های مقرون به صرفه شان مناسب‌اند و ارزش خرید بالایی دارند اما باید بگوییم که پوکو ایکس 3 پرو پیروز این رقابت است.

پوکو ایکس 3 پرو در قسمت پردازنده بسیار عملکرد خوبی دارد به طوری که در این بخش هیچ میان‌رده‌ای توان رقابت با آن را ندارد. به لحاظ ظرفیت باتری و میزان مصرف آن هم پوکو ایکس 3 پرو عملکرد بهتری دارد. برخورداری از اندروید 11 و لانچر بروز MIUI 12.5 که اکنون در دسترس است و نیز ظرفیت حافظه داخلی و رم بالاتر از جمله برتری‌های این گوشی است.

ردمی نوت 9 در مقایسه با هم رده‌ای‌های خودش گوشی خوبی به حساب می‌آید. اگر به لحاظ قیمت هم بخواهیم بررسی کنیم پوکو ایکس 3 پرو حدود دو میلیون تومان گران‌تر از ردمی نوت 9 است و چنین تفاوت قیمتی بر کیفیت تاثیر می‌گذارد.

سوالات متداول

در این بخش به برخی سوالات متداول مرتبط با مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو می‌پردازیم تا برتری هر گوشی در هر بخش را به دیگری متوجه شویم:

دوربین کدام گوشی بهتر است؟

دو گوشی در بخش ماژول شباهت زیادی به هم دارند. هر دو گوشی یک ماژول چهارگانه دوربین شامل سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی دارند اما در زمینه عکسبرداری پوکو ایکس 3 پرو به مراتب بهتر عمل می‌کند.

کدام گوشی سخت‌افزار بهتری دارد؟

در بخش سخت‌افزار به طرز عمیقی پوکو ایکس 3 پرو با اسنپدراگون 860 مجهز به پردازنده گرافیکی آدرنو 640 عملکرد بسیار بهتری از ردمی نوت 9 مجهز به مدیاتک هلیو جی 85 با با پردازنده گرافیکی مالی جی 52 دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    هر دو این گوشی ها قدیمی هستن
    لطفا گوشی های جدید مقایسه کنید

    پاسخ