;
coinex

برنامه وزارت صمت برای تولید خودرو ارزان چیست؟

برنامه وزارت صمت برای تولید خودرو ارزان چیست؟ وزیر صمت قرار است برنامه‌ی کوتاه مدت شش ماهه‌ای را با مشارکت و نظرخواهی از خودروسازان و قطعه سازان اجرایی کند.

وزیر صمت برنامه‌ی کوتاه مدت شش ماهه‌ای را با مشارکت و نظرخواهی از خودروسازان و قطعه سازان قرار است از ابتدای مهرماه تا پایان امسال اجرایی کند و یک خودرو اقتصادی و به‌صرفه را بسازند.

برنامه وزارت صمت برای تولید خودرو ارزان چیست؟

سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت، معدن و تجارت امروز نشستی با اعضای کمیسیون اقتصادی داشت، در جمع خبرنگاران درباره‌ی این نشست توضیحاتی را داد. فاطمی امین گفت:

تمامی محورهای برنامه وزارت صمت به‌صورت کامل در نشست امروز برای نمایندگان تشریح شد و در ادامه اعضای کمیسیون سؤالاتی را مطرح و روی برخی مسائل مانند افزایش میزان صادرات تأکید کردند.

در برنامه کاری خود در زمان ارائه رأی اعتماد بر افزایش ۵ میلیارد دلاری صادرات طی شش‌ماهه دوم سال جاری تأکید کرده بودم که در جلسه امروز در خصوص نحوه اجرای آن و اهمیت رایزنان صادراتی مطالبی را تشریح و به سؤالات پاسخ دادم. همچنین در مورد حوزه‌های صنعت، فولاد، پتروشیمی، قیمت سیمان، قیمت کالاهای اساسی و … تبادل اطلاعات لازم انجام و مقرر شد از این پس به دلیل گستردگی حوزه صنعت، معدن و تجارت در هر جلسه به‌صورت موردی مباحثی مطرح و گزارش آن ارائه شود.

برنامه وزارت صمت برای تولید خودرو ارزان چیست؟

وزیر صنعت در جواب سؤالی درباره‌ی نظر این وزارتخانه در خصوص پایبند نبودن برخی شرکت‌ها به تعهدات خود در قِبال مشتریان برای تحویل خودروهای ثبت نامی با قیمت اعلام‌شده و در موعد زمانی مقرر، گفت: «شرکت‌های مرتبط با خودرو باید به تعهدات خود در قبال فروش خودرو به مردم پایبند باشند، البته گاهی شوک‌هایی به بازار وارد شده و اوضاع را از اختیار آن‌ها خارج کرده و یک سری شرایط اضطرار را به وجود می‌آورد؛ اما در غیر این صورت تمامی تولیدکنندگان در هر حوزه‌ای اعم از فولاد، لوازم خانگی، خودرو و … باید به تعهدات خود پایبند باشند.»

وزارت صمت برنامه ویژه‌ای را در خصوص ساماندهی بازار خودرو در نظر دارد، این برنامه کوتاه‌مدت ۶ ماهه در حال نهایی شدن بوده و قرار است از ابتدای مهرماه به‌صورت ویژه تا پایان سال اجرایی شود. این برنامه کوتاه‌مدت ویژه شامل افزایش تولید و کیفیت و اصلاح ساختار بازار خودرو است که اکنون در حال تدوین بوده و مقرر شده با نظرخواهی و مشارکت خودروسازان و قطعه‌سازان نهایی شود و برنامه‌ای یک‌طرفه نخواهد بود.

پیش‌نویس این برنامه تهیه شده و در اختیار ذی‌نفعان این بخش برای نظرخواهی قرار داده خواهد شد. اولویت‌های دولت در حوزه تولید، صادرات، کیفیت و قیمت به‌نوعی در برنامه کسب‌وکارها قرار داده شده و الزامات برای تحقق این اهداف کاملا مشخص شده و قرار است به‌صورت یک کار مشترک با تولیدگران و خودروسازان عملیاتی شود تا به تمامی اهداف مورد نظر در سال ۱۴۰۰ دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص برنامه وزارت صمت برای تولید خودرو ارزان چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر