;
coinex

کاهش 10 تا 20 درصدی قیمت پراید بعد از آزادسازی واردات خودرو

علاوه بر احتمال کاهش ۵۰ درصدی خودروهای خارجی، کاهش 10 تا 20 درصدی قیمت پراید بعد از آزادسازی واردات خودرو نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

با آزادسازی واردات خودرو که مصوبه‌ی مجلس است از این به بعد هرکس که بتواند قطعات خودرو را صادر کند می‌تواند خودرو وارد کشور کند و بی انتقال ارز، نسبت به واردات خودرو مبادرت ورزد.

کاهش 10 تا 20 درصدی قیمت پراید بعد از آزادسازی واردات خودرو

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو و عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو بر این مسئله اعتقاد دارند که در صورت اجرایی شدن این قانون می‌توان انتظار داشت ۲۵ تا ۴۰ درصد از قیمت خودروهای خارجی کاهش یابد.

اما آیا این اتفاق بر قیمت خودروهای داخلی هم همین قدر اثر گذار است. دادفر و جعفری در این باره می‌گویند که احتمال دارد با اجرای این قانون بعد از کاهش قیمت تا ۴۰ درصد در خودروهای خارجی، قیمت خودروهای داخلی هم ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان گردد. دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو نیز گفت:

پیش‌بینی می‌شود خودروهای جدید از بهمن و اسفند امسال وارد بازار شود. اگر شورای نگهبان در آینده نزدیک این مصوبه مجلس را تصویب کند واردات خودرو امسال انجام می‌شود. احتمالا فعالان قبلی سریع خودروهای جدید را روانه بازار کنند.

کاهش 10 تا 20 درصدی قیمت پراید بعد از آزادسازی واردات خودرو

جعفری هم ضمن اشاره درباره آینده قیمت خودروهای چینی در ایران گفت:

با ورود خودروهای کره‌ای و جدید به بازار ایران دیگر تمایل برای خرید خودروهای چینی کاهش پیدا می‌کند. چرا که قیمت خودروهای چینی در بازار کاذب است. متاسفانه به دلیل محدودیت‌ها برخی نمایندگی‌های فروش خودروهای چینی قیمت خودروها را هفتگی تغییر می‌دهد. در آینده فروش خودروهای چینی سخت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص کاهش 10 تا 20 درصدی قیمت پراید چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر