;
coinex

3 کتاب خواندنی که باعث بهبود زندگی اجتماعی شما خواهد شد

3 کتاب خواندنی که باعث بهبود زندگی اجتماعی شما خواهد شد ؛ «من آدم اجتماعی نیستم»، اگر شما هم این جمله را بارها از اطرافیانتان شنیده‌اید و یا خودتان چنین حس و برداشتی دارید، وقت آن رسیده که برای این موضوع کاری انجام دهید و ناراحتی حاصل از این حس و حال را برطرف کنید.

هرچه که باشد، ما آدم‌ها، یک خصلت مهم داریم و آن هم تلاش برای پذیرفته شدن در میان جمع و احساس تعلق داشتن به گروه‌های مختلف است تا حس قدرت، احترام و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشیم و راستش را بخواهید کار چندان ساده‌ای هم به نظر نمی‌رسد. با این مقدمه کوتاه قصد داریم در این نوشته از چند کتاب صحبت کنیم که همه ما را در رسیدن به این هدف (بهبود زندگی اجتماعی) کمک می‌کند. پس بی‌معطلی برویم به سراغ معرفی این کتاب‌ها!

3 کتاب خواندنی که باعث بهبود زندگی اجتماعی شما خواهد شد

آیین دوست یابی دیل کارنگی

3 کتاب خواندنی که باعث بهبود زندگی اجتماعی شما خواهد شد
کتاب آیین دوست یابی دیل کارنگی مناسب برای بهبود زندگی اجتماعی

«آیین دوست یابی» از آن کتاب‌های قدیمی است که گرچه بیش از یک قرن پیش! توسط دیل کارنگی نوشته شده، هنوز هم راهنمای جامعی برای پیدا کردن دوست خوب و ارتباط مثبت و سازنده با دیگران است. دیل کارنگی، کتاب آیین دوست‌ یابی را در 6 بخش مختلف نوشته است و موضوعاتی که به آن پرداخته، شامل مواردی مانند «رفتارهای متقابل انسان‌ها»، «راه‌های کسب محبوبیت»، «راه‌های همراه کردن خود با دیگران» و «توصیه‌های مهم برای نیک‌بختی اعضای خانواده» می‌شود.

این کتاب به درد چه افرادی می‌خورد؟ اگر مایلید درباره رفتار آدم‌ها در هنگام معاشرت، تاتیرگذاری و چگونگی نفوذ روی دیگران، نحوه تغییر دیدگاه نسبت به افراد، رقابت مثبت، انتقاد سازنده، مشکلات زناشویی و راه‌‌حل‌های این مشکلات بیشتر بدانید، این کتاب حتما به دردتان می‌خورد. اما قبل از تهیه کتاب و برای اطمینان بیشتر، تهیه خلاصه و یا نسخه کتاب صوتی کتاب آیین دوست یابی را می‌توانید به راحتی در کتابفروشی‌های آنلاین پیدا کنید.

چه ترجمه‌های خوبی از کتاب آیین دوست یابی وجود دارد؟ اولین مترجمی که کتاب آیین دوست یابی را در ایران ترجمه کرد، رشید یاسمی بود، اما پس از او، مترجمان خوب دیگر مانند مهناز بهرنگی، فرشته پرنیان و غلامحسین اعرابی نیز آن را ترجمه کرده‌اند. از آنجایی که متن کتاب ساده و روان نوشته شده است، به راحتی با نوشته‌ها و مفاهیم ارتباط برقرار می‌کنید و کنار گذاشتن کتاب کار سختی برایتان خواهد بود.

دوست نابغه من

3 کتاب خواندنی که باعث بهبود زندگی اجتماعی شما خواهد شد
کتاب دوست نابغه من رمانی درباره دوستی

اول از همه بهتر است اشاره کنیم، «دوست نابغه من»، یک رمان دوست داشتنی درباره دو دختر است که از کودکی تا میانسالی روابط صمیمانه‌ای برقرار می‌کنند؛ رابطه‌ای کاملا حقیقی و قلبی که در لایه‌های شخصیت‌شان نفوذ می‌کند و موجب تغییر هرکدام آنها می‌شود. اما چالش‌های آنها در دوران میانسالی، با وقوع اتفاقی غیرمنتظره آغاز شده و رابطه آنها را دچار تغییر و تحول می‌کند، به طوری که زخم‌های کهنه و عمیق هر کدام را تازه می‌کند.

از کجا این کتاب را تهیه کنید؟ راه ساده، دانلود کتاب دوست نابغه من است تا به راحتی بتوانید روی تبلت و موبایل خود و هرجایی که فرصتش را داشتید، این کتاب تاثیرگذار چهار جلدی را بخوانید. اما نسخه‌های فیزیکی هم در کتابفروشی‌ها و با ترجمه سارا عصاره موجود است.

چرا باید این کتاب را بخوانید؟ اگر بخواهیم آمار کوچکی ارائه کنیم، به روزنامه نیویورک تایمز می‌رسیم، زمانی که «دوست نابغه من» را در میان 10 کتاب برتر دنیا معرفی کرد (سال 2015). اما جدای از اعداد و ارقام که به اندازه کافی کنجکاوی لازم را برای خواندن یک کتاب برمی‌انگیرند، بیان دقیق و زیبای نویسنده از کشمکش‌های درونی زنان و استفاده از ادبیات داستانی، تاثیرگذاری مطالب مربوط به ارتباط عمیق انسانی را بسیار بیشتر می‌کند و سرنخ‌های بسیار ارزشمندی را برای تغییر و بهبود روابط با اطرافیان در اختیارتان قرار می‌دهد.

نکته عجیب درباره نویسنده کتاب: «النا فرانته»، فقط یک نام مستعار از نویسنده مرموزی است که به هیچ وجه قصد شناخته شدن ندارد و دلایل جالبی را هم برای اینکار بیان می‌کند. برای مثال از نظر او، کتاب‌ها باید به خودی خود استقلال خود را جدا از نویسنده به نمایش بگذارند و این موضوع برای افرادی که عاشق ادبیات اند، کافی خواهد بود. اما این دلایل و صحبت‌های اندکی که در مصاحبه‌های معدود از او به دست آمده، فقط کنجکاوی افراد را بیشتر کرده و تحقیقات متعددی درباره نویسنده اصلی کتاب ایجاد کرده است. اگر مایلید درباره این گمانه‌زنی‌ها و هویت واقعی این نویسنده محبوب ایتالیایی بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله خواندنی نیویورک تایمز درباره النا فرانته را از دست ندهید.

هوش هیجانی دانیل گلمن

اگر ریاضی را خوب متوجه می‌شوید، شما باهوشید، در غیر اینصورت، متاسفیم! بسیاری از هم سن و سال‌های ما، فقط با یک هوش که به IQ معروف است، قضاوت می‌شدند تا اینکه دری گشوده شد و روانشناسان کشف مهمی کردند: حداقل 8 نوع مختلف از هوش برای آدم‌ها وجود دارد و البته یکی از آنها هوش هیجانی یا هوش عاطفی است.

بله درست متوجه شدید، موضوع کتاب «هوش هیجانی» دانیل گلمن، درباره انواع هوش‌ها و به ویژه هوشی است که نقش بسیار مهمی در ایجاد روابط موثر با دیگران ایفا می‌کند و حتی باعث پیشرفت و موفقیت بسیاری از افراد با ضریب هوشی (IQ) متوسط می‌شود.

اما بگذارید خیالتان را راحت کنیم: با اینکه موضوع کتاب با جدیدترین یافته‌های علمی نوشته شده است، اما به گواه بسیاری از خوانندگان در سرتاسر دنیا، متن کتاب تا حد زیادی ساده و گیراست و در نتیجه با خواندن اولین صفحاتش، عاشق خواندن و یادگرفتنش خواهید شد.

چه موضوعاتی در کتاب پوشش داده می‌شود؟ «مدیریت بر خود»، آگاه بودن بر خود»، «توجه به محیط» و مدیریت رابطه‌ها مفاهیم اصلی کتاب است و نویسنده سعی می‌کند با آوردن مثال‌های متفاوت از زندگی افراد مختلف، تاثیر عواملی مانند خودآگاهی، انضباط شخصی و هم‌دردی را در ارتباط صحیح نشان دهد. موضوعاتی که با تمرین و تکرار قابل یادگیری‌اند و در نتیجه به راحتی می‌توانند زندگی شما را متحول می‌کنند.

ترجمه‌های مختلفی هم از این کتاب وجود دارد و ناشرانی مانند «نسل نو اندیش» و «نشر رشد» آن را منتشر کرده‌اند.

سخن پایانی

ممکن است وقت‌تان در خواندن کتاب‌ها محدود باشد، بنابراین ما سعی کردیم سه مورد از کتاب‌های واقعا تاثیرگذار در بهبود روابط اجتماعی را برایتان معرفی کنیم. مجموعه کتاب‌های روانشناسی، رمان و علمی که خواندن همه آنها ساده است و نکات بسیار مهمی را از جنبه‌های مختلف روابط انسانی بررسی کرده است.

نویسنده: سمانه نصیری

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر