;
coinex

غیرفعال شدن واتساپ روی بسیاری از گوشی ها [+لیست گوشی‌ها]

اطلاعیه‌ی تازه منتشر شده‌ی فیسبوک مالک واتساپ خبر از غیرفعال شدن واتساپ روی بسیاری از گوشی ها تا یک ماه دیگر ( از یک نوامبر ) می‌دهد.

از روز ۱ نوامبر یعنی حدود ۱ ماه دیگر برنامه واتساپ از گوشی‌هایی که بر سیستم عامل اندروید ۴.۰.۴ (Ice Cream Sadwich) یا پایین‌تر و گوشی‌های آیفون که بر iOS 9 یا قدیمی‌تر اجرا خواهند شد، پشتیبانی نمی‌کند.

غیرفعال شدن واتساپ روی بسیاری از گوشی ها

متن اطلاعیه رسمی انتشار یافته از جانب شرکت فیسبوک به این شرح است: «از یکم نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی، واتس اپ دیگر از گوشی‌های مبتنی Android 4.0.4 و نسخه‌های قدیمی‌تر پشتیبانی نخواهد کرد. برای دارندگان آیفون هم برنامه Whatsapp از iOS 10 تا نسخه‌های بعدی موجود  قرار خواهد گرفت. پیشنهاد می‌کنیم که کاربران از آخرین نسخه iOS موجود روی دستگاه خود استفاده کنند.»

حال اگر آپدیت واتساپ برایمان مشکل به وجود آورد، چه کار باید کنیم؟ در مرحله اول یک بک آپ از پیام‌های واتساپ خود بگیرید. به جز این مورد، در صورت امکان گوشی خود را آپدیت نمایید تا به نسخه‌های قابل پشتیبان Whatsapp دسترسی یابید.

غیرفعال شدن واتساپ روی بسیاری از گوشی ها

برای کاربران اندرویدی، پیام رسان WhatsApp از نسخه‌های اندروید ۴.۱ به بعد که در سال ۲۰۱۲ منتشر شده، پشتیبانی می‌نماید. برای درک بهتر موضوع باید بدانید که دارندگان گوشی گلکسی اس ۲ می‌توانید با اپدیت به اندروید ۴.۱.۲ به راحتی از این برنامه استفاده نمایید اما دارندگان گوشی‌های مدل پایین‌تر سامسونگ که قادر به این کار نیستند با مشکل روبرو خواهند شد.

برای دارندگان گوشی‌های اپل هم واتس اپ از iOS 10 به بعد که در سال ۲۰۱۶ منتشر شده، پشتیبانی خواهد کرد. شما خواهید توانست گوشی آیفون ۵ خود را به سیستم عامل iOS 10.3.4 ارتقا دهید، اما دارندگان آیفون ۴s و نسخه‌های قدیمی‌تر از برنامه مذکور محروم می‌مانند.

اگر گوشی شما خصوصیت ارتقا به نسخه‌های نو  سیستم عامل اندروید یا iOS را ندارد، فقط باید گوشی هوشمند نویی بخرید.

به غیراز موارد بالا، واتس اپ بر روی سیستم‌هایی که از KaiOS 2.5.0 یا نسخه تازه تری مثل JioPhone و JioPhone 2 استفاده می‌کنند هم قابل اجرا می‌باشد.

شرکت WhatsApp در بیانیه خود تعیین نکرده که علت توقف پشتیبانی از دستگاه‌های گذشته  چیست. در هر صورت اگر از گوشی گذشته استفاده می‌کنید، در حال حاضر  بهترین زمان برای خرید تلفن هوشمند تازه تری است به ویژه اگر استفاده از واتساپ برایتان مهم است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص غیرفعال شدن واتساپ روی بسیاری از گوشی ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    یدونه شوهرم ب واتساپ میزاشت اونم رف دا دیگه چی بگم بد بخت شدیمم اححح دیگه خسته شدیم از دست بعضی از آدم های مملکت احححح

    پاسخ

    چرا واتساپ غیر فعال میشه لطفااااااا نشه خواهش میکنیم به واتساپ ضرورت داریم اگر توان خرید گوشی مدل بالا نداشته باشیم چی کنیم از واتساپ استفاده نیکنم 😭😭😭😭😭

    پاسخ

    چرا واتساپ غیر فعال میشه لطفااااااا نشه خواهش میکنیم به واتساپ ضرورت داریم اگر توان خرید گوشی مدل بالا نداشته باشیم چی کنیم از واتساپ استفاده نیکنم 😭😭😭😭😭

    پاسخ