;
coinex

علت نصب نشدن ویندوز 11 چیست؟

به تازگی اخباری منتشر شده که نشان می دهد ویندوز 11 با مشکل رو به رو شده است. در این قسمت قصد داریم علت نصب نشدن ویندوز 11 را بررسی کنیم.

تعداد زیادی از کاربران به دلیل نداشتن مشخصات سخت‌افزاری مناسب برای نصب ویندوز 11 زمانی که قصد ارتقای ویندوز 10 به ویندوز 11 را دارند با مشکل مواجه می‌شوند.

اخیرا جدیدترین نسخه ویندوز تحت عنوان ویندوز 11 توسط مایکروسافت عرضه شده است. در یک نظرسنجی از کاربران مشخص شده است که حدود 15 درصد کاربران قصد ارتقای ویندوز خود را ندارند و حدود 40 درصد کاربران قبلا ویندوز خود را به روزرسانی کرده‌اند. اما جالب اینجاست که حدود 25 درصد افراد مشخصات سخت‌افزاری مناسب برای نصب این ویندوز را ندارند.

علت نصب نشدن ویندوز 11

همان‌طور که گفتیم کاربران به تازگی با مشکل نصب نشدن ویندوز 11 رو به رو شده‌اند. استاندارد امنیتی پردازنده‌های اینتل و amd از Trusted platform module بهره می‌برد و مایکروسافت هم اخیراً از این نوع استاندارد در ویندوز 11 استفاده کرده است. و علت استفاده از این استاندارد بالا بردن امنیت ویندوز نسبت به ویندوزهای فاقد استاندارد است.

علت نصب نشدن ویندوز 11

این استاندارد در پردازنده اینتل از سال 2015 و در پردازنده‌های amd از سال 2017 استفاده شده است. بنابراین اگر قصد نصب ویندوز 11 را بر روی سیستم خود دارید ابتدا باید دید که پردازنده سیستم شما چیست؟

اگر پردازنده اینتل دارید و آن را از سال ۲۰۱۵ به بعد خریده‌اید و یا amd دارید که از سال ۲۰۱۷ به بعد خریده‌اید با مشکل سخت‌افزاری مواجه نمی‌شوید و می‌توانید ویندوز ۱۱ را روی آن نصب کنید. در غیر این صورت برای نصب کردن ویندوز ۱۱ با مشکل مواجه خواهید شد.

ویندوز نسبت به سایر سیستم عامل‌ها در برابر هکرها آسیب پذیرتر بوده و با این استاندارد امنیت آن بالا می‌رود و کار هکرها سخت می‌شود. همچنین این ویندوز به مشخصات دیگری مثل پردازنده ۶۴ بیتی حداقل دو هسته، سرعت ۶/۱ گیگاهرتز، رم ۴ و حافظه ۶۴ گیگابایتی نیاز دارد. ولی با این حال هنوز هم کاربران به نصب این ویندوز تمایل دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص علت نصب نشدن ویندوز 11 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر