;
coinex

تسلا از اینترنت ماهواره ای استارلینک برای کمک به رانندگان استفاده می کند

تسلا دیش‌های اینترنت ماهواره ای استارلینک را در ایستگاه‌های سوپرشارژر خود قرار می‌دهد. احتمالا راننده‌ها برای تماشای برنامه‌های محبوب خود، به خرید اشتراک پریمیوم نیازی نخواهند داشت!

خبرگزاری Electrek گزارش کرده است که برخی راننده‌های ماشین‌های الکتریکی تسلا، دیش‌های اینترنت ماهواره ای استارلینک را در ایستگاه‌های سوپرشارژ دیده‌اند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از این دیش‌ها در سوپرشارژر‌ها نصب شده یا اینکه راننده‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند یا خیر؛ اما حداقل می‌توان گفت که سوپرشارژرهای تسلا در فلوریدای آمریکا به دیش اینترنت ماهواره ای استارلینک مجهز شده‌اند.

تسلا هنوز این خبر را تایید نکرده و با توجه به سکوت طولانی تسلا درباره اخبار گوناگون، این احتمال وجود دارد که تیم روابط عمومی تسلا منحل شده باشد.

Starlink satellite internet dishes

اینترنت ماهواره ای استارلینک

پهنای باند استارلینک در سوپرشارژرها می‌تواند چندین کاربرد داشته باشد. برای مثال، این روش می‌تواند جایگزین یا تکمیل‌کننده روش‌های اتصال فعلی باشد که برای سیستم‌های پرداخت یا وضعیت شارژ خودروهای برقی استفاده می‌شوند.

نصب دیش‌های اینترنت ماهواره ای استارلینک همچنین به تسلا کمک می‌کند که سوپرشارژرها را با سرعت بیشتر و در مناطق بیشتری راه‌اندازی کند. این ویژگی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه تسلا امیدوار است که بتواند سیستمی را پیاده‌سازی کند تا خودروهای الکتریکی دیگری هم بتوانند از سوپرشارژرها استفاده کنند. این ویژگی همچنین تسلا را به هدف خود برای گسترش تعداد شبکه ایستگاه‌های سوپرشارژر نزدیک‌تر می‌کند.

برای اجرا و تکمیل روند تراکنش‌ها به پهنای باند زیاد نیازی نیست (متوسط اتصال استارلینک در آمریکا، 97Mbps است)؛ بااین‌حال، چندان عجیب نیست که تسلا بخواهد از اتصال ماهواره‌ای استفاده کند تا بتواند خدمات وای فای را به مشترین سوپرشارژرها ارائه دهد.

راننده‌ها برای شارژ خودروی الکتریکی خود در ایستگاه‌های سوپرشارژر، معمولا مدت زمان زیادی را منتظر می‌مانند که تقریبا به اندازه تماشای یک قسمت از سریال تلویزیونی طول می‌کشد. اگر سیستم اینترنت ماهواره ای استارلینک در سوپرشارژرها راه‌اندازی شود، این احتمال وجود دارد که راننده‌ها در مدت زمانی که منتظر شارژ خودروی الکتریکی خود هستند، بتوانند بدون نیاز به اتصال پریمیوم یا خرید اشتراک شبکه‌های تلویزیونی، برنامه مورد علاقه خود را تماشا کنند.

اگر ایستگاه‌ها شلوغ باشند، تراکم شبکه می‌تواند مشکل‌ساز باشد؛ اما امکان راحتی بیشتری را فراهم می‌کند و این احتمال وجود دارد که مشتری‌ها برای استفاده از خدمات استارلینک در خانه نیز ترغیب شوند.

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما درباره نوشتار اینترنت ماهواره ای استارلینک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌های تکراتو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر