;
coinex

هواوی راهی برای دور زدن تحریم های آمریکا پیدا کرد

هواوی راهی برای دور زدن تحریم های آمریکا پیدا کرد. ماجرا از چه قرار است؟ آیا هواوی میتواند دوباره جایگاه خود را در بین سه برند برتر موبایلی جهان بدست آورد؟ با ما همراه باشید.

گزارش جدید بلومبرگ می‌گوید هواوی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا لایسنس طراحی گوشی‌های هوشمند خود را به سایر شرکت‌ها واگذار می‌کند تا از این طریق بتواند قطعات لازم را بدون مشکل تهیه کند. ظاهرا مذاکرات بین هواوی و طرف‌های شخص ثالث در جریان است.

هواوی راهی برای دور زدن تحریم های آمریکا پیدا کرد

طبق ادعای بلومبرگ، هواوی در حال مذاکره با برخی شرکت‌هاست تا لایسنس طراحی گوشی‌های خود را به آن‌ها بدهد و از این طریق به قطعاتی دسترسی داشته باشد که از دسترس این شرکت چینی خارج‌اند. یکی از این طرف‌ها Xnova از زیرمجموعه‌های «شرکت لوازم پستی و ارتباطی چین» (PTAC) است که احتمالا برخی مجوزهای طراحی هواوی را دریافت و قطعات لازم برای ساخت گوشی‌ها را خریداری خواهد کرد.

یک منبع آگاه دیگر گفت: همچنین شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی چینی TD Tech تلفن‌هایی خواهد فروخت که طراحی‌های هواوی را تحت برند خود خواهد داشت. از آنجا که مذاکرات ادامه دارد، این همکاریها هم ممکن است تغییراتی پیدا کند.

این اقدام ممکن است بهترین شانس هواوی برای نجات کسب و کار تلفن هوشمندش باشد زیرا تحریمهای آمریکا مانع دسترسی این شرکت به محصولات شرکت تراشه سازی تایوانی TSMC، اپلیکیشنهای گوگل و مودم‌های بی سیم ۵G کوالکام شده است. هواوی برای نخستین بار از سوی دولت ترامپ هدف تحریم قرار گرفت و رشد منفی کسب و کار مصرفی این شرکت باعث کاهش فروش به مدت چهار سه ماهه متوالی شده است.

این شرکت حدود یک سال پیش برند آنر را به کنسرسیومی از شرکتهای دولتی چین در شنزن فروخت و این برند را از تحریمهای آمریکا آزاد کرد. جورج ژائو، مدیرعامل آنر گفته است این شرکت اکنون می‌تواند قطعات را از شرکت‌هایی مانند کوالکام خریداری کند. موفقیت این جدایی هواوی را تشویق کرده است به دنبال شراکت‌های جدیدی باشد تا کسب و کار مصرفی خود را زنده نگه دارد.

مهندسان هواوی بازطراحی مدارهای بعضی از تلفنهای هوشمندی که پیش از این با تراشه‌های HiSilicon این شرکت کار می کردند را آغاز کرده‌اند تا بتوانند با پردازنده‌های کوالکام یا مدیاتِک منطبق شوند. هواوی انتظار دارد این شراکت فروش تلفنهای هوشمند شامل مدلهای داخلی و مدلهای عرضه شده توسط شرکایش را سال آینده به بیش از ۳۰ میلیون دستگاه برساند.

راه دور زدن تحریم های گوگل

هواوی به‌خوبی می‌داند که نبود گوگل پلی اثر مهمی روی کاهش فروش محصولاتش می‌گذارد و به‌همین دلیل به‌فکر راه چاره افتاده است. در هفته‌های اولیه‌‌ی تحریم‌های جدید آمریکا، کاربران توانسته‌ بودند راهی برای عبور از تحریم و نصب اپلیکیشن‌های گوگل روی هواوی میت ۳۰ پرو پیدا کنند، اما مدتی بعد این امکان نیز غیرفعال شد. حال به‌نظر می‌رسد هواوی در کنار فروشگاه اپ‌گالری، توانسته است راهی خاص برای دور زدن تحریم‌های اخیر و اضافه کردن پلی استور به گوشی‌هایش پیدا کند.

به‌نظر می‌رسد هواوی برای این کار قصد دارد گوشی‌های قدیمی خود را چندین بار دیگر عرضه کند. بر اساس ادعاهای مطرح‌شده از سوی خبرگزاری هواوی سنترال و به‌نقل از شعبه‌ی رسمی وب‌سایت هواوی در آلمان، این شرکت از مدتی پیش کار روی مدلی خاص از پی ۳۰ پرو را با نام Huawei P30 Pro New Edition آغاز کرده است. گفته‌ می‌شود نسخه‌ی جدید هواوی پی ۳۰ پرو قرار است در بازه‌ی زمانی بین ۱۵ مه (۲۶ اردیبهشت) تا ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) امسال عرضه شود. مدل موردبحث احتمالا بهبودهایی جزئی نسبت‌به مدل عادی هواوی P30 پرو به‌خود خواهد دید.

 

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما درباره نوشتار ( هواوی راهی برای دور زدن تحریم های آمریکا پیدا کرد ) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌های تکراتو با ما درمیان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر