;
coinex

شیائوپنگ G9 معرفی شد ؛ چهارمین خودرو برقی شرکت شیائومی

چهارمین خودرو برقی شرکت شیائومی: شیائوپنگ G9 معرفی شد. شرکت چینی شیائوپنگ موتورز از محصول جدید خود در نمایشگاه خودروی گوانگژو رونمایی کرد. با ما همراه باشید.

این محصول یک کراس‌اوور برقی با نام G9 است که طراحی مدرنی داشته و از آخرین تکنولوژی‌ها و سیستم‌های کمکی راننده سود می‌برد.

استارتاپ شیائوپنگ با معرفی کراس‌اوور G3 در سال ۲۰۱۸ وارد بازار خودرو شد. این کراس‌اوور هم به لحاظ طراحی و هم به لحاظ تکنولوژیکی شباهت‌هایی به تسلا مدل X دارد، به همین خاطر پس از معرفی، جنجال‌های زیادی بر سر آن ایجاد شد. پس از G3 شیائوپنگ سدان پرچمدار P7 را در سال ۲۰۱۹ پرده‌برداری کرد که آن هم به نوعی رقیب تسلا مدل S محسوب می‌شود. سومین محصول این استارتاپ سدان P5 است که آگوست گذشته رونمایی شد و بسیاری آن را رقیب تسلا مدل ۳ می‌دانند.

شیائوپنگ G9 معرفی شد

چهارمین خودرو برقی شرکت شیائومی

این خودرو که از جدیدترین معماری نرم‌افزار این خودروساز چینی و پلتفرم مخصوص آن بهره می‌برد، چهارمین مدل تولیدی از این برند است که مطابق استانداردهای بین‌المللی ایمنی و محیط زیستی طراحی و ساخته شده است.

یکی از قابلیت‌های برجسته شاسی بلند برقی Xpeng G9، سیستم کمک راننده XPILOT 4.0 به شمار می‌رود و این خودرو اولین مدل دارای این سیستم است. سیستم کمک راننده پیشرفته XPILOT 4.0 گامی از سوی اکس پنگ در راستای رسیدن به فناوری رانندگی تمام خودکار است. به همین دلیل، شاید بتوان این خودرو را جزو رقبای خودروهای همواره پیشروی شرکت تسلا دانست.

شیائوپنگ G9 معرفی شد

جدیدترین محصول شیائوپنگ یعنی G9 ابعاد بزرگ‌تری نسبت به G3 دارد. به گفته کمپانی این خودرو از همان ابتدا با هدف گرفتن بازارهای بین‌المللی و صادرات به سایر کشورها طراحی شده و از نظر ایمنی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. شیائوپنگ تاکید می‌کند این خودرو با استانداردهای اروپایی در تطابق کامل بوده و خواهد توانست امتیازهای مناسبی را از موسساتی چون یوروانکپ دریافت نماید. بد نیست بدانید این کمپانی در بازار نروژ حضور دارد.

«هی شیائوپنگ» (He Xiaopeng)، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره اظهار داشته است که شاسی بلند برقی Xpeng G9 به‌عنوان پرچمدار جدید این شرکت، سطح جدیدی از پیچیدگی با چشم‌اندازی جهانی را به نمایش می‌گذارد و بخشی از تلاش‌های این شرکت جهت دستیابی به رانندگی ایمن‌تر، هوشمندانه‌تر و سازگارتر با محیط زیست به حساب می‌آید. این خودرو مطابق استانداردهای مؤسسه ایمنی کشور چین و برنامه ارزیابی خودروهای جدید اروپایی است و دارای نرخ قابلیت استفاده مجدد بیش از 85 درصد و نرخ بازیافت‌پذیری بیش از 95 درصد است.

یک طراحی مینیمال و پیشرو را از Xpeng G9 مشاهده می‌کنیم که چهره رباتیک آن تحت عنوان XPENG X Robot Face به خوبی به چشم می‌آید. این شرکت همچنین دو سنسور LiDAR را در چراخ‌های جلو به کار برده است که با سیستم کمک راننده کار می‌کنند. به عبارتی دیگر، این خودرو فناوری پیشرو را با طراحی زیبا ترکیب می‌کند و از جوانب قابل توجه در طراحی می‌توان به ستون A مایل به عقب، فاصله نوک خودرو تا چرخ جلو، فاصله انتهای خودرو تا چرخ عقب و چرخ‌های 21 اینچی اشاره کرد.

 

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما درباره نوشتار ( شیائوپنگ G9 معرفی شد ) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌های تکراتو باما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر