;
coinex

آلاچیق روف گاردن ؛ بهترین ایده ها در اجرای روف گاردن

آلاچیق روف گاردن ؛ روف گاردن ها در دنیای کنونی که همه چیز رو به آلودگی هوا و اتفاقات مخرب زیست‌محیطی می‌رود بسیار مهم و حیاتی به نظر می‌رسد.

از عوامل مهمی که در اجرای روف گاردن می‌تواند برای شما مهم باشد، زیبایی آن است. وجود یک آلاچیق در این فضا که می‌خواهد آرامشی را به شما هدیه دهد بسیار حیاتی است. ما قصد داریم با نوشتار آلاچیق روف گاردن بهترین ایده ها را از طراحی تا اجرا بررسی کنیم.

گزینه‌های طراحی در اجرای روف گاردن به همراه آلاچیق، بسته به نوع سقف و سلیقه شخصی شما متنوع هستند. اولین نکته‌ای که باید به آن اهمیت زیادی بدهید اندازه آلاچیق است. یک خانواده بزرگ آلاچیقی می‌خواهد که به اندازه کافی بزرگ باشد تا تمام خانواده بتوانند به راحتی زیر آن لذت ببرند.

آلاچیق روف گاردن

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار اجرای بام سبز به همراه آلاچیق خواهید خواند به شرح زیر است:

  • نکات مهم طراحی آلاچیق
  • آلاچیق‌های فلزی
  • آلاچیق‌های فایبر گلاس و پلاستیکی
  • آلاچیق‌های پارچه ای
  • آلاچیق‌های خورشیدی
  • آلاچیق‌ها با سقف دو رنگ
  • آلاچیق با سقف گرد
  • آلاچیق به سبک آسیایی
  • آلاچق‌های سفارشی
  • نتیجه گیری

آلاچیق روف گاردن ؛ بهترین ایده ها در اجرای روف گاردن

آلاچیق‌ها سازه‌هایی هستند که می‌توانند برای محافظت از شما در برابر شرایط آب و هوایی نامناسب از جمله نور آفتاب استفاده شوند.

مصالح معمول یک آلاچیق که می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و شما را در فضایی آرامش بخش قرار دهد، شامل فلز، فایبرگلاس، پلاستیک و یا حتی پارچه است. در ادامه با اجرای روف گاردن به همراه آلاچیق همراه ما بمانید تا ببینیم جنس یک آلاچیق در اجرای بام سبز چقدر می‌تواند اهمیت داشته باشد.

نکات مهم در طراحی آلاچیق

طرح یک آلاچیق بسیار مهم است. سقف آلاچیق‌ها در آب و هوای شمالی شیب بیشتری دارند. در این مناطق که سردتر هستند و امکان آمدن برف بیشتر است، باید سقف آلاچیق‌ها با شیب بیشتری ساخته شوند تا به علت سنگینی برف سقف فرو نریزد. این نکته برای طراحی خرپای سقف آلاچیق شما بسیار مهم هستند. در ادامه سعی کرده‌ایم تا شما را با انواع آلاچیق‌ها و بهترین ایده‌ها آشنا کنیم.

آلاچیق فلزی در اجرای روف گاردن

آلاچیق روف گاردن ؛ بهترین ایده ها در اجرای روف گاردن

مصالح آلاچیق‌های فلزی با دوام‌ترین مواد را دارند، بنابراین آنها نیز نسبت به بسیاری از انواع دیگر مصالح سقف ماندگارتر هستند. مهم‌ترین نکته در مورد مواد سقف فلزی این است که می‌توان آن را برش داد و اندازه آن را متناسب با هر شکل ساختاری دچار تغییر کرد.

آلاچیق های فایبر گلاس و پلاستیکی

آلاچیق روف گاردن ؛ بهترین ایده ها در اجرای روف گاردن

خرید مصالح برای اجرای آلاچیق های فایبرگلاس و پلاستیکی نسبتاً ارزان است و در مقایسه با انواع دیگر دائمی‌تر هستند. درواقع این نوع آلاچیق‌ها برای جلوگیری از عبور باران و اشعه مضر UV می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

آلاچیق های پارچه ای

آلاچیق روف گاردن ؛ بهترین ایده ها در اجرای روف گاردن

انواع مختلفی از روکش‌های پارچه‌‌ای برای انتخاب وجود دارد. برخی از آنها محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه می‌دهند که نکته بسیار مهمی است.

بسیاری از پارچه‌ها دارای رنگ‌های متنوعی هستند که این نکته به ساختار بیرونی شما فضای جذاب‌تری می‌دهد. برخی از این پارچه‌ها از موادی ساخته شده‌اند که در برابر نور خورشید، رطوبت و عناصر آب و هوایی دیگر از دوام بالایی برخوردار هستند. پیدا کردن و خریدن مصالح ساخت این نوع آلاچیق‌ها کار چندان دشواری نیست.

اگر از آن دسته از افراد هستید که نیاز به تغییر مداوم دارید، و می‌خواهید زود به زود از طرح‌های مختلف استفاده کنید و یا اینکه یک طرح همیشگی باعث می‌شود شما را خسته کند، و یا تمایل به تغییر رنگ دارید، آلاچیق‌های پارچه‌ای مناسب شماست. البته میزان ماندگاری و دوام این نوع از آلاچیق‌ها به شما بستگی دارد.

نکته‌ی بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که آلاچیق‌های پارچه‌ای در اجرای روف گاردن به علت داشتن سقف‌های پارچه‌ای ظاهری نرم را به فضای بام سبز شما اضافه و می‌توانند کنتراست فوق‌العاده‌ای را ایجاد کنند.

آلاچیق‌های خورشیدی

آلاچیق روف گاردن ؛ بهترین ایده ها در اجرای روف گاردن

آلاچیق‌ها با پنل‌های خورشیدی ترکیبی جدی در عصر حاضر (تکنولوژی و دنیای ماشینی) هستند. پنل‌های خورشیدی را می‌توان به اشکال مختلف و زیبا روی سقف آلاچیق خود قرار دهید تا به فضای سبز اطراف روف گاردن شما شکلی منحصر به فرد بدهد. علاوه بر لذت بردن زیر این نوع از آلاچیق‌ها در تمام فصول سال، آلاچیق‌های خورشیدی می‌توانند در جمع‌آوری انرژی فصلی به شما فضای جدیدی را هدیه دهند.

آلاچیق‌ها با سقف دو رنگ

آلاچیق روف گاردن ؛ بهترین ایده ها در اجرای روف گاردن

رنگ، نه تنها در جب سیگنال‌های مثبت بسیار حیاتی است، بلکه در روحیه‌ی شما بسیار تاثیرگذار می‌باشد. درست مانند کاری که یک آرایشگر با ترکیب رنگ مو می‌کند. این مورد عمق خاصی را به طرح آلاچیق شما اضافه می‌کند که در زیبایی‌شناسی کلی اجرای روف گاردن شما تاثیر چشم‌گیری دارد؛ به همین دلیل سقف‌های دو رنگ، می‌تواند یک انتخاب مهم و محبوب در فضای سبزی که در اختیار دارید باشد.

آلاچیق با سقف گرد

آلاچیق روف گاردن ؛ بهترین ایده ها در اجرای روف گاردن

برخی از قدیمی‌ترین سازه‌های بوم‌گردی با سقف‌های گرد ساخته می‌شدند و می‌شوند. اشکال کروی یا دایره‌ای شکل علاوه بر نمادهای تمامیت و کامل بودن، منعکس‌کننده زمین هستند و به طور ذاتی جذابیت خاص، منحصر به فرد و به بخش کمال‌گرای ناخودآگاه شما حس خاصی را منتقل می‌کنند.

یک مطالعه علوم اعصاب که در دانشکده پزشکی هاروارد انجام شده، نشان می‌دهد که افراد بین سبک‌های خطی و خمیده یا انحنادار، بیشتر سبک خمیده را انتخاب می‌کنند. احتمالا به این دلیل که  که حال و هوای بهتر و انرژی مثبتی را جذب می‌کردند.

آلاچیق به سبک آسیایی

آلاچیق روف گاردن ؛ بهترین ایده ها در اجرای روف گاردن

شما می‌توانید در اجرای بام سبز خود از آلاچیق‌هایی به سبک آسیایی استفاده کنید؛ این نوع آلاچیق‌ها می‌توانند به گونه ای طراحی شوند که با سبک و معماری یک خانه مدرن، باغ، پارک و یا سایر فضاهای بیرونی مکمل و مناسب باشد.

عناصر مهم اجرایی در این نوع از آلاچیق‌ها شامل ویژگی‌هایی مانند نورگیر، سقف لبه‌دار یا دوجداره است. برخی از عناصر رنگی، فضای فوق العاده‌ی آسیایی/شرقی را دوچندان و خلوت‌گاه خاصی را ایجاد می‌کنند که می‌توانید به آنجا رفته و در کمال آرامش استراحت کنید.

آلاچق‌های سفارشی

آلاچیق روف گاردن ؛ بهترین ایده ها در اجرای روف گاردن

طراحی آلاچیق‌های سفارشی در نوع خود منحصر به فرد هستند. برخلاف هر چیز دیگری آنها چشم انداز نگاه شخصی صاحب خانه هستند که رویای خاصی دارند یا شیوه ای غیر معمول برای انجام کاری دارند.

نتیجه گیری

همانطور که در طول نوشتار اجرای بام سبز به همراه آلاچیق گفته شد و شما متوجه شدید، نوع مصالح، طراحی فضای سبز، استحکام و مقاومت بالا، چهار عنصر اساسی و مهم هستند که طراحی سقف آلاچیق‌ها را در اجرای روف گاردن شکل می‌دهند.

به همین ترتیب ساختار سقف آلاچیق‌ها تا حد زیادی با توجه به وضعیت آب و هوایی انتخاب می‌شود. اکثر سقف های مدرن شیب دار هستند تا امکان روان شدن برف و باران را فراهم کنند، اما همانطور که در بالا مشاهده شد گزینه‌های متعددی در طراحی سقف برای آلاچیق‌ها در فضای باز وجود دارد.

از همراهی شما تا پایان این مقاله سپاس‌گزاریم. مجموعه اسپینگر طراح و مجری انواع روف گاردن و طراح فضای سبز می‌باشد. همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند. جهت برقراری ارتباط و تماس با کارشناسان ما به وبسایت اسپینگر مراجعه نمایید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر