;
coinex

هدست واقعیت ترکیبی اپل (AR/VR) در سال 2022 رونمایی می‌شود

هدست واقعیت ترکیبی اپل (AR/VR) که دارای قدرت محاسباتی در سطح مک بدون نیاز به آیفون است تا اواخر ۲۰۲۲ معرفی می‌شود. معرفی محصولات جدید اپل همیشه جذاب است.

مینگ چی کو  (Ming-Chi-Kuo) تحلیلگر معتبر TF International چندی پیش گفته بود که کاربران منتظر هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال آینده باشند. به گفته وی این هدست سطح قدرت محاسباتی کامپیوترهای مک را دارد.

طبق بیانیه‌های او این دستگاه یک جفت پردازنده برای انجام وظایف محاسباتی خود دارد و در سه ماهه چهارم سال 2022 عرضه خواهد شد اما ممکن است خرید آن به این زودی امکان‌پذیر نباشد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل (AR/VR)

هدست واقعیت ترکیبی اپل که دارای قدرت محاسباتی در سطح مک و بدون نیاز به آیفون است تا اواخر ۲۰۲۲ معرفی می‌شود. معرفی محصولات جدید ال همیشه جذاب است زیرا اپل همواره سعی می‌کند محصولاتی خاص با ویژگی‌هایی منحصر به فرد عرضه کند.

مارک گورمن (Mark Gurman) از نشریه بلومبرگ در آخرین خبرنامه Power On اعلام کرده که محصولات جدید اپل معمولا بین معرفی تا فروش زمان زیادی دارند. به گفته وی وقتی اپل یک محصول جدید معرفی می‌کند، مشتریان مشتاق برای خرید آن را مدت زیادی منتظر می‌گذارد.

اکنون اپل تصمیم دارد چند دستگاه جدید و بزرگ از جمله هدست واقعیت ترکیبی (AR/VR)، عینک واقعیت افزوده و خودروی خودران خود را معرفی کند. به گفته گورمن تاخیر بین معرفی هدست واقعیت ترکیبی و عرضه این محصول، رکورد 227 روزه‌ای را که خریداران اپل واچ منتظر بودند را به چالش خواهد کشید. علت این موضوع به نظر می‌رسد طراحی پیچیده‌ آن و استفاده از لنزهای قابل تعویض باشد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل (AR/VR)

علاوه بر این هدست واقعیت ترکیبی، محصولات دیگری که اپل قصد معرفی آنها را نیز دارد بسیار جالب هستند. عینک AR قطعا یک محصول مهم‌ است زیرا به گفته مینگ چی کو اپل به دنبال حذف مهم‌ترین محصول خود یعنی آیفون برای 10 سال آینده است و می‌خواهد عینک AR را جایگزین کند. البته این برنامه گوگل در آوریل 2012 بود که آن ویدیوی معروف را درباره آن منتشر شد اما عینک گوگل هرگز جایگزین گوشی هوشمند نشد.

موضوعاتی که در مورد این عینک باید به آن اشاره کرد کنار گذاشتن آنها از سالن‌های تئاتر بود زیرا ترس از این که فیلم در حال پخش را به طور مخفیانه ضبط کنند، وجود داشت. همچنین از بارها نیز حذف شدند زیرا ممکن است از کاربران بدون اجازه آن عکس بگیرند. اگر اپل تصمیم دارد عینک AR در یک دهه آینده با آیفون جایگزین شود، باید در مورد عدم انجام چنین کارهایی متعهد شود.

احتمال معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل در WWDC سال آینده

اپل ممکن است در مورد معرفی هدست واقعیت ترکیبی تصمیم جدیدی بگیرد و بخواهد محصول خود را قبل از اینکه به شرکای تولیدی و کارمندان تحویل دهد، آن را برای عموم به نمایش بگذارد. اپل همچنین زمان بیشتری نیاز دارد تا بتواند توسعه‌دهندگان را متقاعد کند بازی‌هایی را برای این دستگاه بسازند.

به گفته گورمن احتمالا محصول جدید اپل در ژوئن آینده و در نمایشگاه WWDC 2022 معرفی شود و تاریخ عرضه آن نیز اواخر سال آینده یا حتی سال 2023 باشد.

به نظر می‌رسد تولید یک ماشین خودران جهت حضور در خیابان‌ برای اپل بسیار بلند پروازانه‌ باشد چون آزمایش خودرو در ایالات متحده سال‌ها طول خواهد کشید. گورمن به تسلا اشاره کرد و گفت که این شرکت مدل S را در سال 2009، یعنی قبل از عرضه آن در سال 2012 به نمایش گذاشت.

مدل Y نیز در مارس 2019 معرفی شد و تقریبا یک سال بعد به خریداران تحویل شد. اگر اپل خودروی خود را در سال 2025 هم معرفی کند، سال‌ها طول می‌کشد تا خودروها را بدون راننده در جاده مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص هدست واقعیت ترکیبی اپل چیست؟ آیا محصولات جدید اپل به زودی رونمایی می‌شوند یا زمان بیشتری باید منتظر بود؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر