;
coinex

بهترین نرم افزار های برگزاری وبینار ایرانی و خارجی

بهترین نرم افزار های برگزاری وبینار ایرانی و خارجی ؛ این روزها با شیوع ویروس کرونا، مزیت های تکنولوژی بیش از پیش برای ما نمایان شده است.

لزوم ادامه آموزش حتی در دوره قرنطینه، مزیت برگزاری وبینار را برای ما روشنتر ساخت. در این مطلب به معرفی چندی از بهترین پلتفرم های برگزاری وبینار و سمینار آنلاین خواهیم پرداخت. اما قبل از آن لازم است تا با مفهوم وبینار، کمی دقیق تر آشنا شویم.

وبینار چیست؟

وبینار از به هم پیوستن دو واژه «وب» و «سمینار» از عبارت Web-based seminar گرفته شده است. به وجود آمده است و به معنای سمینار و جلسه‌ای است که در بستر وب برگزار می‌شود. این ساده‌ترین تعریفی است که می‌توان برای سمینار آنلاین بیان کرد. تاریخچه پیدایش این اصطلاح به سال ۱۹۹۸ میلادی برمی گردد و اکثر کاربران آن، وبینار را یک سیستم ارتباطی صوتی و تصویری با امکانات پیشرفته در بستر وب می‌دانند.

این همایش زمان شروع و پایان مشخصی دارد و به صورت زنده برگزار می‌شود. البته بعضی از پلتفرم‌های وبینار هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان این جلسات آنلاین را ضبط و بعداً استفاده کرد. اما شاید برای شما سوال باشد که چه لزومی برای برگزاری وبینار وجود دارد؟ برگزاری وبینار و جلسات آنلاین با پلتفرم های مختلف، مزیت هایی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

لزوم برگزاری سمینار آنلاین

بهترین نرم افزار های برگزاری وبینار ایرانی و خارجی
بهترین نرم افزار های برگزاری وبینار ایرانی و خارجی

1. امکان مشارکت در وبینار

قبل از پیدایش وبینار، کاربران اینترنتی از فایل‌های ویدیویی برای آموزش استفاده می‌کردند. اما این شیوه از آموزش یک مشکل اساسی داشت که آن هم، انتقال یکطرفه اطلاعات بود. چون مخاطب نمی‌توانست همزمان با فراگیری یک موضوع، نظر یا سوال خود را با آموزش دهنده به اشتراک بگذارد.

اما با استفاده از وبینار این مشکل حل شده و همزمان با برگزاری آن، مخاطبان می‌توانند از طریق چت، فایل صوتی و یا حتی به صورت تصویری نظرات و سوالات خود را مطرح کنند. حتی افرادی که به هر دلیلی در جلسه آنلاین وبینار حضور نداشتند، می‌توانند فایل ویدیویی آن را دانلود کرده و از محتوای ارائه شده در این جلسه استفاده کنند.

2. حذف شدن بعد مسافت

یکی از مشکلاتی که با پیدایش سمینار آنلاین حل شد، بعد مسافت بود. قبلاً شرکت در سمینار‌های معتبر جهانی و داخلی، مستلزم حضور فیزیکی افراد بود. مثلاً اگر یکی از ساکنین استان‌های جنوبی کشور قصد شرکت در یک کنفرانس معتبر در تهران را داشت، باید از چند روز قبل برای آن برنامه‌ریزی می‌کرد و به پایتخت می‌رفت.

چنین فردی برای حضور در این کنفرانس، باید مشکلات مربوط به تهیه بلیط، خستگی ناشی از طولانی بودن مسیر و محلی برای اسکان را به جان می‌خرید. اما با پیدایش سمینار آنلاین، تمامی این مشکلات حذف شده و فرد می‌تواند در منزل شخصی خود و با استفاده از موبایل یا لب تاب، در این کنفرانس آنلاین شرکت کند. از طرفی دیگر، این قابلیت باعث کاهش هزینه‌ های شرکت در چنین کنفرانسی می‌شود.

چون تمامی هزینه‌ های رفت و آمد و اسکان حذف شده و صرفاً یک هزینه شرکت در وبینار باید پرداخت؛ که البته بعضی از سمینارهای آنلاین رایگان بوده و نیاز به پرداخت هیچ مبلغی نیست. به همین دلیل افراد از سراسر جهان می‌توانند در چنین جلسه آنلاینی شرکت کنند. البته برخی از نرم افزار های وبینار محدودیت هایی دارند.

3.برگزاری جلسات آموزشی با ظرفیت نامحدود

یکی از دغدغه‌ های اصلی برگزارکنندگان همایش و کنفرانس حضوری، ظرفیت فضای سالن یا کلاس بود. چون باید فضای فیزیکی برگزاری جلسات را، متناسب با تعداد شرکت‌کنندگان انتخاب می‌کردند. از طرفی دیگر معلوم نبود که چه تعداد از افراد در این جلسات حضور خواهند داشت.

اما در برگزاری سمینار آنلاین، چنین مشکلی نداریم و این جلسات می‌توانند با ظرفیت نامحدود برگزار شوند. حتی در صورت لزوم می‌توان قبل از برگزاری وبینار، افراد متقاضی را ثبت نام کرده و متناسب با تعداد آن‌ها، نرم افزار وبینار خود را انتخاب کنیم.

البته باید توجه داشته باشید که ظرفیت کلاس ها در نرم افزارهای وبینار، به ظرفیت هاست نیز بستگی دارد. برخی از این نرم افزارهای وبینار معروف از سرورهای اختصاصی استفاده می کنند. بنابراین در طی جلسات و کلاس با مشکل قطعی مواجه نبوده و تعداد افراد بیشتری نیز می توانند در کلاس ها شرکت کنند.

معرفی چند پلتفرم و نرم افزار برگزاری وبینار

پلتفرم‌ های وبینار، در اصل سایت‌هایی هستند که امکانات و فضای مناسب برای برگزاری وبینار را فراهم می‌کنند. بعضی از این نرم افزار ها رایگان بوده و به پرداخت هزینه نیازی ندارد. اما تعدادی دیگر هستند که در قبال امکانات بیشتری که در اختیار کاربران قرار می‌دهند، مبلغی را از آن‌ها دریافت می‌کنند. تعدادی از بهترین پلتفرم‌ های برگزاری سمینار آنلاین ایرانی و خارجی را در ادامه آورده‌ایم.

بهترین نرم افزار های وبینار ایرانی

بهترین نرم افزار های برگزاری وبینار ایرانی و خارجی
بهترین نرم افزار های برگزاری وبینار ایرانی و خارجی

ایلرنو یک سایت وبینار ایرانی

ایلرنو یکی از بهترین نرم افزارهای وبینار ایرانی است که توانسته همپای رقیبان خارجی خود گام بردارد. این نرم افزار یک پلتفرم تحت وب است که با استفاده از آن و با پرداخت هزینه ای ناچیز می توانید یک کلاس و جلسه آنلاین تشکیل دهید.

اسکای روم نرم افزار وبینار ایرانی

اسکای روم را می توان بهترین نرم افزار وبینار ایرانی برشمرد. این نرم افزار یک اپلیکیشن با رابط کاربری عالی است که با امکانت بسیار بالایی ، امکان برگزاری انواع جلسات آنلاین را فراهم می کند. کاربران وبینار هایی که با اسکای روم برگزار می شود، امکانات و دسترسی های مختلفی در طی جلسات خواهند داشت.

اگر قصد دارید تا با استفاده از نرم افزارهای ایرانی یک وبینار یا سمینار آنلاین برگزار کنید، در کنار اسکای روم ما پلتفرم های زیر را نیز به شما پیشنهاد می کنیم.

  • وبینار
  • ایسمینار
  • ابرنو
  • وبینار آنلاین

بهترین پلتفرم‌های خارجی وبینار

ADOBE CONNECT بهترین سایت وبینار خارجی

ADOBE CONNECT بدون شک یکی از بهترین پلتفرم ها و نرم افزار های موجود برای برگزاری کلاس آنلاین است. بسیاری از مدارس، دانشگاه ها و کلاس های آموزشی برای برگزاری جلسات آنلاین خود از ADOBE CONNECT استفاده می کنند.

WebinarJam

وبینار جم نیز یکی از نرم افزارهای خارجی برای برگزاری وبینار آنلاین است. این نرم افزار امکان اتصال تعداد زیادی از افراد به یک جلسه و کلاس آنلاین را فراهم می کند. با استفاده از وبینار جم می توان انواع کلاسهای مجازی را برگزار کرد. از دیگر سایت های وبینار خارجی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • Demio
  • WebEx
  • Zoom
  • EverWebinar
  • Livestorm

تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری وبینار

برگزاری وبینار صرفاً قرار گرفتن در مقابل دوربین و توضیح یک موضوع خاص نیست. چون استفاده از تجهیزات پیشرفته و فضای مناسب، می‌تواند کیفیت سمینار آنلاین شما را افزایش دهد. پس لازم است که از یک دوربین و یا وب کم مناسب برای فیلمبرداری استفاده کنید.

فضای وبینار هم باید نور کافی و مناسبی داشته و پس زمینه آن یکدست باشد. هم چنین استفاده از اینترنت پر سرعت برای برگزاری وبینار، خیال شما را از بابت قطع و وصلی‌های حین سمینار آنلاین راحت خواهد کرد. البته همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، شرکت میزبانی وب نیز تاثیر بالایی بر سرعت این نرم افزارها خواهد داشت.

کلام آخر

آنچه در این مطلب به آن اشاره شد، موضوعاتی بودند که برای برگزاری یک سمینار آنلاین با کیفیت به آن‌ها نیاز داشتیم. در نظر گرفتن این موارد می‌تواند به دیده شدن شما و کیفیت وبینار کمک کند. البته بعضی موارد هستند که به شخصیت فرد ارائه دهنده و قدرت کلامی او بستگی دارد.

این موضوعات به رفتار افراد مربوط شده و جزو شرایط لازم برای سمینار آنلاین نیستند؛ اما در موفقیت کاری شما تاثیر دارند. در این مطلب سعی کردیم تا در خصوص وبینار و نحوه برگزاری با آن و پلتفرم های مناسب برای برگزاری وبینار با شما صحبت کردیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

اگر شما نیز قصد دارید تا یک پلتفرم و نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین، سمینار و وبینار را دارید، می توانید با استفاده از سرور مجازی ایران و یا سایر سرور های سرور پارس یک وب سایت با سرعت بالا برای میزبانی کلاس و رویدادهای آنلاین بسازید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر