;
coinex

بازار داغ اشتغال برای متخصصان شبکه و امنیت کامپیوتری

دیگر وقت آن رسیده که از مشاغل پر درآمد و به‌روز بازار کار ایران و جهان سخن بگوییم. آمارها می‌گویند بازار کار شبکه و امنیت کامپیوتری تا سال آینده ۱۲ درصد رشد خواهد کرد که این یعنی متخصصان این حوزه نانشان در روغن است!

تنها دو کشور آلمان و آمریکا نیازمند هزاران متخصص شبکه هستند و برای تامین نیروی کار خود اقدام به استخدام متخصصان این حوزه در سرتاسر جهان کرده‌اند. از طرفی دیگر استرالیا و حتی کشورهای همسایه مثل امارات برنامه‌های دقیقی برای جذب این متخصصین که تعدادشان اندک است، دارند!اگرچه که بازارکار ایران اغلب اوقات عقب‌تر از اتفاقات جهان پیش می‌رود، اما خوشبختانه در این حوزه بازار داخلی فاصله زیادی با خارجی‌ها ندارد. نتایج تحقیقات میدانی نشان می‌دهند که برای کاربلدان شبکه و امنیت کامپیوتری، بازار کار پویا و بزرگی در کشور وجود دارد.

دنیای آی‌تی و شبکه همانند یک اقیانوس عمیق در حال رشد است و پایانی برای آن نمیتوان متصور شد. اگر بخواهید در این اقیانوس شنا کنید باید دائم در حال رشد باشید و مهارت‌های لازم را کسب کنید. از طرفی اغلب دانشگاه‌های کشور از علم روز شبکه عقب هستند و در نتیجه برای گرفتن سرتیفیکیت‌های لازم و مهم‌تر از آن کسب مهارت، باید از تجارب متخصصان این حوزه استفاده کنیم تا بتوانیم در این حوزه پر درآمد صاحب اعتبار و ثروت شویم. در ادامه به معرفی مهارت‌ها و گواهینامه‌هایی که شما را یک سر و گردن از بقیه بالاتر می‌برند، می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بازار داغ اشتغال برای متخصصان شبکه و امنیت کامپیوتری

مهارت کسب کنید و یک‌راست وارد بازار کار شوید!

بازار داغ اشتغال برای متخصصان شبکه و امنیت کامپیوتری

اگر تا به حال از دانشگاه یا دوره‌های تخصصی آبی برای‌تان گرم نشده است و خودتان را متخصص نمی‌دانید، اصلا نگران نباشید! چراکه خیلی‌ها مثل شما هستند. افراد متخصصی که در حال حاضر در شرکت‌های داخلی و خارجی درآمدهای خوبی دارند، جملگی در بازار کار و با آزمون و خطا به این جایگاه رسیده‌اند. اما دیگر دوران تلاش‌های نافرجام به سر آمده. این روزها کارگروه‌های متعددی در باشگاه شبکه و امنیت تهران تشکیل می‌شوند که در این جوامع کوچک، افراد به انتقال دانش و تجربیات خود می‌پردازند. شما با عضویت در این کارگروه‌های تخصصی یاد می‌گیرید که تمرینات متمرکزی انجام دهید و نتایج تمریناتتان را با مربیان باشگاه بررسی کنید. همچنین اگر پس از پایان یافتن تمرینات و اتمام دوره، به مشکلی در محل کار بربخورید، می‌توانید از پشتیبان‌های باشگاه کمک بگیرید.

عضویت در کارگروه‌های تخصصی

یکی از کارگروه‌های باشگاه شبکه و امنیت تهران، سیسکو است. همانطور که احتمالا در جریان هستید، شرکت سیسکو (Cisco) در زمینه طراحی، ساخت و پیاده‌سازی اجزای شبکه‌های کامپیوتری حرف اول را در دنیا می‌زند. گواهینامه‌های این شرکت نیز از معتبرترین مدارک بین‌المللی حوزه آی‌تی و شبکه هستند. در کارگروه سیسکو اول از دروازه CCNA گذر می‌کنید و در دورهمی‌های حضوری و آنلاین به یادگیری دوره‌های CCNP Enterprise خواهید پرداخت. همزمان با این دوره می‌توانید در دوره Devnet Associate  نیز شرکت کنید تا مسیر یادگیری کوتاه و آسان شود. پس از آن هم به دوره‌های CCNP می‌رسید. پشتیبان‌های باشگاه پس از پایان دوره سیسکو کمک‌تان می‌کنند که برای آزمون‌های بین‌المللی آماده شوید و گواهینامه‌های سیسکو را بگیرید. باشگاه شما را به شرکت‌های موفق و فعال بازار معرفی می‌کند تا شغلی پر درآمد و جایگاهی معتبر کسب کنید. همچنین جلسات شبیه‌سازی مصاحبه‌های شغلی با کارفرماهای داخلی و خارجی نیز برگزار می‌شود که حسابی آماده و مصمم شوید.

یکی دیگر از مهارت‌های پرتقاضای بازار، تخصص در کاربرد سیستم عامل لینوکس در شبکه و امنیت کامپیوتری است. خوشبختانه کارگروه لینوکس نیز در باشگاه شبکه و امنیت تهران راه‌اندازی شده است و مثل کارگروه‌های دیگر در آن متخصصان و دانشجویان شبکه به تمرین و شبیه‌سازی پروژه‌های واقعی می‌پردازند. ناگفته نماند که مهم‌ترین فایده این کارگروه‌ها پیدا کردن دوستانی خوب و ارتباطات قوی در حوزه تخصصی‌تان است!

میزان درآمد متخصصان شبکه

بازار داغ اشتغال برای متخصصان شبکه و امنیت کامپیوتری

اول از همه این را بگوییم که تکلیف خیلی‌ها مشخص شود. برای اینکه متخصص شبکه باشید، به مدرک دانشگاهی مرتبط نیاز نخواهید داشت. اما طبیعتا درس خواندن در این حوزه شما را با فضای آی‌تی بیشتر آشنا خواهد کرد. شما تنها به مهارت و ارتباطات قوی برای ورود به بازار کار احتیاج خواهید داشت که در باشگاه شبکه و امنیت به این مهم دست پیدا می‌کنید. پس این از این. حال به سراغ بخش شیرین ماجرا یا همان میزان درآمد متخصصین شبکه می‌رویم. سایت Glasdoor که از معتبرترین وبسایت‌های کاریابی جهان محسوب می‌شود به تازگی اعلام کرده است که متخصصین شبکه در آمریکا حدود ۷۲ هزار دلار و متخصصین امنیت شبکه حدود ۸۰ هزار دلار در سال حقوق می‌گیرند. در بازار داخل کشور نیز براساس میزان سابقه‌ کار، مهارت و گواهینامه‌های بین‌المللی این رقم بین ۶ تا ۴۰ میلیون تومان متغیر است. اگر به حوزه امنیت شبکه علاقه‌مند باشید، درآمدتان بیشتر خواهد بود. با عضویت در کارگروه‌های سیسکو یا لینوکس می‌توانید وارد این حوزه تخصصی شوید و با گذراندن دوره‌های آموزشی مانند دوره نتورک پلاس و دوره سکیوریتی پلاس و همچنین شرکت در آزمون‌های بین‌المللی، آینده کاری‌تان را در داخل و خارج از کشور تضمین کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر