;
coinex

بهترین قیمت خرید دوربین 90D

بهترین قیمت خرید دوربین 90D ؛ اگرچه رزولوشن بالاتر در دوربین‌های غیر فول‌فریم، خیلی اوقات به افزایش نویز و کاهش کیفیت عکس‌ها منتهی می‌شود، اما دوربین کانن 90D در این میان یک استثنا محسوب می‌شود.

این دوربین با رزولوشن 32 مگاپیکسل، یکی از دوربین‌های DSLR رزولوشن بالا در رده دوربین‌های APS-C کانن محسوب می‌شود. این دوربین که ادامه یک رده بسیار پرطرفدار در دوربین‌های DSLR کانن به نام رده “دو رقمی‌ها” ست، از سال‌ها پیش با Canon EOS 10D آغاز شد.

سوال اینجاست که این روز‌ها با استقبال گسترده عکاسان از دوربین‌های بدون آینه شرکت‌های مختلف مانند کانن، سونی و نیکون، چرا دوربینی مانند کانن 90D همچنان یکی از پرفروش‌ترین دوربین‌ها است؟

واقعیت این است که دوربین کانن 90D را می‌توان یک پل ارتباطی به شمار آورد. یک مدل بینابین که امکانات فوق العاده دوربین‌های بدون آینه را به دنیای حرفه‌ای و گسترده DSLR های کانن اورده است. در ادامه درباره این دوربین بیشتر بخوانید.

مشخصات دوربین کانن 90D

مدل دوربین: DSLR
حسگر: 32.5 مگاپیکسل CMOS با اندازه APS-C 22.3×14.8mm
تعداد نقاط فوکوس: 45 نقطه همگی از نوع کراس
محدوده حساسیت: 100-25600 (قابل گسترش تا 51,200)
اندازه تصویر: 6960 x 4640 پیکسل
فیلمبرداری: حداکثر رزولوشن 4K با سرعت 25/30 fps و Full HD با سرعت‌های 120/100/60/50/30/25 fps
منظره‌یاب: نوری با پوشش 100% کادر
کارت حافظه: SD / SDHC / SDXC (UHS-II)
نمایشگر: 3 اینچی باز شو 180 درجه
سرعت عکسبرداری 10 فریم بر ثانیه و بافر 58 عکس JPG
ارتباط بی‌سیم: WiFi و بلوتوث
وزن: 700 گرم

بهترین قیمت خرید دوربین 90D

درباره کانن 90D

این نخستین دوربین کانن است که در آن رزولوشن بالای حسگر با سرعت بالای عکاسی پی‌درپی همراه شده است. این دوربین نه تنها بالاترین رزولوشن را در بین دوربین‌های DSLR غیر فول‌فریم این شرکت دارد، بلکه می‌تواند با سرعت 10 فریم بر ثانیه همراه با فوکوس و نورسنجی تک‌تک این فریم‌ها عکاسی کند. پیش از این، اصولا دوربین‌های دو رقمی این شرکت برای عکاسی پرسرعت مانند عکاسی خبری یا ورزشی مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند و این موقعیت در اختیار EOS 7D Mark II کانن بود.

در حال حاضر دوربین کانن 90D را می‌توان ترکیب دو دوربین 80D و 7D Mark II در نظر گرفت. به همین دلیل با توجه به تمرکز بیشتر کانن روی دوربین‌های بدون آینه و وجود 90D در بازار، دیگر آینده‌ای برای دوربین‌های سری 7D قابل تصور نیست و احتمالا آخرین آنها، همان 7D Mark II باقی بماند. جالب اینجاست که قیمت Canon 90D تقریبا معادل همان چیزیست که Canon 80D در ابتدای ورود خودش به بازار داشت و این موضوع که کانن توانسته است این همه امکانات را با قیمتی مشابه به مدل قبلی در 90D بگنجاند بسیار قابل تقدیر است.

اما این تنها درباره سرعت این دوربین در عکاسی پی‌درپی نیست. کانن 90D می‌تواند با رزولوشن 4K هم فیلمبرداری کند و برخلاف اغلب دوربین‌های قبل از خودش، با افزایش رزولوشن فیلمبرداری به 4K هیچ نوع کراپ و زوم تصویر را در آن نمی‌بینیم. در واقع این دوربین می‌تواند با استفاده از تمام سطح حسگر ویدئو‌های 4K بگیرد و از این لحاظ نه تنها کیفیت بالاتری نسبت به تصویر کراپ شده دارد، بلکه کار کردن با لنز‌های واید هم روی آن راحت‌تر است.

یک نکته دیگر که کار کردن با این دوربین را لذت‌بخش می‌کند، وجود حسگر اختصاصی کانن با تکنولوژی Dual Pixel AF است که ما آن را روی دوربین‌های بدون آینه کانن هم می‌بینیم. رزولوشن بالای 90D و پشتیبانی از تمامی لنز‌های DSLR این شرکت (هم EF و هم EF-S) باعث می‌شود تا کار با لنز‌های مختلف برای حالت فیلمبرداری و عکاسی راحت‌تر  از میرورلس‌های این شرکت باشد. چون بهرحال این دوربین دارای منظره‌یاب نوری هست و کیفیت آن اصلا قابل مقایسه با منظره‌یاب‌هایالکترونیکی نیست.
ضمن اینکه واقعا سرعت فوکوس آن با لنز‌های STM کانن، نه تنها از میرورلس‌های کانن کمتر نیست، بلکه در مواقعی حتی بهتر و سریع‌تر هم کار می‌کند.

بهترین قیمت خرید دوربین 90D
بهترین قیمت خرید دوربین 90D

بدنه دوربین کانن 90D

حتما درباره بدنه کوچک‌تر دوربین‌های بدون آینه زیاد شنیده‌اید. طبیعتا بدنه 90D با 700 گرم وزن بدون لنز، خیلی بزرگ‌تر و سنگین‌تر از دوربین‌های بدون آینه است، اما واقعیت این است که این بدنه بزرگ‌تر هنگامی که با لنز‌های بزرگ ترکیب می‌شود بسیار خوش‌دست‌تر و راحت‌تر از میرورلس‌ها است.
کانن در طول این سال‌ها تجربه خوبی در جاگذاری دکمه‌ها و کنترل‌های دوربین پیدا کرده است و اندازه بزرگ‌تر بدنه به طراحان این دوربین فضای کافی داده تا بتوانند بهترین چیدمان را برای دکمه‌های آن در نظر بگیرند.

این دوربین مانند بدنه‌های فول‌فریم و رده‌بالای کانن، دارای دو دکمه کنترلی چرخان در جلو و پشت بدنه است و در بالای آن هم یک نمایشگر LCD تک رنگ برای کنترل شرایط دوربین می‌بینیم که اغلب دوربین‌های کوچک کانن فاقد آن هستند.

در پشت دوربین هم یک دکمه جویستیک چند جهته می‌بینیم که کانن آن را از مدل های بالاتر خود به این بدنه آورده است. تعداد دکمه‌های روی این بدنه بسیار زیاد است و در عین حال، شلوغ هم نیست و کار با آنها بسیار راحت است. خصوصا که یک دکمه Q هم در دسترس است که تمامی تنظیمات مورد نیاز را به صورت یک منو در تصویر نشان می‌دهد و می‌توانید به صورت لمسی نیز آنها را تغییر دهید و کنترل کنید.

ضمن اینکه مانند اغلب دوربین‌های جدید کانن، 90D هم دارای یک نمایشگر چرخان 180 درجه‌ای است و نه تنها می‌توانید آن را برای عکاسی و فیلمبرداری از خودتان استفاده کنید، بلکه می‌توانید دوربین را در زوایای بسیار پایین یا بالا هم نگه دارید و با لمس کردن صفحه نمایش، به راحتی فوکوس را روی سوژه قفل کنید.
خوشبختانه دکمه شاتر لمسی که روی نمایشگر نشان داده می‌شود، یک تاخیر بسیار کوتاه بین زمان لمس شدن و زمان گرفتن عکس ایجاد می‌کند تا فرصت کافی برای ثابت نگه داشتن دوربین داشته باشید.

شاید تنها جایی که بتوان به این بدنه بزرگ ایراد گرفت، وجود تنها یک اسلات کارت حافظه روی آن باشد. هرچند که برخلاف مدل قبلی خودش می‌تواند با کارت‌های پرسرعت UHS-II هم کار کند که برای فیلم‌برداری 4K بسیار ضرورت دارد. اما اینکه شما نتوانید از یک کارت حافظه یدکی همزمان روی این دوربین استفاده کنید، اشکال دارد و از یک دوربین رده بالا انتظار می‌رود که امکان ایجاد پشتیبان همزمان از عکس ها و فیلم‌ها را هم داشته باشد.
یک نکته بسیار عجیب درباره این دوربین، مصرف باطری آن است. براساس اطلاعات CIPA با هر بار شارژ باطری این دوربین می‌توانید تا حدود 1300 عکس بگیرید که این تعداد درباره دوربین 80D حدود 960 شات عکس است. اما موضوع مهم اینجاست که باطری ای که هر دوی این دوربین‌ها استفاده می‌کنند یکسان است. با توجه به اینکه هر دوی آنها از باطری استاندارد کانن LP-E6N استفاده می‌کنند، به نظر می‌رسد مصرف انرژی در این دوربین بسیار کنترل شده تر انجام می‌شود.

بهترین قیمت خرید دوربین 90D
بهترین قیمت خرید دوربین 90D

کیفیت عکس و فیلم کانن 90D

راستش را بخواهید ما توقع داشتیم که پردازشگر پرسرعت کانن 90D کیفیت عکس‌های این دوربین را نسبت به مدل قبلی بسیار بالاتر ببرد. اما این تفاوت کیفیت تنها در نور کافی و حساسیت پایه ISO 100 قابل مشاهده است. کیفیت عکس‌های 90D نسبت به مدل قبلی خودش کاملا واضح است و رزولوشن بالاتر آن هم به ما این امکان را می‌دهد تا عکس ها را با اندازه بزرگ‌تر چاپ کنیم یا در اندازه یکسان، وضوح بالاتری را تجربه کنیم.

اما وقتی حساسیت دوربین را به ISO 12800 افزایش می‌دهیم، عملا میزان نویز دو دوربین 80D و 90D چندان تفاوتی با هم ندارند. بنابراین اگر به دلیل عکاسی در نور کم این دوربین را تهیه می‌کنید، احتمالا تفاوتی بین آن و مدل قدیمی‌تر 80D نمی‌بینید.

اما موضوع فیلمبرداری با 90D کاملا متفاوت است. کانن 90D برخلاف اغلب مدل‌های قبلی خودش، هنگام استفاده از فیلمبرداری 4K هیچ‌نوع کراپی را ایجاد نمی‌کند. بنابراین تصویری که روی نسبت 16:9 با این دوربین می‌گیرید، دقیقا هم عرض زاویه دید لنزی است که از آن استفاده می‌کنید.
روی بدنه این دوربین هم درگاه میکروفون و هم درگاه هدفون با جک 3.5mm می‌بینیم که امکان کنترل همزمان حجم صدا را به فیلمبرداران می‌دهد.

و نهایتا اینکه دوربین کانن 90D امکان فیلمبرداری اسلوموشن 120 فریم بر ثانیه را در حالت Full HD 1080p به ما می‌دهد. اما اشکال آن اینجاست که در این حالت، امکان قفل فوکوس روی سوژه در حال حرکت را ندارد. یعنی مد Continuous AF در این حالت غیر فعال است.

بهترین قیمت خرید دوربین 90D
بهترین قیمت خرید دوربین 90D

رقبای کانن 90D

اصولا وقتی صحبت دوربین‌های DSLR می‌شود، رقابت در این گروه معمولا بین دو برند کانن و نیکون است. شاید نزدیک‌ترین DSLR به این دوربین در برند نیکون D7500 باشد.

البته D7500 قیمتی بسیار پایین‌تر نسبت به کانن 90D دارد (حدود 200 دلار ارزان تر است) و همچنین از نظر رزولوشن هم تفاوت فاحشی بین این دو دیده می‌شود. نیکون D7500 تنها 20.9 مگاپیکسل رزولوشن دارد که رزولوشن آن نزدیک به 30 درصد کمتر از 90D است. ضمن اینکه حتی با این رزولوشن پایین‌تر هم نمی‌تواند با سرعت 90D عکس بگیرد (سرعت عکاسی آن 8 فریم بر ثانیه است).

در دنیای بدون آینه‌ها هم رقبایی مانند Sony A6400 و Fuji X-T3 را می‌بینیم. سونی A6400 اگرچه امکاناتی نزدیک به 90D دارد، اما بدنه آن بسیار کوچک‌تر است و برای کار با لنز های بزرگ و سوپر تله فتو اصلا مناسب نیست. فوجی X-T3 هم با بدنه‌ای شبیه به DSLR ها، امکانات دوربین‌های بدون آینه را دارد.

اما محدوده لنز‌ها و تجهیزات جانبی آن اصلا به پای یک DSLR از خانواده کانن نمی‌رسد. هر چند که به واسطه شاتر الکترونیکی ان می‌تواند با سرعت 20 فریم بر ثانیه عکس بگیرد که برای عکاسانی که این دوربین را به خاطر سرعت و چابکی آن انتخاب می‌کنند بسیار وسوسه‌انگیز است.

بهترین قیمت خرید دوربین 90D
بهترین قیمت خرید دوربین 90D

حرف آخر

بدون شک کانن 90D بهترین دوربین DSLR غیر فول فریم کانن است. اگرچه دنیای عکاسی پر از دوربین‌های بدون آینه شده است، اما نباید از این همه حجم لنز کانن که در طی سال‌های گذشته برای دوربین‌های DSLR این شرکت ساخته شده است چشم‌پوشی کنیم.
بنابراین با خرید کانن 90D از جای معتبر می‌توانید مطمئن باشید که همواره از نظر تجهیزات جانبی و لنز تامین هستید و ضمنا می‌توانید از امکاناتی مانند عکاسی بسیار سریع و فیلمبرداری با کیفیت 4K هم بهره ببرید.

در بین تمام فروشگاه‌های فیزیکی و وب‌سایت‌های آنلاین فروش لوازم دیجیتال، نورنگار یکی از بهترین و معتبرترین مراکز فروش دوربین و تجهیزات عکاسی است. نورنگار به‌ شکل تخصصی انواع دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری را به‌صورت نو و با گارانتی معتبر و ضمانت کیفیت و دست دوم ارائه می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید دوربین کانن 90D حتما سری به وب‌سایت نورنگار بزنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر