;
coinex

آموزش برنامه نویسی ، آموزش پایتون

آموزش برنامه نویسی حرفه ای ؛ ما برای تبدیل به یک برنامه نویس شدن، در ابتدا باید علاقه خودمان نسبت به یکی از زبان­های برنامه نویسی را پیدا کنیم و با گذراندن آموزش برنامه نویسی در جهت همان زبان، به آن مسلط شویم.

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با آموزش برنامه نویسی و همینطور دوره­های تخصصی آموزش پایتون که در موسسه مدرسان پیشتاز ارائه می­شود، آشنا کنیم تا از این طریق، شروع به آموزش در این آکادمی و پس از پایان دوره آموزشی به کسب درآمد از این زبان بپردازید. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

آموزش برنامه نویسی حرفه ای

برنامه نویس آماتور کیست؟

شخصی که برنامه نویسی را از روی علاقه شروع می­کند. مهم نیست در چه سطح،سن و یا موقعیتی باشد؛ مهم این است که وارد عرصه ی برنامه نویسی شده است.

برنامه نویسی که آماتور هست، باید ابتدا آموزش مبانی کامپیوتر را طی کند. سپس اصول برنامه نویسی بسیار مهم است و برای کسی که به دنبال حرفه ای شدن در برنامه نویسی است، بهتر است منطق و اصول برنامه نویسی را قبل از یادگیری زبان برنامه نویسی خاصی طی کند.

برنامه نویس حرفه ای کیست ؟

برنامه نویس حرفه ای کسی است که علاوه بر اینکه شغل اصلی زندگی او برنامه نویسی است، توجه و تمرکز بیشتر او در زندگی به مباحث برنامه نویسی معطوف می­شود.

درآمد یک برنامه نویس حرفه ای بسیار بالا است و می­توانند با کسب مهارت­های بالا، به این درآمدهای زیاد برسند. به گونه ای که از نظر مالی یک برنامه نویس به احتمال زیاد از یک پزشک متخصص کمتر زحمت می­کشد و در آمد بالاتری هم خواهد داشت.

دلیل این اتفاق، یک مسئله ی بسیار ساده است. اگر شخصی بعنوان برنامه نویس، یک محصولی را تولید کند که نیاز هزاران نفر توسط آن رفع شود، پس قطعا آن را صد هزار بار تولید نمی­کند اما یک دندانپزشک برای جراحی صد هزار دندان باید صد هزار بار یک کار را تکرار کند. تفاوت را حس کنید.

اکثریت برنامه نویسان حرفه ای در سطح جهانی، استخدام شرکت های بزرگی مثل گوگل ، اپل ، مایکروسافت و دیگر شرکت­ها می­شوند که علاوه بر حقوق بالا، مزایای بسیار دیگری نیز برای آنها فراهم می­کند. عده ی دیگری استارتاپ خاص خود را راه اندازی می کنند یا ایده ای را پرورش داده و به موفقیت می­رسانند که این مورد اگر به موفقیت برسد، مطمعنا از سری افراد اول، درآمدهای بالاتری کسب خواهند کرد.

نکات حرفه‌ای برای برنامه نویسان حرفه‌ای

نکاتی که در ادامه آورده‌ایم، برای آن دسته از افرادی است که از صمیم قلب می‌خواهند برنامه نویس شوند، اما برای شروع کار با مشکل روبرو هستند. حال این مشکل می‌تواند ناشی از بی‌انگیزگی یا درک نکردن مفاهیم برنامه نویسی باشد. حتی ممکن است عده‌ای ندانند که آموزش را از چه نقطه‌ای شروع کنند. نکات زیر به شما کمک می‌کند تا این چالش‌های پیش‌ رو را به نحوی هضم و درک کنید:

  • یادتان باشد که باید به شکل ساده آموزش خود را شروع کنید. برای شروع، بهتر است بر روی یک زبان برنامه نویسی تمرکز کنید و تا زمانی که بر آن مسلط نشده‌اید، یادگیری زبان جدید را آغاز نکنید.
  • هر زمان که توانستید به صورت فریلنسری پروژه بگیرید. در سایت‌ها و انجمن‌های مرتبط جستجو کنید و کاری را بپذیرید که با مهارت‌هایتان تطابق دارد، یادتان باشد حتی اگر مقدار کمی دانش برنامه نویسی دارید، باز هم از اکثر انسان‌ها بیشتر برنامه نویسی می‌دانید. پس به خودتان اعتماد داشته باشید.
  • نگران این نباشید که چطور باید برنامه نویس شوید و فقط شروع به آموختن کنید. مطمئناً در آغازِ یادگیری کمی با مشکل روبرو خواهید شد، اما با گذر زمان و آموختن نکات جدید، مسلط خواهید شد.
  • کمک بخواهید. برنامه نویسان به طرز عجیب و باورنکردنی خوش برخورد هستند و رفتاری دوستانه دارند. آن‌ها مشتاقانه به شما در کد نویسی کمک می‌کنند. از این رو کافی است به یکی از انجمن‌ها و فروم‌های مرتبط سر بزنید تا واقعیت این موضوع را به چشم ببینید.
  • همچنین، از این نترسید که از دیگران بخواهید کدهایی که نوشته‌اید را بررسی کنند و آن را بهبود دهند. در واقع افراد بسیاری در این موقعیت‌ها پیشرفت زیادی می‌کنند و برنامه نویسی را حرفه‌ای‌تر ادامه می‌دهند، زیرا این امر به آنها کمک می‌کند تا هم یاد بگیرند هم رفع اشکال کنند.

دوره آموزش پایتون

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی پویا و شیءگرا می­باشد و می‌تواند حافظه را به طور خودکار مدیریت نماید. زبان برنامه ‌نویسی پایتون تا حدودی شبیه به زبان‌های برنامه‌نویسی RUBY، PERL و TCL است. این زبان به دلیل داشتن نوشتار پویا و نزدیک بودن به زبان انسان محبوبیت خاصی در بین برنامه‌نویسان دارد و عملکرد آن به‌ راحتی قابل ‌درک است و از این جهت، آموزش پایتون بسیار اهمیت دارد.

قابل ‌درک و ساده بودن زبان پایتون به‌ گونه‌ای است که هر فردی در هر سنی، به ‌سادگی می‌تواند این زبان را فرا بگیرد و متناسب با نیاز خود، از آن استفاده کند. کاربرد پایتون در زمینه‌های طراحی وب، تحلیل داده، یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، بلاک‌چین، وب اسکرپینگ و غیره موجب شده است تا زبان پایتون در سال 2019 به دومین زبان محبوب دنیا و در سال 2021 به محبوب ترین زبان تبدیل گردد.

پایتون یک زبان برنامه ‌نویسی منبع باز یا همان open source است و برنامه‌نویسان به ‌صورت رایگان، به تمام منابع آن دسترسی دارند. این ویژگی موجب شده است تا افراد بتوانند برنامه‌های سطح بالا را با کمترین هزینه توسعه دهند.

آموزش برنامه نویسی ، آموزش پایتون

وره آموزش پایتون یکی از بهترین گزینه‌ها برای انجام کارهای مختلف و متعدد در انواع حوزه‌ها از جمله مهندسی، پزشکی، اجتماعی، روان‌شناختی و غیره است.

هدف از برگزاری دوره آموزش پایتون این است که شما بتوانید به ‌راحتی وارد دنیای تکنولوژی و داده شوید و از فرصت‌های شغلی زیادی که قطعاً سر راهتان قرار می‌گیرد، بهره ببرید. بدین ترتیب مشاهده فیلم آموزش پایتون مدرسان پیشتاز، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که با مهارت و اعتماد به ‌نفس کافی، وارد بازار کار شوید و آینده خود را بسازید.

دوره آموزش پایتون مناسب چه کسانی است؟

این دوره به حدی روان و ساده مطرح شده است که حتی اگر نوجوانان هم قصد یادگیری زبان پایتون را داشته باشند، به ‌راحتی می‌توانند با دیدن دوره آموزشی پایتون، این زبان را فرا بگیرند و وارد دنیای جذاب برنامه‌نویسی شوند اما اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم، این دوره برای افراد زیر مناسب است:

  • کسانی که قصد دارند برنامه ‌نویسی را از صفر شروع کنند.
  • دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های کامپیوتر، برق و تمامی رشته‌های مهندسی
  • کسانی که می‌خواهند با یادگیری تنها یک زبان به طراحی وب، طراحی اپلیکیشن، طراحی برنامه‌های کامپیوتری و غیره بپردازند.
  • تمام علاقه ‌مندان به برنامه‌ نویسی که هیچ پیش ‌زمینه‌ای از این زبان ندارند.

چرا باید دوره آموزشی زبان پایتون را خریداری کنیم؟

1) پایتون، یک زبان ساده : بر خلاف آموزش سی شارپ که برای برخی از افراد دشوار است، آموزش پایتون بسیار ساده است. به طور کلی یادگیری، منطق دستورات و نحوه کارکرد آن برای برنامه نویسان و به خصوص برای افراد مبتدی که تازه به این حرفه وارد شده اند، بسیار ساده و قابل درک خواهد بود و با صرف زمان می توانند اصول اولیه نوشتن کد را فرا بگیرند.

2) قابلیت ماژولار: همچنین زبان برنامه نویسی پایتون از قابلیت منحصر به فرد ماژولار برخوردار است که با استفاده از آن می توان ماژول های پر کاربرد را در انواع پروژه ها و در زبان ها و سیستم عامل های متفاوت مورد استفاده قرار داد.

3) پایتون ، زبان منعطف: زبان پایتون بسیار قدرتمند و منعطف است و کدهای نوشته شده به این زبان از قابلیت خوانایی بسیار بالایی برخوردار هستند. به گونه ای که هر برنامه نویس به راحتی می تواند منطق کد های پایتون را متوجه شود و همچنین با توجه به قابلیت های شیء گرایی می توان از این زبان در پروژه­های بزرگ و سازمانی استفاده کرد.

4) کتابخانه های گسترده: زبان برنامه نویسی پایتون از کتابخانه های بسیار گسترده ای پشتیبانی می کند. توسعه دهندگان پایتون با به روزرسانی و گسترش این کتابخانه ها، سعی در آسان کردن کدنویسی دارند. این کتابخانه ها شامل انواع پروتکل های اینترنت مثل HTTP و MiME، سرویس های اینترنتی، پایگاه داده و رابط­های سیستم عامل­ها می باشند.

5) پایتون، زبان محبوب افراد بزرگ: و در نهایت، آموزش پایتون توسط بزرگان صنعت برنامه نویسی توصیه شده است و به کارگیری آن در اهداف مختلف توسط ابر قدرت­های صنعت کامپیوتر نظیر گوگل، آمازون، Mozila ، drop box  وچندین شرکت دیگر سبب شده است این زبان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد

معایب زبان برنامه نویسی پایتون

تمامی زبان های برنامه نویسی، ایراداتی را دارند و افراد علاقه مند به یادگیری، نسبت به راحتی خودشان، زبان­ برنامه نویسی­ای را انتخاب می­کنند؛ در نتیجه ایراداتی هم به زبان پایتون وارد است که عبارتند از:

  • 1) سرعت پایین: پایتون نسبت به زبان‌های c و c++ بخاطر زبان سطح بالا بودن آن و عدم دسترسی نزدیک‌تر به سخت افزار از سرعت پایین‌تری نسبت به این دو برخوردار است.
  • 2) توسعه موبایل: پایتون زبان خوبی برای توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی به حساب نمی‌آید. این یک زبان ضعیف برای محاسبات موبایل است.
  • 3) مصرف حافظه: پایتون برای کارهای فشرده حافظه گزینه مناسبی نیست. به دلیل انعطاف پذیری انواع داده‌ها، مصرف میزان حافظه پایتون نیز زیاد است.
  • 4) خطاهای زمان اجرا: از آنجا که پایتون یک زبان پویا و مفسری به حساب می‌آید، اگر برنامه‌ شما دارای خطا باشد این خطا‌ها احتمالا تنها در زمان اجرا خود را نشان خواهند داد.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)