;
coinex

راهنمای خرید لپ تاپ جدید

راهنمای خرید لپ تاپ جدید ؛ هر زمان که قصد خرید لپ تاپ جدید را داشته باشید، باید به ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های جدیدی که راه‌اندازی شده است توجه کنید.

بنابراین هنگام خرید یک لپ تاپ جدید، بهتر است به این نکات توجه کنید تا دستگاهی که می‌خرید ارزش پولی که بابت آن پرداخت می‌کنید را داشته باشد. یکی از مهمترین کارهایی که قبل از خرید لپ تاپ باید انجام بدهید، توجه به نیازهایی که دارید و ویژگی‌هایی است که لپ تاپ انتخاب شده دارد. این سریعترین و بهترین راه است که بفهمید یک لپ تاپ چقدر قدرتمند است و توانایی دارد.

راهنمای خرید لپ تاپ جدید

پردازنده

پردازنده تقریبا مغز لپ تاپ است و معمولا توسط شرکت‌هایی مانند اینتل یا AMD ساخته می‌شود. البته اینتل تا حد زیادی محبوب‌ترین سازنده CPU برای لپ تاپ‌ها است و در نظر داشته باشید که پردازنده‌های اینتل، عملکرد بهتری به نسبت AMD دارند.

اگر به دنبال یک لپ‌ تاپ مقرون ‌به ‌صرفه برای کارهای ساده‌ای مانند مرور وب یا تماشای فیلم هستید، لپ‌تاپ با پردازنده Intel Pentium، Intel Core i3 یا AMD Ryzen 3 این کار را بدون هزینه‌ی اضافی انجام می‌دهند.

اگر به دنبال چیزی برای انجام کارهای پیچیده تری مانند ویرایش ویدیوها یا بازی کردن هستید یک لپ تاپ با حداقل پردازنده Intel Core i5 یا AMD Ryzen 5 گزینه‌ی مناسبی خواهد بود.

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای کارهای گرافیکی سنگین، با پردازنده Intel Core i7 یا Core i9 یا پردازنده AMD Ryzen 7 عرضه می‌شوند. لپ‌تاپ‌هایی که این پردازنده‌ها را دارند، اغلب رده بالا هستند و عملکرد درخشانی را ارائه می‌کنند؛ اما توجه داشته باشید که این لپ‌تاپ‌ها اغلب گران‌تر هستند.

یک پردازنده جدیدتر عملکرد بهتر، انرژی کارآمدتری دارد؛ بنابراین عمر باتری طولانی‌تر خواهد بود اگرچه گران تر است.

گرافیک داخلی لپ تاپ‌ها معمولا یکپارچه هستند و اگر لپ تاپ گیمینگ مد نظرتان است باید یک لپ تاپ با GPU مجزا از Nvidia  یا AMD بخواهید.

 

بهترین برندهای لپ تاپ کدامند؟

بهترین برندهایی که در زمینه تولید لپ تاپ فعالیت می‌کنند شامل اپل، لنوو، دل، ایسوس می‌شود که هر کدام نقاط قوت مخصوص به خودشان را دارند. اپل لپ تاپ‌های باریک و سبک با طراحی فوق العاده می‌سازد، دل طیف وسیعی از اولترابوک‌های سطح بالا و مقرون به صرفه تولید می‌کند. لنوو به ساخت لپ تاپ‌های تجاری با ساختار مستحکم و همچنین برخی از لپ تاپ‌های 2 در 1 فوق العاده شهرت دارد. البته برای لپ تاپ‌های گیمینگ، برندهای Alienware، Asus و Acer بهترین عملکرد را دارند.

لپ تاپ به چه مقدار رم نیاز دارد؟

RAM (حافظه دسترسی تصادفی) از مهمترین مشخصات در لپ‌تاپ است. برای یک لپ‌تاپ ویندوزی، حداقل 4 گیگابایت نیاز دارید؛ البته اگر 8 گیگابایت را انتخاب کنید برای سال های آینده به خوبی کار می کند.

کدام نوع لپ تاپ برای شما بهتر است؟

لپ‌تاپ‌های عمومی

این لپ تاپ‌ها جزو ارزان قیمت‌ترین لپ تاپ‌ها محسوب می‌شوند و بیشتر از سبک بودن یا قدرت، بر روی کاربردی بودن تمرکز دارند. سریع هستند و معمولا یک لپ تاپ تاشو غیر اولترابوک با صفحه نمایش HD و فضای ذخیره سازی مبتنی بر درایو چرخان معمولا برای لپ تاپ‌های عمومی مناسب است.

اولترابوک ها

اولترابوک‌ها در واقع نوت بوک‌های نازک و سبک با حافظه SSD و وضوح صفحه نمایش بیش از 1080p را ارائه می‌دهد. بهترین اولترابوک‌ها با اجزای قدرتمند و عمر باتری طولانی تقریبا قیمت بسیار بالایی خواهند داشت.

راهنمای خرید لپ تاپ جدید

لپ‌تاپ‌های 2 در 1

این لپ تاپ‌ها به عنوان تبلت بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و سرفیس بوک 2 بهترین گزینه است؛ اما بسیاری از بهترین لپ تاپ‌های 2 در 1 دیگری وجود دارند که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. این هیبریدها که با لولاهای جداشدنی و چرخشی 360 درجه تجهیز شده اند، همه کاره ترین راه برای تجربه ویندوز 10 یا سیستم عامل کروم، روی صفحه نمایش لمسی هستند.

در آخر برای بررسی قیمت لپ تاپ می‌توانید از یک مسیر جدید استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی تلکام، با عرضه جدیدترین مدل‌ها از برندهای روز جهان، خریدی مطمئن، آسان و سریع را به مخاطبین خود هدیه می‌دهد. فراموش نکنید که این شرکت، با استفاده از مجرب‌ترین متخصصین در راهنمایی، انتخاب و خرید تا آخر مسیر با شما همراه خواهد بود.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    تشکر از پست جامع و خوبتون، متاسفانه لپتاپ خیلی گرون شده، مخصوصا لپ تاپ گیمینگ. فقط این رو اضافه کنم الان پردازنده های جدید رایزن هم خوبن و البته نسل یازده و دوازده اینتل هم بازم خوب شده. توی فروشگاه های اینترنتی ایران هم اختلاف قیمت زیاد هست، دیجی کالا که هست، کیفیت کارشون پایین اومده متاسفانه، فروشگاه روژسا قیمتهای خیلی خوبه ولی فقط محصولات بالارده کار میکنن. فروشگاه زنبیل هم که کلا بیخیال لپتاپ شده.
    فقط دوستان توجه کنید اگه پورت تاندربولت رو لازم دارید حتما باید اینتل بگیرید و رایزن تا قبل از نسل 6 پشتیبانی نمیکنه ولی از نسل 6 به بعد رایزن هم USB4 رو ساپورت میکنه که عالیه. سری لجیون هم خوبه چه از اینتل یا ای ام دی 🙂

    پاسخ