;
coinex

ice universe: اگزینوس ۲۲۰۰ از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ ضعیف‌تر است

به گزارش ice universe اگزینوس ۲۲۰۰ از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ ضعیف‌تر است. در ادامه با ما همراه باشید تا این دو پردازنده را مورد بررسی قرار دهیم.

گزارش‌های مختلفی درباره تراشه اگزینوس 2200 سامسونگ منتشر شده که از قدرت این تراشه خبر می‌دهند. برخی مدعی شدند که تراشه اگزینوس 2200 از نظر پردازش گرافیکی، بسیار قدرتمند‌تر از نسخه‌های قبلی عمل خواهد کرد و حتی از تراشه‌های سری A اپل نیز بهتر خواهد بود.

همچنین گفته می‌شود که عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۱، تا ٢٠ درصد از قبل بهتر شده است. همچنین پردازنده‌های مرکزی آن از هسته‌های Cortex-X2 و Cortex-A710 و Cortex-A510 برخوردار خواهد شد. حداکثر فرکانس کاری پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای این تراشه که احتمالاً با لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ ساخته می‌شود، به ٣ گیگاهرتز خواهد رسید.

مودم یکپارچه آن، Snapdragon X65 5G نام خواهد داشت. به صورت کلی، این مودم می‌تواند سرعت دانلود ١٠ گیگابیتی را ارائه دهد. پردازنده گرافیکی Adreno 730 هم پیشرفت زیادی دارد.

اگزینوس ۲۲۰۰ از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ ضعیف‌تر است

سامسونگ یکی از پیشرو ترین شرکت ها در عرصه تولید گوشی های هوشمند است. اما تراشه های اگزینوس این شرکت پاشنه آشیل تلفن های پرچمدار سامسونگ شده اند.

بسیاری از خریداران پرچمداران سامسونگ از عملکرد ضعیف تر نسخه اگزینوس این گوشی ها نسبت به نسخه اسنپدراگون شکایت دارند. بنابراین سامسونگ تصمیم گرفت که از AMD در تولید GPU تراشه های خود استفاده کند.

اگزینوس ۲۲۰۰ از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ ضعیف‌تر است

حتی برخی گزارش ها ادعا کردند که سامسونگ مهندسان اپل و AMD را برای ساخت پردازنده های جدید خود استخدام کرده است. تمامی این خبر ها، بسیار جذاب و امیدوار کننده به نظر می‌رسیدند.

اما برخلاف آنچه که انتظار می‌رفت، افشاگر قابل اعتماد اطلاعات (ice universe) با انتشار پست جدیدی در توییتر مدعی شده است که پردازنده گرافیکی به کار گرفته شده در تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ حتی نسبت به GPU مدیاتک Dimensity 9000 نیز عملکرد ضعیف تری خواهد داشت!

با توجه به آنکه تراشه پرچمدار آینده سامسونگ از پرچمدار فعلی مدیاتک عملکرد ضعیف تری دارد، مشخص است که پردازنده گرافیکی اگزینوس ۲۲۰۰ توانایی رقابت با Adreno 730 به کار گرفته شده در Snapdragon 8 Gen 1 را نخواهد داشت.

متاسفانه ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود! اکانت BDTech در توییتر از آیس یونیورس درباره عملکرد CPU اگزینوس ۲۲۰۰ پرسیده است، و این افشاگر اطلاعات در جواب وی ادعا کرده است که «هنوز هم بدترین عملکرد در بین تراشه های پرچمدار را شاهد خواهیم بود.»

 

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما درباره نوشتار ( اگزینوس ۲۲۰۰ از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ ضعیف‌تر است ) چیست؟ نظرات خود را در بخش کانت‌های تکراتو با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر