;
coinex

چگونه با اتوبوس بار ارسال کنیم

شاید تا به‌ حال نمی‌دانستید که اتوبوس‌ها علاوه‌بر حمل و جا به جایی مسافران، می‌توانند بارهای مختلف را نیز حمل کنند و به مکان‌های مختلف ارسال نمایند. البته ممکن است این سوال نیز برای‌تان پیش‌ آمده باشد که چگونه با اتوبوس بار ارسال کنیم و به مشکل برنخوریم؟

در واقع فرستادن بار با استفاده از اتوبوس به مکان‌های مختلف، یکی از روش‌های بسیار مناسب و فوری است که تمام افراد می‌توانند از آن بهره بگیرند. برای ارسال بار با استفاده از این روش کافی است ابتدا به سامانه‌های دارای اعتبار مانند بازارگاه وارد شوید و سپس سفارشات خود را ثبت نمایید تا مسئولین، بار موردنظر را از درب منزل یا محل مورد نظرتان دریافت کنند و آن را به محل گیرنده ارسال نمایند.

مراحل لازم برای ثبت کردن بار به‌ صورت اینترنتی

برای ارسال بار آنلاین و ثبت کردن کالای مورد نظر، کافی است ابتدا به یک سامانه قابل اعتماد و معتبر وارد شوید و سپس مشخصات مبدأ و مقصد بار را به‌ صورت کامل در قسمت مشخص‌ شده وارد کنید.

بعد از آن باید مشخصات مربوط به بار که شامل وزن، تعداد کالاها یا بار، حجم، ویژگی‌ها و… می‌شود را وارد کنید تا به گزینه بعدی برسید. در گزینه بعدی باید نوع پیک را انتخاب کنید و سپس هزینه‌های مربوط به ارسال را پرداخت نمایید تا مراحل ثبت بار تکمیل شود.

چگونه با اتوبوس بار ارسال کنیم

روش‌های ارسال بار با استفاده از اتوبوس

  • درب به ترمینال

در این روش مسئولین حمل بار، بسته مورد نظر را از درب منزل دریافت می‌کنند و سپس آن را در ترمینال مقصد تحویل صاحب بار می‌دهند. در روش درب به ترمینال، گیرنده‌ای که قرار است بسته را دریافت کند باید به ترمینال برود و بسته مورد نظرش را از آن‌ جا تحویل بگیرد.

  • درب به درب

ارسال بار درب به درب یکی دیگر از روش‌های مناسب و راحتی است که می‌توانید از آن بهره بگیرید. در این روش بار موردنظر در درب منزل فرستنده دریافت می‌شود و آن را نیز درب منزل گیرنده تحویل خواهند داد. در روش درب به درب دیگر نیازی به مراجعه کردن به ترمینال جهت ارسال یا دریافت بار نیست و افراد می‌توانند به‌ سادگی هر نوع باری که دارند را به مکان‌های دیگر بفرستند.

  • ترمینال به ترمینال

در روش ترمینال به ترمینال، فرستنده باید خودش بار موردنظر را به ترمینال مبدا تحویل دهد و گیرنده نیز به ترمینال مقصد مراجعه کند و بار را دریافت نماید.

  • ترمینال به درب

روش دیگری که می‌توانید با کمک آن بار خود را ارسال کنید، روش ترمینال به درب است. در این روش باید بار مورد نظرتان را در ترمینال به مسئولین بار تحویل دهید تا آن‌ها نیز بسته را در درب منزل گیرنده، تحویل دهند.

ارسال بار در این روش، گاهی اوقات ممکن است مقداری برای‌تان سخت و زمان‌بر باشد. از این رو اگر می‌خواهید کار باربری و پست بار سریع‌تر انجام شود، بهتر است از روش‌های دیگر مانند درب به درب بهره بگیرید و این کار را به دست افراد مسئول در باربری بسپارید تا در سریع‌ترین زمان آن را برای‌تان پست کنند.

چه بارهایی را نمی‌توان با اتوبوس به مکان‌های دیگر فرستاد؟

در برخی مواقع ممکن است بارهایی که با اتوبوس به مکان‌های دیگر فرستاده می‌شود، مورد بازرسی قرار نگیرد اما باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که نباید وسایل یا کالاهایی همچون مواد غذایی فاسد شدنی، کالاهایی با وزن بیشتر از 40 کیلوگرم، کالاهای قاچاق، مواد مخدر، محصولات غیربهداشتی، اسلحه، چک، اوراق بهادار، وجه نقد، مواد منفجره، حیوانات زنده و… را با استفاده از اتوبوس به مکان‌های دیگر ارسال کنید.

در واقع بهتر است بدانید ارسال بار با اتوبوس نیز دارای شرایط و قوانین مشخص شده‌ای است و اگر آن‌ها را رعایت نکنید، ممکن است جریمه یا مجازات شوید. بنابراین بهتر است از ارسال و دریافت چنین اشیاء و بارهایی، خودداری نمایید.

مزایای حمل بار با استفاده از اتوبوس

  • ارسال کردن بار با استفاده از اتوبوس نسبت به روش‌های دیگر بسیار به صرفه‌تر است و موجب صرفه‌ جویی در زمان و هزینه‌های‌تان خواهد شد.
  • دریافت یا ارسال بار با استفاده از این روش بسیار آسان است و نیازی به طی کردن مراحل پیچیده یا سخت برای ثبت و پیگیری نیست.
  • اگر به خوبی مطالب ذکر شده در این مقاله را خوانده باشید و پاسخ سوال چگونه با اتوبوس بار ارسال کنیم را به دست آورده باشید، می‌دانید که این روش ارسال کردن بار بسیار مناسب‌تر است و شما می‌توانید در هر زمانی که خواستید وضعیت کالای خود را به صورت آنلاین، پیگیری کنید.
  • در این روش ارسال کردن بار شما می‌توانید پس‌ از تکمیل مراحل ثبت سفارش، هزینه ارسال را مشاهده نمایید و در صورت تمایل درخواست خود را تکمیل نمایید.
  • پرداخت هزینه ارسال بار می‌تواند به‌ صورت پرداخت در مبدا یا مقصد باشد و شما می‌توانید با استفاده از هر روشی که راحت‌تر بودید، اقدام به پرداخت کنید.
  • هنگام ارسال بار به‌ صورت اینترنتی جای نگرانی بابت گم شدن یا آسیب دیدن بار وجود ندارد زیرا مسئولین به بهترین شکل ممکن از کالاهایی که تحویل می‌گیرند، مواظبت و نگهداری می‌کنند.

نحوه محاسبه هزینه باربری ترمینال به چه عواملی بستگی دارد؟

به‌ طور معمول هزینه باربری با توجه به عوامل و شرایط مختلفی تعیین می‌شود و از جمله مهم‌ترین این عوامل می‌توان نوع ماشین حمل بار، میزان مسافت، وزن یا حجم بار، زمان و… اشاره کرد. برای ارسال کردن بار معمولا از اتوبوس‌های مختلفی بهره می‌گیرند، از این رو بهتر است بدانید میزان سوخت مصرفی نیز تأثیر زیادی در تعیین قیمت باربری دارد.

دقت داشته باشید اگر به درخواست شما اتوبوس در بین مسیر توقف داشته باشد و یا این که دچار تأخیر شود، هزینه باربری ترمینال افزایش می‌یابد و شما باید مبلغی اضافه نیز بپردازید. اگر بعد از ثبت سفارش اقدام به تغییر دادن مسیر کنید، هزینه ارسال بار یا هزینه باربری اتوبوس نیز افزایش خواهد شد. بنابراین بهتر است هنگام ثبت سفارش، دقت خود را تا حدود زیادی بالا ببرید تا اشتباهی رخ ندهد.

چگونه با اتوبوس بار ارسال کنیم

نحوه مطلع شدن از هزینه باربری ترمینال

برای این که بدانید هزینه باربری اتوبوس چقدر است می‌توانید به سایت بازارگاه مراجعه کنید و پس‌ از وارد کردن اطلاعات، از هزینه باربری مطلع شوید.

در صورتی‌ که می‌خواهید هزینه باربری به‌ صورت دقیق محاسبه شود، بهتر است با کارکنان وب سایت بازارگاه تماس بگیرید و هر گونه سوالی که در مورد خدمات آن‌ها را دارید بپرسید و همچنین قیمت دقیق ارسال را به دست آورید. این وب سایت خدمات بسیار جامع و عالی را به شما ارائه می‌دهد و نسبت به سایت‌های دیگر، قیمت مناسب‌تری هم دارد.

سخن پایانی

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید بدانید، چگونه با اتوبوس بار ارسال کنیم و بهترین روش برای ارسال کردن بار چیست؟ بهتر است مطالب ذکر شده در مقاله را با دقت مطالعه کنید. به طور معمول در حال حاضر راه‌های زیادی برای ارسال کردن بار به شهرها و مکان‌های دیگر وجود دارد اما و اگر می‌خواهید از یک روش مطمئن، راحت، کم هزینه و مناسب استفاده کنید، بهتر است از باربری اتوبوس‌ها بهره بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر