;
coinex

راهنمای برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

همانطور که می‌دانید تقویت زبان انگلیسی و یادگیری یک مهارت جدید نیز مانند بسیاری دیگر از موارد نیازمند به داشتن یک برنامه ریزی مطالعاتی است. داشتن برنامه ریزی درست و روزانه به روند یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کند و به آن نظم و پیوستگی می‌بخشد.

به همین دلیل است که در این مقاله قصد داریم راهنمایی را جهت چیدن یک برنامه ریزی روزانه برای شما عزیزان ارائه دهیم؛ چرا که به عنوان یک زبان آموز لازم است بدانید چگونه می‌توان برنامه منظمی را تنظیم کرد و چه زبانی باید از دوره‌های آموزش زبان انگلیسی استفاده کرد! بنابراین توصیه می‌کنیم مطالب این مقاله را از دست ندهید و تا انت‌ها با ما همراه بمانید…

چرا برای یادگیری زبان انگلیسی باید برنامه ریزی کنیم؟

واقعیت این است که در هر زمینه هر چقدر تلاش کنید زمانی که برنامه درستی ندارید نمی‌توانید از آن انتظار یک نتیجه فوق العاده داشته باشید. برنامه ریزی به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کند و باعث می‌شود تا مهارت‌های چهارگانه را طبق یک مسیر مشخص و مدیریت شده بیاموزید. شما با یک برنامه ریزی اصولی می‌توانید به تسلط در زبان انگلیسی برسید و اینگونه دیگر مسیر دشوار به نظر نخواهد رسید.

یادگیری هفتگی و طبق برنامه روزانه کمک می‌کند تا بتوانید از مسیر یک جدول زمانی داشته باشید و طبق آن نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی بسنجید و سریع‌تر به هدفتان برسید.

با توجه به اهمیت بالای برنامه ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی در ادامه چند راهکار و راهنما که برای مطالعه زبان انگلیسی باید بدانید را بررسی می‌کنیم:

۱- ابتدا مشخص کنید که هدفتان از یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

اولین قدم برای یادگیری است که مشخص کنید چرا می‌خواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید! هرچه این تصمیم خود خواسته‌تر باشد انگیزه شما بیشتر خواهد شد و توجه داشته باشید که داشتن انگیزه قوی در یادگیری بسیار مهم است بنابراین اولین کار این است که هدف‌تان را از یادگیری مشخص کنید.

۲- با توجه به هدفی که دارید یک دوره آموزش زبان انگلیسی را انتخاب کنید

همانطور که گفتیم اگر بدانید هدفتان از یادگیری چیست قطعا راحت‌تر و با انگیزه بیشترمسیر یادگیری را طی و هدفگذاری می‌کنید. برای نمونه ممکن است هدف شما برای مهاجرت به کشور دیگری باشد و بدین منظور باید هرچه سریع‌تر آموزش‌ها را ببنید بنابراین انتظار می‌رود که شما به زمان بیشتری برای یادگیری نیاز داشته باشید و معمولا باید در دوره‌های آیلتس شرکت کنید تا بتوانید در آزمون آیلتس موفق شوید. بنابراین حتما هدف‌تان را بنویسید و مشخص کنید برای مسیر خود کدام مهارت‌ها را بیشتر نیاز دارید.

۳- سبک یادگیری و میزان زمان زبان خواندن‌تان را مشخص کنید

پیش از این که شروع به تنظیم برنامه ریزی روزانه کنید بهتر است تا با توجه به میزان زمان آزادی که در طی روز دارید مشخص کنید که سبک یادگیرتان چیست و در طی ۲۴ ساعت چقدر می‌توانید وقت صرف آموزش و تمرین کنید. اگر هیچ پکیج آموزش زبان انگلیسی ندارید پیشنهاد می‌کنیم حداقل روزی ۲ ساعت وقت را برای یادگیری اختصاص دهید تا در مدت زمان کوتاه‌تری به نتیجه دلخواه برسید.

۴- نقاط ضعف و قدرت زبانی خود را مشخص کنید

اگر سطح زبانی خود را می‌دانید و از قبل تعیین سطح زبان را انجام داده‌اید قطعا می‌دانید که در کدام یک از مهارت‌ها زبان بیشتر مهارت دارید و کدام مهارتتان نیاز به تمرین بیشتر دارد این گونه می‌توانید راحت‌تر مشخص کنید که در مدت زمان تمرین روی کدام مورد باید زمان بیشتری بگذارید. برای مثال اگر هدفتان قصد برقراری ارتباط با سایر افراد است توصیه می‌کنیم ۴۰ درصد از زمان خود را صرف یادگیری و تقویت مکالمه انگلیسی کنید؛ به طور کلی منظور این است که مطابق با هدف که دارید زمان‌بندی را مشخص کنید.

یک برنامه ریزی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

حالا که می‌دانید برای یادگیری زبان انگلیسی در ابتدا باید چه مواردی را مشخص کنید لازم است که یک سری اطلاعات کلی را بدانید. در همین راستا حتما به مطالبی که در ادامه ذکر شده است توجه کنید چرا که این موارد به شما کمک شایانی می‌کند! این مطالب همگی برگرفته شده از مراحل موفقیت و تجربیات شخصی می‌باشد.

هر روز حداقل ۱۵ الی ۳۰ دقیقه را به یادگیری گرامر زبان انگلیسی اختصاص دهید:

قطعا در زبان انگلیسی صحبت کردن و یا نوشتن در رابطه با مسائل مختلف نیازمند به داشتن اطلاعات کافی و کامل در رابطه با ساختارهای گرامری است. بنابراین ترجیحا در برنامه خود به صورت روزانه موضوعات مربوط به گرامر را فراموش نکنید.

هر روز تعداد مشخصی از کلمات را بیاموزید و درآخر آن‌ها را بنویسید:

برای یادگیری لغات زبان اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی بسیاری وجود دارد که به شما کمک می‌کند در هر زمان و مکانی شروع به یادگیری کنید. اما در این زمینه توصیه ما به شما این است که هر روز تعداد مشخصی از لغات را بیاموزید؛ برای مثال در زمان شروع بهتر است تا از روزی ۵ لغت شروع و این تعداد را کم کم افزایش دهید.

مهارت شنیداری ونوشتاری را با هم تمرین کنید:

یادگیری این دو مهارت در کنار هم و با یک برنامه ریزی مکمل روند یادگیری شما را سریع‌تر خواهد کرد، بنابراین بهتر است تا این دو مهارت زبانی را در برنامه آموزشی‌تان در کنار یکدیگر قرار دهید برای مثال اگر یک فایل را گوش دادید بعد از آن یک متن کوتاه حداقل ۲ خطی در رابطه با آن بنویسید.

هر شب برنامه‌تان را مرور کنید و در آخذ هفته‌ها تمامی مطالبی را که یاد گرفته‌اید کلی بررسی کنید:

داشتن یک مرور کلی از آن چه که در طول روز و در طی هفته یاد گرفته‌اید به تثبیت آموزش‌های زبان انگلیسی کمک می‌کند. بنابراین به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که بتوانید در آخر شب‌ها و پیش از خواب از آن چه که آموخته‌اید مروری داشته باشید.

جمع بندی:

طبق گفته‌های بالا داشتن برنامه ریزی روزانه روند یادگیری را سرعت می‌بخشد، بنابراین سعی کنید حداقل برای یک هفته‌تان هدف‌گذاری داشته باشید و در آن مدت حجم مشخصی از تمرین‌ها را در کنار پکیج‌های آموزشی زبان انگللیسی انجام دهید. نکته مهم این است که حتما در این زمینه واقع بین باشید و کم‌تر و بیش‌تر از توان خود برنامه نچینید.

با توجه به مطالب عنوان شده احتمالا تا به حال یک دید کلی در رابطه با نحوه برنامه ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی پیدا کرده اید، اگر بتوانید درست برنامه ریزی کنید قطعا می‌توانید در مدت زمان کوتاهی به نتایج درخشانی دست پیدا کنید.

منبع: آکادمی روان

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر