;
coinex

بهترین ارزهای متاورس کدامند؛ معرفی موفق‌ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

در این مطلب با بهترین ارزهای متاورس آشنا می‌شویم که به دلیل داشتن سابقه خوب یا ایده‌ای قوی، پتانسیل صعود قابل توجه و افزایش ارزش سرمایه شما را دارند.

با توجه به تعداد بسیار زیاد رمز ارز های متاورس ، در حال حاضر سرمایه گذاری روی یکی از بهترین رمز ارزهای این حوزه اهمیت زیادی دارد. اگر این انتخاب را با دقت و تحقیق انجام دهید، احتمال اینکه به سود 10 برابر یا بیشتر برسید، وجود دارد؛ اما در صورت انتخاب یک پروژه ضعیف، ممکن است کل سرمایه خودتان را از دست بدهید. به خصوص، با توجه به اینکه در دوره زمستان کریپتو در سال 2022 شاهد ریزش خیلی از پروژه‌ها بودیم، اهمیت انتخاب درست و آگاهانه برای سرمایه گذاری در حوزه متاورس بیشتر می‌شود.

برای کمک به شما در این انتخاب مهم، در ادامه مطلب با معرفی بهترین ارزهای متاورس با شما هستیم. این توکن‌ها از بین بهترین و جدیدترین پروژه‌هایی که قابلیت رشد و توسعه خوبی دارند، انتخاب شده‌اند. پس اگر به دنبال انتخاب بهترین توکن متاورس هستید، حتماً تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین ارزهای متاورس

رمز ارز های متاورس به ارزهای دیجیتالی گفته می‌شود که برای اجرای تراکنش در دنیاهای مجازی آنلاین کاربرد دارند. در حال حاضر، پروژه‌های زیادی در این حوزه فعالیت دارند؛ از جمله پروژه سندباکس ، پروژه دیسنترالند و غیره که همه آنها یک نوع توکن کریپتوکارنسی دارند. این توکن‌ها، نقش پول دنیای مجازی پروژه خودشان را بازی می‌کنند.

بهترین ارزهای متاورس
بهترین ارزهای متاورس

هر دنیای مجازی، توکن خاص خودش را دارد مثل دیسنترالند و سندباکس که هر کدام ارزهای دیجیتال مخصوصی دارند و می‌توانید از این ارزها، برای خرید زمین و چیزهای دیگر در آن دنیای مجازی استفاده کنید.

در حال حاضر، بهترین ارزهای متاورس عبارتند از:

1. متاکید (Metacade)

بهترین ارز های متاورس

  • نماد: MCADE
  • مارکت کپ: 17.77 میلیون دلار
  • قیمت فعلی: 0.01 دلار
  • تأسیس: سال 2023

معرفی بهترین ارزهای متاورس را با متاکید شروع می‌کنیم که در حال حاضر، یکی از بهترین پلتفرم‌های گیمینگ کریپتوکارنسی محسوب می‌شود. این بازی آرکید، بهترین ویژگی‌های گیم فای را با جدیدترین فناوری متاورس ترکیب کرده است. در متاکید، برای اجرای بازی نیازی به پرداخت هزینه ندارید و می‌توانید با اجرای این بازی، ارز دیجیتال به دست آورید.

در این پلتفرم، دائماً بازی‌های جدیدی اضافه می‌شوند؛ حتی خود شما هم می‌توانید با استفاده از مدل create-to-earn (ساختن بازی برای کسب درآمد) این پلتفرم، درآمدزایی داشته باشید و هر چقدر افراد بیشتری بازی شما را اجرا کنند، درآمد بیشتری خواهید داشت. همچنین در صورت داشتن توکن‌های MCADE، می‌توانید در تورنمت‌های رقابتی و قرعه‌کشی‌ها شرکت کرده و برنده جوایز اختصاصی شوید.

همه این قابلیت‌ها، در یک متاورس اجتماع محور ارایه می‌شوند که خیلی از ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی را دارد. همچنین، می‌توانید با افرادی که طرز فکرشان شبیه به خود شما است، گروه تشکیل دهید. در آینده، امکان خرید زمین‌های مجازی را هم در این دنیای مجازی خواهید داشت. این قابلیت‌ها می‌توانند باعث افزایش بهای توکن MCADE به عنوان یکی از بهترین توکن های متاورس در بازی‌ها و ثبت رکوردهای جدید برای این توکن متاورسی شوند.

2. پروژه سندباکس (The Sandbox)

بهترین ارز های متاورس
بهترین رمز ارز های متاورس
  • نماد: SAND
  • مارکت کپ: 889.13 میلیون دلار
  • قیمت فعلی: 0.42 دلار
  • تأسیس: سال 2020

ارز دیجیتال SAND که یکی از بهترین توکن های متاورس برای سرمایه گذاری است، بر اساس پروژه سندباکس (The Sandbox) ساخته شده است. پروژه سندباکس یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک‌چین است که کاربران می‌توانند در آن به ساخت و ساز پرداخته و کسب درآمد داشته باشند. سندباکس، پلتفرمی فراهم کرده که در آن می‌توانید بازی‌های دلخواه‌تان را ساخته، با دیگران به اشتراک گذاشته و اجرا کنید. همچنین، در متاورس سندباکس، امکان خرید و فروش دارایی‌های مجازی هم وجود دارد.

توسعه پروژه The Sandbox در اصل از سال 2011 شروع شده و در سال 2012 به عنوان یک بازی موبایلی منتشر شد. اما در سال 2018 بود که تیم سندباکس، خبر از اجرای طرح‌هایی برای پیاده‌سازی مفهوم متاورس با توسعه یک متاورس غیرمتمرکز داد که در ساخت آن از تکنولوژی بلاک‌چین استفاده شده است. این حرکت، توکن سندباکس را تبدیل به یکی از بهترین ارزهای متاورس کرد.

در حال حاضر، تأکید پروژه سندباکس بر محتوای تولید شده توسط کاربران و مکانیک‌های بازی play-to-earn (بازی برای درآمدزایی) است. این پروژه، به طراحان بازی‌ها کمک می‌کند تا خلاقیت خودشان را نشان داده و تجربیاتی منحصربفرد برای کاربران ایجاد کنند و در قبال انجام این کار، ارز دیجیتال سند (SAND) را دریافت کنند. این سیستم منجر به ایجاد یک متاورس متنوع می‌شود که همواره رو به رشد و توسعه است.

این متاورس، با استفاده از فناوری بلاک‌چین ایجاد شده و به کاربران امکان می‌دهد که مالکیت واقعی دارایی‌های مجازی را در اختیار داشته باشند. استفاده از توکن‌های تعویض ناپذیر در پلتفرم سندباکس، به بازیکنان و طراحان بازی‌ها امکان می‌دهد که آیتم‌های مجازی را در بازار NFT بومی این پلتفرم خرید و فروش و معامله کنند؛ بدون اینکه ریسک کلاهبرداری یا کپی کردن آنها ایجاد شود.

The Sandbox در سال 2022 شروع به همکاری با برندهای گیمینگ بزرگ از جمله آتاری، واکینگ دد و بایننس کرد تا اجازه اضافه کردن شخصیت‌های این بازی‌ها را به دنیای مجازی خودش داشته باشد. این پیشرفت‌های مستمر، منجر به توسعه متاورس سندباکس و جذب روزافزون کاربران و طراحان شده‌اند و ارز دیجیتال SAND را تبدیل به یکی از بهترین توکن های متاورس در بازی‌ها کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین شت کوین های 2023 ؛ معرفی برترین شت کوین‌های انفجاری و آینده دار

بهترین توکن های NFT کدامند؟

3. پروژه دیسنترالند (Decentraland)

بهترین ارز های متاورس

  • نماد: MANA
  • مارکت کپ: 868.77 میلیون دلار
  • قیمت فعلی: 0.46 دلار
  • تأسیس: سال 2017

پروژه دیسنترالند (Decentraland) یک دنیای مجازی غیرمتمرکز است که بر روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است. این پلتفرم، به کاربران امکان می‌دهد که محتوا و تجربیات دیجیتال را در یک محیط مجازی ایجاد کرده و از آن کسب درآمد کنند. دیسنترالند، برای ایجاد قابلیت مالکیت واقعی و کمیابی زمین‌ها و دارایی‌های مجازی خودش، از تکنولوژی بلاک‌چین استفاده می‌کند.

متاورس دیسنترالند که با جزئیات زیادی طراحی شده، بر پایه مفاهیمی مثل مالکیت زمین‌های مجازی، تولید محتوا و یک اقتصاد مجازی که بر مبنای ارز دیجیتال مانا (MANA) شکل گرفته، طراحی شده است. دنیای مجازی دیسنترالند به یکسری قطعه زمین مجازی به نام LAND تقسیم شده است. هر LAND، با یک توکن تعویض ناپذیر در بلاک‌چین اتریوم نمایش داده می‌شود تا کاربران امکان مالکیت، خرید، فروش و معامله کردن زمین‌های متاورس را به روش امن داشته باشند.

LAND محوریت اصلی کل این اکوسیستم را تشکیل می‌دهد و هر کاربر، امکان خرید یک تکه زمین را روی سرورهای Decentraland دارد و می‌تواند با استفاده از یک زبان برنامه نویسی به نام «کیت توسعه نرم‌افزار Decentraland » صحنه‌های سه بعدی تعاملی و تجربیات دلخواه را روی این قطعه زمین ایجاد کند. این ساخته‌ها می‌توانند شامل بازی‌ها، آثار هنری، فروشگاه‌های مجازی و فضاهای اجتماعی باشند.

برای تعامل با متاورس پروژه دیسنترالند ، کافیست فقط آواتار خودتان را ایجاد کنید. می‌توانید محیط‌های مجازی مختلف را بررسی کرده، با سایر کاربران تعامل برقرار کرده و در رویدادها و فعالیت‌های مختلف شرکت کنید. همچنین، امکان خرید دارایی‌ها، سرویس‌ها و زمین‌های مجازی را با استفاده از ارز دیجیتال MANA دارید یا می‌توانید با فروش یا اجاره دادن ساخته‌های خودتان به دیگر کاربران، کسب درآمد کنید.

پروژه دیسنترالند تحت مدیریت یک سازمان مستقل غیرمتمرکز به نام بنیاد Decentraland قرار دارد. با داشتن ارز دیجیتال مانا ، امکان مشارکت در فرایند تصمیم‌گیری این سازمان و تعیین مسیر آینده این دنیای مجازی را خواهید داشت. بنابراین ارز دیجیتال MANA می‌تواند یکی از بهترین توکن های متاورس در بازی ها باشد.

4. متاهیرو (Metahero)

بهترین ارز های متاورس
بهترین توکن های متاورس برای سرمایه گذاری
  • نماد: HERO
  • مارکت کپ: 15.16 میلیون دلار
  • قیمت فعلی: 0.002975897938 دلار
  • تأسیس: سال 2021

متاهیرو یک پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین است که دنیاهای مجازی و فیزیکی را با هم ترکیب کرده است. متاهیرو، از ترکیب فناوری‌های هوش مصنوعی، بلاک‌چین و بینایی کامپیوتری استفاده کرده تا به کاربران امکان دهد که از روی اشیای واقعی، یک نسخه دیجیتال سه بعدی باکیفیت به نام “متاهیرو” ایجاد کنند. هر متاهیرو، یک NFT است که به صورت منحصربفرد روی بلاک‌چین ثبت شده و می‌توانید از آن برای کسب درآمد در متاورس استفاده کنید.

متاورس متاهیرو، در اصل نسخه‌ای توسعه یافته از دنیای واقعی ما است و طوری طراحی شده که بین دنیاهای مجازی و واقعی ارتباط برقرار کند. حتی آواتارهای متاهیرو هم طوری طراحی شده‌اند که یک بازنمایی واقع گرایانه از کاربران باشند تا بازی‌های مجازی این متاورس، تجربه‌ای فراگیرتر و جذاب‌تر برای کاربران رقم بزنند.

می‌توانید از هر آواتار برای کاربردهای مختلف استفاده کنید از جمله بازی‌های مجازی، خرید اینترنتی و غیره. برای ساختن آواتار خودتان باید به یک لوکیشن در دنیای واقعی بروید تا پس از اسکن، آواتار شما ساخته شود. همچنین، برای اسکن هر چیزی باید توکن HERO داشته باشید.

توکن HERO، ارزدیجیتال اصلی اکوسیستم متاهیرو و یکی از بهترین ارزهای متاورس است. این توکن، تنها راه پرداخت هزینه آواتار، دسترسی به آیتم‌های مختلف و برخی امکانات این متاورس است.

5. انجین (Enjin)

بهترین ارز های متاورس

  • نماد: ENJ
  • مارکت کپ: 291.52 میلیون دلار
  • قیمت فعلی: 0.29 دلار
  • تأسیس: سال 2017

انجین یک پلتفرم بلاک‌چین است که یک مجموعه ابزار و خدمات برای ایجاد دارایی‌های مبتنی بر بلاک‌چین در صنعت گیمینگ ارایه داده است. انجین، به توسعه‌دهندگان بازی‌ها امکان می‌دهد که مالکیت غیرمتمرکز را در بازی‌های خودشان پیاده‌سازی کرده، یک اقتصاد مجازی منحصربفرد ساخته و از ساخته‌های خودشان درآمد کسب کنند.

توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از ابزارهای انجین، در یک پلتفرم متاورس دارایی‌های دیجیتال تولید کنند؛ مثل آیتم‌های درون بازی، شخصیت‌ها یا اجناس مجازی. سپس می‌توانند این آیتم‌ها را به توکن تعویض ناپذیر تبدیل کنند. این قابلیت‌ها، منجر به ایجاد بازی‌های محبوبی شده که روی پلتفرم انجین اجرا می‌شوند مثل Age of Rust، Forest Knight، AlterVerse و غیره.

انجین، زیرساخت ذخیره، مدیریت و درآمدزایی از این توکن‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. می‌توان این دارایی‌ها را به راحتی در سایر پلتفرم‌ها و بازی‌های اکوسیستم انجین ادغام کرد. پشتوانه همه این دارایی‌های دیجیتال، توکن‌های ENJ هستند و همین ویژگی باعث شده که چنین دارایی‌هایی دارای ارزش واقعی باشند؛ چون امکان بازخرید این توکن‌ها و تبدیل آنها به توکن ENJ وجود دارد.

با توجه به قابلیت‌های زیرساخت انجین، توکن ENJ می‌تواند یکی از بهترین توکن های متاورس برای سرمایه گذاری باشد.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی اتریوم در سال 2023

متاورس چیست و چگونه وارد Metaverse شویم؟

6. ایپ کوین (Apecoin)

بهترین ارز های متاورس
بهترین ارزهای متاورس
  • نماد: APE
  • مارکت کپ: 629.68 میلیون دلار
  • قیمت فعلی: 1.71 دلار
  • تأسیس: سال 2022

ایپ کوین، یکی از بهترین ارزهای متاورس است که برای اکوسیستم APE طراحی شده است. خود این اکوسیستم، بر اساس مجموعه NFTهای باشگاه میمون‌های کسل (BAYC) طراحی شده و توسعه‌دهنده ایپ کوین، یوگا لبز است. از ایپ کوین در بازی چند نفره نقش آفرینی آدرساید (Otherside) استفاده می‌شود و می‌توانید از این ارزدیجیتال برای خرید زمین‌های مجازی این متاورس استفاده کنید.

مجموعه NFTهای یوگا لبز که به خاطر طراحی میمون شکل‌شان مشهور شده بودند، با استقبال چهره‌های مشهور مثل جاستین بیبر و جیمی فلن، به محبوبیت چشمگیری دست پیدا کردند. در اواخر سال 2021، NFTهای میمون‌های کسل در دست هزاران نفر قرار داشتند و این محبوبیت باعث ایجاد کریپتوکارنسی APE در سال 2022 شد که از نظر عده‌ای بهترین توکن متاورس است.

ایپ کوین در این اکوسیستم چند کاربرد مختلف دارد. اولاً دارندگان توکن APE امکان مشارکت در فرایند تصمیم‌گیری سازمان مستقل ایپ کوین را دارند و می‌توانند به صورت جمعی درباره مسائلی مثل تخصیص دارایی‌ها، همکاری‌ها و انتخاب پروژه‌ها اظهار نظر کنند.

دوماً، دارندگان این توکن به برخی قابلیت‌های خاص این اکوسیستم از جمله بازی‌ها، رویدادها و سرویس‌های مختلف دسترسی دارند. در نهایت، می‌توان از ایپ کوین مثل یک ارز تراکنشی استفاده کرد و کاربران می‌توانند از این توکن برای اجرای تراکنش در اکوسیستم خود پروژه و پروژه‌های همکار استفاده کنند.

این قابلیت‌ها باعث شده‌اند که APE تبدیل به یکی از بهترین توکن های متاورس برای سرمایه گذاری شود.

7. اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

بهترین ارز های متاورس

  • نماد: AXS
  • مارکت کپ: 822.92 میلیون دلار
  • قیمت فعلی: 6.23 دلار
  • تأسیس: سال 2020

معرفی بهترین ارزهای متاورس را با اکسی اینفینیتی ادامه می‌دهیم. اکسی اینفینیتی، یک بازی مبتنی بر بلاک‌چین است که عناصر مختلف از جمله سبک استراتژیک، آیتم‌های قابل استفاده برای کلکسیون سازی و تکنولوژی بلاک‌چین را با هم ترکیب کرده است. در این بازی، یکسری موجود بامزه کوچک به نام اکسی وجود دارند که بازیکنان می‌توانند آنها را جمع‌آوری کرده، پرورش داده و با یکدیگر مبادله کنند.

همچنین، کاربران می‌توانند با اجرای بازی‌ها و شرکت‌ها در نبردها، پاداش و ارزدیجیتال (مثل توکن‌های AXS و SLP) به دست آورند. امکان فروش این پاداش‌ها یا استفاده از آنها برای به دست آوردن توکن‌های اکسی بیشتر وجود دارد؛ در نتیجه، فرصت‌های بیشتری برای درآمدزایی فراهم می‌شود.

این توکن‌های اکسی، یکسری توکن تعویض ناپذیر (NFT) هستند که بر اساس بلاک‌چین اتریوم طراحی شده‌اند. هر اکسی، به صورت یک NFT نمایش داده می‌شود و امکان کنترل کامل دارایی‌های کاربران را برای آنها فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند اکسی‌ها را در بازار مخصوص این بازی خرید و فروش کنند.

در سال 2021، ارزش توکن بومی اکسی اینفینیتی یعنی AXS به میزان چشمگیری افزایش یافت که این موفقیت به دلیل افزایش تعداد کاربران، فراگیر شدن مدل «بازی برای درآمدزایی» و محبوبیت اکسی اینفیتینی در صنعت گیمینگ بلاک‌چین بود. از آن زمان تا به امروز، اکسی اینفیتینی همواره در حال اضافه کردن قابلیت‌ها و حالت‌های بازی جدید و همچنین ابتکار و نوآوری بوده است.

با توجه به این پیشرفت‌ها، AXS یکی از بهترین رمز ارز های متاورس محسوب می‌شود.

8. استار اطلس (Star Atlas)

بهترین ارز های متاورس
بهترین توکن های متاورس
  • نماد: ATLAS
  • مارکت کپ: 50.13 میلیون دلار
  • ارزش فعلی: 0.003486302337 دلار
  • تأسیس: سال 2021

معرفی بهترین توکن های متاورس در بازی‌ها را با استار اطلس ادامه می‌دهیم. استار اطلس یک دنیای مجازی و یک متاورس گیمینگ است که با ترکیب عناصر مختلف از جمله اکتشافات فضایی، استراتژی و فناوری بلاک‌چین طراحی شده است. استار اطلس یک اکوسیستم اقتصاد و گیمینگ غیرمتمرکز دارد که در یک دنیای تخیلی پیشرفته قرار گرفته‌اند.

این بازی، مکانیک‌های گیم پلی مختلفی دارد؛ از جمله فضانوردی، تریدینگ، مدیریت منابع و نبردهای استراتژیک. بازیکنان می‌توانند سفینه‌های فضایی خودشان را خرید و مدیریت کنند، روی سیاره‌ها کلونی بسازند و در فعالیت‌های مختلف شرکت کنند.

استار اطلس برای ایجاد قابلیت مالکیت امن و معامله دارایی‌های درون بازی، از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کند. برای نشان دادن مالکیت آیتم‌های مختلف بازی از توکن‌های تعویض ناپذیر استفاده می‌شود و بازیکنان می‌توانند این توکن‌ها را در بازار بازی خرید، فروش و معامله کنند.

این دارایی‌ها در ترکیب با هم، یک اقتصاد رو به رشد را در این بازی ایجاد کرده‌اند. توکن ATLAS که از نظر برخی کاربران، بهترین توکن متاورس است؛ یک توکن حاکمیتی است که امکان مشارکت در فرایندهای تصمیم‌گیری و رشد و توسعه این دنیای مجازی را برای کاربران فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

پروژه ریال دیجیتال چیست؟

پیش بینی دوج کوین در سال 2023

9. تتا نتورک (Theta Network)

بهترین ارز های متاورس

  • مارکت کپ: 756 میلیون دلار

یوتیوب، نت‌فلیکس، آمازون پرایم و توئیچ جزء بهترین پلتفرم‌های ویدیو استریمینگ هستند که به صورت متمرکز، توسط شرکت‌هایی بزرگ مدیریت می‌شوند.

تتا، بلاک‌چینی است که برای ویدیو استریمینگ طراحی شده با این هدف که یک شبکه انتقال محتوای نظیر به نظیر و غیرمتمرکز تشکیل دهد.

کاهش هزینه‌ها، انتقال قدرت از شرکت‌ها به دست مردم و حذف واسطه‌ها جزء وعده‌های این کمپانی هستند. به گفته شرکت تتا، این سیستم باعث می‌شود که تولیدکنندگان محتوای ویدیویی، سهم بیشتری کسب کرده و در عین حال، مشتریان هم هزینه‌های کمتری پرداخت کنند.

شبکه تتا طوری طراحی شده که وقتی کاربران ویدیویی را تماشا می‌کنند، بخشی از قدرت پردازشی و پهنای باند اضافه آنها جهت بازپخش این ویدیو برای سایر کاربران شبکه استفاده شود. در ازای انجام این کار، به کاربران ارزدیجیتال THETA تعلق می‌گیرد. هر چقدر افراد بیشتری در این شبکه مشارکت داشته باشند، سرعت و کیفیت استریمینگ هم بیشتر خواهد بود.

ویژگی‌ها و امکانات این پلتفرم، توکن تتا را تبدیل به یکی از بهترین توکن های متاورس برای سرمایه گذاری کرده‌اند.

10. استکس (Stacks)

بهترین ارز های متاورس
بهترین ارزهای متاورس
  • مارکت کپ: 858 میلیون دلار

بیت کوین، پدربزرگ همه بلاک‌چین‌ها و انواع کریپتوکارنسی محسوب می‌شود اما نقش این ارزدیجیتال در دنیای متاورس، تا قبل از شروع به کار استکس واضح نبود.

استکس، یک بلاک چین لایه 1 است که از طریق مکانیزم اثبات انتقال (proof-of-transfer) STX با بلاک چین بیت کوین ارتباط برقرار می‌کند. با استفاده از این فناوری، ماینرهای بیت کوین می‌توانند توکن‌های STX تولید کنند. همچنین، دارندگان توکن‌های استکس می‌توانند کوین‌های STX خودشان را استک کنند (به جای استِیک) و در مقابل، بیت کوین به دست آورند.

هدف اصلی استکس این است که قدیمی‌ترین و امن‌ترین بلاک‌چین دنیا یعنی بیت کوین، قابلیت پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز وب 3 را پیدا کند. این هدف متمایز، می‌تواند توکن STX را تبدیل به یکی از موفق‌ترین رمز ارز های متاورس کند.

مین‌نت Stacks 2.0، اولین رمزارزی که توانست تأیید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را برای فروش به دست آورد، در ابتدای سال 2021 راه‌اندازی شد.

11. کامپیوتر اینترنتی (Internet Computer)

بهترین ارز های متاورس

  • مارکت کپ: 1.8 میلیارد دلار

کامپیوتر اینترنتی توسط سازمان غیرانتفاعی سوئیسی به نام بنیاد Dfinity راه‌اندازی شده است. هدف این پروژه، این است که اینترنت متمرکز قدیمی را با نسخه غیرمتمرکز آن جایگزین کند؛ چون اینترنت امروزی متعلق به شرکت‌هایی مثل آلفابت – مالک گوگل – و یا آمازون است.

پروژه کامپیوتر اینترنتی که در ماه می سال 2021 راه‌اندازی شد، به دنبال تغییر شرایط فعلی است تا کاربران به یک اینترنت اپن سورس و فراگیرتر دسترسی داشته باشند. هدف از تحقق این چشم‌انداز با استفاده از قراردادهای هوشمند، افزایش سرعت و کاهش هزینه‌های محاسباتی است

تا به امروز، عملکرد این پروژه که سرمایه گذاران بزرگی حامی آن هستند، بسیار خوب بوده و ICP توکن این پروژه یکی از بهترین ارزهای متاورس محسوب می‌شود. در ابتدا، زمانی که ICP با قیمت حدود 700 دلار معامله می‌شد، مارکت کپ این پروژه بیشتر از 45 میلیارد دلار بود.

هنوز هم ICP یکی از بزرگترین و بهترین ارزهای متاورس محسوب می‌شود اما علاقه کاربران نسبت به این پروژه کمی کاهش یافته و قیمت این توکن هم با آنچه که در ابتدا بود، فاصله زیادی دارد.

جمع‌بندی

در حال حاضر، متاورس یکی از گرایشات روز دنیای ارزهای دیجیتال است و توکن‌های زیادی وجود دارند که وعده موفقیت و ثروتمند شدن را به کاربران می‌دهند. در صورت انتخاب درست و آگاهانه و سرمایه گذاری روی یکی از بهترین ارزهای متاورس می‌توانید شاهد رشد سرمایه خودتان باشید.

یکی از این توکن‌ها، متاکید است که قابلیت متحول کردن دنیایی گیمینگ مجازی را دارد. توکن‌های دیگری که پروژه‌های قوی و سابقه دارتری دارند، دیسنترالند و سند باکس هستند که دو مورد از بهترین ارزهای متاورس را به بازار معرفی کرده‌اند.

امیدواریم که مطالعه این مطلب به شما برای انتخاب بهترین توکن متاورس کمک کرده باشد.

سوالات متداول

بهترین ارز متاورس در حال حاضر کدام است؟

در حال حاضر دیسنترالند، سندباکس و ایپ کوین جزء شناخته شده‌ترین و موفق‌ترین پروژه‌های این حوزه هستند.

بهترین ارزهای متاورس را کجا می‌توان خرید؟

می‌توانید کوین‌های متاورس را از طریق اکسچنج‌های متمرکز یا غیرمتمرکز مثل یونی سواپ بخرید.

متاورس فیسبوک از چه کوینی استفاده خواهد کرد؟

شایعاتی منتشر شده بود درباره اینکه برای تراکنش‌های داخل فیسبوک از توکنی به نام Zuck Bucks استفاده می‌شود؛ اما اطلاعات بیشتری درباره این توکن در دست نیست. ظاهراً شرکت فیسبوک در سال 2022 تولید توکن خودش به نام لیبرا را متوقف کرده و نام آن را به Diem تغییر داده است.

بیشتر بخوانید:

منبع: forbes , invezz

به نظر شما بهترین ارزهای متاورس کدامند؟ ترجیح می‌دهید روی کدامیک از این ارزها سرمایه‌گذاری کنید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام ارز متاورس ariva هم داره وارد متاورس میشه زمینهاشم میخواد پیش فروش کنه این ارز هم پتانسیل بالایی داره خوشحال میشیم درباره ariva هم نظری بگذارید

    پاسخ