;
coinex

بهترین توکن های NFT در سال 2023 ؛ این NFTها را زیر نظر داشته باشید

در این مطلب شما را با بهترین توکن های NFT در سال 2023 آشنا می‌کنیم که می‌توانند فرصت‌های کم‌نظیر و پرسودی برای سرمایه‌گذاران این حوزه باشند.

رشد بازار NFT در چند سال اخیر بسیار چشمگیر بوده و حالا بیشتر از هر زمانی سرمایه‌گذاران در این حوزه نوظهور سرمایه‌گذاری می‌کنند. با توجه به معرفی انواع توکن‌های جدید و رشد و توسعه توکن‌های قبلی، بعید است که این روند در سال 2023 کندتر یا متوقف شود.

یکی از مزایای سرمایه‌گذاری روی این توکن‌ها این است که خرید، فروش و ترید کردن آنها نسبت به قبل راحت‌تر و امن‌تر شده، بنابراین احتمال کلاهبرداری در این حوزه هم کمتر می‌شود. اما با توجه به تعداد بی‌شمار این توکن‌ها و پروژه‌های این حوزه ممکن است انتخاب بهترین NFT برای سرمایه گذاری 2023 کار سختی باشد. به همین دلیل این مطلب را آماده کردیم تا شما را با بهترین NFT های 2023 و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این بازار آشنا کنیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟

بهترین توکن های NFT کدامند؟

بهترین توکن های NFT در سال 2023

پیش از اینکه به معرفی بهترین توکن های NFT در سال 2023 بپردازیم، بد نیست تعریفی از NFT را بیان کنیم. توکن NFT (توکن غیرمثلی) به هر توکن دیجیتالی گفته می‌شود که در حفظ و توسعه اکوسیستم توکن‌های NFT نقش دارد؛ مثل اکسی اینفینیتی که یک بازی بر اساس شبکه بلاک‌چین است و از توکن بومی خودش یعنی AXS برای پشتیبانی از قابلیت ماینینگ و رأی دهی استفاده می‌کند تا به حفظ و توسعه اکوسیستم «بازی و درآمدزایی» کمک کند.

بهترین توکن های NFT در سال 2023
بهترین توکن های NFT در سال 2023

توکن‌های NFT مثل AXS ،SLP و SAND به ارائه انواع خدمات مهم و ارزشمند در اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز کمک می‌کنند. چنین توکن‌هایی کاربردهای متنوعی دارند از جمله عمل کردن به عنوان ارز درون بازی و فراهم کردن قابلیت رأی دادن. علاوه‌براین، مثل سایر انواع ارزها امکان ترید کردن یا سرمایه‌گذاری با این توکن‌ها هم وجود دارد.

توکن‌های NFT چگونه کار می‌کنند؟

توکن‌های NFT دارایی‌هایی هستند که به صورت دیجیتال تولید می‌شوند. این توکن‌ها می‌توانند شامل هر چیزی باشند از جمله نقاشی‌های دیجیتال، موزیک، کارت بازی، اسکرین شات و غیره. می‌توان هر آیتم دیجیتالی را به یک NFT تبدیل کرد.

به فرایند تولید NFT، مینت کردن (Minting) یا ضرب NFT گفته می‌شود. برای مینت کردن NFT نیاز دارید که به پلتفرم‌های NFT دسترسی داشته باشید. در این پلتفرم‌ها می‌توانید با پرداخت مقداری کارمزد، اثر هنری مورد نظرتان را به یک دارایی متمایز و منحصربه‌فرد در شبکه بلاک‌چین تبدیل کنید. بیشتر NFTها در بلاک‌چین اتریوم تولید می‌شوند.

وقتی NFT مینت شد، می‌توانید آن را برای فروش ثبت کنید. سایر کاربران می‌توانند NFT شما را بخرند یا برای آن پیشنهاد قیمت ثبت کنند که معمولاً مبلغ خرید این توکن‌ها با ارز دیجیتال پرداخت می‌شود. از آنجایی که NFTها نوعی دارایی دیجیتال هستند، می‌توانید فروش آنها را پیگیری کنید. در بیشتر پلتفرم‌ها، تولید کننده NFT می‌تواند از هر بار فروش NFT خودش، مقداری کارمزد دریافت کند.

بهترین توکن های NFT در سال 2023

فرق بین توکن‌های غیرمثلی و ارزهای دیجیتال

مهم‌ترین فرق بین توکن‌های تعویض ناپذیر یا غیرمثلی و ارزهای دیجیتال این است که امکان مبادله توکن‌های NFT با همدیگر وجود ندارد؛ چون هر NFT نشان دهنده یک کالای متفاوت در دنیای واقعی است. اما می‌توان ارزهای دیجیتال را با یکدیگر معاوضه کرد چون مثلاً ارزش همه بیت‌کوین‌های جهان با هم برابر است.

NFT

  • در بلاک‌چین، از NFTها برای اثبات مالکیت استفاده می‌شود.
  • این توکن‌ها تعویض ناپذیر هستند یعنی نمی‌توان آنها را با هم معاوضه کرد.
  • NFTها سرمایه‌گذاری پر ریسکی محسوب می‌شوند اما هر توکن NFT متمایز از سایر توکن‌ها است.
  • از توکن‌های NFT برای توکنیزه کردن دارایی‌ها یا ارزها استفاده می‌شود.
  • کاربرد توکن‌های NFT بیشتر از ارزهای دیجیتال است و در صنایع بازی‌های ویدیویی، هنر، فیلم، موزیک، طراحی و غیره کاربرد دارند.
  • می‌توانید توکن‌های NFT را تولید کنید و برای خرید NFT باید از ارز دیجیتال استفاده کنید.
  • می‌توان NFT را در پلتفرم‌هایی مثل OpenSea ،Raible و غیره خرید.

ارز دیجیتال

  • ارزهای دیجیتال تعویض پذیر هستند یعنی می‌توان آنها را با یکدیگر مبادله کرد.
  • از ارزهای دیجیتال بیشتر برای اجرای تراکنش استفاده می‌شود.
  • ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هستند یعنی هیچ قدرت مرکزی کنترل آنها را در اختیار ندارد.
  • امکان مینت کردن ارزهای دیجیتال وجود ندارد بلکه این ارزها ماین می‌شوند.
  • برای خرید ارز دیجیتال نیازی به استفاده از NFT ندارید.
  • ارزهای دیجیتال در اکسچنج‌های متمرکزی مثل بایننس، کوین بیس و غیره خریداری می‌شوند.

نگاهی دقیق‌تر به بهترین NFT های 2023

پروژه‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند به دلیل پرطرفدار بودن و پتانسیل افزایش بها می‌توانند بهترین توکن های NFT در سال 2023 باشند. با ما همراه باشید تا هر یک از این توکن‌ها را به طور مجزا مورد بررسی قرار دهیم تا درک بهتری از این توکن‌ها و دلیل سرمایه‌گذاری روی آنها به دست آورید.

دیسنترالند (Decentraland)

بهترین توکن های NFT در سال 2023
بهترین توکن های NFT 2023

دیسنترالند در اولین هفته از دسامبر 2021 به پرفروش‌ترین NFT تبدیل شد؛ فروش 7 روزه این توکن‌ها به 6.6 میلیون دلار رسید و میانگین فروش آنها 19469 دلار بود.

پروژه دیسنترالند که در سال 2017 رونمایی شد، شامل اولین دنیای کاملاً مجازی است که بر روی شبکه بلاک‌چین ساخته می‌شود. قطعه زمین‌های این جهان مجازی در آن زمان به قیمت 20 دلار به فروش می‌رسیدند، اما در سال 2021 قیمت برخی از این زمین‌ها به 6 هزار دلار و حتی بیش از 10 هزار دلار رسید.

در دنیای دیسنترالند تقریباً همه چیز NFT است؛ از زمین‌های مجازی گرفته تا آثار هنری که روی دیوارهای این دنیا نصب شده‌اند. در این اکوسیستم کاربران می‌توانند برای خودشان آواتار طراحی کنند، با یکدیگر در تعامل باشند و در فعالیت‌هایی مثل کنسرت‌ها شرکت کنند. دیسنترالند با بهره‌گیری از بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است و توکن بومی پروژه MANA محسوب می‌شود.

اعضای این دنیای مجازی در سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) دیسنترالند هم مشارکت دارند و می‌توانند در حاکمیت این پروژه نقش آفرینی کنند.

بیشتر بخوانید:

اتریوم در سال 2023

پیش بینی بیت کوین در سال 2023

سندباکس (Sandbox)

بهترین توکن های NFT در سال 2023

سندباکس یک متاورس مجازی است که بر روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده و به کاربران اجازه می‌دهد تجربیات گیمینگ را ساخته، کنترل کرده و از آنها درآمدزایی کنند.

سندباکس یک پلتفرم گیمینگ متشکل از سه فناوری متصل به هم است که در ترکیب با هم تجربه‌ای جامع و کامل جهت تولید محتوا توسط کاربران فراهم می‌کنند. به هم پیوستن این فناوری‌ها به کاربران کمک می‌کند تا با استفاده از قراردادهای هوشمند بلاک‌چین، حق کپی محتوای خودشان را محفوظ نگه دارند.

توکن بومی این پلتفرم یعنی SAND یک توکن ERC-20 کاربردی است که برای انتقال وجه و همچنین استیکینگ و امور حاکمیتی در اکوسیستم سندباکس کاربرد دارد. این توکن یکی از بهترین توکن های NFT در سال 2023 است که کاربران بسیار زیادی دارد. هدف سندباکس، متحول کردن صنعت گیمینگ با فراهم کردن امکان تولید اشیای سه بعدی در متاورس مثل حیوانات، افراد و ابزارها توسط کاربران است که می‌توان آنها را بین پلتفرم‌های مختلف به اشتراک گذاشت.

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

بهترین توکن های NFT در سال 2023
بهترین NFT برای سرمایه گذاری 2023

اکسی اینفینیتی یک بازی آنلاین است که دنیای آن بر اساس موجوداتی شبیه به بازی پوکمون موسوم به اکسی‌ها طراحی شده است. بازیکنان می‌توانند اکسی‌ها را جمع آوری کنند و با پرورش دادن و استفاده از آنها، سرزمین خودشان را توسعه دهند. یکی از ویژگی‌های متمایز اکسی اینفینیتی، این است که این بازی بر اساس ترکیبی از بلاک‌چین و گیمینگ آنلاین معمولی طراحی شده است. این بازی که بر پایه اتریوم ساخته شده به بازیکنان امکان می‌دهد که دارایی‌های مجازی خودشان را کنترل کنند و به بازیکنانی که به سطوح بالاتر دست پیدا کنند، پاداش می‌دهد.

در سال 2021 توکن بومی این پلتفرم یعنی AXS حدود 160000 درصد رشد داشت؛ اما پس از آن یک افت 85 درصدی را تجربه کرد. برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال یکی از بهترین توکن های NFT 2023 با احتمال رشد زیاد هستند، AXS می‌تواند گزینه خوبی باشد چون احتمال برگشت آن به اوج وجود دارد.

قیمت اکسی‌ها بر اساس امکانات و قابلیت‌های آنها متفاوت است اما می‌توانید این موجودات را با قیمتی در حد چند صد دلار تهیه کنید. این پلتفرم بعداً از OpenSea به زنجیره جانبی اتریومِ Ronin منتقل شد.

تزوس (Tezos)

تزوس (Tezos)

بلاک‌چین تزوس یک پروتکل لایه یک است که قوی‌ترین و مقیاس‌پذیرترین پلتفرم را برای توسعه اپلیکیشن‌های هوشمند ارائه می‌دهد. این پروژه توسط یک جامعه جهانی از محققان و بازرسان پشتیبانی می‌شود و مهم‌ترین قدرت تزوس، معماری پیشرفته آن است که با نگاهی به آینده طراحی شده و قابلیت مقیاس‌پذیری بدون نیاز به ‌هاردفورک را دارد. بلاک‌چین تزوس، به اجرای سریع و کم هزینه تراکنش برای کاربران اقتصاد غیرمتمرکز، NFT و متاورس شناخته شده است.

کوین بومی تزوس یعنی XYZ برای تعامل با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و پرداخت کارمزد استفاده می‌شود و نقش یک توکن حاکمیتی را هم دارد. امکانات بلاک‌چین تزوس، این کوین را به یکی از بهترین NFT برای سرمایه گذاری 2023 تبدیل کرده‌اند.

شبکه تتا (Theta Network)

بهترین توکن های NFT در سال 2023
بهترین NFT های 2023

طرز کار شبکه تتا شبیه به سایر سیستم‌های بلاک‌چین است. این پروژه سعی دارد با استفاده از تکنولوژی‌های توزیع نظیر به نظیر، پهنای باند را بین کاربران توزیع کرده و با این روش حوزه انتقال اطلاعات و استریم ویدیو را متحول کند.

کاربران، برای استفاده از شبکه‌های توزیع محتوای وسیعی که قابلیت توزیع و نمایش محتوای ویدیویی را فراهم می‌کنند، هزینه پرداخت می‌کنند. شبکه‌های توزیع محتوای فعلی به دلیل محدودیت‌های جغرافیایی نمی‌توانند تقاضای روزافزون برای استریم محتوای باکیفیت را برآورده کنند.

تتا به کاربران امکان می‌دهد که از قابلیت‌های بی‌استفاده کامپیوتر و پهنای باندشان استفاده کنند و در قبال انجام این کار دستمزد بگیرند. در مجموع تتا هم یکی از بهترین توکن های NFT 2023 است که سرمایه‌گذاری روی آن می‌تواند نتایج خوبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی شیبا اینو در سال 2023

پیش بینی دوج کوین در سال 2023

سولانا (Solana)

سولانا (Solana)

سولانا یکی از کارآمدترین بلاک‌چین‌های موجود است که به سرعت بالا و کارمزد کم شناخته می‌شود. ارزشمندی و فواید بلاک‌چین پرسرعت و کم هزینه سولانا در دنیای توکن‌های تعویض ناپذیر اثبات شده و حجم فروش توکن‌های NFT ساخته شده بر اساس سولانا، بین همه ارزهای دیجیتال رتبه دوم را کسب کرده است. بنابراین سولانا هم می‌تواند بهترین NFT برای سرمایه گذاری 2023 باشد.

فلو (Flow)

فلو (Flow)
بهترین توکن های NFT در سال 2023

توکن بعدی در فهرست بهترین توکن های NFT در سال 2023 فلو است. بلاک‌چین فلو توسط شرکت Dapper Labs ساخته شد؛ یعنی همان شرکتی که بازی بسیار محبوب کریپتو کیتیز را ساخته بود. این بلاک‌چین که با مکانیزم اجماع نظر اثبات سهام کار می‌کند، راهکاری ارزان و سریع برای اجرای تراکنش در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به همین دلیل می‌توان آن را یکی از بهترین NFT های 2023 دانست.

پلی گان (Polygon)

پلی گان (Polygon)

پلی گان یک راهکار مقیاس‌پذیری لایه دوم برای اتریوم است. ممکن است کارمزد بالای اتریوم انگیزه بعضی از کاربران را برای استفاده از این پلتفرم از بین ببرد؛ اما پلی گان به کاربران امکان می‌دهد که توکن‌های NFT را خارج از شبکه اتریوم تولید کنند تا نیازی به رویارویی با مشکلات مختلف این شبکه نداشته باشند. با پلی گان کاربران می‌توانند با پرداخت کارمزدی کم، توکن‌های NFT را خرید و فروش کنند. ویژگی‌ها و امکانات پلی گان، این پلتفرم و توکن‌های آن را به یکی از بهترین توکن های NFT 2023 تبدیل کرده‌اند.

تامادوج (Tamadoge)

بهترین توکن های NFT در سال 2023
بهترین توکن های NFT 2023

تامادوج می‌تواند بهترین NFT برای سرمایه گذاری 2023 باشد. این پروژه یکی از پروژه‌های دنیای ارزهای دیجیتال به سبک بازی و درآمدزایی (play-to-earn) است که در آن از توکن‌های NFT برای مشارکت در یک اکوسیستم مجازی منحصربفرد استفاده می‌شود.

تامادوج (TAMA) توکن کاربردی و ارز دیجیتال بومی تاماورس است که بازیکنان می‌توانند با مشارکت در آن درآمد کسب کنند. مهم‌ترین ویژگی این پلتفرم، وجود حیواناتی موسوم به تامادوج است که امکان خرید، پرورش و معاوضه آنها در سطح تاماورس وجود دارد.

حیوانات تامادوج به صورت توکن‌های NFT متمایز با استفاده از قراردادهای هوشمند تولید می‌شوند. می‌توان این توکن‌های NFT را از فروشگاه تامادوج و با توکن‌های بومی این پلتفرم خرید. بنابراین، توکن‌های NFT این پلتفرم کاربردی مشخص در اکوسیستم تامادوج دارند و می‌توان از آنها برای رقابت با سایر بازیکنان استفاده کرد.

TAMA یک توکن ERC-20 با سقف تولید 2 میلیارد عددی است و طرح پیش فروش آن در سه ماهه سوم سال 2022 ظرف کمتر از دو ماه موفق به جذب 19 میلیون دلار سرمایه شد. این در حالی‌است‌که در آن زمان بازار ارزهای دیجیتال شرایط مساعدی نداشت. بنابراین سرمایه‌گذاران اطمینان زیادی نسبت به تامادوج و پتانسیل‌های آن دارند و می‌توان آن را به‌عنوان بهترین NFT برای سرمایه گذاری 2023 معرفی کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین شت کوین های 2023

پیش بینی کاردانو در سال 2023

متروپلی (Metropoly)

بهترین توکن های NFT در سال 2023

متروپلی نمونه بارز گرایشات روز در دنیای ارزهای دیجیتال و اولین بازار جهانی NFT است که امکان اجرای تراکنش‌های کریپتو را به وثیقه املاک و مستغلات فراهم می‌کند. با متروپلی کاربران می‌توانند با حداقل سرمایه صد دلار روی املاک سطح بالایی در بزرگترین شهرهای جهان سرمایه‌گذاری کنند؛ از جمله رم، لس آنجلس و دبی. بعلاوه، در طرح پیش فروش این پروژه، در زمانی کوتاه تا امروز 1.19 میلیون دلار سرمایه جذب شده است.

ایده کلی این پروژه، استفاده از بلاک‌چین برای معاملات صنعت املاک در سطح جهان است و می‌توان این توکن‌های NFT را به واحدهای کوچکتر هم تقسیم کرد. به این ترتیب سرمایه‌گذاران می‌توانند دارایی‌های خودشان را در بازارهای مختلف، بدون نیاز به استفاده از خدمات بانکی و درگیری با محدودیت‌های ژئوپلیتیک سرمایه‌گذاری کنند.

طرح پیش فروش توکن‌های METRO این پروژه فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران است و پیش‌بینی می‌شود که ارزش آنها تا 300% افزایش پیدا کند؛ بنابراین می‌تواند یکی از بهترین توکن های NFT 2023 باشد.

لاو هیت اینو (Love Hate Inu)

بهترین توکن های NFT در سال 2023
بهترین NFT برای سرمایه گذاری 2023

لاو هیت اینو میم کوینی است که یک مکانیزم رأی دهی متمایز دارد. طبق نقشه راه این پروژه بعید است که به زودی شاهد رونمایی از توکن‌های NFT آن باشیم؛ اما طراحی سایت پروژه نشان می‌دهد که ممکن است به زودی همه کاراکترهای آن تبدیل به یک NFT شوند.

لاو هیت اینو، جنبه‌های بازاریابی میم کوین‌ها را با جنبه اجتماعی سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) ترکیب کرده تا اولین پلتفرم Vote to Earn (رأی دهی برای کسب درآمد) را تشکیل دهد. دارندگان توکن بومی این پلتفرم یعنی LHINU می‌توانند با رأی دهی، پاداش به دست آورند.

هدف اصلی این پروژه، موفقیت در صنعت نظرسنجی‌های آنلاین است که پیش‌بینی می‌شود ارزش آن به زودی به 3 میلیارد دلار برسد. سقف تولید LHINU در مجموع 100 میلیون عدد است که 90 میلیون آن به پیش فروش اختصاص یافته است. اقتصاد توکنی این پروژه طوری طراحی شده تا از طرح‌های کلاهبرداری پامپ و دامپ جلوگیری کند.

لاو هیت اینو طرح‌هایی برای شرکت در متاورس هم دارد و برای این کار یکسری توکن NFT مخصوص طراحی خواهد کرد که اگر این اتفاق رخ دهد، توکن‌های این پروژه جزء بهترین توکن های NFT در سال 2023 خواهند بود.

مون بردز (Moonbirds)

بهترین توکن های NFT در سال 2023

رقم پیش فروش مون بردز که یکی دیگر از بهترین NFT های 2023 است، باعث شگفتی تحلیلگران بازار NFT شد. طبق آمار سایت Opensea، فروش هفت روزه این پروژه به بیش از 78 هزار اتر می‌رسد. در 16 آوریل، 10 هزار مون بردز تولید شدند که هزینه تولید هر کدام از آنها 2 و نیم اتر بود. در حال حاضر این کالکشن جزء 10 کالکشن موفق برتر NFT در سطح جهان است.

Proof Collective که تیمی متشکل از هزار کلکسیونر توکن‌های NFT است، با جمع آوری کالکشنی متشکل از 10000 پرنده، توجه زیادی را به سمت این پروژه جلب کرد. کاربران می‌توانند با استیک کردن یا پرورش این توکن‌ها، درآمدی ثابت به دست آورند. هر چقدر بیشتر این توکن‌ها را نگه دارید، با پرورش موجوداتی جدیدتر درآمدی بیشتر خواهید داشت. این پروژه طرح‌هایی هم برای راه‌اندازی یک متاورس مخصوص دارد.

کریپتوپانکس (CryptoPunks)

بهترین توکن های NFT در سال 2023
بهترین NFT های 2023

توکن‌های NFT کریپتوپانکس در سال 2017 توسط Larva Labs معرفی شدند که اولین پروژه NFT ساخته شده بر مبنای اتریوم محسوب می‌شوند. هر پانک، از طریق یک الگوریتم تولید شد و تعداد کل آنها 10 هزار عدد بود.

بیشتر پانک‌ها به شکل انسان هستند اما گونه‌های دیگری هم از آنها وجود دارد. تنها 9 پانک به سبک موجودات فضایی، 24 پانک میمون و 88 پانک زامبی باقی مانده‌اند. در یک حراجی، پانک‌های فضایی بیشتر از 8 میلیون دلار فروش داشتند.

در سال 2022، Yuga Labs سازنده BAYC (باشگاه میمون‌های کسل) حق امتیاز کریپتوپانکس را خرید و همین اقدام منجر به افزایش بهای چشمگیر توکن‌های این پروژه شد؛ چون سرمایه‌گذاران واکنش خوبی به این حرکت نشان دادند. بنابراین کریپتو پانکس می‌تواند یکی از بهترین توکن های NFT در سال 2023 باشد.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با صرافی یونی سواپ (UniSwap) 

آموزش کار با صرافی ارز دیجیتال ExMarkets

باشگاه قایق تفریحی میمون کسل (Bored Ape Yacht Club)

بهترین توکن های NFT در سال 2023

بورد ایپ یات کلاب یا باشگاه قایق تفریحی میمون کسل، پروژه ساخت یوگا لبز است که موفق‌ترین کالکشن NFT همه دوران محسوب می‌شود و بیشترین سهم این بازار را در اختیار دارد. یوگا لبز کالکشن‌های کریپتوپانکس و میبیتس را هم خریداری کرده است.

توکن‌های NFT میمون‌های کسل، شامل تصاویری کارتونی از میمون‌ها هستند که هر کدام از نظر کمیابی و خصوصیات با سایر توکن‌ها تفاوت دارند. کمترین قیمت این توکن‌ها 300 هزار دلار است. این توکن‌ها در آوریل 2021 با نرخ 0.08 اتر تولید شدند و در آوریل 2022 کمترین نرخ آنها 150 اتر بود که در سال 2023 همزمان با رکود بازار کریپتو، به 70 اتر ریزش کرد. با این‌حال این پروژه همچنان جایگاه خود را حفظ کرده و می‌تواند جزء بهترین NFT های 2023 باشد.

میبیتس (Meebits)

بهترین توکن های NFT در سال 2023
بهترین توکن های NFT در سال 2023

پروژه میبیتس در ماه می سال 2021 توسط سازنده پروژه کریپتوپانکس راه‌اندازی شد. در آن زمان، ظرف 8 ساعت حدود 9000 میبیتس به قیمت 22500 دلار یا به عبارتی 75 میلیون دلار به فروش رسیدند.

NFTهای میبیتس، شخصیت‌هایی سه بعدی هستند که به توکن‌های NFT در بلاک‌چین اتریوم گره خورده‌اند. این توکن‌ها حالت پیکسلی دارند و به کاراکترهای ماینکرفت یا روبلاکس شباهت دارند. مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی این پروژه، یکی از توکن‌های آن یعنی میبیت شماره 10761 به قیمت 2.69 میلیون دلار فروخته شد.

کمترین قیمت میبیتس در سال 2022 حدود 2.5-3 اتر بود و پس از خرید پروژه توسط یوگا لبز به 6 اتر رسید. در حال‌حاضر یعنی اوایل سال 2023 کمترین قیمت میبیتس 3.1 اتر است.

سیلکس (Silks)

بهترین توکن های NFT در سال 2023

سیلکس یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های NFT حال حاضر است. محصولات و ایده کلی این پروژه باعث شده تا جامعه عظیم برای آن تشکیل شود. بنابراین این پروژه توانسته با سرعت بالایی، سطح تعامل کاربران را جلب کند. این بازی که از نوع بازی‌های درآمدزا است، بر اساس ورزش پرطرفدار اسب سواری طراحی شده است.

خود پروژه سیلکس شبیه به یک بازی NFT ساده است که با متاورس ادغام شده است. اما سیلکس با اسب سواری‌های واقعی هم ارتباط دارد. هر ساله حدود 20000 اسب در آمریکا متولد می‌شوند. کاربران سیلکس، NFT مربوط به این اسب‌ها را تولید و خریداری می‌کنند. ممکن است این اسب‌ها در مسابقات برنده شوند و به این ترتیب، برای مالک خودشان درآمد ایجاد کنند. بازیکنان هم می‌توانند تا حدود 20 سال بخشی از درآمدهای اسب مربوطه را به دست آورند؛ چون توکن NFT هر اسب تا وقتی خود اسب زنده باشد، اعتبار دارد.

برای شرکت در این اکوسیستم اول باید یک آواتار سیلکس به دست آورید که کالکشن جنسیس آن در حال حاضر قابل تولید است. کمترین قیمت توکن‌های NFT این کالکشن، 0.14 اتر است و انتظار می‌رود که در هفته‌های پیش رو قیمت این توکن‌ها چند برابر شود. برخی از توکن‌های کمیاب این پروژه با مبلغ 5 اتر هم به فروش رسیده‌اند. انتظار می‌رود که با رشد مجدد بازار و برگشت پرقدرت توکن‌های NFT، سیلکس هم یکی از بهترین توکن های NFT در سال 2023 باشد.

جمع بندی

در این مطلب به معرفی بهترین توکن های NFT در سال 2023 پرداختیم و برترین کالکشن‌های NFT را به شما معرفی کردیم تا اگر قصد دارید در این حوزه سرمایه‌گذاری کنید، انتخابی مطمئن‌تر داشته باشید. با توجه به اینکه روزبه‌روز شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگتری وارد این حوزه می‌شوند، می‌توان گفت که حالا بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری در این بازار رو به رشد و سودآور است.

فراموش نکنید که این مطلب صرفاً یک مطلب آموزنده و اطلاعاتی بود و اگر قصد سرمایه‌گذاری دارید حتماً تحقیقات خود را درباره پروژه مورد نظرتان و عوامل آن تکمیل کنید.

سوالات متداول

بهترین توکن های NFT در سال 2023 کدامند؟

از جمله بهترین توکن های NFT در سال 2023 می‌توان به دیسنترالند، اکسی اینفینیتی، بورد ایپ یات کلاب، تزوس، سندباکس، میبیتس، سیلکس و کریپتوپانکس اشاره کرد. در این مقاله همچنین به معرفی برخی NFTهای برتر 2023 اشاره کردیم که مطالعه ویژگی‌های آنها می‌تواند در سرمایه‌گذاری بهتر به شما کمک کند.

توکن های انفجاری 2023 کدامند؟

پیش‌بینی می‌شود که NFTهای دیسنترالند، سندباکس، تزوس و اکسی اینفینیتی در سال 2023 رشد چشم‌گیری داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

منبع:  demandsage، insidebitcoins،industrywired و business2community

نظر شما درباره بهترین توکن های NFT در سال 2023 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر